Page 23 of 24
Re: Marci Caprija
Posted: Mon Apr 18, 2016 3:03 pm
by levelboss

Fúú hát ez irgalmatlan nagy!
A napokban utánanéztem és olyasmiket találtam, hogy a 4 torkú Motorcraft karbik 305 cui, meg afölötti V8 motorokon voltak használva.
Azt írja az öreg Offenhauser Catalog, hogy általános utcai/fast road performance tuningra 390 cfm 4 torkú karbi kell, ezzel 1000 - 5000 rpm fordulaton vagyunk jók. A full verseny motorra, ami 7000...8000 körül van járatva, oda kell egyel nagyobb, 465 cfm karbi.
Ez, ami a kezetekben van, ránézésre 600 cfm. A szívósoromra sem lenne jó.
Re: Marci Caprija
Posted: Mon Apr 18, 2016 5:01 pm
by White Shark
levelboss wrote:
Fúú hát ez irgalmatlan nagy!
A napokban utánanéztem és olyasmiket találtam, hogy a 4 torkú Motorcraft karbik 305 cui, meg afölötti V8 motorokon voltak használva.
Azt írja az öreg Offenhauser Catalog, hogy általános utcai/fast road performance tuningra 390 cfm 4 torkú karbi kell, ezzel 1000 - 5000 rpm fordulaton vagyunk jók. A full verseny motorra, ami 7000...8000 körül van járatva, oda kell egyel nagyobb, 465 cfm karbi.
Ez, ami a kezetekben van, ránézésre 600 cfm. A szívósoromra sem lenne jó.
Az a 390 az teljesen jó lesz a tiedhez ,de ezzel is garantálom a 7000-res fordulatot ,remélem a blokk bírni is fogja.
Re: Marci Caprija
Posted: Mon Apr 18, 2016 5:16 pm
by Jatis
Bubor wrote:vezérműszíj fedél

Pintohoz most van!
Re: Marci Caprija
Posted: Mon Apr 18, 2016 5:18 pm
by Jatis
Re: Marci Caprija
Posted: Mon Apr 18, 2016 9:47 pm
by levelboss
White Shark wrote:levelboss wrote:
Fúú hát ez irgalmatlan nagy!
A napokban utánanéztem és olyasmiket találtam, hogy a 4 torkú Motorcraft karbik 305 cui, meg afölötti V8 motorokon voltak használva.
Azt írja az öreg Offenhauser Catalog, hogy általános utcai/fast road performance tuningra 390 cfm 4 torkú karbi kell, ezzel 1000 - 5000 rpm fordulaton vagyunk jók. A full verseny motorra, ami 7000...8000 körül van járatva, oda kell egyel nagyobb, 465 cfm karbi.
Ez, ami a kezetekben van, ránézésre 600 cfm. A szívósoromra sem lenne jó.
Az a 390 az teljesen jó lesz a tiedhez ,de ezzel is garantálom a 7000-res fordulatot ,remélem a blokk bírni is fogja.
Itt van az "okosság" az alsó sorban, a középső oszlopban. A tengelyre fölül csak annyit ír, hogy a full verseny tengely 3/4-e kell ehhez a beállításhoz. Ez nem túl pontos meghatározás.
A jelölések azt mondják, hogy a max. nyomaték 1000-nél kezdődik és 5000-ig tart. A max. lóerő 5500-ig (vagy nál?) elérhető. Max rpm 7000.
Tehát nagyon elfokolt tengely nem szükséges, az már másik kategória. Inkább nyisson nagyot.
A Racer Walsh nevű úr tuning tengelye 264 fokos és kb. 11,4 mm-t emel. Sajnos nehéz a tengelyekről részletes infót találni.
Kompresszióviszonyra maximum 10.5... 10.7:1 arányt ajánlják. De ez is már a régi régi könyvben van.
Re: Marci Caprija
Posted: Mon Apr 18, 2016 10:24 pm
by Bogyo28
mocsadék!

Re: Marci Caprija
Posted: Mon Apr 18, 2016 10:27 pm
by Bogyo28
7k-s fordulatot nem fogja bírni a gyári cucc, én arra nem terveznék. főleg ha a lóerő csúcs mondjuk 5000-5500 körül van, akkor a fölé nincs is értelme forgatni, mert ott már elfogy az erő, el kell váltani.
Re: Marci Caprija
Posted: Tue Apr 19, 2016 7:10 am
by White Shark
levelboss wrote:White Shark wrote:levelboss wrote:
Fúú hát ez irgalmatlan nagy!
A napokban utánanéztem és olyasmiket találtam, hogy a 4 torkú Motorcraft karbik 305 cui, meg afölötti V8 motorokon voltak használva.
Azt írja az öreg Offenhauser Catalog, hogy általános utcai/fast road performance tuningra 390 cfm 4 torkú karbi kell, ezzel 1000 - 5000 rpm fordulaton vagyunk jók. A full verseny motorra, ami 7000...8000 körül van járatva, oda kell egyel nagyobb, 465 cfm karbi.
Ez, ami a kezetekben van, ránézésre 600 cfm. A szívósoromra sem lenne jó.
Az a 390 az teljesen jó lesz a tiedhez ,de ezzel is garantálom a 7000-res fordulatot ,remélem a blokk bírni is fogja.
Itt van az "okosság" az alsó sorban, a középső oszlopban. A tengelyre fölül csak annyit ír, hogy a full verseny tengely 3/4-e kell ehhez a beállításhoz. Ez nem túl pontos meghatározás.
[attachment=0]Offy szívósor, karbi, tengely, rpm.JPG[/attachme
A jelölések azt mondják, hogy a max. nyomaték 1000-nél kezdődik és 5000-ig tart. A max. lóerő 5500-ig (vagy nál?) elérhető. Max rpm 7000.
Tehát nagyon elfokolt tengely nem szükséges, az már másik kategória. Inkább nyisson nagyot.
A Racer Walsh nevű úr tuning tengelye 264 fokos és kb. 11,4 mm-t emel. Sajnos nehéz a tengelyekről részletes infót találni.
Kompresszióviszonyra maximum 10.5... 10.7:1 arányt ajánlják. De ez is már a régi régi könyvben van.
Az amcsi motor lehet fasza a 264 -es tengellyel ,de a k-jet gyárilag ezzel indul ,nem butítanám vissza a német motort hasonlóval.És igen kb ez a 1000-5500 esetleg 6000 ebben gondolom a tutit a nyomaték terén ,de azért a 7000-ret tudni fogja .A citromsárga Mk1 a kéttorkú karbival ,a 300-as tengellyel is tudja ,és csak nüansznyi belepiszkálás van a mechanikában.A múltkor megnéztem Papinál az amcsi blokkot ,a dugattyú felső holtpontban 1mm-re volt a henger felső élétől ,az égéstere kb ugyanaz mint a német de távolabb vannak a szelepek ,szerintem lehet okosítani a rendszeren.
Re: Marci Caprija
Posted: Mon Oct 17, 2016 4:18 pm
by levelboss
Régen jelentkeztem a projekttel. A mondás is megmondja: jó munkához idő kell, lassúhoz meg még több.
Időközben a karbi fel lett újítva a bácsinál, itt:
http://gpatuning.hu/hu" onclick="window.open(this.href);return false;
A motor fúrva, perselyezve, hónolva lett és rakódik összefele Fehérváron.
A hengerfejekkel megy a matek még egy kicsit. Át lett alakítva nagyobb szelepesre, ahogy meg bírták csinálni, de talán még mehetett volna bele nagyobb is.
A projekt kihagyhatatlan eleme a hengerfej portolás. Nem kell bővíteni, de a a belső járatokból ki kell köszörülni a rücsköket, hogy jó legyen az áramlás.
Már a két hengerfej égéstere nagyjából készen van. A tőlem telhetőt megteszem az ügy érdekében, csináltam már cifrábbat is... több száz rugót meg nem adok érte. Egyenlőre bent vannak a szelepek, aztán kiszedem és belül is megcsinálom.
Re: Marci Caprija
Posted: Thu Jun 15, 2017 5:19 pm
by levelboss
Kedves Fórum és Capris társak!
Lassan, de bizonytalanul halad a motor építés, de ami késik az legalább nem múlik.
Szóval minden meglenne, de egy nem várt problémába ütköztem, mikor meg akartam rendelni a speciális szívósoromhoz a speciális tömítéskészletet:
A tömítéskészletet nem adhatják el USA-n kívül, mert nincs rajta "származási hely" megjelölés!
Szóval az egyik lehetőség, hogy megutaztatom valami Amcsi ismerőshöz, aki privátba leküldi. Ez nyilván plusz kiadást, melót, macerát jelent és a másik félnek is nyűg.
A másik meg, hogy valamilyen magyar tömítésgyárossal legyártatni úgy, hogy nincs sablon, csak a szívósor.
Szerintetek lehet ilyet? Lehet egy így gyártott tömítés jó?
Ha igen, akkor hova vigyem?
Köszcsi!

Re: Marci Caprija
Posted: Thu Jun 15, 2017 8:23 pm
by driver
Liszt Ferenc téren csinál tömitést a bácsi minta darab után.
Re: Marci Caprija
Posted: Fri Jun 16, 2017 8:36 pm
by Dartonit
Én kedden repülök az Usa-ba.
Ha oda tudod vele küldetni, én szívesen hazahozom neked.
Re: Marci Caprija
Posted: Fri Jun 16, 2017 10:41 pm
by levelboss
Dartonit wrote: ↑Fri Jun 16, 2017 8:36 pm
Én kedden repülök az Usa-ba.
Ha oda tudod vele küldetni, én szívesen hazahozom neked.
Ne szégyenkezz, jó hely az, csak még én nem voltam! :D Nagy király lennél, ha meg tudnánk oldani.
Beszéljünk magánban!
Re: Marci Caprija
Posted: Sat Jun 17, 2017 5:25 pm
by Bogyo28
driver wrote: ↑Thu Jun 15, 2017 8:23 pm
Liszt Ferenc téren csinál tömitést a bácsi minta darab után.
modosítok, az a jókai tér három, a liszt ferenc térrel szemben az andrási másik oldalán. de igen, minta szivosor alapján is megcsinálja.
vagy
www.rockauto.com , ha van náluk akkor ők ide is küldik
Re: Marci Caprija
Posted: Sat Jun 17, 2017 7:02 pm
by levelboss
Bogyo28 wrote: ↑Sat Jun 17, 2017 5:25 pm
driver wrote: ↑Thu Jun 15, 2017 8:23 pm
Liszt Ferenc téren csinál tömitést a bácsi minta darab után.
modosítok, az a jókai tér három, a liszt ferenc térrel szemben az andrási másik oldalán. de igen, minta szivosor alapján is megcsinálja.
vagy
www.rockauto.com , ha van náluk akkor ők ide is küldik
Köszi Bogyó!
Néztem a Rockauto-t is, de ott csak gyári alkarészeknek megfelelő cuccokat találtam. Ez pedig nem egy gyári szívósor. De ami van az valóban olcsóbb, mint a Summit.
A Summitnál van a tömítés, de nem küldhetik USA-n kívülre.