2,8i tuning
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
2,8i tuning
Sziasztok.
Egy teljesen általános kérdést szeretnék feltenni. Milyen módon lehet tuningolni egy 2,8as injektoros motort? Azon túlmenőleg, hogy hosszú távon engem is sok minden érdekel ezzel kapcsolatban jó lenne összegyűjteni az erre vonatkozó dolgokat az utókornak, nem beszélve arról, hogy érdekes olvasmánynak is. Ha valaki tud ilyesmit és van kedve ossza meg bátran.
Tisztelettel
Bence
Egy teljesen általános kérdést szeretnék feltenni. Milyen módon lehet tuningolni egy 2,8as injektoros motort? Azon túlmenőleg, hogy hosszú távon engem is sok minden érdekel ezzel kapcsolatban jó lenne összegyűjteni az erre vonatkozó dolgokat az utókornak, nem beszélve arról, hogy érdekes olvasmánynak is. Ha valaki tud ilyesmit és van kedve ossza meg bátran.
Tisztelettel
Bence
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
szia racer!
Én tavasszal tervezek némi átalakítást a 2.8ason, ezek nagyrésze független az injektortól de tuning.
Egy általános hfej felújítással egybekötött szívó és kipuff csatorna polír és komp. növelés céljából levetetni a hfejből amennyit lehet.
A szívósort is bővíteni - az a kérdés itt hogy melyik szakit lehetne rávenni a csatornák felépítő hegesztéssel történő bővítésére(gondolom eléggé szarakodós és precíz munkát ingényel), ha nem megoldható akkor amennyit a falvastagság enged, szintén polírozva.
Azon az angol lapon - ahonnan belinkeltem a régi topikba azt a cikket - nem írnak róla hogy konkrétan mennyivel kell bővíteni, az se jó ha túlzottan ki van bővítve szerintem.
Nézegettem a lada.hu-ról a Havassy és Gaál műhelyek árait, itt vállalnak többek között bármilyen autóhoz veztengely tuningot és lendkerék könnyítést és kiegyensúlyozást.
Az utóbbit olyan 6ezerből megcsinálják ezt tervezem is.
Az sveztengelyt és a szelepméret növelését is lehetne de ezekbe nem merek belevágni, mert ezekkel már elég szomjas lenne a drága...
Én még két dolgot csináltam:
- a kartergáz csövet ami bemegy a dobozba azt szépen lekötöttem, ne nyomja az olajos gázt vissza a levegő rovására
- a légszűrőház előtt kivágtam azt a lemezdarabot ami olyan közel van, hogy jobban kapja a levegőt
Nekem ennyi jutott eszembe, ha vki nem ért vmivel egyet akkor írja meg.
Én tavasszal tervezek némi átalakítást a 2.8ason, ezek nagyrésze független az injektortól de tuning.
Egy általános hfej felújítással egybekötött szívó és kipuff csatorna polír és komp. növelés céljából levetetni a hfejből amennyit lehet.
A szívósort is bővíteni - az a kérdés itt hogy melyik szakit lehetne rávenni a csatornák felépítő hegesztéssel történő bővítésére(gondolom eléggé szarakodós és precíz munkát ingényel), ha nem megoldható akkor amennyit a falvastagság enged, szintén polírozva.
Azon az angol lapon - ahonnan belinkeltem a régi topikba azt a cikket - nem írnak róla hogy konkrétan mennyivel kell bővíteni, az se jó ha túlzottan ki van bővítve szerintem.
Nézegettem a lada.hu-ról a Havassy és Gaál műhelyek árait, itt vállalnak többek között bármilyen autóhoz veztengely tuningot és lendkerék könnyítést és kiegyensúlyozást.
Az utóbbit olyan 6ezerből megcsinálják ezt tervezem is.
Az sveztengelyt és a szelepméret növelését is lehetne de ezekbe nem merek belevágni, mert ezekkel már elég szomjas lenne a drága...
Én még két dolgot csináltam:
- a kartergáz csövet ami bemegy a dobozba azt szépen lekötöttem, ne nyomja az olajos gázt vissza a levegő rovására
- a légszűrőház előtt kivágtam azt a lemezdarabot ami olyan közel van, hogy jobban kapja a levegőt
Nekem ennyi jutott eszembe, ha vki nem ért vmivel egyet akkor írja meg.
átnevezzem a topicot "2.3i tuning" -ra?streetracer21 wrote:Köszi az ötleteket. Ezeket mostmár a 2,3inél fogom hasznosítani, mert végül úgy döntöttem, hogy azt építek)
Mégegyszer köszönöm.

hogy-hogy 2.3i-t építesz? Nem egyszerű akkor már egy 2.8as blokkból kiindulni?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- taunus73sw
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 150
- Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: BUDAPEST
- Contact:
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Bizony igen jó ez a kis motor, bár most nehezen indul, gondolom a karbi beállítás miatt, de olyan csendesen és szépen jár, ha elindult szép egyenletes alapjárattal, hogy még. A motorszám egyezés miatt is jobb, ha marad, az átalakítás pedig CAPRIMANIA szerint igen egyszerű dolog és így megúszom a motorcserét.
Nomeg lehet, hogy foglalkozom driver tuningolt 2,3as hengerfejeivel. Ez utóbbíról kinek mi a véleménye?
Üdv!
Bence
Nomeg lehet, hogy foglalkozom driver tuningolt 2,3as hengerfejeivel. Ez utóbbíról kinek mi a véleménye?
Üdv!
Bence
Nekem is volt gyári 2,8as caprim,plussz annó találtam egyet Pécsen amit aztán még a régi capri clubból vettek meg és került Pestre.Úgyhogy csodálkoznék ha csak egy lenne.Sokszor látok mindenféle autós hirdetésben ilyet hogy csak ennyi van meg csak itt meg ott stb.Ez kb olyan mint hogy ,,szalon autó volt,öreg bácsié volt, á nem volt törve csak karcolva azért lett festve''.Ezek jó kis eladó dumák.
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
lehet, ahogy a duen.hu-n is volt egy "gyári 2.8i, hibátlan állapotban, olcsón". Katalógus fénykép volt felrakva mellé, telefon nem működött, és az e-mail sem! Nem tudom miért jó ez valakinek.Nitrobuster wrote:De lehet, hogy Fake verzió.
Most raktam be az eladók közé egy 2.8ast, a hasznaltauto-ról...
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC