Page 6 of 12

Re: Dozer Cossija

Posted: Wed May 07, 2008 9:38 pm
by capriv6
Nem kicsit tulzás az a 225Le?
Igazán le kellene mérni 1et..

Re: Dozer Cossija

Posted: Wed May 07, 2008 9:53 pm
by Bogyo28
capriv6 wrote:Nem kicsit tulzás az a 225Le?
Igazán le kellene mérni 1et..
a fordpower.org.uk forumján írják az emberek, hogy rendes kidörrenővel és katalizátor nélkül BOB tengelyekkel 225 pacit mértek. volt fenn egy pados mérés képe is mellette...

Re: Dozer Cossija

Posted: Wed May 07, 2008 9:54 pm
by ittyu
Bogyo28 wrote:...beszereléssel és vezérlés cserével kb 400-ból van egy zsír mocid, 225 ló körül, amihez alig kell átalakítani valamit. ennél olcsobban ennyi lovat nehéz összehozni...
és ez 1csodás alap bármihez.
:D

Re: Dozer Cossija

Posted: Wed May 07, 2008 10:13 pm
by Bogyo28
Bogyo28 wrote:
Dozer wrote:Dugó ügyben még mindig semmi Bogyó?
sajna semmi... :( :(
na írt az ember:

Hello, this pistons is designed too work with the longer 137mm rods.
stock 24v is 130.556mm
I doo have same rods in shorter size. but the closest will be a 129.3mm
and there is 1.3mm lower then stock. nice too lower compression for turbo.
I allso can get custom made rods. that fit stock size rod.
but the price means You can have both this rod and pistons in this auction for the same price.
the stock rods are wery bad. they dont like rpm above 6000.
and no more than 300hbp is max.and even then they crak before this limit.

röviden az a lényeg, ha 300 ló fölé akarsz menni és pörgetni 6000 körül, akkor nem árt hozzá az ember féle hajtókar, mert a gyári azt nem szereti. ha turbósítani szeretnél, van nei rövidebb hajtókarja is. bár igy este elég gyatra az angolom....

Re: Dozer Cossija

Posted: Wed May 07, 2008 10:15 pm
by Dozer
bizony a határ a csillagos ég....ha mejönnek a dugóim egyszer....akkor az enyém nitrós lesz erősített AOD váltóval 75 ös kipuffal kb 300-340 LE

Re: Dozer Cossija

Posted: Wed May 07, 2008 10:18 pm
by Dozer
nem mondom hogy boldog vagyok hogy hajtókart is vehetek...de ha már lúd legyen kövér, meg aztán nehogy pár hajtókar miatt szálljon szét a 0 km es moci....akkor előkaparom a lét és küldöm, hogy rendelhesd...

a spéci hajtókarokhoz jó a gyári csapágysor?


Kösz a helpet Bogyó

Re: Dozer Cossija

Posted: Thu May 08, 2008 12:22 am
by gigford
Bogyo28 wrote:
Hattyu wrote:
gofi2 wrote:Ha nem volt hangja hogy jött, hogy szétszedd? Vagy egy idő után automatikusan belenéz az ember?
Amint Dozer írta is már sokszor,"új" autót épít és ezért szedte szét a motort is és újítja fel.
meg talán azért, mert gyárilag 100 ezrenként kellene vezérlést cserélni. ha veszel egy mocit 100 körül, min van benne 160 ezer km. szóval az összes olcso moci vezérlés cserés. de beszereléssel és vezérlés cserével kb 400-ból van egy zsír mocid, 225 ló körül, amihez alig kell átalakítani valamit. ennél olcsobban ennyi lovat nehéz összehozni...
Tehát ha vesz valaki egyet 100ért, akkor 300ból zsír mocit lehet csinálni? hmmm...gondolom én egy 160k+ os mocinak jár egy hfej átnézés, új gyűrűk, csapágyak cseréje(jobb esetben nem kell köszörülni), tömítések. Kopott veztengelyekkel sem hozza a gyári lóerőt.
Ez mind kijön 300ból? Fasza moci lehet akkor ez a Cosworth 24V...

Re: Dozer Cossija

Posted: Thu May 08, 2008 9:45 am
by Bogyo28
gigford wrote:Tehát ha vesz valaki egyet 100ért, akkor 300ból zsír mocit lehet csinálni? hmmm...gondolom én egy 160k+ os mocinak jár egy hfej átnézés, új gyűrűk, csapágyak cseréje(jobb esetben nem kell köszörülni), tömítések. Kopott veztengelyekkel sem hozza a gyári lóerőt.
Ez mind kijön 300ból? Fasza moci lehet akkor ez a Cosworth 24V...
a gyakorlati tapasztalat az, hogy max a hf-et kell átnézni. a tömítéseket nem számoltam, hiszen az minden motorátnézésnél csere, ha 2.0 V6 ha kozé, tök mindegy. veztengely kopott kozét még nem sikerült látnom. a 160k+ az automata váltóval lehet hogy jó még, persze csapágy csere nem árt, de ha csak simán használni akarod, és nem ujat építesz akkor nem muszály a vezérlésen kivül mást is cserélni. nekem a sima 2.8 V6 karbis generálja is volt 300-ban, és az még csak 130 paci körül van. ha a kozé a gyári cuccaival tudja ugyanennyiért vagy egy százassal többért a 190 lovat, semmi hegyezés, faragás, váltómokolás nélkül, akkor már régen jó. egy LIMA project sem lesz olcsobb, a V8-ról nem is beszélve. te is sokkal többet költöttél a mezei k-jet 2.8-ra, és kb annyit fog tudni mint egy kozé alapból (ha a nitrót nem számolom). és pl fogyasztásban sem mindegy, amiben azért a kozé elég jó...

Re: Dozer Cossija

Posted: Thu May 08, 2008 10:36 am
by ittyu
Bogyo28 wrote:
gigford wrote:...........és pl fogyasztásban sem mindegy, amiben azért a kozé elég jó...
tényleg bogyó neked mennyit fogyaszt?eleve, hogyan használod az autót?minden nap azzal jársz melóba is?mennyire görcsös a jobb lábad?mik a határértékek?stb stb.....

Re: Dozer Cossija

Posted: Thu May 08, 2008 11:09 am
by gigford
Bogyo28 wrote:
gigford wrote:Tehát ha vesz valaki egyet 100ért, akkor 300ból zsír mocit lehet csinálni? hmmm...gondolom én egy 160k+ os mocinak jár egy hfej átnézés, új gyűrűk, csapágyak cseréje(jobb esetben nem kell köszörülni), tömítések. Kopott veztengelyekkel sem hozza a gyári lóerőt.
Ez mind kijön 300ból? Fasza moci lehet akkor ez a Cosworth 24V...
a gyakorlati tapasztalat az, hogy max a hf-et kell átnézni. a tömítéseket nem számoltam, hiszen az minden motorátnézésnél csere, ha 2.0 V6 ha kozé, tök mindegy. veztengely kopott kozét még nem sikerült látnom. a 160k+ az automata váltóval lehet hogy jó még, persze csapágy csere nem árt, de ha csak simán használni akarod, és nem ujat építesz akkor nem muszály a vezérlésen kivül mást is cserélni. nekem a sima 2.8 V6 karbis generálja is volt 300-ban, és az még csak 130 paci körül van. ha a kozé a gyári cuccaival tudja ugyanennyiért vagy egy százassal többért a 190 lovat, semmi hegyezés, faragás, váltómokolás nélkül, akkor már régen jó. egy LIMA project sem lesz olcsobb, a V8-ról nem is beszélve. te is sokkal többet költöttél a mezei k-jet 2.8-ra, és kb annyit fog tudni mint egy kozé alapból (ha a nitrót nem számolom). és pl fogyasztásban sem mindegy, amiben azért a kozé elég jó...
Az oké, hogy más mocinál is magától értetődő a tömítés csere, ezért értettem úgy, hogy a 300ban benne van az is. Amúgy mennyi a tömítésk meg a csapágyak kozéhoz?
Ha nem hajtják, mennyit megy el mig nem kell csapágyakat meg gyűrűt cserélni?

Re: Dozer Cossija

Posted: Thu May 08, 2008 11:24 am
by Dozer
csapágysor 40k

Re: Dozer Cossija

Posted: Thu May 08, 2008 12:50 pm
by Nitrobuster
Bogyo28 wrote:
gigford wrote:Tehát ha vesz valaki egyet 100ért, akkor 300ból zsír mocit lehet csinálni? hmmm...gondolom én egy 160k+ os mocinak jár egy hfej átnézés, új gyűrűk, csapágyak cseréje(jobb esetben nem kell köszörülni), tömítések. Kopott veztengelyekkel sem hozza a gyári lóerőt.
Ez mind kijön 300ból? Fasza moci lehet akkor ez a Cosworth 24V...
a gyakorlati tapasztalat az, hogy max a hf-et kell átnézni. a tömítéseket nem számoltam, hiszen az minden motorátnézésnél csere, ha 2.0 V6 ha kozé, tök mindegy. veztengely kopott kozét még nem sikerült látnom. a 160k+ az automata váltóval lehet hogy jó még, persze csapágy csere nem árt, de ha csak simán használni akarod, és nem ujat építesz akkor nem muszály a vezérlésen kivül mást is cserélni. nekem a sima 2.8 V6 karbis generálja is volt 300-ban, és az még csak 130 paci körül van. ha a kozé a gyári cuccaival tudja ugyanennyiért vagy egy százassal többért a 190 lovat, semmi hegyezés, faragás, váltómokolás nélkül, akkor már régen jó. egy LIMA project sem lesz olcsobb, a V8-ról nem is beszélve. te is sokkal többet költöttél a mezei k-jet 2.8-ra, és kb annyit fog tudni mint egy kozé alapból (ha a nitrót nem számolom). és pl fogyasztásban sem mindegy, amiben azért a kozé elég jó...
Na azért a lima generál gépmunkával együtt kijön 160 ból. A turbo egy más kérdés ha nem teljesen csé akkor 40-45 pénz. Ja és minden van hozzá a sima szívótól a verseny motorig.
Na jó nem reklámozom a Limát mert a Sunya még megöl :D

Re: Dozer Cossija

Posted: Thu May 08, 2008 10:02 pm
by Bogyo28
gigford wrote:Az oké, hogy más mocinál is magától értetődő a tömítés csere, ezért értettem úgy, hogy a 300ban benne van az is. Amúgy mennyi a tömítésk meg a csapágyak kozéhoz?
Ha nem hajtják, mennyit megy el mig nem kell csapágyakat meg gyűrűt cserélni?
Csapágyakat dózer írta, gyűrűt nem tudom, szerencsére nekem mind a két blockom egész jó ilyen téren. nem tudom hogy egyűltalán különbözik e a sima 2.9-től. hát a tömítés az szartol a repülőig ugye, mert van AJUSA meg gyári meg tuning, attól függ mit akarsz. Én néhány tömítést gyártatni fogok, amiből nincs utángyártott csak gyári, igy olcsobb. amin nem sporolok majd az a HF tömítés. Azt el kell ismerni, hogy a kozé gyenge pontja a vezérlés, a komplett moci árához képest nagyon sokat kell rákölteni ha cserés. És sajnos az elado kozé mocikat álltalában nem a felujítás után adják el. ezt érdemes még a vásárlás előtt beleszámolni.

De mint olyan sok dolog, ez is olyan kérdés ami nem a megéri/neméri meg kategória. ha azt szeretném hogy megérje, akkor nem is caprim lenne. Nekem anno azért lett kozé, mert ilyen még nem volt itthon, észszerüség nem az erősségem. Vannak hátulütői is ennek a mocinak, ezt már tudjuk azért régen. Sajnos ez anno a ford legdrágább vasában volt, aminél nem számított ha mai áron rá kellett dobni a szervízben fél gurigát 150 ezrenként pl. na mi most ezt a mocit rakosgatjuk itt mindenbe. az akkor legdrágább autok ma pár százezret érnek, és amikor sok lesz benne a kilóméter elbontják őket. ezért olcsó alapból egy kozé, kiló körül már vehetsz komplett osztrák autot is akár. Na ilyenkor érdemes még hozzászámolni a vezérléscserét, és még jópár tízezer kilómétert kibír a moci. Ha teljes a generál, akkor szerintem árban veri egy V8 generálását, bár lehet hogy ezzel a Szegfű most vitatkozna. Csodák sajnos nincsenek, nem véletlenül olcsók a kozék. a sor4 turbó nem véletlenül méregdrága.

Re: Dozer Cossija

Posted: Thu May 08, 2008 10:05 pm
by Bogyo28
ittyu wrote:
Bogyo28 wrote:
gigford wrote:...........és pl fogyasztásban sem mindegy, amiben azért a kozé elég jó...
tényleg bogyó neked mennyit fogyaszt?eleve, hogyan használod az autót?minden nap azzal jársz melóba is?mennyire görcsös a jobb lábad?mik a határértékek?stb stb.....
szerencsére én nem használom minden nap, céges autoval rohangálok napközben. nálam télen nem igazán van használva a capri, ezért nem tudom akkor mennyit eszik. hosszu távon 10 lityiből simán megvan, városban kb 12. én nagyon sokáig még nem állatkodtam vele egyfolytában, de azért sikerült már a 16-18 lityit beleverni amikor őröltködtünk egy talin. Az Ádám drift sierrájában is V6 kozé van, állítása szerint drift közben másfél óra alatt el tud kajálni 30-40 litert, de ott azért kap is az arcába.

Re: Dozer Cossija

Posted: Thu May 08, 2008 10:13 pm
by capriv6
Az az érdekes hogy az a 300 az kicsivel több.Nekem ingyé volt a motor és igy járok kb 350 körül ami nem kevés tehát érdemes elgondolkodni és eldönteni hogy kinek milyen mély a zsebe.