túrbós motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

bogyo28 wrote:Azért arra érdemes odafigyelni, hogy ugyanaz a 2.8i moci más loerővel volt a capriban és a granadában, ha jól tudom az eltérő veztengely miatt. tehát ha neked granadából származó mocid van (mint nekem is pl), az alabból nem a 160 lovas verzió, és akkor már egészen máshogy hat a keréken 100 ló. egyébként ezt hogy mérik? mert fékpadon ok, de egy gyorsulásbnál hogy mérik ki ezt a keréken x loerő dolgot? számolják valamiből vagy hogy van?
Igen erre en is gondoltam mar hogy mashogy fokoltak a tengelyeket a granadaban meg a capriban, sot meg szerintem a karbis granadanak meg az injektorosnak is eltero fokolasa volt. Az lenne meg jo hogy olyan kodtablazatot keriteni, hogy a motorszambol meg lehessen alapitani a karbis vagy a injektoros modell volt e. Meg is kerdezem a granadas topikban, hogy tudnak e valami bovebbet errol a temarol.
Itt mondtak mar paran, hogy a capri 2.8i 160lova az valojaban inkabb 155, csak akkoriban folkerekitettek inkabb, jobban hangzott 8) Ha ezen az elven megyunk tovabb akkor a granada 2.8i mar csak 145-150lo korul mozog, ha pedig egy kerbis modellt injektorositasz akkor lehet csak 140lovad van.

Ennek az Ave nevu sracnak aki merte nekunk a gyorsulast, van egy gps-el kombinalt gyorsulasmero muszere, ezt rogziti valahol az utasterben.
Meg kell adnod lehetoleg minel pontosabban a kocsi sulyat veled egyutt ,es a muszer a futamod kozben rogzit bizonyos adatokat. Ezt utanna kiertekeli valahogy es felvazolja diagramon.
Ez olyan jo ketyere, hogy nehany szazalekos elteressel kimutatja a kereken leadott tejesitmenyt, a gorgospadhoz kepest. Az hogy ez mennyi fotengelyen, az az adott auto hajtaslancan fellepo veszetsegbol szamithato. Ez a veszteseg kb 20-30% konstrukciotol fuggoen. Ilyen regi autonal siman lehet 30%al szamolni. A gyorsulas vilagaban nem nagyon lenyeges hany lovad van fotengelyen, hanem mennyit tudsz az utra vinni belole
A diagramrol pedig a kovetkezokeppen olvashatod le a kerekteljesitmenyt:
A zold gorbet kell sasolni a kettes es a harmas, vagy a harmas es negyes fokozat kozott, ahol a legmagasabb erteket eri el, annyi a loero.
Megteveszto rogton a valtas utan a kiugro eles gorbecsucs, az amikor radobod a kuplungot es kicsit megdobja az autot,na azt nem kell figyelembe venni.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Ha már a motorkódoknál tartunk

Capri 2,8i RRN

Capri 2,8i turbo PYN

Granada 2,8 PYA, PYU

Granada 2,8i PRC, PRD

Sierra 2,8i PR5, PR6, PR, PRI, PRT
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

:)

nitróóóó, nem kell felkapni a vizet, mert én voltam az első, aki visítva ugrált örömében a turbosításkor, a mai napig teccik a dolog.
én csak felkaptam a fejem ezen a dolgon most, mert ugye sokkal sokkal többet kéne produkálnia.
az, hogy nem tudod ezt átvinni az útra, az csak rajtad múlik, neked kell hajtást kreálni a kocsi alá. sem gigfordnak sem nekem a sierra alatt nincs semmi komolyabb hajtás, sőt a sierra igencsak ki van már és a kopott levedlett clio-gumik sem nagyon partnerek az erőátvitelben. rajtolni sem tudok, közismert a falábam:)

azt a plusz 60 lóerőt pedig majd megnézzük, ha megvan a diagrammod a gyorsulásról... addig megintcsak halkabb lennék a helyedben.
-30 ló? főtengelyen 150 lovas kell legyen a sierra, ebből főtengelyen megtaláltunk 146-ot, szintén AVE-féle méréssel.
semmi tuning.

olyan pedig nincs, hogy itt van hajtásod, ott meg nincs....:)
amíg a difi egyben van, addig műxik... mert eleve csak 1 kerék van hajtva sperr nélkül.

áppgrédelned kell, nincs mese.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:Ha már a motorkódoknál tartunk

Capri 2,8i RRN

Capri 2,8i turbo PYN

Granada 2,8 PYA, PYU

Granada 2,8i PRC, PRD

Sierra 2,8i PR5, PR6, PR, PRI, PRT
Koszi, ezeket kerestem! Ha megyek haza karacsonykor, lecsekkolom vegre milyen motorom van :D
Ez a "baloldali hajtasom elment" nekem is furcsa volt, azt hittem neked is valami szoritott difid van es kezd elkopni azert hajtja csak a jobbhatsot.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Az egy kerék hajtást úgy értem, hogy 2-ben pörögtem a géppel, majd hírtelen megakadt a diffim (mintha kézifékeztem volna) azóta rettenetesen búg, ráadásul még balkanyarban is a jobb hátsó kapar.
( gondolom már a napkerekek rendben vannak).
Ennek örömére kezdődik a speer project.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Nitrobuster wrote:Az egy kerék hajtást úgy értem, hogy 2-ben pörögtem a géppel, majd hírtelen megakadt a diffim (mintha kézifékeztem volna) azóta rettenetesen búg, ráadásul még balkanyarban is a jobb hátsó kapar.
( gondolom már a napkerekek rendben vannak).
Ennek örömére kezdődik a speer project.
sperr vagy LSD (Limited Slip Differential)
de nem speer.

figyelem a timeslip-et, várom a diagrammodon a plusz 60 lovat :)
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

CAPRI-3 wrote:
Nitrobuster wrote:Az egy kerék hajtást úgy értem, hogy 2-ben pörögtem a géppel, majd hírtelen megakadt a diffim (mintha kézifékeztem volna) azóta rettenetesen búg, ráadásul még balkanyarban is a jobb hátsó kapar.
( gondolom már a napkerekek rendben vannak).
Ennek örömére kezdődik a speer project.
sperr vagy LSD (Limited Slip Differential)
de nem speer.

figyelem a timeslip-et, várom a diagrammodon a plusz 60 lovat :)
Bocsi megszokásból írom két e-vel és egy r-el, de azért köszi. :roll:

A diagram 2-3 hét múlva kerül fel (ha jól tudom).

A diagrammot mérés után láttam azt mondták, hogy 130le keréken 160-165 főtengelyen.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

csak azért írtam, mert a speer mást jelent.
engem is kioktattak erről, már nem emléxem mi pontosan, csak arra, hogy ciki összekeverni :)
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

CAPRI-3 wrote:csak azért írtam, mert a speer mást jelent.
engem is kioktattak erről, már nem emléxem mi pontosan, csak arra, hogy ciki összekeverni :)
Albert Speer egy megalomán náci építész volt.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

trafo2000 wrote:
CAPRI-3 wrote:csak azért írtam, mert a speer mást jelent.
engem is kioktattak erről, már nem emléxem mi pontosan, csak arra, hogy ciki összekeverni :)
Albert Speer egy megalomán náci építész volt.
ezaz, GIGAciki.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Nitro

megvan a mérésed ave oldalán és végképp ne érezd basztatásnak vagy cikizésnek hogy felhozom, de én nem látom a plusz 60 lovat.
sőt, annyit sem, mint a sierrában.
egy viszont tény, a 80-90 tájékán elkezdenél jönni rám és a célvonalid 201 méteren már nagyobb az enyémnél. ezzel elvileg utolérnél vmikor 120-140km/ó környékén, de mivel sajna nincs 1/4-edes mérésed, ezt nem tudjuk meg.

sz'al a véleményem továbbra is az, hogy jó a project, vannak tartalékaid, de kb annyit értél el, mint egy gyári 2.8i.

összegezve bele nem kezdenék egy ilyen átalakításba, de neked ez van benne és fantázia is ugyhogy jó fejlesztgetést, klassz a dolog.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Ha jól látom a zöld vonal a keréken leadott teljesítmény. Itt szerintem neked jóval kevesebb van kb 115le, nálam még 4-ben is alacsony fordulaton is van 110le, ahol 2-ben megtapad ott van 130 is.
Gigford kérésére
2-ben 6500-ig forgattam, 3-ba csak 4000-ig.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Nitrobuster wrote:Ha jól látom a zöld vonal a keréken leadott teljesítmény. Itt szerintem neked jóval kevesebb van kb 115le, nálam még 4-ben is alacsony fordulaton is van 110le, ahol 2-ben megtapad ott van 130 is.
Gigford kérésére
2-ben 6500-ig forgattam, 3-ba csak 4000-ig.
mivel ez egy változó diagramm, ezért nem tudsz átlagolni, a legegyszerűbb a csúcsokat nézni.
az nálam 150, én ezt vettem alapul.
minden feltételünk kb azonos, nálad még hidegebb is volt, bár ez minimális előny csak.
nekem sincs sperr, falábam van, gumik sem jók...
de ezeket kár fejtegetni, ott a virtuális ellenfél opció, az mutatja, hogy kb mit menne egymás ellen a 2 autó.
és ott az idő etc etc...
ez van, dolgozzunk mindannyian, hogy jobb eredmények legyenek.
remélem egyre több capri ill ford lesz majd a listán és egyre feljebb:)
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitro,

koszi az infot, en azt hittem, hogy hamar elvaltottad a fokozatokat,de ezek szerint csak a 3ast , a 2est akkor jo gyorsan leforgatta...nem semmi,ha a 3ast nem valtod el 4ezernel hanem kihuzod talan eleg lett volna a celig es jobb ido lenne, de hat mi lett volna ha...
En jonak tartom a ezt a turbos projektet,habar en nem turbositanek,de mindenkeppen sok lakozik meg az autodban.
Ahogy ave is mondta,sok megoldando dolog van meg,de mindenkeppen biztato.
Szerintem egy JO turbositasban nagy potencial van, csak mig jol es legfokeppen megbizhatora megcsinalja valaki addig eleg sok turelemre es legfokeppen penzre van szukseg.
Eletemben nem epitettem turbos autot,de meg nem is aszisztaltam benne, csak amiket olvastam ilyen projektekrol, hogy mi szivas van vele, nem kezdenek bele mig nincs egy rakat lovem.
Foleg itt a kovcsolt motoralkatreszekre gondolok,vagy nagyobb turbora, amire elobb-utobb minden fanatik turbos racer beruhaz,hogy nagyobbra tudja tekerni a nyomast vagy nagyobb turbot paszitson fel.

Kivanok egy kalappal a folyatatashoz, remelem hamarosan lesz 9es Capri 1/8on! :twisted: 8)
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Capri-3,

mar hogy megint okoskodjak 1 kicsit azt a 150lovat, amit megut 2 elejen a sierra azt ne vedd figyelembe meg senki se egyeb diagramon, mert az a hirtelen kuplung "rarugas" eredmenye, a lendkerek megdobja egy kicsit az autot mikor hirtelen visszadobod a kupit. Ezert ugrik olyan magasra a vonal.
Post Reply