
bemutatkozások
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
proteus wrote:Ezt csak a gázra írtam! Capriba nem tennék én sem, de ha Daninak úgyis az MK II tetszik a legjobban, akkor keressen egy 1,3-ast.(Azért szerintem a legjobb komprpmisszum egy MK III 2.0-es pintoval.)

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
Végülis ez igaz... csak nekem a Capri tetszik ;)Pudva wrote:(...)
Nem akarok senkit megbántani, de ha nincs pénz a fenntartásra akkor nem Caprit kell venni! (...)
Mondjuk 1 tonnát még az 1,3-as is elvisz... nekem meg nem gyorsulásra kell, csak utcai használatra. 60-120-140-es tempóhoz, meg ne maradjak ott az előzésben.
Legrosszabb esetben veszek egy kocka Audi 80 1.6TD-t... és ha másnak nem is, de az 5,5 lityis fogyasztásnak fogok örvendezni :)))))
de azért inkább Capri... majd ha aktuális, úgyis írok a fejleményekről...
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Azért ne kapkodd el, ha kell még erősödj és akkor vágj bele. Addig olvasgass hátha olvasol valami olyat amivel némi pénzmagot spórolhatsz.Dani wrote:Végülis ez igaz... csak nekem a Capri tetszik ;)Pudva wrote:(...)
Nem akarok senkit megbántani, de ha nincs pénz a fenntartásra akkor nem Caprit kell venni! (...)
Mondjuk 1 tonnát még az 1,3-as is elvisz... nekem meg nem gyorsulásra kell, csak utcai használatra. 60-120-140-es tempóhoz, meg ne maradjak ott az előzésben.
Legrosszabb esetben veszek egy kocka Audi 80 1.6TD-t... és ha másnak nem is, de az 5,5 lityis fogyasztásnak fogok örvendezni :)))))
de azért inkább Capri... majd ha aktuális, úgyis írok a fejleményekről...
1980 Capri MK3
Természetesen, hiszen a Capri az elsődleges cél. Úgy értettem, hogy "ha aktuális lesz", hogy jövő tavasszal lesz kb annyi pénzem, hogy költeni is tudok, nem csak tervezgetni.Tibi wrote: Azért ne kapkodd el, ha kell még erősödj és akkor vágj bele. Addig olvasgass hátha olvasol valami olyat amivel némi pénzmagot spórolhatsz.
Addig okosodok, tervezgetek.. aztán ha nincs más eshetőség, akkor marad a dízel...
(Műszakból is kellene vmi jó könyvet keresnem, mert kreszen, csak nagyon alapszinten tanultam...)
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Van 2-3 autószerelő tankönyvem a '70-es évekből, odaadom aztán olvasgathatod.Dani wrote:Természetesen, hiszen a Capri az elsődleges cél. Úgy értettem, hogy "ha aktuális lesz", hogy jövő tavasszal lesz kb annyi pénzem, hogy költeni is tudok, nem csak tervezgetni.Tibi wrote: Azért ne kapkodd el, ha kell még erősödj és akkor vágj bele. Addig olvasgass hátha olvasol valami olyat amivel némi pénzmagot spórolhatsz.
Addig okosodok, tervezgetek.. aztán ha nincs más eshetőség, akkor marad a dízel...
(Műszakból is kellene vmi jó könyvet keresnem, mert kreszen, csak nagyon alapszinten tanultam...)
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Hattyu
- rengetegetirogatide
- Posts: 1555
- Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc vagy a TESCO
- Contact:
A fogyasztáshoz annyit tudok hozzáfűzni hogy az 1.3as elviszi a kasznit de viszont kb ugyanannyit fog enni neked mintha egy 2000es pintot tennél be ugyanolyan kívülről mint az 1.3 vagy 1.6 de viszont erősebb és kb olyan 10es körül eszeget neked,de ha sikerül egy EFI motort szerezni bele akkor oylan 8,5 és max 9 körül fog enni és van neked több mint egy százasDani wrote:Végülis ez igaz... csak nekem a Capri tetszik ;)Pudva wrote:(...)
Nem akarok senkit megbántani, de ha nincs pénz a fenntartásra akkor nem Caprit kell venni! (...)
Mondjuk 1 tonnát még az 1,3-as is elvisz... nekem meg nem gyorsulásra kell, csak utcai használatra. 60-120-140-es tempóhoz, meg ne maradjak ott az előzésben.
Legrosszabb esetben veszek egy kocka Audi 80 1.6TD-t... és ha másnak nem is, de az 5,5 lityis fogyasztásnak fogok örvendezni :)))))
de azért inkább Capri... majd ha aktuális, úgyis írok a fejleményekről...
Szóval a 2.0 jobb mint az 1.3 vagy az 1.6 és ugyanannyit eszik szinte mind a három,de az erő az lényegesen több!
Én ezt mondom neked!
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Teljesen jogos Hattyú minden szava...2.0 pintó , jól beállítva és nincs miről beszélni ... Ereje van , a gatyádat nem eszi le és legalább kezd "sportos" mérete lenni... :D
1.3-ast vegyél kisautóban , de nem Capriban , az 1.6 még mindig nem elég dinamikus , és valóban nem fog lényegesen kevesebbet kajálni , mint a 2.0 !!!

1.3-ast vegyél kisautóban , de nem Capriban , az 1.6 még mindig nem elég dinamikus , és valóban nem fog lényegesen kevesebbet kajálni , mint a 2.0 !!!

- Hattyu
- rengetegetirogatide
- Posts: 1555
- Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc vagy a TESCO
- Contact:
Őrülök hogy egyetértesz :DTÉCSÉ wrote:Teljesen jogos Hattyú minden szava...2.0 pintó , jól beállítva és nincs miről beszélni ... Ereje van , a gatyádat nem eszi le és legalább kezd "sportos" mérete lenni... :D
1.3-ast vegyél kisautóban , de nem Capriban , az 1.6 még mindig nem elég dinamikus , és valóban nem fog lényegesen kevesebbet kajálni , mint a 2.0 !!!
Sajnos én is rájöttem ,már hogy nem érdemes vesződni ezzel az 1.3assal de valahogy le kell majd vizsgáztatni meg átiratni nekem is a Taut úgyhogy vagy cserés lesz vagy csak fel lesz javítva és átrugdalom a vizsgán és akkor utána jöhet a másik moci!
Ha vesz is egy 1.6osat vagy 1.3asat azt még meglehet csinálni 2.0-ra mert pinto motor az van bőven és megvalósítani is kb egy nap kell hozzá,de ez attól függ milyen emberek dolgoznak rajta,lehet elég egy fél nap is!
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Köszönöm a tanácsot! EFI/pinto mit jelent?Hattyu wrote: A fogyasztáshoz annyit tudok hozzáfűzni hogy az 1.3as elviszi a kasznit de viszont kb ugyanannyit fog enni neked mintha egy 2000es pintot tennél be ugyanolyan kívülről mint az 1.3 vagy 1.6 de viszont erősebb és kb olyan 10es körül eszeget neked,de ha sikerül egy EFI motort szerezni bele akkor oylan 8,5 és max 9 körül fog enni és van neked több mint egy százas![]()
Szóval a 2.0 jobb mint az 1.3 vagy az 1.6 és ugyanannyit eszik szinte mind a három,de az erő az lényegesen több!
Én ezt mondom neked!

- Hattyu
- rengetegetirogatide
- Posts: 1555
- Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc vagy a TESCO
- Contact:
Íme az OHC EFI azaz injektoros soros 4 hengeres motorDani wrote:Köszönöm a tanácsot! EFI/pinto mit jelent?Hattyu wrote: A fogyasztáshoz annyit tudok hozzáfűzni hogy az 1.3as elviszi a kasznit de viszont kb ugyanannyit fog enni neked mintha egy 2000es pintot tennél be ugyanolyan kívülről mint az 1.3 vagy 1.6 de viszont erősebb és kb olyan 10es körül eszeget neked,de ha sikerül egy EFI motort szerezni bele akkor oylan 8,5 és max 9 körül fog enni és van neked több mint egy százas![]()
Szóval a 2.0 jobb mint az 1.3 vagy az 1.6 és ugyanannyit eszik szinte mind a három,de az erő az lényegesen több!
Én ezt mondom neked!
Így néz ki

És íme a sima OHC motor vagyis a karburátoros pinto motor

Az OHC az a motornak a jelzése,van DOHC ami dupla vezérműtengelyes azért van az elején a D(gondolom) és vannak még különböző motorok,de azt ne kérdezd miért lett OHC a neve mert azt már nem tudom

71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
- Hattyu
- rengetegetirogatide
- Posts: 1555
- Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc vagy a TESCO
- Contact:
Így van!Szívesen máskor is segítek ha tudokDani wrote:Hattyu: áháá, szóval az injektor a lényeg.. így már értem :) thx.
A sima pinto motor a karbis az ami a leggyakoribb,az EFi-set nehezebb találni de lehet azt is csak nyitott szemmel kell járni! :D
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
OHC=overhead camshaft (felül fekvő vezérműtengely)Hattyu wrote: Az OHC az a motornak a jelzése,van DOHC ami dupla vezérműtengelyes azért van az elején a D(gondolom) és vannak még különböző motorok,de azt ne kérdezd miért lett OHC a neve mert azt már nem tudom
DOHC=double overhed camshaft (dupla felül fekvő vezérműtengely)
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler