Page 14 of 15
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Wed Jun 13, 2012 9:08 am
by Natalie Driver Gabe
Volna egy kis Nyűgöm az E.F.I-vel !!
A jelenség a majális előtt kezdet el kibontakozni.
Egyik napról a másikra az alapjárat leesett.
Vette a lapot tette a dolgát nem aggódtam , továbbá megpiszkáltam a gázbowdentet,
S utána csökkent ezért azt hittem az volt a ludas.
Úton tökölre néha furcsán viselkedett.
Olyan volt mintha erőtlen lenne, s visszadurrogot de nem a kipufba hanem a szívósorba
Kint széjjelkaptam s kiderült a gégecső amin lélegeznie kellene kifakadt s így a húűtő felől forró levegőt kapott, ez magyarázza az erőtlenséget.
Összedugtuk többen a fejünket s arra a következtetésre jutottunk hogy elment a gyujtása.
később kaptam egy strobit s TÉLLEG elment .
nem is kicsit
Belöktem 12 fokra Asszem ennyi a gyári , de továbbra is fura.
Ha beindítom akkor erősen felpörög majd visszaesik az általa 1200-1400-as alapjáratra.
Jól működik mert veszi a lapot s megy is rendesen az ereje is ott van húz rendesen folyamatosan.
Már nem durrog vissza.
Alapjárati motor lenne a baja ?
Vagy gyertya ??
5-let ??
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Wed Jun 13, 2012 9:33 am
by Machine
Bogyo28 wrote:
hallotam már ilyenről, hogy versenygépben nem volt épp hideg, és egy idő után tulmelegedett az ECU, és letiltott. ha kicsit többet mondanál el a hibáról, lehet tudnék segíteni...
Az ECU-t hova raktad? kényes egy kütyü, nem bírja a párát és a meleget sem.
Árpi wrote:
Olyanokat csinál , hogy megtorpan de kb 10 másodpercig 0 ás fordulaton van , vagy leáll és nem indul be csak pár perc után max . Mintha nem kapna néha benyát pedig az ac megy és benzin is van a tankban (gyári inyektoros tank) Vagy semilyen gond nélkül üzemel.
ilyen hibával már találkoztam más típusnál, ott ez volt a hiba forrása:
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Wed Jun 13, 2012 9:47 am
by Machine
Natalie Driver Gabe wrote:Ha beindítom akkor erősen felpörög majd visszaesik az általa 1200-1400-as alapjáratra.
Jól működik mert veszi a lapot s megy is rendesen az ereje is ott van húz rendesen folyamatosan.
Már nem durrog vissza.
Alapjárati motor lenne a baja ?
Vagy gyertya ??
5-let ??
Ebben mi a fura? - így kell működnie. beindításkor felpörgeti kb. 3000 f/p re a motort, majd lassan visszaengedi az alapjáratra. Meleg időben pár másodperc, hidegben több percig is tarthat.
Az IAB szokott letapadni- gyújtás be/ki, és hallani lehet az egyszeri kattanását, vagy alapjáratnál a csatit lehúzod- ha működik, akkor az alapjárat egyenetlen lesz. De 12V- s betáplálással is tesztelhető. Ha koszos, akkor szét kell csavarozni és megpucolni- ritkán döglik meg.
Én is a Majálison állítottam gyújtást

Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Wed Jun 13, 2012 6:06 pm
by Árpi
White Shark wrote:Ha van próbálj rá egy másik alapjárati motort .

na ez eszembe sem jutótott pedig a sierran párszor takaritottam . Ma megnéztem atom kormos volés a tengely megragadt benne de kis féktisztitó és mintha új lenne.
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Wed Jun 13, 2012 7:08 pm
by Árpi
Köszönöm a segítséget úraim

egyenlőre nincs fent vízpumpa de utána tesztelem a gépet.
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Thu Jun 14, 2012 10:02 am
by Töcs
Árpi wrote:Köszönöm a segítséget úraim

egyenlőre nincs fent vízpumpa de utána tesztelem a gépet.
Akkor bizonyított hogy onnan fosta a hüttttőővizt juneáliskor?
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Thu Jun 14, 2012 1:10 pm
by nyujoe
Töcs wrote:Árpi wrote:Köszönöm a segítséget úraim

egyenlőre nincs fent vízpumpa de utána tesztelem a gépet.
Akkor bizonyított hogy onnan fosta a hüttttőővizt juneáliskor?
...akkor mégsem a klíma volt...

Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Thu Jun 14, 2012 6:10 pm
by Árpi
nyujoe wrote:Töcs wrote:Árpi wrote:Köszönöm a segítséget úraim

egyenlőre nincs fent vízpumpa de utána tesztelem a gépet.
Akkor bizonyított hogy onnan fosta a hüttttőővizt juneáliskor?
...akkor mégsem a klíma volt...


de a rohadt klima volt
Machine úr :
A képen egy act látok és gondolom ennek valamiféle hibáját kopását ?!?
Nekem most új az acm , szal esetleg az üzemanyagrendszer egyéb eleme lehet szar pl nyomásszabályzó ?
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Fri Jun 15, 2012 4:31 pm
by Machine
Árpi wrote:A képen egy act látok és gondolom ennek valamiféle hibáját kopását ?!?
Nekem most új az acm , szal esetleg az üzemanyagrendszer egyéb eleme lehet szar pl nyomásszabályzó ?
A képen az AC kommutátora kopott meg...
Árpi wrote:
Olyanokat csinál , hogy megtorpan de kb 10 másodpercig 0 ás fordulaton van , vagy leáll és nem indul be csak pár perc után max . Mintha nem kapna néha benyát pedig az ac megy és benzin is van a tankban (gyári inyektoros tank) Vagy semilyen gond nélkül üzemel.
Mérj üa rendszer nyomást, új AC is lehet kuka...
Az üa nyomásszabályzó nem ilyen hibákat produkál,ha a nyomásszabályzó nem teszi a dolgát, akkor kevés nyálat kap a motor, gyenge lesz. Ha folyamatosan AC nyomást enged az injektoroknak, akkor meg sok üa-t fog kapni a motor- a gyertyákon látni fogod. Ha átszakadt, akkor a szívósort megtölti üa- al.
Esetleg valami AC tápellátási gond- kontakt hiba.
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Mon Jun 18, 2012 9:59 am
by Bogyo28
Machine wrote:Árpi wrote:A képen egy act látok és gondolom ennek valamiféle hibáját kopását ?!?
Nekem most új az acm , szal esetleg az üzemanyagrendszer egyéb eleme lehet szar pl nyomásszabályzó ?
A képen az AC kommutátora kopott meg...
Árpi wrote:
Olyanokat csinál , hogy megtorpan de kb 10 másodpercig 0 ás fordulaton van , vagy leáll és nem indul be csak pár perc után max . Mintha nem kapna néha benyát pedig az ac megy és benzin is van a tankban (gyári inyektoros tank) Vagy semilyen gond nélkül üzemel.
Mérj üa rendszer nyomást, új AC is lehet kuka...
Az üa nyomásszabályzó nem ilyen hibákat produkál,ha a nyomásszabályzó nem teszi a dolgát, akkor kevés nyálat kap a motor, gyenge lesz. Ha folyamatosan AC nyomást enged az injektoroknak, akkor meg sok üa-t fog kapni a motor- a gyertyákon látni fogod. Ha átszakadt, akkor a szívósort megtölti üa- al.
Esetleg valami AC tápellátási gond- kontakt hiba.
egy olyan AC-t adtam oda Árpi úrnak, amit még te vizsgáltál be és mondtad hogy jó

Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Mon Jul 09, 2012 6:04 pm
by Árpi
Még mindíg én

szóval a tünet az , hogy hidegen faszán indúl elsőre de melegen már az istennek sem.

holnap állítunk egy gyujtást.
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Mon Jul 09, 2012 11:46 pm
by Machine
Árpi wrote:Még mindíg én szóval a tünet az , hogy hidegen faszán indúl elsőre de melegen már az istennek sem. holnap állítunk egy gyujtást.
miért pont gyújtást?- inkább valami mást…lehet a dugattyúvisszahúzórugókontrollámpa?
ha hidegen „faszán indul”, akkor nem a gyújtás lesz a bibi, inkább az injektorok becsöpögnek. Bogyó tud rá valakit, aki bevizsgálja neked.
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Tue Jul 10, 2012 12:18 am
by capriv6
Nekem az EFI csinált már ilyet :)
A problémám a vizhőfok jeladóval volt.... tehát nézzd át a levegő és a víz hőfok jeleadókat. nekem nagyon bedúsította a keveréket és ezért nem indult melegen..
Indítás
Üzemanyag-szabályzás: Nyílt szabályozási kör, dúsítás előre meghatározott érték alapján *)
Gyújtásszabályzás: TFI
Károsanyag kibocsátás szabályzása: nincs
Felhasznált érzékelők: RPM / ECT **)
Hidegindítás, bemelegedés
Üzemanyag-szabályzás: Nyílt szabályozási kör, dúsítás előre meghatározott érték alapján
Gyújtásszabályzás: ECT szorzó
Károsanyag kibocsátás szabályzása: Katalizátor
Felhasznált érzékelők: RPM / ECT / ACT
Árpi wrote:Még mindíg én

szóval a tünet az , hogy hidegen faszán indúl elsőre de melegen már az istennek sem.

holnap állítunk egy gyujtást.
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Tue Jul 10, 2012 8:41 pm
by Árpi
A vízhöfok jeladó az új.
Viszont megnéztük melegen nincs szikra , a trafó jó azt kimértük.
Re: 2.9i motor kérdések
Posted: Tue Jul 10, 2012 9:31 pm
by szszaby
Ezeknél a hőfok jeladó nem másik van beépítve a kompinak?