gridoux wrote:Bogyo28 wrote:...a MAVAMSZ akkor látná el azt a feladatát, amiért létrejött, ha képviselné azokat is, akiknek az öreg autojuk nem lehet OT minősített ...
Miért jött létre a Mavamsz?
Mire gondolsz, miben képviselné az öreg autósokat? Kiharcolhatná, hogy a nem típusazonos vagy nem korhű motorcserénél (pl MK1 bódéba MK3 motor esetén) ne kelljen egyedi összeépítési engedély, meg százezreket, regadót fizetni?
anno a márkaklubok (köztük mi is) hozták létre a mavamsz-ot. jól indultak a dolgok, a szövetség képviselte minden öreg autós érdekét az új-autó lobbival szemben. Legnagyobb sikere, ami mai napig kézzel fogható az volt, hogy akkoriban lett minisztériumi szinten elfogadva a veterán biztosítás. ez anno azért volt nagy szó mert pl egy capri akkoriban A0 éves szintem volt kb 120 ezer ft, és ahelyett lett kb 16 ezer. a mai biztosítási árak mellett már nem akkora nagy szó a veterán bizti, mert egy B10-el is kb annyi az éves díj. sok közös rendezvény is volt, páran még talán emlékeznek a közös klubos autoszalonos megjelenésekre a hungexpón stb. évek múlva kezdett nagyon szétszakadni a 2 tábor (csőlátásu veteránosok és a sima régi autó kedvelők), voltak csúnya pénzügyi dolgok is (ebbe nem is akarok belefolyni), hiszen akkor még a kedvezményes biztosításért mavamsz tagdíjat is kellett fizetni, amiért az emberek mindíg kérdezték, hogy mit kapnak. semmit. sok minden történt, akkoriban még sokat jártam be az akkori elnökhöz, de a baszogatáson kivül sok mindent nem kaptunk (a baszogatás mindig azért ment, mert nincs OT-s capri, és nem is akart akkor senki csinálni. az autók a 90-es években kerültek be az országba többnyire, alkatrész nem lévén elég sok minden belekerült, sok volt a motor és kasztni cserés, AF-es számos dolog, ami soha se lesz OT-s. de attól még a tulajok szeretik az autojukat, nem lehet azt mondani nekik hogy hülyék, meg hogy mindent alakítson vissza gyárira, amikor pl évekig küzdöttek azért, hogy legyen egy papiros 2.8i átalakításuk (akkor még egyszerübb volt ez)). voltak érdekes közgyűlések, a vége az lett, hogy jópáran kiváltak a mavamsz-ból. mi sem maradtunk sokáig, hiszen ha valahol csak baszogatnak, nem értik meg a te álláspontodat, rád akarnak kényszeríteni olyan dolgokat amit nem szeretnél, ráadásul ezért még fizetsz is (aminek az elszámolásával azért voltak problémák a közgyűlésen), akkor nem maradsz ott tovább. Nemsokkal ezután megalakult a márkaklub szövetség, ahol szintén alapítók voltunk. itt a nagy létszám miatt (jelenleg 9000 fő körül) simán megkaptuk ugyanazt a biztosítási díjat mint a veteránok, ráadásul ugyanolyan gondolkodásu klubok alkotják mint mi. Magyarán a baj a Mavamsz-al (a vezetők pénzügyi sárdobálására én nem látok rá, az nem is érdekel), hogy elfelejtette azokat, akik életre hívták. Nem tudom mekkora a jelenlegi tagság, de szerintem vetekszik vele az a létszám, akikkel foglalkoznia kellett volna, de nem tette meg, a mostani márkaklub szövetség tagjai pl (ha gonosz akarnék lenni akkor azt mondanám, hogy büdös volt a bogaras/ladás/skodás/02bmw-s/capri/mantás stb csoró brigád, jobb volt a bankigazgató régi-mercis csapat, főleg hogy pénzügyi dolgok is motiválták erősen a döntésekben a vezetést). És igen, olyan dolgokal is kellett volna foglalkoznia, mint pl amikor ki akarták tiltani a trabikat, akkor az ellen felszólalt a megfelelő személy, mert nem az a 1 ezrelék trabi szennyezi a környezetet. Vagy akár a regadó kérdése is, ha az párezer tagot érint, hisz végülis érdekvédelmi szervezet. De hogy konkrét dolgot mondjak, volt capri, amit csúnyán összetörtek, nem ő volt a hibás. biztosító valami aprópénzt akart fizetni, mert hogy régi szar. a mavamsy tagsággal járt volna ilyen esetben segítség, hiszen azért fizettünk tagdíjat oda is, meg ezt meg is igérték. hát nem sok minden lett a dologból.
Ezért sajnos nekem megvan az igen negatív véleményem a Mavamsz-ról és az általuk üzemeltetett OT rendszerről, ami úgy néz ki hogy az ottani emberek pénzügyi érdekeit szolgálja, nem azt biztosítja hogy neked tényleg jó az autód.
kérdésedre válaszolva, ha jól működne a dolog, akkor lehetne pl egy olyan regiszter, amibe a OT minősítésnek meg nem felelő öreg járművek tartoznak (pl volt már motorcseréje, nem gyári szinü a fényezése/belseje stb), de az állapota, az muzeális. ezzel lehetne érdekeket képviselni. teszem azt te megépítesz egy szép öreg autót, használod, valaki neked megy, öreg szarnak veszik a biztosítók, mígha létezne egy ilyen regiszter, és egy MAVAMSZ tudna arról igazolást adni, hogy az autó akkori értéke nem 100.000 ft, hanem a tényleges, akkor annak lenne értelme. valamint a tagságot is meg lehetne növelni, ami bármilyen lobbi tevékenységnél jól jön, hogy hány ezer embert képvisel. volt erre próbálkozás, de egy külön szövetség lett a végeredménye.