Page 2 of 3

Posted: Wed Dec 13, 2006 9:59 pm
by Bogyo28
gigford wrote:
bogyo28 wrote:még egy dolog, burtonéknál ez van V6-hoz, amin nem sok mindent tudsz fokolni:

Image
Vettem ilyet, csak nem acelbol, hanem aluminiumbol gyartottat, mert ez az acel allitolag olyan hangos, hogy versenyautoban is elviselhetetlen hangja van.

Az alu verzio raadasul konnyebb meg ennel az acel verzional is, nemhogy a gyari vas-muanyag kombonal.
Ezt csak azért linkeltem be, mert szerintem nálad nem lehet csak ugy finomállítgatni a dolgot. Lehet hogy aki válaszolt, leírta hogy mire jó és hogy kell állítani, azt nem nézte hogy neked V6-od van. Max kérdezz rá hogy a V6-nál ezt hogy kellene kivitelezni...

Posted: Wed Dec 13, 2006 10:26 pm
by gigford
bogyo28 wrote:
gigford wrote:
bogyo28 wrote:még egy dolog, burtonéknál ez van V6-hoz, amin nem sok mindent tudsz fokolni:

Image
Vettem ilyet, csak nem acelbol, hanem aluminiumbol gyartottat, mert ez az acel allitolag olyan hangos, hogy versenyautoban is elviselhetetlen hangja van.

Az alu verzio raadasul konnyebb meg ennel az acel verzional is, nemhogy a gyari vas-muanyag kombonal.
Ezt csak azért linkeltem be, mert szerintem nálad nem lehet csak ugy finomállítgatni a dolgot. Lehet hogy aki válaszolt, leírta hogy mire jó és hogy kell állítani, azt nem nézte hogy neked V6-od van. Max kérdezz rá hogy a V6-nál ezt hogy kellene kivitelezni...
Pont ezt irtam ezelott, lehet elkerulte a figyelmed, hogy azzal kezdtem az emilemet a csavonak, hogy 2.8 V6rol van szo. Erre ilyen valaszt ad, hogy hasznaljam ezt a kulcsot...

nem ez az elso eset, hogy birka angolokkal talakozok, amikor csinaltattam a tankot, ellkuldtek ugy, hogy nem adtak hozza tanksapkat...hat mondom ez milyen rendszer??? Ugy kellett kulon fizetni erte meg postazgatni...de sorolhatnam a mindennapi eletbol is a sztorikat az elmult egy evbol orakig... :twisted:

Ha Magyarorszagnak ilyen eros gazdasagi hattere lenne, vilaghatalom lennenk! A szo szoros értelmeben BUTÁK az emberek nagyrésze itt!

Posted: Thu Dec 14, 2006 8:07 pm
by Nitrobuster
Szerintem ha már kérdésed van a veztengely fokolását illetően inkább a gyártónál érdeklődj, ne pedig egy autósboltba.
Ha pedig nagyon el akarod tekerni a vezérlést (talán még a 284-t se kell)
akkor számold + a vezkerék fogszámát, legalább 72db kell, hogy legyen értelme, akkor 5fokonként tudod eltolni a vezérlést. Egyébként tuti, hogy a jelre raknám össze nem olyan nagy az a tengely.
Tényleg nem írták az okosok, hogy mekkora előgyújtást használj?

Posted: Thu Dec 14, 2006 8:31 pm
by gigford
Nitrobuster wrote:Szerintem ha már kérdésed van a veztengely fokolását illetően inkább a gyártónál érdeklődj, ne pedig egy autósboltba.
Ha pedig nagyon el akarod tekerni a vezérlést (talán még a 284-t se kell)
akkor számold + a vezkerék fogszámát, legalább 72db kell, hogy legyen értelme, akkor 5fokonként tudod eltolni a vezérlést. Egyébként tuti, hogy a jelre raknám össze nem olyan nagy az a tengely.
Tényleg nem írták az okosok, hogy mekkora előgyújtást használj?
A Burtonek nem csak egy autosbolt, komoly gepmuhelyuk van, vannak sajat fokolt tengelyeik, stb ertenek hozza.
Irtam a Kentcamsnak is de nem voltak segitokeszek, azt modtak nezem meg a webszajtot ott le van irva a vezerles modositasa...koszi...

Elvileg minden modositott tengelyhez mas vezerles kell megha minimalissal is de kell allitani rajta fuggetlen attol hogy OHV vagy OHC...

Mindegy, vettem egy fokolotarcsat, majd kitalalunk valamit jovoheten mikor osszerakjuk a motort...

Elogyujtast nem irtak, de azzal tudok majd jatszani, van az a MSD gyujtasretardalom amit linkeltem meg korabban.

Posted: Thu Dec 14, 2006 9:14 pm
by Nitrobuster
Akkor ezek szerint v6-hoz van fokoló tárcsa.

Posted: Fri Dec 15, 2006 1:38 am
by Blant
gigford wrote:
bogyo28 wrote:
gigford wrote:
Ha Magyarorszagnak ilyen eros gazdasagi hattere lenne, vilaghatalom lennenk! A szo szoros értelmeben BUTÁK az emberek nagyrésze itt!
OFFFFFFFF
Hát... Azért szerintem van nekünk itthon min söprögetni. Ha Magyarorszagnak ilyen eros gazdasagi hattere lenne akkor is ugyanúgy egymást basztatnánk és pár év alatt elszarnánk az egészet :-) :twisted:


ONNNN

Posted: Fri Dec 15, 2006 10:41 am
by gigford
Nitrobuster wrote:Akkor ezek szerint v6-hoz van fokoló tárcsa.
Amit a Burtoneknal arulnak azt mindenhez lehet hasznalni, van a tarcsan egy altalanos leiras, hogyan kell beallitani vele. De a Kentcams is minden kitjebe rak egyet, es ugyanazt mindegyikbe, nincs olyan hogy most soroshoz vagy v-hez, Fordhoz vagy BMW-hez...ugyanaz az osszes.

Ez a tracsa is ugy mukodik sztem, mint a haromszog. Akarhogy rajzolsz 3szoget mindig 180fok lesz a belso szogek osszege. Ezt terveztek meg a tarcsan is, altalanosan lehessen hasznalni.

Posted: Fri Dec 15, 2006 12:51 pm
by Bogyo28
gigford wrote:
Nitrobuster wrote:Akkor ezek szerint v6-hoz van fokoló tárcsa.
Amit a Burtoneknal arulnak azt mindenhez lehet hasznalni, van a tarcsan egy altalanos leiras, hogyan kell beallitani vele. De a Kentcams is minden kitjebe rak egyet, es ugyanazt mindegyikbe, nincs olyan hogy most soroshoz vagy v-hez, Fordhoz vagy BMW-hez...ugyanaz az osszes.

Ez a tracsa is ugy mukodik sztem, mint a haromszog. Akarhogy rajzolsz 3szoget mindig 180fok lesz a belso szogek osszege. Ezt terveztek meg a tarcsan is, altalanosan lehessen hasznalni.
Szerintem elbeszéltek egymás mellett egy picit. Ha jól értem Nitro arra gondolt, hogy nem a papir tárcsa rajta a fokokkal létezik V6-hoz, hanem olyasmi tárcsa a veztengelyre, ami állítható ezzel és belőhető a papir tárcsa segítségével pontosa. De én még nem láttam V6-hoz állítható tárcsát...

Ha nincs igazam akkor bevések magamnak egy nagy fekete pontot és kimoderálom magam a topikból és bocs... :lol:

Posted: Fri Dec 15, 2006 5:41 pm
by driver
Én már láttam!



Image[/img]

Posted: Fri Dec 15, 2006 8:02 pm
by Nitrobuster
bogyo28 wrote:
gigford wrote:
Nitrobuster wrote:Akkor ezek szerint v6-hoz van fokoló tárcsa.
Amit a Burtoneknal arulnak azt mindenhez lehet hasznalni, van a tarcsan egy altalanos leiras, hogyan kell beallitani vele. De a Kentcams is minden kitjebe rak egyet, es ugyanazt mindegyikbe, nincs olyan hogy most soroshoz vagy v-hez, Fordhoz vagy BMW-hez...ugyanaz az osszes.

Ez a tracsa is ugy mukodik sztem, mint a haromszog. Akarhogy rajzolsz 3szoget mindig 180fok lesz a belso szogek osszege. Ezt terveztek meg a tarcsan is, altalanosan lehessen hasznalni.
Szerintem elbeszéltek egymás mellett egy picit. Ha jól értem Nitro arra gondolt, hogy nem a papir tárcsa rajta a fokokkal létezik V6-hoz, hanem olyasmi tárcsa a veztengelyre, ami állítható ezzel és belőhető a papir tárcsa segítségével pontosa. De én még nem láttam V6-hoz állítható tárcsát...

Ha nincs igazam akkor bevések magamnak egy nagy fekete pontot és kimoderálom magam a topikból és bocs... :lol:

Tényleg elbeszélünk egymás mellett. Itt tényleg az a kérdés, hogy van-e
v6-os mocihoz ( a félreértések elkerülése végett OHV 12v-s moci) fokolótárcsa nem ilyen papír bigyó. De még én sem láttam. Tehát jelen állapotban nem tudod használni azt a fokoló papiruszt.

Posted: Fri Dec 15, 2006 11:05 pm
by gigford
Na varjatok... ez a muanyag lemezke a fokolo tarcsa, amibol egyfele letezik.
Es van a vezermukerek! Abbol van allithato verzio bizonyos motortipusoknal, klasszikus OHVbol nincs.
En fokolo tarcsarol beszeltem nem vezermukerekrol.
De a fokolo tarcsat lehet hasznalni v6nal is.

Ez a Kentcams oldalarol van a megfelelo vezerles beallitasarol:

For many years the most commonly used method has involved establishing top dead center (TDC) as a datum (zero degrees) and positioning your camshaft with its inlet valve at maximum lift at a given position relative to this datum.
For example take our Ford x/flow camshaft number 234 which has a quoted figure of inlet timing @ full lift = 103 degrees. This means that the inlet valve should be set to be fully open at 103 degrees after top dead center. Therefore using a protractor or timing disc you can establish 103 degrees after TDC and it is at this point that your inlet valve should be fully open. Minor adjustments from the standard timing point can be made with the aid of adjustable timing kits or an offset dowel


Az utolso mondatbol kiderul, hogy a vezerlest allithato vezkerekkel vagy ezzel a offset dowel/key-el lehet elvegezni. Az utobbit a mai napig nem tudom mi a bubanat, ill. hogyan kell hasznalni.


A tengely adatai amit vettem, amibol a vastagitott a lenyeg vezerles beallitasnal:
Application Power Band Cam Lift(mm) Valve Lift(mm) Duration Timing Full Lift VC (mm) LTDC Required Parts
Sports injection 2000-6000 7.11 I 10.08 E 10.03 276 Deg 24/72 72/24 114 Deg I 0.36 E 0.41 I 1.34mm CF10 / VS25

Tehat a TDC megallapitasa utan (1 es henger dugoja legmagasabb ponton) a fokolotarcsa ra a fotengelykerekre es oramutato iranyban forgatni en esetemben 114 fokot, na ekkor kell az egyes henger szivoszelepenek maximalis nyitason lennie, hogy optimalis legyen.
Idaig jutottam el laikuskent.

Ket het mulva leirom hogy csinaltuk, Lackonak van mindenfele muszere, hogy egy ismeretlen tengelyt is be lehessen loni, nemhogy egy olyat aminek pontosan ismert minden adata.

Posted: Sat Dec 16, 2006 12:01 am
by Bogyo28
kiváncsi leszek hogy mi lesz a vége, de ha most fogadni kéne én azt mondanám hogy pont gyári jelölésen lesz a két tárcsa ha kiméred...

Posted: Sat Dec 23, 2006 10:32 am
by CapriTurbo
Gigford: Ha jól tudom egy gyári 2.8i tengely adatai: 276/278, 26.5/69.5 75.5/22.5, az emelési magasság 9.4/9.2, a Capri 2.8i 276/278, 24/72 73/25 az emelési magasságot nem tudom. Meg tudnád szerezni a többi Kent Cams 2,8 tengely adatait is?

Posted: Thu Dec 28, 2006 5:55 pm
by gigford
CapriTurbo wrote:Gigford: Ha jól tudom egy gyári 2.8i tengely adatai: 276/278, 26.5/69.5 75.5/22.5, az emelési magasság 9.4/9.2, a Capri 2.8i 276/278, 24/72 73/25 az emelési magasságot nem tudom. Meg tudnád szerezni a többi Kent Cams 2,8 tengely adatait is?
http://www.kentcams.com itt ra tudsz keresni konnyen kulon a karbis es injektoros 2.8as tengelyekre, minden adat megvan.
Ha nem boldogulnal, szolj.

Posted: Mon Aug 13, 2007 8:00 pm
by szszaby
Egy videó a fokoló tárcsáról: http://www.youtube.com/watch?v=RAt_A6VeIC8