Page 2 of 21
Posted: Thu Jun 16, 2005 9:34 pm
by Nitrobuster
Most nézem nincs is Mk3-as 2,8 karbi, csak turboval 81-től 82-ig.
MK1 74-től Usa modell
Mk2 75-től 77-ig szintén usa
Posted: Wed Oct 05, 2005 10:31 pm
by gigford
nezegetem a burtonpower honlapjat es 2.8hoz van non ballasted meg ballasted high perf gyujtotrafo. Mi a kulonbseg a ketto kozott?
https://www.burtonpower.com/default.aspx
ignition&electrical/ignition coils/cologne 2.8
Posted: Wed Oct 05, 2005 10:42 pm
by CAPRI-3
gigford wrote:nezegetem a burtonpower honlapjat es 2.8hoz van non ballasted meg ballasted high perf gyujtotrafo. Mi a kulonbseg a ketto kozott?
https://www.burtonpower.com/default.aspx
ignition&electrical/ignition coils/cologne 2.8
forditsd le:)
amugy az a kulonbseg, hogy az egyik az olyan rendszerekhez van, amiknel nagy az ingadozas inditozaskor, a masik pedig olyanokhoz, ahol egy kulon szerkezet kikuszoboli a nagy ingadozast.
nem teljesen vagyok kepben, forditani nem tudok vmi jol.
Posted: Thu Oct 06, 2005 7:59 pm
by gigford
Majd megkerdezem mailban a burtonpowereseket, hogy 2.8ihez melyik kell aztan ok biztosan tudjak.
Kar hogy nem irjak oda melyik mekkora feszultseget produkal vagy hogy milyen merteku motortuninghoz (gondolom a legfontosabb tenyezo hogy mekkorara van fokolva a tengely) milyen egyeb gyujtastuning ajanlott.
Lattam meg kulonbozo vastagsagu gyertyakabeleket meg ami a trafotol megy a gyujtaselosztohoz, 8, 8.5, meg 10mm vastagsaguakat aranyosan dragabb a vastagabb.
gyujtastuningnal lehet a gyertyat, a kabeleket ,a trafot cserelni nagyobb teljesitmenyure meg meg mit lehet egy szivo 2.8i eseteben gyujtastuning teren elvegezni?
Az a szurke kis doboz szeruseg amin a Motorcraft felirat van 2.8inel,az tulkeppen mi celt szolgal?
Posted: Thu Oct 06, 2005 8:22 pm
by Bogyo28
gigford wrote:Majd megkerdezem mailban a burtonpowereseket, hogy 2.8ihez melyik kell aztan ok biztosan tudjak.
Kar hogy nem irjak oda melyik mekkora feszultseget produkal vagy hogy milyen merteku motortuninghoz (gondolom a legfontosabb tenyezo hogy mekkorara van fokolva a tengely) milyen egyeb gyujtastuning ajanlott.
Lattam meg kulonbozo vastagsagu gyertyakabeleket meg ami a trafotol megy a gyujtaselosztohoz, 8, 8.5, meg 10mm vastagsaguakat aranyosan dragabb a vastagabb.
gyujtastuningnal lehet a gyertyat, a kabeleket ,a trafot cserelni nagyobb teljesitmenyure meg meg mit lehet egy szivo 2.8i eseteben gyujtastuning teren elvegezni?
Az a szurke kis doboz szeruseg amin a Motorcraft felirat van 2.8inel,az tulkeppen mi celt szolgal?
az a doboz tulképpen vezérli a gyujtást. a megszokitó helyén egy jeladó van, ennek a jeléböl vezérli a trafót. itt a doboz és a jeladó helyettesíti a megszakitót. a doboz gyárilag 2 pozitivot kap, egyiket a gyujtásról a másikat az inditozásról, igy ha inditozás közben leesik a fesz, akkor is rendesen tud müködni, lesz iszkra. nem tul tudományos, de gondolom érthető...
Posted: Thu Oct 06, 2005 10:41 pm
by gigford
Oke, koszi, most mar vilagos a szurke doboz! :)
Az msd ceg ajanl univerzalisan beepitheto gyujtasvezerlo dobozkat,olyasmit mint ez a motorcraft.
Meg nyar elejen lattam egy lada samaraban ilyen msdt, tehat europai verdakba is bele lehet epiteni ilyet ezek szerint.
Itt van nemi info errol a tipusrol:
Operating Voltage: +10-18 VDC Negative Ground
Current Requirements: 5 Amps-5,000 RPM
10 Amps-10,000 RPM
RPM Range: 15,000 RPM with 14.4 Volts
Spark Duration: 20° Crankshaft Rotation
Energy Output Max: 105-115 mJ Per Spark
Weight and Size: 2.75 lbs, 8"Lx3.5"Wx2.25"H
Voltage Output Max: Primary: 460-480 Volts
Secondary: 45,000 Volts (Blaster Coil)
Ez akkor kb olyan mint a motorcraftos doboz?
Posted: Thu Oct 06, 2005 11:11 pm
by Bogyo28
gondolom igen, csak ez valami univerzális kütyü. pl olyan kocsiba, amiben nem volt gyárilag. capriba nem biztos hogy megéri lecserélni a dobozt. alapból inkább gyertya, gyertyakábel és trafó ami cserélendő. nekem pl splitfire gyertya van benn, de a kábelszetre már sokaltam a pénzt. amit egy ilyen combosabb dobozra elköltenél, abbol sokkal jobb dolgokat is lehet venni a mociba.
Posted: Fri Oct 07, 2005 12:43 pm
by gigford
Ha hazajovok, a motorba nagy veztengelyt meg konnyitett acel lendkereket akarok, azert gondolom, hogy egy nagy tengely igenyli mar a magasabb szintu gyujtast.
De azzal az msds dobozkaval lehet nem fogok foglalkozni.
Krisztian rendelt amerikabol holley high perf trafot, nem tudja valaki az mekkora feszultseget nyom?
Posted: Fri Oct 07, 2005 8:25 pm
by Nitrobuster
Ha jól tudom a Holley cég nem gyárt elektonikát, max ami a holley commanderben van.
De a legtöbb high performance trafó max kimenő teljesítménye 40000-48000v között van ( de van 37000v-os és 55000v-os is).
Az Msd elektronikák kis része( economy/street széria) univerzálisak a többi (pl: street performance,drag racing széria) annyiban különbözik, hogy a doboz a jelet nem az elosztófejből veszi, hanem külön jeladóról ami a főtengelyen van( az előgyújtást a fordulatszám tiltást egy külön chip végzi, persze az újabbak programozhatóak). De ezt pontosan leírja az Msd, hogy melyik elektronikához milyen trafó stb való.
Posted: Fri Oct 07, 2005 9:13 pm
by gigford
Akkor az univerzalis msd gyujtasok miben jobbak a hagyomanyosnal?
Azt olvastam en is hogy a komolyabb drag meg sport verziokkal lehet varialni a gyujtason+kulonbozo beallitasokon,de a hagyomanyos akkor miben ad tobbet?
Meg a legtobb ilyen msds gyujtas computeres verdahoz valo szerintem, mert csak a computeren keresztul lehet belenyulni a dolgokba.
A fotengengelyrol valo jel levetel az hogy muxik? A fordulatszammero is onnan veszi a jelet talan?
A gyertya,kabel,trafo tuningot ertem, de ezt az univerzalis msdt nem nagyon...
Posted: Fri Oct 07, 2005 11:14 pm
by Nitrobuster
Az univerzális, mint ahogy Bogyó is írta, a megszakítós gyújtást váltja fel.
Persze náluk gondolnak a régi autósokra is.
Az Msd streetperformance gyújtásmodulok már tartalmaznak chipet, ami az egész gyújtást vezérli computertől függetlenül.( tehát még egy Zsuk-ra is rárakhatod). A drag és a circle track racing modulok ennél sokkal okosabbak, softveresen variálhatóak, amit persze az áruk is tükröz.

Posted: Sat Oct 08, 2005 10:20 am
by gizmo
ha már tuning:
http://www.crapconversions.co.uk/ persze nem alap 2.8i

Posted: Sat Oct 08, 2005 10:59 am
by Nitrobuster
Posted: Sun Oct 09, 2005 3:31 pm
by Torrente
hát kiváncsi lennék, hogy az a capri cosworth 24 V mibe fájhat:))))
elég szép a kicsike...
Posted: Sun Oct 09, 2005 3:33 pm
by Torrente
de a porsche fék sem egyszerű...