Page 11 of 15
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Mon Dec 26, 2011 10:26 pm
by daytona
Kompressziot mar mertetek?
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Tue Dec 27, 2011 4:37 pm
by Blant
A legrosszabb kompresszióm 10,5 de a legtöbb 12 felett van!
Az injektorokat még mindíg nem volt időm kiszedni. Majd az ünnepek után.
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Thu Mar 29, 2012 10:27 am
by levelboss
Gyerekek, ismét előkerül a fizika óra... mert valami nem stimmol.
A történet itt kezdődik (ajánlom bárkinek):
http://racing-bazar.hu/alkatresz/uzeman ... _szivattyu" onclick="window.open(this.href);return false;
Benzinpumpa. Fölhívom a gyereket, aszondja, h ez 3bar-os pumpa, de bírja az 5bar-t is... vagy akár mégtöbbet, szokták vinni verseny motorokhoz is.
Na mondom várjá má! Mi van?
Aszondja, h a nyomásszabályozótól függ, h mekkora nyomással dolgozik az AC. Meg, h nem tudja túlterhelni a nyomásszabályozót.
És ahogy gondolkodom, bizony lehet értelme ennek.
Ugye van egy ilyen pumpának egy térfogatárama (liter/perc), meg van egy nyomás értéke (bar).
De a nyomás csak akkor alakul ki, ha van valami, ami ad neki egy hidraulikai ellenállást. Pl a K-Jetben van egy rendszernyomás szabályozó, ami 5 bar körül nyit ki. Ha a pumpa nem bírja leadni az 5 bar-t, az autó nem indul be. De ha képzeletben leszerelünk egy K-Jetes Ac-t és a levegőben spricceltetjük vele kifele a benzint a tankból, akkor ott a pumpának csak annyi nyomást kell leküzdenie, amennyit neki a kimenő cső szűk átmérője okoz. A levegőbe nem tud 5 bar-t tolni, mert ugye Newton kb 1. törvénye az erő-ellen erő története.
Tehát lehet, h mégiscsak az van, h eddig okoskodtunk itt a pumpa bar-okkal, de valójában, mivel a rendszerben nincs semmi olyan ellenállás, ami kikényszerítené a pumpából az 5-bart, ezért az nem is adja le, hanem csak szépen forog, forog és szállít... de 5 barig bírja leküzdeni az akadályokat. Ha nagyobbat talál, azt már nem bírná és leégne a motorja, vagy mechanikailag eleresztené a görgőknél a benyát...
Elnézést a tudománytalan megfogalmazásért, de ez most érdekes.
a tudományos, és parasztlogikás hozzászólásokat előre is köszönöm!

Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Thu Mar 29, 2012 10:53 am
by Bogyo28
levelboss wrote:Gyerekek, ismét előkerül a fizika óra... mert valami nem stimmol.
A történet itt kezdődik (ajánlom bárkinek):
http://racing-bazar.hu/alkatresz/uzeman ... _szivattyu" onclick="window.open(this.href);return false;
Benzinpumpa. Fölhívom a gyereket, aszondja, h ez 3bar-os pumpa, de bírja az 5bar-t is... vagy akár mégtöbbet, szokták vinni verseny motorokhoz is.
Na mondom várjá má! Mi van?
Aszondja, h a nyomásszabályozótól függ, h mekkora nyomással dolgozik az AC. Meg, h nem tudja túlterhelni a nyomásszabályozót.
És ahogy gondolkodom, bizony lehet értelme ennek.
Ugye van egy ilyen pumpának egy térfogatárama (liter/perc), meg van egy nyomás értéke (bar).
De a nyomás csak akkor alakul ki, ha van valami, ami ad neki egy hidraulikai ellenállást. Pl a K-Jetben van egy rendszernyomás szabályozó, ami 5 bar körül nyit ki. Ha a pumpa nem bírja leadni az 5 bar-t, az autó nem indul be. De ha képzeletben leszerelünk egy K-Jetes Ac-t és a levegőben spricceltetjük vele kifele a benzint a tankból, akkor ott a pumpának csak annyi nyomást kell leküzdenie, amennyit neki a kimenő cső szűk átmérője okoz. A levegőbe nem tud 5 bar-t tolni, mert ugye Newton kb 1. törvénye az erő-ellen erő története.
Tehát lehet, h mégiscsak az van, h eddig okoskodtunk itt a pumpa bar-okkal, de valójában, mivel a rendszerben nincs semmi olyan ellenállás, ami kikényszerítené a pumpából az 5-bart, ezért az nem is adja le, hanem csak szépen forog, forog és szállít... de 5 barig bírja leküzdeni az akadályokat. Ha nagyobbat talál, azt már nem bírná és leégne a motorja, vagy mechanikailag eleresztené a görgőknél a benyát...
Elnézést a tudománytalan megfogalmazásért, de ez most érdekes.
a tudományos, és parasztlogikás hozzászólásokat előre is köszönöm!

én ettől az embertől vettem AC-kat, gyári bosch, cikkszám alapján PDTDI előtöltő pumpa. ez az amiről már beszéltünk és Machine kolléga bemérte. Fizikai kérdésekbe nem mennék bele, de mint mondtuk többet tud nyomásban mint egy EFI pumpa. nem tudom hogy a nyomásszabályzó hogy müködik, de a vákum basztatja, és menet közben változik a nyomás.
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Thu Mar 29, 2012 1:59 pm
by Machine
Bogyo28 wrote:én ettől az embertől vettem AC-kat, gyári bosch, cikkszám alapján PDTDI előtöltő pumpa. ez az amiről már beszéltünk és Machine kolléga bemérte. Fizikai kérdésekbe nem mennék bele, de mint mondtuk többet tud nyomásban mint egy EFI pumpa. nem tudom hogy a nyomásszabályzó hogy müködik, de a vákum basztatja, és menet közben változik a nyomás.
Marci jól írta a szösszenetet...az EFI AC nem tartja fixen a 3-3,5 bar nyomást (kivéve a mostani szivattyúk, ahol egybe van építve a nyomásszabályzóval)
amit Bogyónak teszteltem e.szivattyúkat, az a Bosch által megadott szállítási mennyiség alapján volt bemérve. Fojtott állapotban ezek is elérték a 6 bar nyomást
levelboss wrote:Aszondja, h a nyomásszabályozótól függ, h mekkora nyomással dolgozik az AC. Meg, h nem tudja túlterhelni a nyomásszabályozót.
az eleje igaz, a vége nem...
több autótípus szabályzója jó a 2.8-2.9 EFI hez, például a Ford Focus Fiesta, Couger1,6.-2,0
ezeknél az átfolyási mennyiség a kérdés, habár nekem is kisebb motorról való van fent (Pinto EFI) és jól működik
Készítettem egy injektor tesztelő készüléket, ahol a nyomásszabályzó Pierburg, a csatlakozási méretek pont ua. mint a 2.8-2.9 rendszeré…kb 7000 Ft+áfa
Bosch párti vagyok, de nem minden áron
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Thu Mar 29, 2012 2:06 pm
by White Shark
Akkor most mihez jó a Bogyó által vásárolt szivattyú,esetleg a zetec projekthez fel tudnám használni külső szivattyúként ,nem kéne átfaragni a tankot.
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Thu Mar 29, 2012 3:13 pm
by capriv6
Nyomásszabályzó:
Úgy kell elképzelni mint: egy dugattyút mozgat a rugóval előfeszített membrán.
Mikor a szívósorban megnövekszik a vákuum akkor kinyit a szelep (dugattyú) ilyenkor kb 2,5-2,8bar van a nyomóágban. Mikor tövig nyomod a pedált lecsökken a vákuum és bezár a dugattyú és így teremti meg a 3-3,5bar nyomást.
Nem bonyolult csak sokan rossz helyre kötik utólagos beszereléskor
Minkig a kimenő ágat szabályozzuk!
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Thu Mar 29, 2012 3:19 pm
by capriv6
találtam egy ilyet:
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Wed Apr 04, 2012 9:05 am
by White Shark
Süni a2.9 motorhoz van nagyobb hengerfejtömítés mint amit a multkor kaptam ( 1.3 mm).Akadt egy kis bibi a projekt motoron ,megkapta az új dugókat amik 1,3mm-t kilógnak és már útban van a hengerfej.Mintha említettél volna 1,8 -ast.
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Wed Apr 04, 2012 10:31 am
by Süni
White Shark wrote:Mintha említettél volna 1,8 -ast.
Az nem én voltam....
Mogyoródon tudsz gyártatni, postáz is az ember, sőt, ha mondod, hogy turbos lesz, arra is van megoldása.
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Wed Apr 04, 2012 11:10 am
by Bogyo28
Süni wrote:Mogyoródon tudsz gyártatni, postáz is az ember, sőt, ha mondod, hogy turbos lesz, arra is van megoldása.
ugyanezt tudja a pesti tömités készítő is ha mogyoród messze lenne, kell egy minta (akér a használt is) és hogy milyen vastag legyen...
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Wed Apr 04, 2012 11:16 am
by Süni
Bogyo28 wrote:Süni wrote:Mogyoródon tudsz gyártatni, postáz is az ember, sőt, ha mondod, hogy turbos lesz, arra is van megoldása.
ugyanezt tudja a pesti tömités készítő is ha mogyoród messze lenne, kell egy minta (akér a használt is) és hogy milyen vastag legyen...
Nem rálicitálni akarok, de Mogyoródra minta sem kell.

Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Wed Apr 04, 2012 11:28 am
by Bogyo28
Süni wrote:Nem rálicitálni akarok, de Mogyoródra minta sem kell.

értelek, de a pesti (jókai tér) embert ismerem, sürün járok arra, jópár dolgot csinált már, tudom hol van és a telefonszámát is. ezek egyike sem mondható el a mogyoródi emberről. és valószinüleg engem fog megkérni White Shark kolléga hogy intézzem el.
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Wed Apr 04, 2012 11:33 am
by Süni
Bogyo28 wrote:Süni wrote:Nem rálicitálni akarok, de Mogyoródra minta sem kell.

értelek, de a pesti (jókai tér) embert ismerem, sürün járok arra, jópár dolgot csinált már, tudom hol van és a telefonszámát is. ezek egyike sem mondható el a mogyoródi emberről. és valószinüleg engem fog megkérni White Shark kolléga hogy intézzem el.
Mindegyike elmondható a mogyoródi emberről nekem.
Ellenben a Jókai utcai nem mond semmit részemre. (Mogyoródit meg valszeg nekem kéne intéznem.

)
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Wed Apr 04, 2012 12:38 pm
by White Shark
Köszönöm a segítő szándékot ,de nem csináltatok tömítést , a Jókai utcai üzletet ismerem már többször csináltattam tömítést itt,de ez a módszer nekem itt és most nem jön be, ebből dugattyú esztergálás lesz ha tetszik ha nem.