

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
nyujoe: M0, M2 pl azért nem túl buckás itthon semszszaby wrote:Írd már le pontosan mi is a tünet, elindulástól kezdve gyorsítás közben mit csinál és milyen sebességeknél mi a pontos tünet. Annyi minden fel lett már itt sorolva aminek ezekhez semmi köze.
Ha sétál a kezedben a kormány de nem rázza akkor gumi, ha enyhe kanyarodáskor rázza be akkor az alufelni.
Gyorsítás közben dübög az lehet a kardáncsapágy gumi hiánya.
Aha, hát elsősorban én is szívesen kipróbálnám másik kerekekkel ha valaki kölcsön tudná adni az övèt pár napra... ? Valaki Bp közeli vállalkozna rá?szszaby wrote:Hasonló tünet volt nálam is és annyira berángatta a kormányt, hogy lefogni se lehet. Bár nálam hangot nem adott, de untam már hogy mindig centíroztam és sose lett jó. A megoldás nálam az lett, hogy szétszedtem mind a négy kereket megforgattam őket gumi nélkül a centírozón és amelyik kettő legjobb volt azok mentek előre. Ez után sose csinálta a rángatást.
Én e miatt is adtam el az alufelnit, a vasfelni erre érzéketlen.
16-ban kb hol vagy? ha hétvégén aránylag száraz idő lesz, tudnék adni egy jó állapotú 5,5 ghia szettet ami a mátyásföld repülőtér közelében van amúgy is, nekem azok váltak be a legjobban, a 7es felni mindig rázott valamennyire különböző sebességtartományokban. szóval ha 5,5essel ráz akkor máshol lesz a gond, de 7es 13as ATS-t is rá lehet tenni. válassz és szólj ha aktuális.bdavid wrote:Aha, hát elsősorban én is szívesen kipróbálnám másik kerekekkel ha valaki kölcsön tudná adni az övèt pár napra... ? Valaki Bp közeli vállalkozna rá?szszaby wrote:Hasonló tünet volt nálam is és annyira berángatta a kormányt, hogy lefogni se lehet. Bár nálam hangot nem adott, de untam már hogy mindig centíroztam és sose lett jó. A megoldás nálam az lett, hogy szétszedtem mind a négy kereket megforgattam őket gumi nélkül a centírozón és amelyik kettő legjobb volt azok mentek előre. Ez után sose csinálta a rángatást.
Én e miatt is adtam el az alufelnit, a vasfelni erre érzéketlen.
Tegnap kipróbáltuk Gáborral a felajánlott kerekeket, sokkal kevésbé volt hajlamos berángatni velük a futómű, de mégis rázott ugyanúgy csak jobban ki kellett erőltetni belőle a tünetet, nagyobb sebességgel, keményebb kanyarokkal. Látszólag kizárható az erőátviteli rendszer, mivel nagy tempóval üres fokozatban is rázott, illetve mint kiderült érzékeny a kerék méretére/kiegyensúlyozottságára a probléma. Emelőn majd aknából nézve nem láttunk semmi súlyos rendellenességet, csavar lazaságot, amire egyértelműen rá lehetne fogni a jelenséget. Több apróbb furcsa dolog viszont van: a lengőkarok felfogatásánál picit jobbra balra tud mozogni kormány mozdításkor a szilentben a csavar, illetve a kerék rángatásakor van egy pici, de fura mozgása az egyik gólyalábnak... Többre nem jutottunk, úgyhogy várom szeretettel BogyotTöcs wrote: 16-ban kb hol vagy? ha hétvégén aránylag száraz idő lesz, tudnék adni egy jó állapotú 5,5 ghia szettet ami a mátyásföld repülőtér közelében van amúgy is, nekem azok váltak be a legjobban, a 7es felni mindig rázott valamennyire különböző sebességtartományokban. szóval ha 5,5essel ráz akkor máshol lesz a gond, de 7es 13as ATS-t is rá lehet tenni. válassz és szólj ha aktuális.
Gábor
Vagy nem megfelelő méretű csavart tettélbele, mert nem 8-as csavar való bele ha nem 9,2-es ha jól emlékszem (most vettem bele újat nem rég)White Shark wrote:A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )
Nem én raktam fel, valószínűleg vékonyabb csavar van benne.SONI wrote:Vagy nem megfelelő méretű csavart tettélbele, mert nem 8-as csavar való bele ha nem 9,2-es ha jól emlékszem (most vettem bele újat nem rég)White Shark wrote:A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )
UNF a neve...SONI wrote:Vagy nem megfelelő méretű csavart tettélbele, mert nem 8-as csavar való bele ha nem 9,2-es ha jól emlékszem (most vettem bele újat nem rég)White Shark wrote:A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )
Mint Töcs-nek is mondtam, szét kell szedni a futóművet darabokra, átnézni, ami szar azt cserélni és újra összerakni. hétvégn valamikor megnézzük mit lehet vele tenni...bdavid wrote:Tegnap kipróbáltuk Gáborral a felajánlott kerekeket, sokkal kevésbé volt hajlamos berángatni velük a futómű, de mégis rázott ugyanúgy csak jobban ki kellett erőltetni belőle a tünetet, nagyobb sebességgel, keményebb kanyarokkal. Látszólag kizárható az erőátviteli rendszer, mivel nagy tempóval üres fokozatban is rázott, illetve mint kiderült érzékeny a kerék méretére/kiegyensúlyozottságára a probléma. Emelőn majd aknából nézve nem láttunk semmi súlyos rendellenességet, csavar lazaságot, amire egyértelműen rá lehetne fogni a jelenséget. Több apróbb furcsa dolog viszont van: a lengőkarok felfogatásánál picit jobbra balra tud mozogni kormány mozdításkor a szilentben a csavar, illetve a kerék rángatásakor van egy pici, de fura mozgása az egyik gólyalábnak... Többre nem jutottunk, úgyhogy várom szeretettel BogyotTöcs wrote: 16-ban kb hol vagy? ha hétvégén aránylag száraz idő lesz, tudnék adni egy jó állapotú 5,5 ghia szettet ami a mátyásföld repülőtér közelében van amúgy is, nekem azok váltak be a legjobban, a 7es felni mindig rázott valamennyire különböző sebességtartományokban. szóval ha 5,5essel ráz akkor máshol lesz a gond, de 7es 13as ATS-t is rá lehet tenni. válassz és szólj ha aktuális.
Gábor
Ebből a szempontból a csavarvastagságnak nincs jelentősége ,ha fixre húzod mindegy mekkora nem mozog ,a szilent csillapít ,viszont biztonsági okokból a bölcsőbe igen is passzentosnak kell lennie .bdavid wrote:Nem én raktam fel, valószínűleg vékonyabb csavar van benne.SONI wrote:Vagy nem megfelelő méretű csavart tettélbele, mert nem 8-as csavar való bele ha nem 9,2-es ha jól emlékszem (most vettem bele újat nem rég)White Shark wrote:A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )
Na ja ,de ami a tiedbe volt már rég nem volt nevezhető csavarnak ,egy mérettel kisebb ,szétkopott ,végigmenetes ,5,6 -os kamikaze-valami . Elég nekem egy családot felnevelni ,a tied amúgy is elég népes !SONI wrote:De igen mozog ezért vettem bele Én is jó méretet. Te sem engedted össze rakni vékonyabb csavarral mikor nálad csináltuk!