Page 2 of 3

Posted: Wed Nov 30, 2005 10:46 pm
by Nitrobuster
bogyo28 wrote:azért ajánlottak a srácok 2.8i rugot, mert az gyárilag ültetett, és mivel a 2.8i moci jóval nehezebb, ezért egy rövedebb de keményebb rugót kapnál elöre, és ha minden igaz ezt keresel. a Unixtrade is árul ilyen rugót, az van debrecenben is.
Szerintem a 2,8i rugó 1cm-se rövidebb mint a többi, csak keményebb,
ezáltal az én autómat megemelte.A hátsó 1lapos rugóval szintén ez a helyzet.

Posted: Wed Nov 30, 2005 11:01 pm
by Bogyo28
Nitrobuster wrote:
bogyo28 wrote:azért ajánlottak a srácok 2.8i rugot, mert az gyárilag ültetett, és mivel a 2.8i moci jóval nehezebb, ezért egy rövedebb de keményebb rugót kapnál elöre, és ha minden igaz ezt keresel. a Unixtrade is árul ilyen rugót, az van debrecenben is.
Szerintem a 2,8i rugó 1cm-se rövidebb mint a többi, csak keményebb,
ezáltal az én autómat megemelte.A hátsó 1lapos rugóval szintén ez a helyzet.
akkor előre marad a gyártás, hátra meg az ültetés.... :oops:

Posted: Wed Nov 30, 2005 11:04 pm
by Tibi
hello
nekem azt mondta a span (bátyó, kb 20-25 éve +van a műhelye,,h 10 ropi felujitja az enyém , ha törött 1 lap akkor 7 ropi/lap......és be is nézett a kocsi alá!

Posted: Wed Nov 30, 2005 11:18 pm
by Peti
bogyo28 wrote:
Tibi wrote:
Capripower wrote:Szerezz 2.8i rugókat, vagy gyártass, vagy csináltass?! -ez neked olcsó, és egyszerű?!
Amiről te beszélsz az minimum 60 ezer forint! :? :roll:
Nem megcsináltatni akarja, hanem a legegyszerübben, és olcsón leültetni!
Az más kérdés, hogy ettől nem lesz jobb az autója, ezt ő is tudja!
Én sem tennék soha ilyet az autómmal ember! :h:
Gyerkkőcök ez nem kötöszködés es ganalyodás 1 kicsir arrébbb kell menni CENTRUMtol és joval olcsobbb
itt a kentrumban sem annyi... a 2 rugo legyártása 28 papir, az nem a világ vége. vagy ennyiért vehetsz ujat is....
Én az egészre értettem, hogy legalább 60 ezer.
-első rugók: 28
-hátsó felújítás: 35 (nekem legalábbis ennyiért csinálták, és beraktak +1 lapot)
-ültetőszett kb. egy 10-es kompletten.
Az összesen 73 pénz körül van.

Posted: Thu Dec 01, 2005 12:40 am
by szszaby
bogyó 28

Nem kötözködésképpen de szerintem nincs igazad mivel a rugóút végét meghatározza a gumibak amire felütközik a híd és az ültetőszettel és az egyenesítéssel is ugyanolyan messze lesz tőle a híd tehát a rugóút így ís úgy ís csökkenni fog. Az én megoldásommal feszesebb lesz a rugó az ültetőszettel pedig csak azt lehet elérni hogy kissebb terheléssel is fel fog ütközni a gumibakra, mivel csak közelebb kerül hozzá.

Posted: Thu Dec 01, 2005 11:21 am
by Elvis
Srácok, én nem tudom, hogy a taunus rugója jó-e nektek előre, de én csináltattam anno, de nem használom. Kemény is, és rövid is.
HA jó, kell, eladom olcsón!

Posted: Thu Dec 01, 2005 10:57 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:bogyó 28

Nem kötözködésképpen de szerintem nincs igazad mivel a rugóút végét meghatározza a gumibak amire felütközik a híd és az ültetőszettel és az egyenesítéssel is ugyanolyan messze lesz tőle a híd tehát a rugóút így ís úgy ís csökkenni fog. Az én megoldásommal feszesebb lesz a rugó az ültetőszettel pedig csak azt lehet elérni hogy kissebb terheléssel is fel fog ütközni a gumibakra, mivel csak közelebb kerül hozzá.
azért nem igy van, mert a rugo ha egyenes, akkor már nem rugo, nem tölti be a funkcióját. azért jobb ültetőszettel, mert a rugo az eredeti alakjában van, hajlítot, és ugyanugy rugozik mintha normál állapotban lenne az auto, csak lejjeb van a kaszni. Ha ültetsz, akkor mindenféleképpen keményebb gátló kell, és nem árt erösebb rugo sem, hogy nem menjen fel a futómü minden kis rezdülésre. Nem is az a gond, hogy a gumibakba üt föl a futómü, hanem hogy a gumi beleér a sárvédőivbe. Láttál te már bárhol is egyenes rugót? Csak ha már teljesen odavan. Nem én találtam ezt ki, hanem nálam sokkal okosabb emberek. Hidd el nem jársz jol ha az egyenes felé viszed el a rugot és ezzel ülteted meg a gépet. minél egyenesebb a rugod (kevésbé van meghajlítva), annál hosszabb lesz, tehát annál nehezebb felrakni a helyére, és annál kevesebb helye marad mozogni. Ami abból jó, hogy kissebb lesz a rugoút, de nem a rugo ereje fogja meg a mozgást, hanem megfeszül, esetleg belever a kaszniba, ami aztán végképp nem jó. Abban egyetértek Capri-3-al, hogy ha a jó megoldások drágának tünnek, akkor inkább ne csinálj semmit, mint hogy rossz dolgokat teszel. Lehet hogy egyszerübb és olcsobb megoldás egy kifáradt rugóval ültetni, de hosszu távon nem éri meg.

Posted: Fri Dec 02, 2005 2:55 pm
by szszaby
Én egy toyota szervívben dolgozok és itt is van olyan autó aminek a fédere szinte teljesen egyenes pl.hilux első féder abban igazad van hogy jobb ha ívelt de a federlapok egy egyenszilárdságú tartónak felel meg ami fel van darabolva a helytakarékosság miatt így szinte majdnem mindegy merre rugózik( függ valamelyest a féder íve miatt a benne lévő hajlító feszültség különbségétől ami a belső illetve külső odal ívkülönbsége miatt keletkezik vagyis minél egyenesebb annál lágyabb egy kis mértékben ) legalábbis én így tanultam. Beszéltem egy féderjavítóval Ő azt mondta hogy van olyan autó is ami negatív irányba rugózik vagy van olyan is amibe fejjel lefele van betéve a féderköteg tehát ívvel fefele. Ezek után annyiféle vélemény van hogy lehet köztes utat választok berakok egy lapot pluszba és a Te általad mondott módszerrel leültetem.

Posted: Sun Dec 04, 2005 11:06 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:Én egy toyota szervívben dolgozok és itt is van olyan autó aminek a fédere szinte teljesen egyenes pl.hilux első féder abban igazad van hogy jobb ha ívelt de a federlapok egy egyenszilárdságú tartónak felel meg ami fel van darabolva a helytakarékosság miatt így szinte majdnem mindegy merre rugózik( függ valamelyest a féder íve miatt a benne lévő hajlító feszültség különbségétől ami a belső illetve külső odal ívkülönbsége miatt keletkezik vagyis minél egyenesebb annál lágyabb egy kis mértékben ) legalábbis én így tanultam. Beszéltem egy féderjavítóval Ő azt mondta hogy van olyan autó is ami negatív irányba rugózik vagy van olyan is amibe fejjel lefele van betéve a féderköteg tehát ívvel fefele. Ezek után annyiféle vélemény van hogy lehet köztes utat választok berakok egy lapot pluszba és a Te általad mondott módszerrel leültetem.
Igen, ha jól tudom a trabantban is elöl van ilyen laprugós megoldás forditva beszerelve, tehát van ahol igy használják. Nem tartom lehetetlennek, hogy egyenes lappal is meg lehetne oldani a kérdést, de olcson és egyszerüen ezek az utak nem járhatóak. Caprinál a legolcsobb és legegyszerübben kivitelezhető hátsó ültetés a jo rugozás megtartásával az ivelt lapok ültető szettel. Persze vannak ennél sokkal jobb és drágább megoldások, pl itt is:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_suspension.htm

Posted: Wed Dec 07, 2005 9:22 pm
by CAPRI-3
sőt barátaim, döbbenet üljön ki az arcotokra, de a magasztalt corvette-ek is laprugósak... elől, keresztben! trabant :)

Posted: Mon Dec 26, 2005 5:50 pm
by Süni
Laprugó ültetés:

Image

Posted: Tue Dec 27, 2005 9:28 am
by gizmo
ez azért nem gyenge :ru:

Posted: Tue Dec 27, 2005 11:25 am
by Süni
gizmo wrote:ez azért nem gyenge :ru:
Elég laza ! Fogott egy acél kockát, és betette a rugó, meg a híd közé ! Sztem ehhez már kell egy kicsit módosítani a gátlón is.... :wink: (Egyébként Escort MK2 RS2000)

Posted: Tue Dec 27, 2005 10:10 pm
by Nitrobuster
Süni wrote:
gizmo wrote:ez azért nem gyenge :ru:
Elég laza ! Fogott egy acél kockát, és betette a rugó, meg a híd közé ! Sztem ehhez már kell egy kicsit módosítani a gátlón is.... :wink: (Egyébként Escort MK2 RS2000)
Gátlót nem kell módosítani, mert a laprugó és a gátlófelfogatás az eredeti helyén van, csak a híd került feljebb.
Nem is tudtam, hogy a RS2000-et angol híddal szerelték.

Az ültető pogácsát lehet Graystonéktól rendelni (meg otthon csinálni).
( van 1, 1,5, 2 collos pogácsa)

Posted: Tue Dec 27, 2005 10:42 pm
by Blant
az igen...
Amúgy a Trabant elöl keresztbe teljesen normális laprugóval van szerelve. Én építettem is anno az enyémbe egy elég kemény köteget :-)
Tényleg van olyan kisteher amiben fordítva van a cucc és negatívban rugózik :)