Bocs az angol megnevezesert, de nem tudom hogy hijjak magyarul:
ezt a vezermukerekre kell helyezni es beallitani vele vmit amit nem tudok, hogy pontosan mi az. Lehet hogy csak allithato vezkereknel van ennek jelentosege?
A 2.8nal, ha bekerul egy fokolt tengely, ugyanoda rakom vissza ahol a vez- meg a fotengelykerek ossze van jelolve, vagy ezzel kell(ene) e vmit jatszani?
Nem is tudtam, hogy van v6-hoz fokolótárcsa.
Egyébként hány fok-os a veztengely amit vettél? 276, vagy 284 ill valami más.
Szerintem fokoló tárcsa nélkül sokat nemér.
Nitrobuster wrote:Nem is tudtam, hogy van v6-hoz fokolótárcsa.
Egyébként hány fok-os a veztengely amit vettél? 276, vagy 284 ill valami más.
Szerintem fokoló tárcsa nélkül sokat nemér.
Ez egy altalanos tarcsa, nem v6e.
Azt nem ertem, hogyha ugyarra a fogosztasra rakom vissza akkor ugy nem is jo mar?
276ost vettem(2000-6000), a 284es 2500-6500ig dolgozik, azt a +8loerot ami a 2 tengely kozott van 6000-6500ig adja le.
Nem fogom 6 fole forgatni, ott fog leszabalyozni a nitro is, ugyhogy nem lattam ertelmet azt venni. (no meg az ebayen ez a 276os volt ujonnan felaron 8) )
én mint teljesen laikus ugy gondolom, hogy amit vettél azt berakod a régi helyére a jelöléssel ugy mint a gyári és kész. ilyen fokoló tárcsát eddig én még csak akkor láttam használni, amikor állitható volt a tárcsa maga ami a veztengelyre volt fölrakva.... ez persze nem azt jelenti hogy ez igy is van, de hát valamit én is akartam irni....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
bogyo28 wrote:én mint teljesen laikus ugy gondolom, hogy amit vettél azt berakod a régi helyére a jelöléssel ugy mint a gyári és kész. ilyen fokoló tárcsát eddig én még csak akkor láttam használni, amikor állitható volt a tárcsa maga ami a veztengelyre volt fölrakva.... ez persze nem azt jelenti hogy ez igy is van, de hát valamit én is akartam irni....
bogyo28 wrote:én mint teljesen laikus ugy gondolom, hogy amit vettél azt berakod a régi helyére a jelöléssel ugy mint a gyári és kész. ilyen fokoló tárcsát eddig én még csak akkor láttam használni, amikor állitható volt a tárcsa maga ami a veztengelyre volt fölrakva.... ez persze nem azt jelenti hogy ez igy is van, de hát valamit én is akartam irni....
akkor mar ketten gondoljuk igy...
Hatha valami nagytudasu megmondja a frankot
Elvileg akkor kell fokolótárcsa ha leszedsz a hfejből ill megemeled (pl: turbositáskor) akkor nem fog pont jelre állni a motor, de ez csak felülvezérelt motoroknál igaz, nálad biztos, hogy a jel pontosan fog állni mivel, hogy alulvezérelt a motorod. Gyaorlatilag +- 5-8 fokot szoktak állítani ki kinek a szájíze szerint, vagy nyomaték vagy teljesítmény.
Én is onnét tudom, hogy mikor turbóztam akkor kicsit sietett a vezérlés.
Mánia is csinált egy túljáratott motor, leszedett a hengersorból akkor késett és persze nincs fokolótárcsánk. Tapasztalat szerint ha egy kicsit siet a tengely iszonyatosan veszi a fordulatot és forog mint a sthil fűrész.
Irtam ma a Burtonpowernek, nem hagyott nyugodni a kerdes es ezt a valaszt kaptam:
"The timing will require adjustment via offset keys that are
fitted to the end of the camshaft where the timing gear fits.
Leaving this cam on standard settings will affect the
performance of the cam"
Kb forditasban: Ahol a veztengely a vezermukerekhez csatlakozik ott lehet allitani ezzel a kulcs segitsegevel a megfelelo vezerlest, kulonben ha csak visszaraknam gyari beallitasokkal akkor nem lenne optimalis a dolog.
Namost a vezkerekben van egy horony amibe passzol a tengely, tehat a tengely es a kerek csak egyfelekeppen rakhato egymasba. Akkor ezekszerint a fogjelolest kell valamelyik iranyban elallitani a fokolotarcsa segitsegevel.
De akkor mi a busnak kell hozza ez a imbuszkulcs??? Megfogom a kezemmel a vezkereket es a Kentcams altal megadott ertekre elallitom a fogosztast. Engem ez a kulcs kavar meg, hogy az minek kell az allitashoz
Ez a offset key ahogy a kepen latszik olyan mint egy imbuszkulcs csak nem a hatlapfeju, ezt kene hasznalni.
gigford wrote:Irtam ma a Burtonpowernek, nem hagyott nyugodni a kerdes es ezt a valaszt kaptam:
"The timing will require adjustment via offset keys that are
fitted to the end of the camshaft where the timing gear fits.
Leaving this cam on standard settings will affect the
performance of the cam"
Kb forditasban: Ahol a veztengely a vezermukerekhez csatlakozik ott lehet allitani ezzel a kulcs segitsegevel a megfelelo vezerlest, kulonben ha csak visszaraknam gyari beallitasokkal akkor nem lenne optimalis a dolog.
Namost a vezkerekben van egy horony amibe passzol a tengely, tehat a tengely es a kerek csak egyfelekeppen rakhato egymasba. Akkor ezekszerint a fogjelolest kell valamelyik iranyban elallitani a fokolotarcsa segitsegevel.
De akkor mi a busnak kell hozza ez a imbuszkulcs??? Megfogom a kezemmel a vezkereket es a Kentcams altal megadott ertekre elallitom a fogosztast. Engem ez a kulcs kavar meg, hogy az minek kell az allitashoz
Ez a offset key ahogy a kepen latszik olyan mint egy imbuszkulcs csak nem a hatlapfeju, ezt kene hasznalni.
Szerintem annyiban félreérted, hogy ez csak az arra alkalmas vezérléseknél használandó. Neked megvan adva hogy a gyárihoz képest menyivel van elfokolva a tengely, azt a gyári helyére és a jelölésére kell visszarakni. Nem is tudsz bármennyit arrébrakni rajta, csak foganként, ezért értelmetlen is lenne a fokolotárcsa, hiszen a fogaskeréken adott hogy egy fog hány fokkal tenné arrébb az egészet, oda nem kellene tárcsa. Szerintem a fokolotárcsa akkor kell ha nem alsó vezérlésü a moci, és a tengelyen valami ilyesmi tárcsa figyel:
itt a csavarokkal egy bizonyos határon belül szinte bármilyen fokolást be lehet állítani, és ugyan a képen imbusz fejü csavar van, de gondolom angol barátaink torx fejü csavart adnak az ő fokolótárcsájukhoz....
burtonéknál pl igy néz ki egy tárcsa, amin már a fokok is rajta vannak:
legalábbis szerintem...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Ertem amit mondasz, de irtam nekik hogy GYARI a vezkerek! A gyarinal nincs allitasi lehetoseg, a tengely es a kerek viszonya mindig ugyanaz, nem lehet csusztatgatni, pont a horony miatt.
Minek adta akkor ezt a valaszt ha tudta hogy minden 2.8 ilyen megoldassal fut?
bogyo28 wrote:még egy dolog, burtonéknál ez van V6-hoz, amin nem sok mindent tudsz fokolni:
Vettem ilyet, csak nem acelbol, hanem aluminiumbol gyartottat, mert ez az acel allitolag olyan hangos, hogy versenyautoban is elviselhetetlen hangja van.
Az alu verzio raadasul konnyebb meg ennel az acel verzional is, nemhogy a gyari vas-muanyag kombonal.