Re: Marci Caprija
Posted: Wed Feb 24, 2016 11:51 am
Tökéletes a felniválasztás! Jól néz ki a vas Marci!!!
De ez nem egy sima szívósor, ahogy látod! Csak a szívósorra, a karbival + 20-30% pówert mondanak a gyárihoz képest!driver wrote:Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
Nem baj Papi nekem is van egy ilyen motorom, ami neki nem kell az jó lesz nekem.driver wrote:Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
Pedig csak az kéne!levelboss wrote:Úgy döntöttem, hogy megépítem a 2.8-at "klasszikus" módon, megpróbálom belőle kihozni a legtöbbet. Ugyan tudvalevő, hogy a 2.8 nem egy igazán jó tuning alap, de azért az amcsi fórumok alapján nem is reménytelen.
Ehhez az első és legfontosabb kellék az Offenhauser szívósor és a rá való 4 torkú, 390 CFM Holley karbi.
Mindegyiket lehet kapni újonnan is, de elég borsos áron mennek, főleg mire ide ér... de kb 1 hete le tudtam ütni egy használt szívósor-karbi szettet az ebay-en jó áron (nagy "mák" mert nagyon ritka használtan és elég sokan vadásznak rá). Egyenlőre úton van.
Az Offenhauser egy korabeli cég, aki az amcsi motorokra tervezett tuning szívósorokat. A leírások alapján ez a 2.8-asra való is egy nagyon okos, emeletes szerkezet. Kis terhelésen, amikor a karbi két elsődleges torka működik, akkor az alsó szinten szállítja a levegőt, ahol magasabb a hőmérséklet, emiatt kedvező a fogyasztás. A karbi másodlagos torkaihoz tartozik a felső szint, ahol alacsonyabb hőmérsékletű levegőt is tud szívni a moci. Úgy van megtervezve, hogy az alacsony, és magas fordulatszám tartományon is van a motornak ezzel egy-egy munkapontja, tehát alul is, felüli is nyomatékos.
A szívosor: (a kép illusztráció, nem az enyém) A karbi egy(enlőre) utcai, vákuumos másodlgaos torkú karbi lesz. Ha majd később nem lesz elég a power, akkor rá lehet tenni a verseny karbit, ami mechanikusan nyit mindent, csak azon nincs szivató, meg persze át kell építeni kicsit. Valahol azt írták, hogy az az "igazi felébredése" a 2.8-nak.Úgy leforog, hogy csak győzni kell dobálni a sebességeket...
na de ez a jövő zenéje.
A dolog szépséghibája, hogy ez a cucc csak az amcsi hengerfejre megy föl, ami még nincs a birtokomban, de remélem sikerül szereznem egyet. Driver?![]()
Segítséget, tapasztalatokat elfogadok.
Pl keresek embert a karbi felújítására olyat, aki látott már ilyet.
Meg majd kellene vmi jó gyújtás is, sajnos a K-Jetes gyújtásom már nincs meg. Mit ajánlotok?
erre mondják?...ha neked ez kell…levelboss wrote:De ez nem egy sima szívósor, ahogy látod! Csak a szívósorra, a karbival + 20-30% pówert mondanak a gyárihoz képest!driver wrote:Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
Most találtam, hogy van ilyen tuning könyv a Ford V6-okhoz. Állítólag ez a legjobb könyv a témában, full versenymotor építésének leírása is van benne. A borítóján is ezzel a szívósorral szerelt moci van. Csak kár, hogy kb 30.000 - 50.000 Ft az ára!![]()
Lehet, hogy erre mondják...Machine wrote: erre mondják?...ha neked ez kell…![]()
Én erre a receptre szavazok: EFI rendszer, nagy injektorok, írható ECU