Ahogy a rajzon is van összekötöd a gyújtáskapcsoló betét 50 pontját az önindító 50-1 pontjával vagy a relé kapcsoló szálait lehúzod és összeforrasztod.Gabooca wrote:Most kezd érdekes lenni, mert ez autómata volt, azaz rükiben nem indul. Hogy tudom ezt kiiktatni?
2.3 v6 segitség kellene
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
A relét kiszeded, és egy rövid drotra ráteszel két csuszosarut, azzal rövidre zárod a relé csatijában azt a két lábat, ami nem a relé behuzomágnesére megy. a képen a relé also és felsö lába...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni!
Hétvégén voltam a vassal egy túraversenyen. Az egyik emelkedőben a nagyon hülye automata váltó visszaváltott úgy 90nél 1esbe... A Motor kipörgött egy pillanatig 7000ig. Azóta olyan kicsit, mint amikor nem megy az egyik henger. Olyan "kompresszoros" hangja van. A gyújtást már ellenőriztem és tegnap szelephézagot is állítottam rajta (az összes kisebb volt a kelleténél). Semmi változás. A motorból talán egy pici csörgés/vezérlés hang jelentkezik, a probléma maradt. Én idáig terjedtem. Idáig is csak többek, (főleg Balage) segítségével, amit ezúton is nagyon köszönök.
Ha valakinek bármilyen ötlete van, kérem jelezze.
Ha valaki hajlandó lenne megnézni az autót és meghallgatni! Az még nagyobb segítség lenne!
Előre is köszönöm!
Bence
A segítségeteket szeretném kérni!
Hétvégén voltam a vassal egy túraversenyen. Az egyik emelkedőben a nagyon hülye automata váltó visszaváltott úgy 90nél 1esbe... A Motor kipörgött egy pillanatig 7000ig. Azóta olyan kicsit, mint amikor nem megy az egyik henger. Olyan "kompresszoros" hangja van. A gyújtást már ellenőriztem és tegnap szelephézagot is állítottam rajta (az összes kisebb volt a kelleténél). Semmi változás. A motorból talán egy pici csörgés/vezérlés hang jelentkezik, a probléma maradt. Én idáig terjedtem. Idáig is csak többek, (főleg Balage) segítségével, amit ezúton is nagyon köszönök.
Ha valakinek bármilyen ötlete van, kérem jelezze.
Ha valaki hajlandó lenne megnézni az autót és meghallgatni! Az még nagyobb segítség lenne!
Előre is köszönöm!
Bence
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
Szelepemelő rúd a magyar neve, és a 2 literesemmel én is így jártam egy végsebesség mérésnél, és bár hiába állítottam utánna a hézagot, utánna úgy csörgött mint a fene, ami teljesen normális. A nyomórudasok nem szeretik a magas fordulatot, ezért csinálják a magasabb fordulatú mocikat felül fekvő vezérműtengellyel.gigford wrote:Itt van egy otlet: pushrod(bocsi,nem tudom a magyar neveta szeleptokektol megy a himbahoz ) szeret elgorbulni 6500 felett... de kivanom, hogy ne az legyen a baj
Kívánom, hogy ne ez legyen, de valószínű. Én is kénytelen voltam kicserélni egy 2.9-re.

- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
De ha az a baja sem nagy gond, szelepemelőt viszonylag egyszerü kicserélni. Inkább minthogy csapágyas legyen, ami szerintem nem lehet, csak mint példát hoztam fel....Dartonit wrote:Szelepemelő rúd a magyar neve, és a 2 literesemmel én is így jártam egy végsebesség mérésnél, és bár hiába állítottam utánna a hézagot, utánna úgy csörgött mint a fene, ami teljesen normális. A nyomórudasok nem szeretik a magas fordulatot, ezért csinálják a magasabb fordulatú mocikat felül fekvő vezérműtengellyel.gigford wrote:Itt van egy otlet: pushrod(bocsi,nem tudom a magyar neveta szeleptokektol megy a himbahoz ) szeret elgorbulni 6500 felett... de kivanom, hogy ne az legyen a baj
Kívánom, hogy ne ez legyen, de valószínű. Én is kénytelen voltam kicserélni egy 2.9-re.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Nem hinném, hogy elgörbültek a rudak, (amikből amúgy van egy komplett garnitúrám, ami persze nem tudom mennyire egyenes) A görbülés szemmel látható? Mert én a hézagállításkor megnéztam (megforgattam) a terheletlen rudkat és nem láttam, hogy a rúd kóválygott volna a forgatásra. Ráadásul mindenhol egyenlően kicsi volt a hézag (ami tényleg nőtt volna a görbüléstől) Tehát valszeg alapból így volt beállítva.
Ezt a rúd görbülést hallottam többektől is már. Hogy lehet ezt ellenőrizni, hogy elgörbölt-e? meg ha elgörbül és beállítom a korrekt hézagot akkor utánna mennie kéne rendesen, bár gondolom jóval zajosabb lenne, ahogy itt írta is valaki. Nekem viszont ilyen kompresszoros hangja van továbbra is, fulladósan, nehezen pörög fel, amit szerintem vagy az okozhat, ha vmelyik szelep nem zár rendesen, vagy:
Felmerült a gyújtás probléma is. Van az egyik csattnál egy pici repedés az elosztófedélen. Mindenesetre felteszem a másik gyújtást és veszek egy új fedelet, hátha az lesz a gond. Ha rosszkor gyújt attó is csöröghet.
Ha nem tudom megoldani akkor megyek Balázshoz, hogy

Különben hidd el nekem se hiányzott ez. Asszem az autómata repül belőle... Nem szeretném, ha mégegyszer vissszaváltana 1esbe 3 ból 90nél...
Ezt a rúd görbülést hallottam többektől is már. Hogy lehet ezt ellenőrizni, hogy elgörbölt-e? meg ha elgörbül és beállítom a korrekt hézagot akkor utánna mennie kéne rendesen, bár gondolom jóval zajosabb lenne, ahogy itt írta is valaki. Nekem viszont ilyen kompresszoros hangja van továbbra is, fulladósan, nehezen pörög fel, amit szerintem vagy az okozhat, ha vmelyik szelep nem zár rendesen, vagy:
Felmerült a gyújtás probléma is. Van az egyik csattnál egy pici repedés az elosztófedélen. Mindenesetre felteszem a másik gyújtást és veszek egy új fedelet, hátha az lesz a gond. Ha rosszkor gyújt attó is csöröghet.
Ha nem tudom megoldani akkor megyek Balázshoz, hogy


Különben hidd el nekem se hiányzott ez. Asszem az autómata repül belőle... Nem szeretném, ha mégegyszer vissszaváltana 1esbe 3 ból 90nél...

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Jar az osszes henger? Valamelyik kipuffbol nem hallani, hogy ki-ki hagy?
Jartam mar ugy ha nagyon kihuzattam,hogy beszart az injektor. Van amikor csak kisebb fordulaton pisil es 3500 korul beindul ugymond,de ez a jobbik eset valamikor teljesen nem hajlando porlasztani.
Nezd meg a gyertyakat nem tul fekete meg benyaszagu e vmelyik.
Jartam mar ugy ha nagyon kihuzattam,hogy beszart az injektor. Van amikor csak kisebb fordulaton pisil es 3500 korul beindul ugymond,de ez a jobbik eset valamikor teljesen nem hajlando porlasztani.
Nezd meg a gyertyakat nem tul fekete meg benyaszagu e vmelyik.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
de pont ez a lényeg:-) amikor huzatok akkor van ilyen "nem megy az egyik henger" hangja, meg néha alapjáraton is! ha csak fordulaton tartom, akkor van, hogy olyan, mintha menne mind. Én is gondoltam az injektorra. de egyik gyertya sem igazán volt taknyos. Picit mind fekete volt, de se nem kormos, se nem taknyos, csak fekkete. Mit lehet ilyenkor csináni, ha esetleg ez a gond?
Mindenesetre holnap kapok a Pádrétól kompressziómérőt, ha kompresszió is van akkor valszeg a motornak nincs baja.. Nagyon szeretném, ha ez lenne!!! Drukkoljatok!
Mindenesetre holnap kapok a Pádrétól kompressziómérőt, ha kompresszió is van akkor valszeg a motornak nincs baja.. Nagyon szeretném, ha ez lenne!!! Drukkoljatok!

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Inhektor fúvókákat lehet tisztittatni, 1000 pénz per db, be is mérik hogy jó e. Én is kipucoltattam a kozé fuvokáit összeszerelés elött.Blant wrote:de pont ez a lényeg:-) amikor huzatok akkor van ilyen "nem megy az egyik henger" hangja, meg néha alapjáraton is! ha csak fordulaton tartom, akkor van, hogy olyan, mintha menne mind. Én is gondoltam az injektorra. de egyik gyertya sem igazán volt taknyos. Picit mind fekete volt, de se nem kormos, se nem taknyos, csak fekkete. Mit lehet ilyenkor csináni, ha esetleg ez a gond?
Mindenesetre holnap kapok a Pádrétól kompressziómérőt, ha kompresszió is van akkor valszeg a motornak nincs baja.. Nagyon szeretném, ha ez lenne!!! Drukkoljatok!
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
hol lehet ilyet tolni?
el tud romolni egy ilyen?
ha rossz lehet javíttatni?
ki lehet szedni a fúvókákat a koporsó leszerelése nélkül?
Bogyó szólj, hogy mikor menjek!
Köszi
el tud romolni egy ilyen?
ha rossz lehet javíttatni?
ki lehet szedni a fúvókákat a koporsó leszerelése nélkül?
Bogyó szólj, hogy mikor menjek!
Köszi

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.