futómű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Natalie Driver Gabe

Re: futómű

Post by Natalie Driver Gabe »

adam wrote:
Natalie Driver Gabe wrote: az a baj hogy tranyó rugót sem olyan könnyű találni.
Ha lenne már bent pihenne.
S tipp sincs honna bontsak?
White Shark wrote:Jól mondja Süni ,két hete raktam be a gyereknek az egy lapos tranzit rugót ,olyan lett mint a rázóasztal ,valószínüleg kivesszük a konikat és kap két gázost ,a többlaposhoz egy hosszút tegyél ,nem lesz magasabb a segge de nem ül le annyira ha hátra is beülnek .
Gabe, neked nem koni van bent? És akkor a tranyó rugóval nem olyan lesz mint a "rázóasztal"?

Mi akkor most a tuti megoldás:
1. transit laprugó + gázos csillapító
2. transit laprugó + koni
3. 4 lapos rugó + koni
4. 4 lapos rugó + gázos csillapító
5. 3 lap + koni?
6. nem ül be hátra senki?
a 2. és a 6.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: futómű

Post by White Shark »

Natalie Driver Gabe wrote:
capriv6 wrote:És csináltatni? BIM-nél
s vajon mennyi lenne??
esetleg kontakt ??
Parabell rugót itt sem tudnak,de egylapost már csináltattam,10x60 -as anyagból mert atranzit rugót utcára kicsit keménynek tartom ,(és abból is van több fajta) ha visszanézed az a kép amibe a poliszilentek vannak,egy pár ára szilentek nélkül 31500 bruttó ,elkészülési ideje 1-3 hét,gyári mintát kölcsönözni tudok.
Natalie Driver Gabe

Re: futómű

Post by Natalie Driver Gabe »

White Shark wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:
capriv6 wrote:És csináltatni? BIM-nél
s vajon mennyi lenne??
esetleg kontakt ??
Parabell rugót itt sem tudnak,de egylapost már csináltattam,10x60 -as anyagból mert atranzit rugót utcára kicsit keménynek tartom ,(és abból is van több fajta) ha visszanézed az a kép amibe a poliszilentek vannak,egy pár ára szilentek nélkül 31500 bruttó ,elkészülési ideje 1-3 hét,gyári mintát kölcsönözni tudok.
Kölcsönzés alatt mit értünk ???
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: futómű

Post by adam »

Natalie Driver Gabe wrote:
White Shark wrote:
Natalie Driver Gabe wrote: s vajon mennyi lenne??
esetleg kontakt ??
Parabell rugót itt sem tudnak,de egylapost már csináltattam,10x60 -as anyagból mert atranzit rugót utcára kicsit keménynek tartom ,(és abból is van több fajta) ha visszanézed az a kép amibe a poliszilentek vannak,egy pár ára szilentek nélkül 31500 bruttó ,elkészülési ideje 1-3 hét,gyári mintát kölcsönözni tudok.
Kölcsönzés alatt mit értünk ???

Azt hogy kifizeted a büntetésedet :mrgreen: és a maradék pénzzel lemész fehérvárra, elkéred a mintát és csináltatsz magadnak és a többi jelentkezőnek. Na meg kialkudsz vmi mennyiségi kedvezményt :zsido:
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: futómű

Post by White Shark »

Ha le akarod gyártatni ahoz illik mintát vinni hogy azt kapd amire szükséged van ,de lehet máshogy el sem vállalják ,ha most csináltatnám ,már nem gyári méretre lenne eleve kisebb ívet adnák meg méretre ,kihagyhatnám az ültető pogácsákat,súlyt spórolva és rövidebb rugókengyeleket.Ha nálatok jobb áron vállalják kölcsön tudom adni a gyári egylapos mintámat,ingyen .Szállításban kontakt-Bogyó.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: futómű

Post by White Shark »

Kép a Capri versenygép topicban 4.oldalon középen.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: futómű

Post by White Shark »

Ja újat is lehet még kapni ,50 ezer körüli áron ,itthol ,per darab,de gondolom ez most neked másra is kell.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: futómű

Post by Tibi »

White Shark wrote:...de gondolom ez most neked másra is kell.
Nem olcsó hobbi a kép gyűjtés.
1980 Capri MK3
Natalie Driver Gabe

Re: futómű

Post by Natalie Driver Gabe »

Tibi wrote:
White Shark wrote:...de gondolom ez most neked másra is kell.
Nem olcsó hobbi a kép gyűjtés.
;-) :lol:
Natalie Driver Gabe

Re: futómű

Post by Natalie Driver Gabe »

Jut eszembe.
Ha egy Caprin lehetne utánfutást állítani akkor mi lenne az a FOK érték ami megfelelő lenne.?

s mennyi a megfelelő kerékösszetartás érték.?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

Natalie Driver Gabe wrote:Jut eszembe.
Ha egy Caprin lehetne utánfutást állítani akkor mi lenne az a FOK érték ami megfelelő lenne.?

s mennyi a megfelelő kerékösszetartás érték.?
pontos értékeket én nem tudok most mondani, mert ugye az sem mindegy hogy milyen használatra stb. van itt egy igen jó cikksorozat, érdemes az összes részét elolvasni, futómü témában szerintem alap:

http://www.ae86.hu/2008/05/27/tapadasre ... an-rejlik/" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Natalie Driver Gabe

Re: futómű

Post by Natalie Driver Gabe »

Bogyo28 wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Jut eszembe.
Ha egy Caprin lehetne utánfutást állítani akkor mi lenne az a FOK érték ami megfelelő lenne.?

s mennyi a megfelelő kerékösszetartás érték.?
pontos értékeket én nem tudok most mondani, mert ugye az sem mindegy hogy milyen használatra stb. van itt egy igen jó cikksorozat, érdemes az összes részét elolvasni, futómü témában szerintem alap:

http://www.ae86.hu/2008/05/27/tapadasre ... an-rejlik/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nagyon ott van mester :ru:
Kinyomtattam ma este ez lessz a mesekönyv.
Köszönöm.

OFF: De azért 1-2 szám adat jól jönne.
capri futóműből mégis mit hozhato ki s mivel.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

Natalie Driver Gabe wrote:OFF: De azért 1-2 szám adat jól jönne.
capri futóműből mégis mit hozhato ki s mivel.
ha tudnám leírtam volna...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Natalie Driver Gabe

Re: futómű

Post by Natalie Driver Gabe »

Bogyo28 wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:OFF: De azért 1-2 szám adat jól jönne.
capri futóműből mégis mit hozhato ki s mivel.
ha tudnám leírtam volna...
Tudom de többen is vagyunk itt ;-)

Krisz jó lenne ha hozzászólna.
Talán ő az egyik úttörő az ügyben.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: futómű

Post by capriv6 »

Köszi :laza:

Én egész capri-s időszakom alatt az első kerék oldalát radíroztam le folyamatosan ez köszönhető a gyári beállításnak + hogy elég merészen veszem a kanyarokat :mrgreen:
A gyári beállítás nekem az utcára sem volt jó...(gondolom sokan vannak így)
A capri eleje kicsit összecsapott átvett a mustang-tol stílus 60-as évek eleje..
Probléma:
1.kicsi a kerékdőlés
2.kicsi az után futás
3.kicsi a csapterpesztés
4.kicsi a kormányszög
5.puha mint a lepkefing
6.nincs rendes megtámasztás nyúlik mint a gumi minden irányban

Ezzel szinte mindent felsoroltam ami a futóműkre jelező általában

kerékdőlés,után futás
állítható toronycsapágy tud segíteni (de szerintem nem eleget)
hátránya hogy nem fog intenzíven visszapörögni a kormány "akinek visszapörög úgy mint a gyári akkor az nem működik rendesen"
csapterpesztés
Ezen sajna nem lehet segíteni ez van és kész...
(esetleg másik gólyaláb)
kormányszög
scorpio kormányművel meg lehet oldani
(a gyári 34fok helyett lett 42fok "mért adat") nekem ez sem elég :mrgreen:
keménység
kemény gátló + coilover
puhaság
Szilent kitámasztás stb.....

Tapasztalatok:
(szerintem mindenik tudja mi van az autómon)
Teljes hátsó állítás után-futáson
Teljesen bedöntve a motor felé
Eredmény:
NEM RADÍROZOM LE A GUMIT
:laza:

Natalie Driver Gabe wrote:
Bogyo28 wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:OFF: De azért 1-2 szám adat jól jönne.
capri futóműből mégis mit hozhato ki s mivel.
ha tudnám leírtam volna...
Tudom de többen is vagyunk itt ;-)

Krisz jó lenne ha hozzászólna.
Talán ő az egyik úttörő az ügyben.
Post Reply