Page 15 of 21

Posted: Fri Jan 11, 2008 3:41 pm
by Blant
De volt K-jetes XR4i, amire viszont az igaz, amit írtam. láttam is ilyen XR4i-t talin és olyan fejet, amin állítani lehetett hengerenként a benyát :-)
Ezekszerint a későbbiek már EFI-sek voltak.

Posted: Fri Jan 11, 2008 3:43 pm
by Bogyo28
Blant wrote:De volt K-jetes XR4i, amire viszont az igaz, amit írtam. láttam is ilyen XR4i-t talin és olyan fejet, amin állítani lehetett hengerenként a benyát :-)
Ezekszerint a későbbiek már EFI-sek voltak.
ami most nálam van k-jet fej az is állítható hengerenként, de hogy miből van kivéve azt már sajna nem tudom...

Posted: Fri Jan 11, 2008 3:45 pm
by Blant
Hát XR4-ből :-)

Posted: Fri Jan 11, 2008 9:32 pm
by Mad Max
Sierra XR4i 150 le
Capri 2.8i 160 le
Csak a Granada és a Capri volt 160 le 2.8i-ben. A többiben mind 150 vagy kicsit alatta.

Posted: Fri Jan 11, 2008 9:36 pm
by levelboss
Mad Max wrote:Sierra XR4i 150 le
Capri 2.8i 160 le
Csak a Granada és a Capri volt 160 le 2.8i-ben. A többiben mind 150 vagy kicsit alatta.
Szerinted a granada 2.8i is 160 ló volt? Jó lenne leméretni az autómat teljesítmény ügyileg... Az enyémben granada van.

Posted: Fri Jan 11, 2008 9:54 pm
by Mad Max
Először a Granada kapta meg a 160 le-ös motort 1977-ben, majd 1981-ben örökölte meg a Capri.
Granada 2.8i motorkódok:
- PRD 147 le
- PRC 150 le
a 160 le motor kódot sajnos nem tudom, ha nem ezek közül van akkor elvileg 160 le-ös
Írd meg, hogy milyen!

Posted: Fri Jan 11, 2008 10:07 pm
by Bogyo28
Mad Max wrote:Először a Granada kapta meg a 160 le-ös motort 1977-ben, majd 1981-ben örökölte meg a Capri.
Granada 2.8i motorkódok:
- PRD 147 le
- PRC 150 le
a 160 le motor kódot sajnos nem tudom, ha nem ezek közül van akkor elvileg 160 le-ös
Írd meg, hogy milyen!
Az autodata szerint a 160 lovas granada motorkódja : PRB vagy PRB/C

bár e szerint granada motorkódok még:

PYA 135 ló volt a régiekben, 82 után volt a PRD és a PRC

Posted: Fri Jan 11, 2008 10:16 pm
by Blant
vajon mért erősebb a Capri és a Granada?
Én már hallottam olyan véleményeket, miszerint ez csak parasztvakítás. Mert elvileg minden ugyanaz, még a tengely is. Attól félek, hogy semelyik motor nem tudja már a névleges teljesítményt, mert öregek, még ha jók is, valamelyest biztos kopottak. Állítólag egy motor évente egy lóerőt veszít évente, átlag évi 20eKm futásteljesítménynél.

Posted: Fri Jan 11, 2008 10:52 pm
by Bogyo28
Blant wrote:vajon mért erősebb a Capri és a Granada?
Én már hallottam olyan véleményeket, miszerint ez csak parasztvakítás. Mert elvileg minden ugyanaz, még a tengely is. Attól félek, hogy semelyik motor nem tudja már a névleges teljesítményt, mert öregek, még ha jók is, valamelyest biztos kopottak. Állítólag egy motor évente egy lóerőt veszít évente, átlag évi 20eKm futásteljesítménynél.

tök azonos nem lehet az összes moci az tuti, akkor nem lenne különbség motorkódban pl. az autodata sajna arról nem ír hogy miben térnek el, csak olyanokat hogy mekkora a max teljesítmény és azt milyen fordulaton adja le. mivel ezek az adatok eltérnek, ezért tuti nem azonosak a motorok:

PYA 135 (5200)
PRB 160 (5700)
PRC 150 (5700)

bár most hogy jobban megnézem, a PYA a karbis moci...

Mivel a gynegébb 2.8 moci volt 82-85-ig, elötte meg az erősebb, ezért gondolom valami környezetvédelmi modosítás lehetett az oka a változásnak. az autodata szerint az alábbiak nem egyeznek meg a két mociban:

-gyujtótrafó és elosztotörzs
-alapjárat és a hozzá tartozó értékek (CO stb)
-gyertya (csak gyártóban más)
-kompresszió!!!
-olajnyomás


sajnos más érdemi info nincs benne, de a tengelyek már csak azért is mások, mert ekkor volt váltás a csapágyméretben is

Posted: Fri Jan 11, 2008 11:14 pm
by Blant
na várj, a csapágyméretvéáltás az '81ben volt nem?
Elvileg minden i-s moci nagycsapágyas!
Más a kompresszió? Akkor az elvileg csak a hengerfej megesság miatt lehet nem?
ezekszerint a Capriban is csak 81-82-ig van 160 LE?
Bocs a sok kérdésért, de nagyon izgat a téma, mer akkor lehet, hogy a PRB-hez való tengelyt rendelnék a 2,8EFI-mhez!!! Bár ha a kompresszió más, akkor nem is biztos, hogy ez jó ötlet.

Vélemény?

Amúgy az én autodatám (2005-ös) PRN motorkóddal hozza a Capri 2,8i-t 81-85-ig végig, a granadát pedig 82-től 150LE-s nek írja...
Azért ez para... Így végkép kinek higgyen az ember, ha már 2 autodata se egyforma :-( Mondjuk az enyém számítógépes!

Posted: Fri Jan 11, 2008 11:52 pm
by gigford
1982 szeptemberében váltottak nagycsapágyasra. Tehát 2.8i is volt kiscsapággyal.
A csapágyváltás nem függ össze a tengely fokolásával vagy szelepemeléssel.

Posted: Fri Jan 11, 2008 11:55 pm
by Bogyo28
Blant wrote:na várj, a csapágyméretvéáltás az '81ben volt nem?
Elvileg minden i-s moci nagycsapágyas!
Más a kompresszió? Akkor az elvileg csak a hengerfej megesság miatt lehet nem?
ezekszerint a Capriban is csak 81-82-ig van 160 LE?
Bocs a sok kérdésért, de nagyon izgat a téma, mer akkor lehet, hogy a PRB-hez való tengelyt rendelnék a 2,8EFI-mhez!!! Bár ha a kompresszió más, akkor nem is biztos, hogy ez jó ötlet. Vélemény?
Az autodata szerint 81 vége 82 eleje körül van a váltás. capriban elötte nincs 2.8i moci, csak 2.3 meg 3.0 . utánna pedig csak 1 féle moci van 2.8 capriban, PRN motorkóddal. kompressziója ennek is nagyobb, a könyv szerint 11,5 - 12,5, míg a gyengébb mociban 10-12-ig. Mikor tavaly Sünitől tengelyt vettünk, volt kiscsapágyas karbis meg i-s, nagycsapágyasból meg csak a i-s. Viszont capriban más a tengely, mert nagycsapágyas de erősebb mint a granada. A kiscsapágyas granada volt olyan erős, mint a nagycsapágyas capri moci. Kérdés hogy a kapható tengely a granada vagy capri, de szerintem granada. Sajnos a xr4i is 150 lovas PRT motorkóddal, és az ujjabb MFI xr4i is csak 150 ló PRG motorkoddal. Tehát ha nagycsapágyas blockod van (Blantnak az EFI az biztos az) akkor abba csak capri tengelyel lenne 160 ló, az összes többi 150. ha valakinek régi granada blockja van (mint most ami Pudváéban van, ex enyim) a kiscsapágyas a granada tengelyel is 160 ló. de azért az a jo kis EFI block vagy 10 évvel fiatalabb, ami azért nem utolsó szempont.
Régebben már mástól is hallotam hogy amikor volt 2.8i capri, csak a capriban volt ilyen erős a moci, az összes többiben gyengébb volt ugyanaz a block. Most igy visszagondolva lehet hogy nem mondtak hülyeséget.
Még egy gondolat: sok egyéb ford mocinál van HC és LC változat. a transitban a 2.0 pinto volt 58 lovas verzióban is, ugyanaz a block ami a capriban 100 fölött van. Azért az már majdnem a duplája. Szóval elég sokat lehet játszani a motoron, és más lesz a tljesítménye. Igaz hogy az 58 lovas pinto a transitban elmegy ezer évig + 1nap...

Posted: Sat Jan 12, 2008 12:09 am
by levelboss
Blant wrote:vajon mért erősebb a Capri és a Granada?
Én már hallottam olyan véleményeket, miszerint ez csak parasztvakítás. Mert elvileg minden ugyanaz, még a tengely is. Attól félek, hogy semelyik motor nem tudja már a névleges teljesítményt, mert öregek, még ha jók is, valamelyest biztos kopottak. Állítólag egy motor évente egy lóerőt veszít évente, átlag évi 20eKm futásteljesítménynél.
Az autóm 2-vel engem megelőző tulaja (Egervári Zsolt) mondta, hogy ő tetette bele ezt a granada mocit 3 éve és fel is volt akkor újítva. Erről sajnos részleteket nem tudok, de valószínű lehet benne valami, mert tényleg ki lehet hozni az autóból vegyesben is 10 literes fogyasztást óvatos vezetéssel.

Posted: Sat Jan 12, 2008 12:23 am
by Blant
Na ez így már egybe cseng. Amúgy az EFI-ből is 2 féle volt. Nekem a PRE kódú van, ami az erősebb, 149LE. a kompresszió 11-13!!! Na ha ebbe találnék Capri tengelyt, az szép lenne, csak nem tudom vajon számít-e, hogy a Caprin k-jet volt, ezen meg EFI.
Vajon szereti-e az EFI a k-jetes veztengelyt, vagy a két dolgonak semmi köze egymáshoz?

Posted: Sat Jan 12, 2008 12:46 am
by proteus
A fordgranada.hu-ról:

Döntést hoztak a gazdaságosság irányában, ámde a Granada ’82 kihegyezett motorja is ide tartozott: Mivel a felelősségbiztosítási kategória akkoriban még a motorteljesítményhez igazodott és ebben az időben a magasabb és drágább kategóriájú „151-nél több lóerős” autók futottak, a Fordot figyelembe véve a 2,8-l-V6 befecskendezős, 160 lóerős motorját évekig kritizálták. Ennek ellensúlyozására és a fenntartási költségek csökkentésére elhatározták, hogy a Granada ’82 teljesítmény-adatait 150 lóerőre csökkentik (5.700 1/min-nél). Emellett a motor maga teljesen változatlan maradt, ámde a Granada-t 2,8i motorral mostantól normál V6-os kipufogórendszerrel szerelték fel, ami a 2,8-l-es porlasztós járművek alá tartozott. A speciális (átmérőjében valamivel nagyobb) 2,8i – kipufogórendszer hiányzott.