V4 motor
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: V4 motor
Volt korabban szo milyen karbi upgrade lenne jo v4nek.
Azota alakult egysmas, lett twin choke szivosor meg kentcams szeleprugok, lesz majd 300fok koruli tengely is.
Tehat mivel csak szimpla karbi johet szoba a szivosor miatt, milyet lenne erdemesebb vadaszni, egy 32/36ost es abba nagyobb fuvokakat ha szukseges vagy inkabb egy 38 DGAS-t es abba kisebbet ha sok a sportengelynek?
Azota alakult egysmas, lett twin choke szivosor meg kentcams szeleprugok, lesz majd 300fok koruli tengely is.
Tehat mivel csak szimpla karbi johet szoba a szivosor miatt, milyet lenne erdemesebb vadaszni, egy 32/36ost es abba nagyobb fuvokakat ha szukseges vagy inkabb egy 38 DGAS-t es abba kisebbet ha sok a sportengelynek?
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: V4 motor
gigford wrote:Volt korabban szo milyen karbi upgrade lenne jo v4nek.
Azota alakult egysmas, lett twin choke szivosor meg kentcams szeleprugok, lesz majd 300fok koruli tengely is.
Tehat mivel csak szimpla karbi johet szoba a szivosor miatt, milyet lenne erdemesebb vadaszni, egy 32/36ost es abba nagyobb fuvokakat ha szukseges vagy inkabb egy 38 DGAS-t es abba kisebbet ha sok a sportengelynek?
ezt most nem vágom, a 32/36 az dupla nem? vagy most akkor milyen kell? ez ugye az esex V4 2.0-hoz kell?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: V4 motor
Gigford szerintem arra értette, hogy nem 2db hanem csak egy fér el a szívósoron.Bogyo28 wrote:gigford wrote:Volt korabban szo milyen karbi upgrade lenne jo v4nek.
Azota alakult egysmas, lett twin choke szivosor meg kentcams szeleprugok, lesz majd 300fok koruli tengely is.
Tehat mivel csak szimpla karbi johet szoba a szivosor miatt, milyet lenne erdemesebb vadaszni, egy 32/36ost es abba nagyobb fuvokakat ha szukseges vagy inkabb egy 38 DGAS-t es abba kisebbet ha sok a sportengelynek?
ezt most nem vágom, a 32/36 az dupla nem? vagy most akkor milyen kell? ez ugye az esex V4 2.0-hoz kell?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: V4 motor
ha tényleg ez van, akkor szerintem a 32/36 lenne a legegyszerübb, az könnyen beszerezhető, van hozzá minden, és a pintokon is jól huzható vele a moci, a 2.0-hoz szerintem ideális... bár ennyi erővel egy pierburg/solex EEIT is jó lehet egy 2.0 vagy 2.3 V6-ról. Vagy Jatisnak van eladó 2.8-ra való Solex karbija eladóproteus wrote:Gigford szerintem arra értette, hogy nem 2db hanem csak egy fér el a szívósoron.Bogyo28 wrote:gigford wrote:Volt korabban szo milyen karbi upgrade lenne jo v4nek.
Azota alakult egysmas, lett twin choke szivosor meg kentcams szeleprugok, lesz majd 300fok koruli tengely is.
Tehat mivel csak szimpla karbi johet szoba a szivosor miatt, milyet lenne erdemesebb vadaszni, egy 32/36ost es abba nagyobb fuvokakat ha szukseges vagy inkabb egy 38 DGAS-t es abba kisebbet ha sok a sportengelynek?
ezt most nem vágom, a 32/36 az dupla nem? vagy most akkor milyen kell? ez ugye az esex V4 2.0-hoz kell?

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: V4 motor
Köszi Proti, igen ugy értem, hogy dupla torkú karbi kéne a dupla torkos szivósorra.
Jatistól meg megkérdem akkor ezt a Solexet...
Jatistól meg megkérdem akkor ezt a Solexet...
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: V4 motor
a v4power a cromax tv-nél:
http://www.cromax.hu/player.php?c=0&v=transit.flv" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cromax.hu/player.php?c=0&v=transit.flv" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: V4 motor
A piros tök olyan mint az enyém, mivel az enyém... sőt a szürke is benne van, amit te álltalad sikerült beujítani, meg driver MK2-ese is szerepel benne, sőt még engem is fel lehet fedezni néha...szszaby wrote:A piros Tranyó olyan mint a tied, vagy az esetleg?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Hattyu
- rengetegetirogatide
- Posts: 1555
- Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc vagy a TESCO
- Contact:
Re: V4 motor
Egy "Bogyó fej" bevillan a végénBogyo28 wrote:A piros tök olyan mint az enyém, mivel az enyém... sőt a szürke is benne van, amit te álltalad sikerült beujítani, meg driver MK2-ese is szerepel benne, sőt még engem is fel lehet fedezni néha...szszaby wrote:A piros Tranyó olyan mint a tied, vagy az esetleg?

71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: V4 motor
Ez a téma már jobban idevaló.Bogyo28 wrote:én akkor néztem nagyot, amikor a te általad beszerzett tranyóra nem mentek fel a régebbről begyűjtött karbik. Szerencsére Gabe megszánt egy rá valóval. ez 1.5 v4 köln.szszaby wrote:Na ez nekem újdonság, pedig van 1,3HC 1,5LC 1,5HC és 1,7HC motor nálam, igaz a 1,7 dupla torkos szívósoros, de a többire ugyanaz a karbi felmegy.Bogyo28 wrote: a nem essex v4-en is 2 fajta felfogatással van szivósor, a csavarok közti távolság változott,
Érdekes eset akkor most már végképp kavar van. Nekem a kölni motoroknak mindegyiknek 60mm a karbi talpfurat középtávolsága az essexé meg 65mm. a Te tranyódra már nem emlékszem pedig annó azt is kipucoltam.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: V4 motor
nekem most a tüzoltóban 1.5 v4 van, a szürkében meg ugye 1.7 . a szürkében levőn kissebb a furattávolság, alig találtam rá karbit. érteni én sem értem, de hát van ilyen...szszaby wrote: Ez a téma már jobban idevaló.
Érdekes eset akkor most már végképp kavar van. Nekem a kölni motoroknak mindegyiknek 60mm a karbi talpfurat középtávolsága az essexé meg 65mm. a Te tranyódra már nem emlékszem pedig annó azt is kipucoltam.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: V4 motor
Ma csinálgattam a nálam lévő 1,7 V4-et és olyan bosch elosztója van amiben nincs röpsúly. Csak egy vákum dob, semmi más.
Kiderült az is, hogy az 1,5 és az 1,7-nek más a lökete, ugyanaz a furata viszont a hajtókar is ugyanaz. A dugónak van máshol a csapszegfurata.
Kiderült az is, hogy az 1,5 és az 1,7-nek más a lökete, ugyanaz a furata viszont a hajtókar is ugyanaz. A dugónak van máshol a csapszegfurata.

Ford Capri MkI Essex
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: V4 motor
Fordék mindíg is tudták hogyan kell spórolni.szszaby wrote:Ma csinálgattam a nálam lévő 1,7 V4-et és olyan bosch elosztója van amiben nincs röpsúly. Csak egy vákum dob, semmi más.
Kiderült az is, hogy az 1,5 és az 1,7-nek más a lökete, ugyanaz a furata viszont a hajtókar is ugyanaz. A dugónak van máshol a csapszegfurata.
Egy gondolat még a korábban olvasottakhoz. Ha a V6 szívósorból kiindulva a 2 szívóoldal csak egy kis furattal kapcsolódik, így asszimetrikus karbit (32/36 DGAV-t) nem nagyon lehet rárakni... A V4 nem ilyen véletlenül?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: V4 motor
Nem, az úgymond normális.Blant wrote:
Egy gondolat még a korábban olvasottakhoz. Ha a V6 szívósorból kiindulva a 2 szívóoldal csak egy kis furattal kapcsolódik, így asszimetrikus karbit (32/36 DGAV-t) nem nagyon lehet rárakni... A V4 nem ilyen véletlenül?
Ford Capri MkI Essex