Ezt csak azért linkeltem be, mert szerintem nálad nem lehet csak ugy finomállítgatni a dolgot. Lehet hogy aki válaszolt, leírta hogy mire jó és hogy kell állítani, azt nem nézte hogy neked V6-od van. Max kérdezz rá hogy a V6-nál ezt hogy kellene kivitelezni...gigford wrote:Vettem ilyet, csak nem acelbol, hanem aluminiumbol gyartottat, mert ez az acel allitolag olyan hangos, hogy versenyautoban is elviselhetetlen hangja van.bogyo28 wrote:még egy dolog, burtonéknál ez van V6-hoz, amin nem sok mindent tudsz fokolni:
Az alu verzio raadasul konnyebb meg ennel az acel verzional is, nemhogy a gyari vas-muanyag kombonal.
timing disc
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Pont ezt irtam ezelott, lehet elkerulte a figyelmed, hogy azzal kezdtem az emilemet a csavonak, hogy 2.8 V6rol van szo. Erre ilyen valaszt ad, hogy hasznaljam ezt a kulcsot...bogyo28 wrote:Ezt csak azért linkeltem be, mert szerintem nálad nem lehet csak ugy finomállítgatni a dolgot. Lehet hogy aki válaszolt, leírta hogy mire jó és hogy kell állítani, azt nem nézte hogy neked V6-od van. Max kérdezz rá hogy a V6-nál ezt hogy kellene kivitelezni...gigford wrote:Vettem ilyet, csak nem acelbol, hanem aluminiumbol gyartottat, mert ez az acel allitolag olyan hangos, hogy versenyautoban is elviselhetetlen hangja van.bogyo28 wrote:még egy dolog, burtonéknál ez van V6-hoz, amin nem sok mindent tudsz fokolni:
Az alu verzio raadasul konnyebb meg ennel az acel verzional is, nemhogy a gyari vas-muanyag kombonal.
nem ez az elso eset, hogy birka angolokkal talakozok, amikor csinaltattam a tankot, ellkuldtek ugy, hogy nem adtak hozza tanksapkat...hat mondom ez milyen rendszer??? Ugy kellett kulon fizetni erte meg postazgatni...de sorolhatnam a mindennapi eletbol is a sztorikat az elmult egy evbol orakig...

Ha Magyarorszagnak ilyen eros gazdasagi hattere lenne, vilaghatalom lennenk! A szo szoros értelmeben BUTÁK az emberek nagyrésze itt!
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Szerintem ha már kérdésed van a veztengely fokolását illetően inkább a gyártónál érdeklődj, ne pedig egy autósboltba.
Ha pedig nagyon el akarod tekerni a vezérlést (talán még a 284-t se kell)
akkor számold + a vezkerék fogszámát, legalább 72db kell, hogy legyen értelme, akkor 5fokonként tudod eltolni a vezérlést. Egyébként tuti, hogy a jelre raknám össze nem olyan nagy az a tengely.
Tényleg nem írták az okosok, hogy mekkora előgyújtást használj?
Ha pedig nagyon el akarod tekerni a vezérlést (talán még a 284-t se kell)
akkor számold + a vezkerék fogszámát, legalább 72db kell, hogy legyen értelme, akkor 5fokonként tudod eltolni a vezérlést. Egyébként tuti, hogy a jelre raknám össze nem olyan nagy az a tengely.
Tényleg nem írták az okosok, hogy mekkora előgyújtást használj?
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
A Burtonek nem csak egy autosbolt, komoly gepmuhelyuk van, vannak sajat fokolt tengelyeik, stb ertenek hozza.Nitrobuster wrote:Szerintem ha már kérdésed van a veztengely fokolását illetően inkább a gyártónál érdeklődj, ne pedig egy autósboltba.
Ha pedig nagyon el akarod tekerni a vezérlést (talán még a 284-t se kell)
akkor számold + a vezkerék fogszámát, legalább 72db kell, hogy legyen értelme, akkor 5fokonként tudod eltolni a vezérlést. Egyébként tuti, hogy a jelre raknám össze nem olyan nagy az a tengely.
Tényleg nem írták az okosok, hogy mekkora előgyújtást használj?
Irtam a Kentcamsnak is de nem voltak segitokeszek, azt modtak nezem meg a webszajtot ott le van irva a vezerles modositasa...koszi...
Elvileg minden modositott tengelyhez mas vezerles kell megha minimalissal is de kell allitani rajta fuggetlen attol hogy OHV vagy OHC...
Mindegy, vettem egy fokolotarcsat, majd kitalalunk valamit jovoheten mikor osszerakjuk a motort...
Elogyujtast nem irtak, de azzal tudok majd jatszani, van az a MSD gyujtasretardalom amit linkeltem meg korabban.
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
OFFFFFFFFgigford wrote:bogyo28 wrote:gigford wrote:
Ha Magyarorszagnak ilyen eros gazdasagi hattere lenne, vilaghatalom lennenk! A szo szoros értelmeben BUTÁK az emberek nagyrésze itt!
Hát... Azért szerintem van nekünk itthon min söprögetni. Ha Magyarorszagnak ilyen eros gazdasagi hattere lenne akkor is ugyanúgy egymást basztatnánk és pár év alatt elszarnánk az egészet


ONNNN
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Amit a Burtoneknal arulnak azt mindenhez lehet hasznalni, van a tarcsan egy altalanos leiras, hogyan kell beallitani vele. De a Kentcams is minden kitjebe rak egyet, es ugyanazt mindegyikbe, nincs olyan hogy most soroshoz vagy v-hez, Fordhoz vagy BMW-hez...ugyanaz az osszes.Nitrobuster wrote:Akkor ezek szerint v6-hoz van fokoló tárcsa.
Ez a tracsa is ugy mukodik sztem, mint a haromszog. Akarhogy rajzolsz 3szoget mindig 180fok lesz a belso szogek osszege. Ezt terveztek meg a tarcsan is, altalanosan lehessen hasznalni.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Szerintem elbeszéltek egymás mellett egy picit. Ha jól értem Nitro arra gondolt, hogy nem a papir tárcsa rajta a fokokkal létezik V6-hoz, hanem olyasmi tárcsa a veztengelyre, ami állítható ezzel és belőhető a papir tárcsa segítségével pontosa. De én még nem láttam V6-hoz állítható tárcsát...gigford wrote:Amit a Burtoneknal arulnak azt mindenhez lehet hasznalni, van a tarcsan egy altalanos leiras, hogyan kell beallitani vele. De a Kentcams is minden kitjebe rak egyet, es ugyanazt mindegyikbe, nincs olyan hogy most soroshoz vagy v-hez, Fordhoz vagy BMW-hez...ugyanaz az osszes.Nitrobuster wrote:Akkor ezek szerint v6-hoz van fokoló tárcsa.
Ez a tracsa is ugy mukodik sztem, mint a haromszog. Akarhogy rajzolsz 3szoget mindig 180fok lesz a belso szogek osszege. Ezt terveztek meg a tarcsan is, altalanosan lehessen hasznalni.
Ha nincs igazam akkor bevések magamnak egy nagy fekete pontot és kimoderálom magam a topikból és bocs...

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
bogyo28 wrote:Szerintem elbeszéltek egymás mellett egy picit. Ha jól értem Nitro arra gondolt, hogy nem a papir tárcsa rajta a fokokkal létezik V6-hoz, hanem olyasmi tárcsa a veztengelyre, ami állítható ezzel és belőhető a papir tárcsa segítségével pontosa. De én még nem láttam V6-hoz állítható tárcsát...gigford wrote:Amit a Burtoneknal arulnak azt mindenhez lehet hasznalni, van a tarcsan egy altalanos leiras, hogyan kell beallitani vele. De a Kentcams is minden kitjebe rak egyet, es ugyanazt mindegyikbe, nincs olyan hogy most soroshoz vagy v-hez, Fordhoz vagy BMW-hez...ugyanaz az osszes.Nitrobuster wrote:Akkor ezek szerint v6-hoz van fokoló tárcsa.
Ez a tracsa is ugy mukodik sztem, mint a haromszog. Akarhogy rajzolsz 3szoget mindig 180fok lesz a belso szogek osszege. Ezt terveztek meg a tarcsan is, altalanosan lehessen hasznalni.
Ha nincs igazam akkor bevések magamnak egy nagy fekete pontot és kimoderálom magam a topikból és bocs...
Tényleg elbeszélünk egymás mellett. Itt tényleg az a kérdés, hogy van-e
v6-os mocihoz ( a félreértések elkerülése végett OHV 12v-s moci) fokolótárcsa nem ilyen papír bigyó. De még én sem láttam. Tehát jelen állapotban nem tudod használni azt a fokoló papiruszt.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Na varjatok... ez a muanyag lemezke a fokolo tarcsa, amibol egyfele letezik.
Es van a vezermukerek! Abbol van allithato verzio bizonyos motortipusoknal, klasszikus OHVbol nincs.
En fokolo tarcsarol beszeltem nem vezermukerekrol.
De a fokolo tarcsat lehet hasznalni v6nal is.
Ez a Kentcams oldalarol van a megfelelo vezerles beallitasarol:
For many years the most commonly used method has involved establishing top dead center (TDC) as a datum (zero degrees) and positioning your camshaft with its inlet valve at maximum lift at a given position relative to this datum.
For example take our Ford x/flow camshaft number 234 which has a quoted figure of inlet timing @ full lift = 103 degrees. This means that the inlet valve should be set to be fully open at 103 degrees after top dead center. Therefore using a protractor or timing disc you can establish 103 degrees after TDC and it is at this point that your inlet valve should be fully open. Minor adjustments from the standard timing point can be made with the aid of adjustable timing kits or an offset dowel
Az utolso mondatbol kiderul, hogy a vezerlest allithato vezkerekkel vagy ezzel a offset dowel/key-el lehet elvegezni. Az utobbit a mai napig nem tudom mi a bubanat, ill. hogyan kell hasznalni.
A tengely adatai amit vettem, amibol a vastagitott a lenyeg vezerles beallitasnal:
Application Power Band Cam Lift(mm) Valve Lift(mm) Duration Timing Full Lift VC (mm) LTDC Required Parts
Sports injection 2000-6000 7.11 I 10.08 E 10.03 276 Deg 24/72 72/24 114 Deg I 0.36 E 0.41 I 1.34mm CF10 / VS25
Tehat a TDC megallapitasa utan (1 es henger dugoja legmagasabb ponton) a fokolotarcsa ra a fotengelykerekre es oramutato iranyban forgatni en esetemben 114 fokot, na ekkor kell az egyes henger szivoszelepenek maximalis nyitason lennie, hogy optimalis legyen.
Idaig jutottam el laikuskent.
Ket het mulva leirom hogy csinaltuk, Lackonak van mindenfele muszere, hogy egy ismeretlen tengelyt is be lehessen loni, nemhogy egy olyat aminek pontosan ismert minden adata.
Es van a vezermukerek! Abbol van allithato verzio bizonyos motortipusoknal, klasszikus OHVbol nincs.
En fokolo tarcsarol beszeltem nem vezermukerekrol.
De a fokolo tarcsat lehet hasznalni v6nal is.
Ez a Kentcams oldalarol van a megfelelo vezerles beallitasarol:
For many years the most commonly used method has involved establishing top dead center (TDC) as a datum (zero degrees) and positioning your camshaft with its inlet valve at maximum lift at a given position relative to this datum.
For example take our Ford x/flow camshaft number 234 which has a quoted figure of inlet timing @ full lift = 103 degrees. This means that the inlet valve should be set to be fully open at 103 degrees after top dead center. Therefore using a protractor or timing disc you can establish 103 degrees after TDC and it is at this point that your inlet valve should be fully open. Minor adjustments from the standard timing point can be made with the aid of adjustable timing kits or an offset dowel
Az utolso mondatbol kiderul, hogy a vezerlest allithato vezkerekkel vagy ezzel a offset dowel/key-el lehet elvegezni. Az utobbit a mai napig nem tudom mi a bubanat, ill. hogyan kell hasznalni.
A tengely adatai amit vettem, amibol a vastagitott a lenyeg vezerles beallitasnal:
Application Power Band Cam Lift(mm) Valve Lift(mm) Duration Timing Full Lift VC (mm) LTDC Required Parts
Sports injection 2000-6000 7.11 I 10.08 E 10.03 276 Deg 24/72 72/24 114 Deg I 0.36 E 0.41 I 1.34mm CF10 / VS25
Tehat a TDC megallapitasa utan (1 es henger dugoja legmagasabb ponton) a fokolotarcsa ra a fotengelykerekre es oramutato iranyban forgatni en esetemben 114 fokot, na ekkor kell az egyes henger szivoszelepenek maximalis nyitason lennie, hogy optimalis legyen.
Idaig jutottam el laikuskent.
Ket het mulva leirom hogy csinaltuk, Lackonak van mindenfele muszere, hogy egy ismeretlen tengelyt is be lehessen loni, nemhogy egy olyat aminek pontosan ismert minden adata.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
kiváncsi leszek hogy mi lesz a vége, de ha most fogadni kéne én azt mondanám hogy pont gyári jelölésen lesz a két tárcsa ha kiméred...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
http://www.kentcams.com itt ra tudsz keresni konnyen kulon a karbis es injektoros 2.8as tengelyekre, minden adat megvan.CapriTurbo wrote:Gigford: Ha jól tudom egy gyári 2.8i tengely adatai: 276/278, 26.5/69.5 75.5/22.5, az emelési magasság 9.4/9.2, a Capri 2.8i 276/278, 24/72 73/25 az emelési magasságot nem tudom. Meg tudnád szerezni a többi Kent Cams 2,8 tengely adatait is?
Ha nem boldogulnal, szolj.