Igazad van Alfa volt, de így sem találom a cikket!Süni wrote:Alfa volt sztem, nem FIAT.Pudva wrote:Nem vettem magamra nyugigridoux wrote:Lehet kicsit túlpörögtem, ezért is vettem apróbetűsre, nem akartam senkit mellbevágni, félreértés ne essen.
Nem olvastam a Fiat kálváriáját, tudsz linket, vagy leírod röviden mi történt?
Sajnos a cikket nem találom, vagy én vagyok béna vagy a TC keresőmotorja...
De nagyjából arról szólt a cikk, hogy emberünk vett egy OT-s autót, amiről kiderült, hogy nem teljesen OT-s, és így tizedét sem éri a vételára.
Majd amikor megpróbálta lekérni, az OT-s vizsgaadatokat, hogy miért is kapott így veterán minősítést a vas, akkor az volt rá a válasz, hogy azt csak a régi tulajnak adják ki! Vagy valami hasonló...
Capri Mk1 - Kapeti
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
ha ez igy lenne nem is lenne gond. jelen esetben a biztosítás ugyanannyi ha veterán ha nem, a veteránnal csak a teljesítményadó ami könnyebbség meg az 5 évenkénti vizsga, de ez a 2 dolog nem biztos hogy megéri a negatívumok miatt. az meg hogy az lesz OT amit pénzel megtolnak, az meg az olyanokat rontja, akiknek tényleg szép verdájuk van. de mint mondtam, nekem az a problémám a MAVAMSZ-al főleg, hogy el sem tudják azt fogadni, hogy valaki a régi járművét nem gyárira csinálja meg, létezik más felfogás is mint az övék, és ezt igen erőteljesen próbálják ráerőltetni mindenkire. a MAVAMSZ akkor látná el azt a feladatát, amiért létrejött, ha képviselné azokat is, akiknek az öreg autojuk nem lehet OT minősített (hogy direkt, vagy az élet hozta igy az mindegy), de azért még szeretik annyira mint az OT tulajok, vagy még jobban is. pl ha ráakadsz egy szép MK1-re, aminek már cserélték a motorját. az ő értékrendjükben ez egy szar, pedig lehet hogy sokkal jobb mint egy OT rendszámos, és érdemes még foglalkozni vele, nem kellene zsigerből elutasítani, csak azért mert már nem eredeti a motorja. az én értékrendemben semmivel nem különb az ,akinek van egy öreg járgánya, ami egész évben áll a garázsban, szög eredeti, de 2 kiállításra megy tréleren egy évben, vagy az az öreg verda, amit bármikor elő lehet venni, és közlekedni vele (amiért tulajdon képpen létrejött) de esetleg nem felel meg az OT minösítésnek.gridoux wrote:én meg úgy értelmezem, hogy az OT rendszámmal járó kedvezményeket csak azoknak adják, akik muzeális (gyári közeli) állapotot őriznek, vagy hoznak létre.
Amiről te beszélsz, az a "veterán-custom", de ahhoz meg itthon nem jár ilyen kedvezmény, (esetleg csak a kötelező biztosításban, de nagy teljesítménnyel az is lehet drága). Sajnos.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gridoux
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 143
- Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskócz
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Miért jött létre a Mavamsz?Bogyo28 wrote:...a MAVAMSZ akkor látná el azt a feladatát, amiért létrejött, ha képviselné azokat is, akiknek az öreg autojuk nem lehet OT minősített ...
Mire gondolsz, miben képviselné az öreg autósokat? Kiharcolhatná, hogy a nem típusazonos vagy nem korhű motorcserénél (pl MK1 bódéba MK3 motor esetén) ne kelljen egyedi összeépítési engedély, meg százezreket, regadót fizetni?
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
anno a márkaklubok (köztük mi is) hozták létre a mavamsz-ot. jól indultak a dolgok, a szövetség képviselte minden öreg autós érdekét az új-autó lobbival szemben. Legnagyobb sikere, ami mai napig kézzel fogható az volt, hogy akkoriban lett minisztériumi szinten elfogadva a veterán biztosítás. ez anno azért volt nagy szó mert pl egy capri akkoriban A0 éves szintem volt kb 120 ezer ft, és ahelyett lett kb 16 ezer. a mai biztosítási árak mellett már nem akkora nagy szó a veterán bizti, mert egy B10-el is kb annyi az éves díj. sok közös rendezvény is volt, páran még talán emlékeznek a közös klubos autoszalonos megjelenésekre a hungexpón stb. évek múlva kezdett nagyon szétszakadni a 2 tábor (csőlátásu veteránosok és a sima régi autó kedvelők), voltak csúnya pénzügyi dolgok is (ebbe nem is akarok belefolyni), hiszen akkor még a kedvezményes biztosításért mavamsz tagdíjat is kellett fizetni, amiért az emberek mindíg kérdezték, hogy mit kapnak. semmit. sok minden történt, akkoriban még sokat jártam be az akkori elnökhöz, de a baszogatáson kivül sok mindent nem kaptunk (a baszogatás mindig azért ment, mert nincs OT-s capri, és nem is akart akkor senki csinálni. az autók a 90-es években kerültek be az országba többnyire, alkatrész nem lévén elég sok minden belekerült, sok volt a motor és kasztni cserés, AF-es számos dolog, ami soha se lesz OT-s. de attól még a tulajok szeretik az autojukat, nem lehet azt mondani nekik hogy hülyék, meg hogy mindent alakítson vissza gyárira, amikor pl évekig küzdöttek azért, hogy legyen egy papiros 2.8i átalakításuk (akkor még egyszerübb volt ez)). voltak érdekes közgyűlések, a vége az lett, hogy jópáran kiváltak a mavamsz-ból. mi sem maradtunk sokáig, hiszen ha valahol csak baszogatnak, nem értik meg a te álláspontodat, rád akarnak kényszeríteni olyan dolgokat amit nem szeretnél, ráadásul ezért még fizetsz is (aminek az elszámolásával azért voltak problémák a közgyűlésen), akkor nem maradsz ott tovább. Nemsokkal ezután megalakult a márkaklub szövetség, ahol szintén alapítók voltunk. itt a nagy létszám miatt (jelenleg 9000 fő körül) simán megkaptuk ugyanazt a biztosítási díjat mint a veteránok, ráadásul ugyanolyan gondolkodásu klubok alkotják mint mi. Magyarán a baj a Mavamsz-al (a vezetők pénzügyi sárdobálására én nem látok rá, az nem is érdekel), hogy elfelejtette azokat, akik életre hívták. Nem tudom mekkora a jelenlegi tagság, de szerintem vetekszik vele az a létszám, akikkel foglalkoznia kellett volna, de nem tette meg, a mostani márkaklub szövetség tagjai pl (ha gonosz akarnék lenni akkor azt mondanám, hogy büdös volt a bogaras/ladás/skodás/02bmw-s/capri/mantás stb csoró brigád, jobb volt a bankigazgató régi-mercis csapat, főleg hogy pénzügyi dolgok is motiválták erősen a döntésekben a vezetést). És igen, olyan dolgokal is kellett volna foglalkoznia, mint pl amikor ki akarták tiltani a trabikat, akkor az ellen felszólalt a megfelelő személy, mert nem az a 1 ezrelék trabi szennyezi a környezetet. Vagy akár a regadó kérdése is, ha az párezer tagot érint, hisz végülis érdekvédelmi szervezet. De hogy konkrét dolgot mondjak, volt capri, amit csúnyán összetörtek, nem ő volt a hibás. biztosító valami aprópénzt akart fizetni, mert hogy régi szar. a mavamsy tagsággal járt volna ilyen esetben segítség, hiszen azért fizettünk tagdíjat oda is, meg ezt meg is igérték. hát nem sok minden lett a dologból.gridoux wrote:Miért jött létre a Mavamsz?Bogyo28 wrote:...a MAVAMSZ akkor látná el azt a feladatát, amiért létrejött, ha képviselné azokat is, akiknek az öreg autojuk nem lehet OT minősített ...
Mire gondolsz, miben képviselné az öreg autósokat? Kiharcolhatná, hogy a nem típusazonos vagy nem korhű motorcserénél (pl MK1 bódéba MK3 motor esetén) ne kelljen egyedi összeépítési engedély, meg százezreket, regadót fizetni?
Ezért sajnos nekem megvan az igen negatív véleményem a Mavamsz-ról és az általuk üzemeltetett OT rendszerről, ami úgy néz ki hogy az ottani emberek pénzügyi érdekeit szolgálja, nem azt biztosítja hogy neked tényleg jó az autód.
kérdésedre válaszolva, ha jól működne a dolog, akkor lehetne pl egy olyan regiszter, amibe a OT minősítésnek meg nem felelő öreg járművek tartoznak (pl volt már motorcseréje, nem gyári szinü a fényezése/belseje stb), de az állapota, az muzeális. ezzel lehetne érdekeket képviselni. teszem azt te megépítesz egy szép öreg autót, használod, valaki neked megy, öreg szarnak veszik a biztosítók, mígha létezne egy ilyen regiszter, és egy MAVAMSZ tudna arról igazolást adni, hogy az autó akkori értéke nem 100.000 ft, hanem a tényleges, akkor annak lenne értelme. valamint a tagságot is meg lehetne növelni, ami bármilyen lobbi tevékenységnél jól jön, hogy hány ezer embert képvisel. volt erre próbálkozás, de egy külön szövetség lett a végeredménye.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gridoux
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 143
- Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskócz
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Köszönöm, hogy ennyit gépeltél,Bogyo28 wrote:.
most már megértettem, mire gondoltál.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Urak...
Itt a "Typenschein"-om egy oldala:
http://www.kephost.com/images4/2013/1/1 ... 3e6aj6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
És itt a VIN-em:
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... uhef2k.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (javítottam)
Sok kérdésem lenne.
A VIN szerint -bár ennek megfejtése sem egyértelmű számomra- a motor "L2",
azaz 1,6 High Compression. Az 68 lóerős?
Van ennél jobb irodalom a VIN-hez?
http://www.classicfordmag.co.uk/files/2 ... 6-VIN2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Köszi előre is...
Üdv
P.
Itt a "Typenschein"-om egy oldala:
http://www.kephost.com/images4/2013/1/1 ... 3e6aj6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
És itt a VIN-em:
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... uhef2k.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (javítottam)
Sok kérdésem lenne.

A VIN szerint -bár ennek megfejtése sem egyértelmű számomra- a motor "L2",
azaz 1,6 High Compression. Az 68 lóerős?
Van ennél jobb irodalom a VIN-hez?
http://www.classicfordmag.co.uk/files/2 ... 6-VIN2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Köszi előre is...
Üdv
P.
Last edited by Kapeti on Thu Jan 10, 2013 8:58 pm, edited 1 time in total.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
vagy legalábbis már elég volt belőlegridoux wrote:Köszönöm, hogy ennyit gépeltél,Bogyo28 wrote:.
most már megértettem, mire gondoltál.


"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
ez jó lesz:?Kapeti wrote:Urak...
Itt a "Typenschein"-om egy oldala:
http://www.kephost.com/images4/2013/1/1 ... 3e6aj6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
És itt a VIN-em:
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... uhef2k.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (javítottam)
Sok kérdésem lenne.![]()
A VIN szerint -bár ennek megfejtése sem egyértelmű számomra- a motor "L2",
azaz 1,6 High Compression. Az 68 lóerős?
Van ennél jobb irodalom a VIN-hez?
http://www.classicfordmag.co.uk/files/2 ... 6-VIN2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Köszi előre is...
Üdv
P.
http://www.fordcapri.hu/x/alvazszam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Egy segítő 5let, ha a fórumra töltöd fel a képeidet nem a kephostra akkor az hónapok-évek múlva is ott lesz.Kapeti wrote:...És itt a VIN-em:http://www.kephost.com/view3.php?filena ... uhef2k.jpg...
Kis segítség:ha írod az üzenetet akkor itt alul van egy képfeltöltéses dolog, ha kell leírom részletesen, hogy használd, de szerintem menni fog

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Köszi, legközelebb használni fogom...
Igazából nem is az alvázszámmal van bajom, hanem az adattábla többi részével...
Nyomozok...
Igazából nem is az alvázszámmal van bajom, hanem az adattábla többi részével...
Nyomozok...
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Milyen az a román bronz /76 -szín ,most is olyan?
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Igen, az a színe, csak a sógor átkente ecsettel ilyen vajszínűre... 
Egyébként szerintem a Tawny a színe, ami az AVO táblán van... Most jöttem rá...

Egyébként szerintem a Tawny a színe, ami az AVO táblán van... Most jöttem rá...
- Attachments
-
- Ford Capri 007 (Small).jpg (92.79 KiB) Viewed 7182 times
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Az nem lehet a belső színe ? Mert erre azt adja . Homokszínű :chocolate 76 .
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Belül nem nagyon van színe... Kívül lehámlott a ht minőségű fehér, és ott szerintem egyértelműen látszik a barna...
Szép lehetett fénykorában...
Szép lehetett fénykorában...
