Page 5 of 13

Posted: Mon Feb 27, 2006 8:09 pm
by trafo2000
Gobbo wrote:Hello!

Sajnos teljesen laikus vagyok a temaban... :(

Tehat hol kell keresnem a karburatort es a gyujtast... es a motor kodot??

koszi,

Gobbo
ööööö biztos poénkodsz :) A gyujtáselosztó a motor hátulján van,a két hengersor között. sok elektromos kábel jön belőle és mennek a gyertyára.Tök középen van egy fekete korong ezt légszűrőnek hívják,alatta van a karburátor.Na ezek között az aluminium szívócső tetején van az öntött szám.A motorkód és szám pedig bal oldalon az első gyertya és a szelepdekni között van.

Posted: Mon Feb 27, 2006 8:11 pm
by trafo2000
De ha megkérdezed mi a szelepdekni, akkor inkább szólj valakinek aki elmegy veled :twisted:

Posted: Mon Feb 27, 2006 10:13 pm
by CapriTurbo
trafo2000 wrote:A karbicsek és a gyujtás között van szám 20 vagy 23.Nem beütött hanem öntött
Az a szám csak a szívósor méretét adja meg, és a motorkód is átüthető, a gyújtáselosztó mellett van a kb. 2 cm-es betű, a blokkban "A" 2.3, "C" 2.0, "E" 2.8, "D" 2.4, "F" 2.8. :fcp10: Sőt van mellette egy kis 2 jegyű szám, ami a blokk évjáratát jelöli, már mint hogy melyik évben öntötték.

Posted: Tue Feb 28, 2006 1:25 am
by TauRicsi
Mad Max wrote:Motor kód és abból megtudod, hogy 108 v. 114Le
Javitsatok ki ha tévedek,de úgy tudtam,hogy a 108 meg a 114 Le-ös 2.3 között csak az elektronikus gyujtás volt a különbség kulcsa :!:

Posted: Tue Feb 28, 2006 9:08 am
by Blant
és ez így igaz, ahogy mondod! :-)

Posted: Tue Feb 28, 2006 10:56 am
by Peti
Miféle elektrónikus gyújtás?!
'81-től egy kicsit megnövelték a kompresszióját. :wink:

Posted: Wed Mar 01, 2006 12:16 am
by Blant
Akkor tévedék vala, pedig ezt nekem okosok mondák vala :-)

Posted: Sat Mar 04, 2006 2:17 pm
by balagecapri
nézd meg milyen gyertya van benne ! 2.0 V6 16-os kulcsnyílás 2.3 V6 meg 20.8 (21)-as kulcsnyílás!!!!!!!!

Posted: Thu Mar 09, 2006 5:06 pm
by Mad Max
Capripower wrote:Miféle elektrónikus gyújtás?!
'81-től egy kicsit megnövelték a kompresszióját. :wink:
Vagyis a 2.3-as csak 81-től 114 Le-ös, mert az enyém 79-es YYN motorkódú (114Le) és gyári motor! Az egyik angol Capris könyvben írtak valamit, hogy miért lett erősebb, csak most nem jut az eszembe és hülyeséget nem akarok írni, és igazán angolul se tudok.

Posted: Thu Mar 09, 2006 5:28 pm
by CAPRI-3
Mad Max wrote:
Capripower wrote:Miféle elektrónikus gyújtás?!
'81-től egy kicsit megnövelték a kompresszióját. :wink:
Vagyis a 2.3-as csak 81-től 114 Le-ös, mert az enyém 79-es YYN motorkódú (114Le) és gyári motor! Az egyik angol Capris könyvben írtak valamit, hogy miért lett erősebb, csak most nem jut az eszembe és hülyeséget nem akarok írni, és igazán angolul se tudok.
gyari? biztos? :twisted:

az enyem is az, az gyari, amit csak akarok, ez az igazsag, ne bizd el magad... 8)
meg ha telleg 79-es is a kocsi es ha egyezik a motorszam, akkor sincs benne gyarilag 114 lovas motor.

Posted: Thu Mar 09, 2006 5:40 pm
by Mad Max
Hát igen 79 óta nagyon sok monden történhetett vele! Viszont a motor szám alvázszám utolsó X száma stimmel,tudtommal a gyárból úgy jönnek ki. És a nyilvántartó szerint sem volt Magyarorszáron motor csere.
Hogy nincs benne 114 Le motor? Az évjárat miatt? Vagy mert nem is volt ilyen? Pedig az irodalom is engem támaszt alá, mert a könyvem is azt írja... Vááárjunk csak, a német prospektusom viszont nem tesz említést az MKIII-as széri elejéről 114 Le motorról! Kicsit elbizonytalanodtam!
Mindegy inkább az YYN motorkódnak hiszek, ami 114 Le jelent!

Posted: Thu Mar 09, 2006 6:04 pm
by CAPRI-3
akkor nem fogalmazok arnyaltan...
at lehet utve a motorszamod, a kod meg eredeti maradt mert sosem ellenorzik, nem is tudjak altalaban mi az ott a szamok felett:)
ezert egyezhet a 79-es motorszam az ujabb motorkod mellett.

kapisgalod?

:)

Posted: Fri Mar 10, 2006 1:58 pm
by CapriTurbo
CAPRI-3 wrote:akkor nem fogalmazok arnyaltan...
at lehet utve a motorszamod, a kod meg eredeti maradt mert sosem ellenorzik, nem is tudjak altalaban mi az ott a szamok felett:)
ezert egyezhet a 79-es motorszam az ujabb motorkod mellett.

kapisgalod?

:)
Például az én 1981-es 2.0 V6-osom motorszáma is meg egyezik az alvázszám végével, de a motorkódja PRA, nem értem, nem értem. :f:

Posted: Fri Mar 10, 2006 4:59 pm
by CAPRI-3
Például az én 1981-es 2.0 V6-osom motorszáma is meg egyezik az alvázszám végével, de a motorkódja PRA, nem értem, nem értem.
mert buta vagy :)

Posted: Fri Mar 10, 2006 8:37 pm
by CapriTurbo
CAPRI-3 wrote:
Például az én 1981-es 2.0 V6-osom motorszáma is meg egyezik az alvázszám végével, de a motorkódja PRA, nem értem, nem értem.
mert buta vagy :)
Kikérem magamnak. Nem vagyok buta, csak keveset tudok, mint a kis Vuk, de majd meg okosodom, talán. :smt010 :smt089 :smt022