Page 3 of 6

Re: 400-500 le

Posted: Fri Feb 03, 2012 3:46 pm
by CapriTurbo
Bogyo28 wrote:Én a ford 4.6 modular V8-t ajánlanám. van belőle 2, 3 ill 4 szelepes HF-el szerelt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Modular_engine" onclick="window.open(this.href);return false;

már a 3 szelepes is 315 ló, ford moci, egyszerü, igen sok tuning cucc van hozzá, és csiga nélkül ennyi, valamint nem egy vagyon, és mivel alu, elég könnyü is. én nemrég keresgettem ilyet, ugyan nem utcára, de találtam egy fazont akinek van itthon ilyene eladó (állítása szerint van neki 2 és 3 szelepes mocija, 250 körüli áron), ha esetleg érdekes lenne a dolog. váltó meg hátsó híd is cserés, de gondolom ezzel tisztában vagy. lendkerék és kuplung az valószinüleg ebay, de nem egy nagy valami, én 30 dollárért vettem lendkereket, 150 körül van kuplung cucc, meg a posta. váltót is lehet lőni ezekhez, csak pénz kell, de közel sem annyi mint a fentebb említett verziók. mert lehet 2 lityis zetec-ből csigával kihozni ennyit, de kb 1 milla, meg a váltó hozzá, plusz a programozható ECU sem olcso. a modular v8 volt EEC-IV-el, ami simán beépíthető a capriba viszonylag olcsón....
Ez a 4.6 v8 is érdekes lehet, ha lehetne szerezni 4 szelepes verziót, saját manuál váltóval. Miben volt 4 szelepes, hány le lehet gyárilag?
Nagyobb v8-ban nem nagyon gondolkodom és karburátorban sem. Igazából szerintem a Caprihoz a v6 illik a legjobban, de s4 turbó is foglalkoztat.
4.0 v6 az terepjáró motor, hogy jobban passzoljon egy sportos autóhoz, eléggé meg kellene változtatni. Ha a főtengelye belealakítható lenne a v6 cosworth-ba, abból már el lehetne indulni. Turbósítva csodákra lehetne képes.

Re: 400-500 le

Posted: Fri Feb 03, 2012 3:53 pm
by adam
CapriTurbo wrote:
Süni wrote:Zetec turbo by Szabyk Bobó. Kérdeztem tőle, hogy tartós 400LE az mennyibe jönne, tavaly az volt a válasz, hogy 500.000.- huf úgy, hogy semmit nem adok, csak a lóvét. Ráadásul nem egy dögnehéz V6-V8 motor.

De sztem legolcsóbb egy BMW V12, oszt jónapot! :lol:
A Zetec turbora nem is gondoltam, de érdekes lehet, főleg, hogy az 500.000.- huf nem is sok. Volt ilyenből hosszmotor? Milyen váltó mehet rá, mt75? Két literes volt a legnagyobb ebből?
Nem lenne jobb választás 16v cosworth turbo?
Az nincs meg ennyiből:
http://www.rsclassics360.co.uk/index.ph ... &Itemid=10" onclick="window.open(this.href);return false;
de van eladó pár cuccom hozzá :zsido: :laza:

Re: 400-500 le

Posted: Fri Feb 03, 2012 4:02 pm
by Árpi
Nagy dobálózás van itt a ló erőkel de valszeg egy 300 lovas capri már az utcai kezelhetőség határán áll. Ez a 4.6 v8 simán elég 260-320ló meg a 400 fölötti nyomaték . Vezettem caprinál nehezebb (1600kg) de hasonló tejesitményű (245ló) vasat azért oda kellet figyelni mit csinált az ember. :roll:

Re: 400-500 le

Posted: Fri Feb 03, 2012 4:03 pm
by Süni
CapriTurbo wrote: A Zetec turbora nem is gondoltam, de érdekes lehet, főleg, hogy az 500.000.- huf nem is sok. Volt ilyenből hosszmotor? Milyen váltó mehet rá, mt75? Két literes volt a legnagyobb ebből?
Két liter a legnagyobb, 2.1-ig szokták húzni. Nem volt hosszmotor, de ez nem gond, ettől még beépíthető. Fordnál minden 4 hengeres motor összemegy minden 4 hengeres váltóval, ergo olyan váltót raksz mögé, amilyet akarsz. Zentaiéknak BorgWarnerT5 van mögötte a Sierrában.

http://www.youtube.com/watch?v=XK1TNB2nKLc" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 400-500 le

Posted: Fri Feb 03, 2012 4:07 pm
by Bogyo28
CapriTurbo wrote:
Süni wrote:Zetec turbo by Szabyk Bobó. Kérdeztem tőle, hogy tartós 400LE az mennyibe jönne, tavaly az volt a válasz, hogy 500.000.- huf úgy, hogy semmit nem adok, csak a lóvét. Ráadásul nem egy dögnehéz V6-V8 motor.

De sztem legolcsóbb egy BMW V12, oszt jónapot! :lol:
A Zetec turbora nem is gondoltam, de érdekes lehet, főleg, hogy az 500.000.- huf nem is sok. Volt ilyenből hosszmotor? Milyen váltó mehet rá, mt75? Két literes volt a legnagyobb ebből?
Nem lenne jobb választás 16v cosworth turbo?
Zetecre ennyi lóerőnél felejts el a gyári váltókat, tremec jöhet az usa-ból rá. Szabyk a nagy tudója ennek:

http://www.stefanzorst.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

az övé most ezer ló körülire van méretezve, persze az már más árkategoria. de ha kell, ő tud turbós zetec-et építeni, nem egyet csinált már, tudja mi meddig bírja. a sima kozé szerintem felejtős, árban nagyságrendekkel többe van mint egy zetec, mert ennyi lóhoz ott is mindent cserélni kell, de a zetec-hez olcsobbak a cuccok...

a megcélzott loerő tartományba mindenképpen másik váltó és hátsó híd meg kardán kell, az európai gyári ford cuccok nem bírnak ennyit.

Re: 400-500 le

Posted: Fri Feb 03, 2012 4:13 pm
by CapriTurbo
adam wrote:
CapriTurbo wrote:
Süni wrote:Zetec turbo by Szabyk Bobó. Kérdeztem tőle, hogy tartós 400LE az mennyibe jönne, tavaly az volt a válasz, hogy 500.000.- huf úgy, hogy semmit nem adok, csak a lóvét. Ráadásul nem egy dögnehéz V6-V8 motor.

De sztem legolcsóbb egy BMW V12, oszt jónapot! :lol:
A Zetec turbora nem is gondoltam, de érdekes lehet, főleg, hogy az 500.000.- huf nem is sok. Volt ilyenből hosszmotor? Milyen váltó mehet rá, mt75? Két literes volt a legnagyobb ebből?
Nem lenne jobb választás 16v cosworth turbo?
Az nincs meg ennyiből:
http://www.rsclassics360.co.uk/index.ph ... &Itemid=10" onclick="window.open(this.href);return false;
de van eladó pár cuccom hozzá :zsido: :laza:
Azt tudom, hogy kicsit drágább, de mégis csak cosworth. :laza:
Amúgy milyen cuccaid vannak hozzá?

Re: 400-500 le

Posted: Fri Feb 03, 2012 4:27 pm
by Bogyo28
CapriTurbo wrote:
Bogyo28 wrote:Én a ford 4.6 modular V8-t ajánlanám. van belőle 2, 3 ill 4 szelepes HF-el szerelt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Modular_engine" onclick="window.open(this.href);return false;

már a 3 szelepes is 315 ló, ford moci, egyszerü, igen sok tuning cucc van hozzá, és csiga nélkül ennyi, valamint nem egy vagyon, és mivel alu, elég könnyü is. én nemrég keresgettem ilyet, ugyan nem utcára, de találtam egy fazont akinek van itthon ilyene eladó (állítása szerint van neki 2 és 3 szelepes mocija, 250 körüli áron), ha esetleg érdekes lenne a dolog. váltó meg hátsó híd is cserés, de gondolom ezzel tisztában vagy. lendkerék és kuplung az valószinüleg ebay, de nem egy nagy valami, én 30 dollárért vettem lendkereket, 150 körül van kuplung cucc, meg a posta. váltót is lehet lőni ezekhez, csak pénz kell, de közel sem annyi mint a fentebb említett verziók. mert lehet 2 lityis zetec-ből csigával kihozni ennyit, de kb 1 milla, meg a váltó hozzá, plusz a programozható ECU sem olcso. a modular v8 volt EEC-IV-el, ami simán beépíthető a capriba viszonylag olcsón....
Ez a 4.6 v8 is érdekes lehet, ha lehetne szerezni 4 szelepes verziót, saját manuál váltóval. Miben volt 4 szelepes, hány le lehet gyárilag?
Nagyobb v8-ban nem nagyon gondolkodom és karburátorban sem. Igazából szerintem a Caprihoz a v6 illik a legjobban, de s4 turbó is foglalkoztat.
4.0 v6 az terepjáró motor, hogy jobban passzoljon egy sportos autóhoz, eléggé meg kellene változtatni. Ha a főtengelye belealakítható lenne a v6 cosworth-ba, abból már el lehetne indulni. Turbósítva csodákra lehetne képes.
4 szelepes ezekben volt:

Vehicles equipped with the 32-valve DOHC 4.6 L include the following:

1993–1998 Lincoln Mark VIII, 280 hp (209 kW) and 285 lb·ft (386 N·m)
1995–1998 Lincoln Continental, 260 hp (194 kW) and 265 lb·ft (359 N·m)
1996–1998 Ford Mustang SVT Cobra, 305 hp (227 kW) and 300 lb·ft (407 N·m)
1997–1999 Panoz AIV Roadster, 305 hp (227 kW) and 300 lb-ft (407 N-m)
1995–1998 Lincoln Mark VIII LSC, 290 hp (216 kW) and 295 lb·ft (400 N·m)
1997–1999 Marcos Mantis GT, 320 hp (239 kW) and 317 lb·ft (430 N·m)
1999–2002 Lincoln Continental, 275 hp (205 kW) and 275 lb·ft (373 N·m)
1999/2001 Ford Mustang SVT Cobra, 320 hp (239 kW) and 317 lb·ft (430 N·m)
2000–2001 Qvale Mangusta, 320 hp (239 kW) and 317 lb·ft (430 N·m)
2003–2005 MG X-Power SV, 320 hp (239 kW) and 317 lb·ft (430 N·m)
2000–2008 Panoz Esperante, 320 hp (239 kW) and 320 lb·ft (434 N·m) [7]
2003 Ford Mustang Mach 1, 305 hp (227 kW) and 320 lb·ft (434 N·m)
2004 Ford Mustang Mach 1, 310 hp (231 kW) and 335 lb·ft (454 N·m) [8]
2003–2004 Mercury Marauder, 302 hp (225 kW) and 318 lb·ft (431 N·m)
2003–2005 Lincoln Aviator, 302 hp (225 kW) and 318 lb·ft (431 N·m)
2003–2004 Ford Mustang SVT Cobra, Iron block, Supercharged, 390 hp (291 kW) and 390 lb·ft (529 N·m)

saját válto nem tudom hogy itthon mennyire megoldható, de megvető nem túl sok pénzért kintről:

http://www.ebay.com/itm/01-02-03-04-For ... 58911c9a38" onclick="window.open(this.href);return false;

kuplung meg lendkerék szintén nem nagy pénz, ha automatásat találsz mocit. én mikor kerestem, a 10 út melletti nagy bontóban volt egy 4 szelepes moci, aminek átégett a 2 henger közt, de a HF-ek jók voltak, azt 120-ért akarta adni az ember:
Fényképek-0294.jpg
Fényképek-0295.jpg
az az ember, akinek több mocija is van, azt állítja, hogy ezeknek az alja egyforma, a DOHC-nál is ugyanaz a vezérlés, mert a második tengelyt egy kis lánc hajtja a mellette levő tengelyről (ezt láttam is élőben), tehát lehet 32 szelepesíteni egy 16 szelepes mocit is. furcsa mód, a bontós cuccban elsőkerekes hajtásban volt ez a nagy dög moci.

ha van elég zsé, lehet kapni szép cuccokat:

http://www.ebay.com/itm/03-04-FORD-MUST ... 564856d1ff" onclick="window.open(this.href);return false;

de Árpival kell egyet értsek, szerintem egy capri méretű bodéba utcára a 300 ló is simán elég. én személy szerint a 200 körülivel is ugy vagyok, hogy elég, mert nem tudom kiautozni, tanulni kellene hozzá még vezetni. a 300 ló már egy fokozattal nagyobb teljesítmény, az biztos tud aljas lenni, 4 - 500-at nem is merem elgondolni

Re: 400-500 le

Posted: Fri Feb 03, 2012 9:20 pm
by Tibi
400-500 ló olyan egyébként , hogy 70 vagy 100 gombóc fagyit egyek meg egyszerre...tényleg komoly a dolog ? Hajtáslánc többi része ? Blablabla ?

Re: 400-500 le

Posted: Fri Feb 03, 2012 11:29 pm
by adam
CapriTurbo wrote:Azt tudom, hogy kicsit drágább, de mégis csak cosworth. :laza:
Amúgy milyen cuccaid vannak hozzá?
Szerintem a kicsit = duplája kb. ha turbósra akarod. Szabky féle zetec megoldással nehéz versenyezni...
Mivel mi szívó üzemmódra gyúrunk ezért nekem megmaradtak: veztengelyek, új szelepek, szeleprugók, olajpumpa; (valszeg mennek ki a szigetre és csak ott fogom eladni....)

Re: 400-500 le

Posted: Wed Feb 08, 2012 2:20 pm
by adam
CapriTurbo wrote:A Zetec turbora nem is gondoltam, de érdekes lehet, főleg, hogy az 500.000.- huf nem is sok. Volt ilyenből hosszmotor? Milyen váltó mehet rá, mt75? Két literes volt a legnagyobb ebből?
Itt van egy hosszába beépítési leírás, igaz escort-ba...
http://retro-ford.co.uk/shop/sites/defa ... zetec_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 400-500 le

Posted: Wed Feb 08, 2012 3:14 pm
by Pudva
adam wrote:
CapriTurbo wrote:A Zetec turbora nem is gondoltam, de érdekes lehet, főleg, hogy az 500.000.- huf nem is sok. Volt ilyenből hosszmotor? Milyen váltó mehet rá, mt75? Két literes volt a legnagyobb ebből?
Itt van egy hosszába beépítési leírás, igaz escort-ba...
http://retro-ford.co.uk/shop/sites/defa ... zetec_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ez 2009 júniusában volt a mostani árfolyam szerint több mint 1 milla... azért ez nem kevés pénz

Re: 400-500 le

Posted: Wed Feb 08, 2012 3:34 pm
by adam
Pudva wrote:
adam wrote:
CapriTurbo wrote:A Zetec turbora nem is gondoltam, de érdekes lehet, főleg, hogy az 500.000.- huf nem is sok. Volt ilyenből hosszmotor? Milyen váltó mehet rá, mt75? Két literes volt a legnagyobb ebből?
Itt van egy hosszába beépítési leírás, igaz escort-ba...
http://retro-ford.co.uk/shop/sites/defa ... zetec_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ez 2009 júniusában volt a mostani árfolyam szerint több mint 1 milla... azért ez nem kevés pénz
Csak 1 példa:
4-2-1 manifold £188.90 , ami kb 68 000
Nekem a 4-2-1 leömlőmet 45ért csinálta a proex.
Szóval szerintem kint minden melós órabére kint min. 1.5x áron számolandó.

A másik, hogy a felsorolt dolgok egy része szerintem nem is kell vagy nem újban és van rá kerülőút.
Süni wrote:Zetec turbo by Szabyk Bobó. Kérdeztem tőle, hogy tartós 400LE az mennyibe jönne, tavaly az volt a válasz, hogy 500.000.- huf úgy, hogy semmit nem adok, csak a lóvét. Ráadásul nem egy dögnehéz V6-V8 motor.
Az eredeti kérdés meg arra vonatkozott, hogy zetec motort hosszában hogy lehet beépíteni és milyen váltóval használandó :mrgreen:

Nekem csak ez nem világos: Throttle body kit £1475 - ez ilyen drága lenne? Biztos Szabky tud rá jobb megoldást ...

Re: 400-500 le

Posted: Wed Feb 08, 2012 3:40 pm
by Tibi
Pudva wrote:Ez 2009 júniusában volt a mostani árfolyam szerint több mint 1 milla... azért ez nem kevés pénz
öccá lónál nincs fillérbaszás...

Re: 400-500 le

Posted: Wed Feb 08, 2012 5:04 pm
by CapriTurbo
Nem lehet rossz egy ilyen zetec, de nekem nem szimpatikus. Ha s4, akkor csak cosworth 16v turbo, de inkább bob turbo, vagy 4.6 32v.

Re: 400-500 le

Posted: Wed Feb 08, 2012 5:25 pm
by Tibi
V6 cosworthoz van itt anyag : http://www.boostperformance.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

valamelyik forumon is fent van ez az escort csak sajnos nem találtam meg.