Page 17 of 22

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Thu Mar 19, 2009 7:53 pm
by holecz
Bogyo28 wrote:
holecz wrote:Pont azért kérdezem mert nem igazán szeretnék fölöslegesen költeni ilyenre ha nem muszáj.Ez van otthon, ha bele lehet tenni aakor örülök, mivel az MKII. Sierrán is sokkal jobb fék van mint a Caprikon. :roll:
azé nem tud segíteni senki, mert ilyet még nem próbált bele rakni senki. probáld ki hogy elfér e, és ha igen legyél vele boldog, ha meg nem, kell keresni másmilyet. Sunyának pl béka kozé fék van fenn, tehát szerintem bármi megoldható, max dr flex és H aparát kiskoru segítségét kell igénybe venni...
Szemre elfér....a többit a gyakorlat megmutatja, azé köszi!!!!! :wink:

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Thu May 21, 2009 11:20 pm
by clooney55
Egy kicsit elkanyarodnék a Capritól! ;)
Valakinek volt valaha Taunussal kapcsolatos első hűtött tárcsafékes tapasztalata?
Átolvastam a témát,nem igazán találtam benne Taut.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Fri May 22, 2009 12:36 am
by Jatis
clooney55 wrote:Egy kicsit elkanyarodnék a Capritól! ;)
Valakinek volt valaha Taunussal kapcsolatos első hűtött tárcsafékes tapasztalata?
Átolvastam a témát,nem igazán találtam benne Taut.
Mindent lehet mindenhova, csak vas kérdése.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Fri May 22, 2009 5:05 am
by Süni
clooney55 wrote:Egy kicsit elkanyarodnék a Capritól! ;)
Valakinek volt valaha Taunussal kapcsolatos első hűtött tárcsafékes tapasztalata?
Átolvastam a témát,nem igazán találtam benne Taut.
Féknyereg, féktárcsa ugyanaz, mint a Caprin, tehát sztem megoldható.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Fri May 22, 2009 2:05 pm
by Dozer
Az én taum hűtött volt...

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Fri May 22, 2009 11:32 pm
by clooney55
Köszi srácok a segítséget! ;)
Az a baj,hogy tényleg 9218376 féle tárcsa,nyereg létezik,hogy őrület.
Mert ha hűtött tárcsa,az majdcsak dupla széles a telénél,és a nyeregnek plusz a betétnek is el kék férni valahol.S szerintem akkor már menőbb lenne egy legalább 2 dugattyús nyereg.
A nyeregtartó konzolról meg sem feledkezzünk ugye.
Tudom,hogy nektek ez lerágott csont,és unalmasan hangzik.
De ki mit ajánl összeállításokat?
Granada nyereg-Saxo 1.6-os tárcsájával pl, ezt olvastam.
Viszont nyerget Unixnál láttam balost,jobbost,54-est,darabja kedvezmény nélkül 22289 FT.
Ehhez kellene nyeregtartó tuskó is,s a nyereg csúszka részéhez is új perselyek,gumik.
Erre kellene alapoznom,vagy van más lehetőség is? Pl. bontottan venni valamilyen nyerget,és hozzá beszerezni a felújító készleteket,dugattyúkat? De dugattyúkból sem lehet kapni már egy csomó típushoz. :(
S az árakat nézve ez a huszonpár ropi az olcsónak is mondható a 40-120 ezres nyergekhez képest,és ez is egy darabra vonatkozik! Ott van még a normális tárcsa,és ugyanolyan betét.

Az ötleteket előre köszönöm! ;)

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Sat May 23, 2009 10:05 am
by Süni
Sztem amit néztél, az nem hűtött nyereg.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Sat May 23, 2009 11:48 am
by Tibi
Pár embör Sierra fékkel operálgat, valahol van topikja...

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Sat May 23, 2009 1:40 pm
by clooney55
Süni wrote:Sztem amit néztél, az nem hűtött nyereg.
Az elképzelhető,hogy nem hűtöttet néztem,nem vagyok otthon a témában egyenlőre. :P
Ha jól emlékszem,nem voltak írva méretek,hogy mekkora széles tárcsát/betétet tud befogadni a nyereg.
Az árak,ötletek,beszerzési lehetőségek érdekelnek a legjobban.Szóval minden. :D

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Sun May 24, 2009 9:31 pm
by vasparipa
clooney55 wrote:
Süni wrote:Sztem amit néztél, az nem hűtött nyereg.
Az elképzelhető,hogy nem hűtöttet néztem,nem vagyok otthon a témában egyenlőre. :P
Ha jól emlékszem,nem voltak írva méretek,hogy mekkora széles tárcsát/betétet tud befogadni a nyereg.
Az árak,ötletek,beszerzési lehetőségek érdekelnek a legjobban.Szóval minden. :D
Itt olvashatsz egy-két érdekes dolgot:
http://www.zyworld.com/caprisport/1_brakes.htm
Egyébként mostanában engem is ez foglalkoztat... nekem elől Scorpio Cosworth nyereg lesz (bontott) a hozzá való 278mm átmérőjű, 24mm széles tárcsával, de Citroen C4- nek van 302mm-es tárcsája is, ami szintén 4x108-as osztókör, csak olyan felni kell, ami mögött elfér. Hátsó tárcsa is van már néhány emberkének, kérdezd Őket.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Mon May 25, 2009 11:01 pm
by clooney55
Nézelődtem egy kicsit Citroen BX témában.
A kollégámnak ilyen gépe van,már vagy egy éve fejbe ötlött,hogy mi lenne,ha elbugáznám majd tőle a plusz nyergeit? :twisted: De tán már azóta nincsenek is meg a nyergek,de a nagyobb baj az,hogy nem lehet ahhoz sem kapni új dugattyút.
Ha már olyan drágák az újak,akkor valami bontósat kellene beszerezni,és azt fullra felújítani.
Bár az igaz,hogy a fékrendszere más,mint egy hagyományos kocsinak,mert a rendszer a "lengéscsillapító" kört is ellátja. De maga a fék egydugattyús létére akkor is jó rajta. :D

UI.: átvillant a fejemen,hogy:óó,he clooney!Te hülye vagy? Ez nem is hűtött,amiről beszéltél,csak a széria fék! :idea: :h: :D

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue May 26, 2009 5:56 am
by Süni
További probléma, hogy a BX fékének a folyadéka nem fékfolyadék, hanem LHM, ami nem kompatibilis a fék többi alkatrészével, ugyanis megeszi a normál fék gumialkatrészeit.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue May 26, 2009 9:31 pm
by clooney55
Süni wrote:További probléma, hogy a BX fékének a folyadéka nem fékfolyadék, hanem LHM, ami nem kompatibilis a fék többi alkatrészével, ugyanis megeszi a normál fék gumialkatrészeit.
Ebben igazad van,hogy más a folyadék. Már ilyen "gázgömböt" is cseréltem kollégával.
Az a baj,hogy nem tartok ott,hogy a féket csináljam a kocsin,de az elmélet megszülése is gondolt okoz. Olyan nyerget kell hogy találjak,ami ha lehet legalább 2 dugattyús,és még fel tudom újítani /dugattyúktól kezdve minden legyen hozzá itthon/. Ha az elmélet meg van,akkor tudok haladni apránként.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Fri Dec 04, 2009 8:57 pm
by CapriTurbo
Kép 009 2.jpg

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Fri Dec 04, 2009 9:51 pm
by szszaby
Szép nagy féktárcsa, érdekesen van rajta az a sok lyuk. 9+1 lefogató, már ahogy a képen látszik.