Page 19 of 22
Re: V4 motor
Posted: Tue Jan 29, 2008 11:33 pm
by Nitrobuster
Bogyo28 wrote:Ma Sunyával és Krisz-el életet leheltünk az egyik tranyóba, meg félig a másikba is (folyt köv csütörtökön, addig még szerzek pár alkatrészt a Sünitől, mert sorban basszuk haza a megszakítókat meg ilyenek

). Mentünk pár száz métert a Kulmival, és szerelem lett elsőre. Egy roppant erős 1.5 V4 viszi a hatalmas vasat, nem is rosszul, és a 4 dobfék ugy fog, hogy majdnem kiesek a szélvédőn, azt hittem sokkal szarabb lesz. 2 apró videó:
http://www.fordcapri.hu/anyagok/Tranyo1.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/anyagok/Tranyo2.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Komputeres autókat hekkelsz egy kondenzátor meg kicsesz veled

Re: V4 motor
Posted: Tue Jan 29, 2008 11:45 pm
by Bogyo28
Nitrobuster wrote:Bogyo28 wrote:Ma Sunyával és Krisz-el életet leheltünk az egyik tranyóba, meg félig a másikba is (folyt köv csütörtökön, addig még szerzek pár alkatrészt a Sünitől, mert sorban basszuk haza a megszakítókat meg ilyenek

). Mentünk pár száz métert a Kulmival, és szerelem lett elsőre. Egy roppant erős 1.5 V4 viszi a hatalmas vasat, nem is rosszul, és a 4 dobfék ugy fog, hogy majdnem kiesek a szélvédőn, azt hittem sokkal szarabb lesz. 2 apró videó:
http://www.fordcapri.hu/anyagok/Tranyo1.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/anyagok/Tranyo2.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Komputeres autókat hekkelsz egy kondenzátor meg kicsesz veled

nem, a kondi csere után is sikerült elfüstölni 1 db megszakítót + 1 db gyujtástrafót... szerintem nincs ballast ellenállás a kábelkötegben, ezért bele kell tenni egyet külön... lehet hogy az a Szszaby mostani motorján maradt, mert ott a könyv szerint a motorra van felfogatva a trafó...
Re: V4 motor
Posted: Tue Jan 29, 2008 11:45 pm
by szszaby
Képet dobjál már majd róla.
Re: V4 motor
Posted: Tue Jan 29, 2008 11:47 pm
by szszaby
Bogyo28 wrote:[... lehet hogy az a Szszaby mostani motorján maradt, mert ott a könyv szerint a motorra van felfogatva a trafó...
A trafó az tényleg a motoron volt de ilyen kütyüre nem emlékszem, most ilyen az tuti nincs bekötve.
Re: V4 motor
Posted: Wed Jan 30, 2008 12:52 am
by Blant
Ez mennyire komoly.... Sirály...

Re: V4 motor
Posted: Wed Jan 30, 2008 8:39 am
by Bogyo28
szszaby wrote:Bogyo28 wrote:[... lehet hogy az a Szszaby mostani motorján maradt, mert ott a könyv szerint a motorra van felfogatva a trafó...
A trafó az tényleg a motoron volt de ilyen kütyüre nem emlékszem, most ilyen az tuti nincs bekötve.
neked nem is kell, hiszen a capriban be van építve a kábelkötegbe egy 1,5 ohmos vezeték, ez az un 'ballast resistor'. ha szétszeded a kábelköteget, egy kb 1--1,5 m hosszú vastag szürke kábel, ami teljesen elüt a többitől. egy ellenállás vezeték van benne valami védő szigetelésben...
Re: V4 motor
Posted: Wed Jan 30, 2008 3:04 pm
by Pudva
Re: V4 motor
Posted: Wed Jan 30, 2008 4:56 pm
by sunya
Kicsi a ménes hova csapassa!!

Re: V4 motor
Posted: Wed Jan 30, 2008 7:30 pm
by szszaby
Bogyo28 wrote:szszaby wrote:Bogyo28 wrote:[... lehet hogy az a Szszaby mostani motorján maradt, mert ott a könyv szerint a motorra van felfogatva a trafó...
A trafó az tényleg a motoron volt de ilyen kütyüre nem emlékszem, most ilyen az tuti nincs bekötve.
neked nem is kell, hiszen a capriban be van építve a kábelkötegbe egy 1,5 ohmos vezeték, ez az un 'ballast resistor'. ha szétszeded a kábelköteget, egy kb 1--1,5 m hosszú vastag szürke kábel, ami teljesen elüt a többitől. egy ellenállás vezeték van benne valami védő szigetelésben...
Az enyémbe ilyen nincs, vagyis már nincs. 8)
Re: V4 motor
Posted: Wed Jan 30, 2008 10:15 pm
by Bogyo28
szszaby wrote: Az enyémbe ilyen nincs, vagyis már nincs. 8)
kiszedted? miért?
Re: V4 motor
Posted: Wed Jan 30, 2008 10:18 pm
by szszaby
Nem tartottam fontosnak.

De ha ez az amire gondolok akkor még megvan valahol. Nekem egy ilyesmi vezeték olyan ford féle csatival volt betéve és ki lehetett venni, vagyis iktatni.
Re: V4 motor
Posted: Wed Jan 30, 2008 10:37 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:Nem tartottam fontosnak.

De ha ez az amire gondolok akkor még megvan valahol. Nekem egy ilyesmi vezeték olyan ford féle csatival volt betéve és ki lehetett venni, vagyis iktatni.
akkor az nem az... amiröl én beszélek az kb 70 cm hosszú. ha a gyujtástrofó vastagabb (pozitiv) felére menő kábelt elkezded visszabontani, akkor egyszer csak ebben az ellenálláshuzalban folytatódik. még elektromos gyujtás mellett is szokták használni. ha van a közeledben valahol autodata katalogus vagy cd, azon fel van tüntetve az adatok közt hogy mekkora ez az ellenállás, meg az is hogy hány voltról üzemel a trafó. álltalában 4.8-11 volt. és 11 volt az már mind elektromos gyujtás, a megszakítós az max 7-8 volt amiröl megy a trafó. ha megnézel egy régi tipusu önindító motort, akkor azon van egy kerek csati, amiről megy egy (caprinál fekete-sárga vagy fekete-fehér szinü) kábel. ha szétbontod a kábelköteget, akkor láthatod, hogy ez pont az ellenálláshuzal végéhez megy. amikor indítozol, és a bendix behuz, akkor ezen a vezetéken keresztül direktben az aksi feszültségét kapcsolja a trafóra, amitől még a leesett feszültség mellett is nagyobb a szikra, tehát könnyebben beindul a moci. amikor abbahagyod az indítózást, akkor már csak az ellenálláshuzalon keresztül kap delejt a trafó, ami igy már csak kb 7-8 volt, ez az üzemi fesz. nekem a fix 12-14 volt miatt füstölt le a 2 megszakító meg a 2 trafó. de ma beszereztem az ellenállatot, holnap beépül a rendszerbe... amikor az emberek elektromos gyujtást tesznek a capriba, sokan el szokták felejteni hogy az elektromos gyujtásnak is 2 tápvezetéke van, és ha csak az egyiket kötik be, akkor lehet gond az indítozásnál a szikra kicsi volta miatt...
Re: V4 motor
Posted: Wed Jan 30, 2008 10:52 pm
by szszaby
Érthető a dolog. Nálam bent az utastérben van egy csati, ha azt széthúzom csak akkor van szikra ha teker az önindító, gondolom ennek is ahoz lehet köze.
Re: V4 motor
Posted: Wed Jan 30, 2008 10:59 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:Érthetó a dolog. Nálam bent az utastérben van egy csati, ha azt széthúzom csak akkor van szikra ha teker az önindító, gondolom ennek is ahoz lehet köze.
az érdekes... bár láttunk már sok érdekes dolgok capriba kábelezve...

Re: V4 motor
Posted: Wed Jan 30, 2008 11:00 pm
by szszaby
Bogyo28 wrote:szszaby wrote:Érthetó a dolog. Nálam bent az utastérben van egy csati, ha azt széthúzom csak akkor van szikra ha teker az önindító, gondolom ennek is ahoz lehet köze.
az érdekes... bár láttunk már sok érdekes dolgok capriba kábelezve...

Ez gyári cucc benne, nem fabrik dolog.