Page 4 of 4
Re: Help! Nem indul :(
Posted: Mon Aug 11, 2008 10:09 pm
by Bogyo28
Gyujtás témára: nem kell kiszedni az előtét-ellenállást, elég neki egy sima gyujtás pluszt adni a biztitábláról, és akkor nem kell széthekkelni az egész első kábelköteget. mindez persze csak akkor igaz, ha 12 voltos trafó van benne, mert az sem lehetetlen hogy meghagyták a megszakítós trafót az elektromos gyujtáshoz.... egyébként a haynes szerint a 2.8i-ben is van gyárilag sönt, csak kisebb, mert az 11 voltos trafó. az már más kérdés hogy a 11 voltos simán elmegy 12 voltról, jobban mint 8-ról....
Re: Help! Nem indul :(
Posted: Mon Aug 11, 2008 11:42 pm
by levelboss
Nekem számomra még épp épp elfogadható árat mondott a szaki, ami 15 rudi volt. Kevesebb is jó lett volna, de asszem, ha belevesszük, amiket írtál, akkor jól is jártam. Mondjuk én végig ott álltam mellette és nézegettem, h mit csinál, meg segítettem meg minden, és nagyon kedvesen elmagyarázott mindent, főleg miután a kávé mellett elmeséltem, h gépészmérnökire járok. :) Ha a magyarázást és a végignézést is belevesszük, nekem megérte azt a pénzt amit kiadtam érte, mert sokat tanultam.
A gyujtás témára meg annyit, h még megnézem, h mivan ott, aztán lehet, h fogok segítséget kérni hozzá...

Re: Help! Nem indul :(
Posted: Tue Aug 12, 2008 8:23 pm
by Bogyo28
levelboss wrote:Mondjuk én végig ott álltam mellette és nézegettem,
na ez szokott néha kétszer annyiba kerülni:
az ár ha megjavítjuk = 1000
ha az ügyfél közben ott van és nézi = 2000
ha segít is, és esetleg kérdez = 4000
a 15 az szerintem nagyon jó ár, kb 2 - 3 tankolás után visszajön....
Re: Help! Nem indul :(
Posted: Mon Jan 19, 2009 12:51 pm
by tomtom
mindenki okulására közzé teszem a legutóbbi cumim történetét, mert még én sem találkoztam ilyennel.
tau hidegen csak tolásra, melegen hosszú köszörülés után indult.
megszakító, kondi, vezetékek, gyertyák cserélve lettek. semmi. indítozáskor feszültség nem esett jelentősen, elviekben minden jó, csak b@szik menni. hétbróbás autószerelő cimboráknak is cak az állvakargatás maradt. már egész megszoktam (meg a környéken lakók) a reggeli tornát, egyszercsak mi a fene:
betojik az önindító. nyilván sopronban, -12 fokban, hajnali 6kor. úgy hiányzott, mint púposnak a csípőficam. node, önindító leszerel, gondoltam ez kefehiba lesz.
szétszedem, kefék jók, viszont a behúzótekercs kapcsolt szegmenséről az állóréstekercsre menő kábel (nyilván a gumidugóban, ezért még csak nem is látszott) el volt szakadva. kicseréltem, azóta pöccre indul.
az volt az egészben az érdekes, hogy azért nem indult, mert túl nagy áramot vett fel az indítómotor ( nem hirtelen szakadás volt, hanem elemi szálanként égett el), és nem maradt delej a gyújtásra, de úgy, hogy a feszültség mindvégig megvolt.
ritka hiba, ezért írtam le, hogy lehet erre is gondolni, ha vki hasonlót tapasztal a jövőben.