Page 7 of 13
Posted: Tue Apr 25, 2006 10:27 pm
by szszaby
Gabooca wrote:Most kezd érdekes lenni, mert ez autómata volt, azaz rükiben nem indul. Hogy tudom ezt kiiktatni?
Ahogy a rajzon is van összekötöd a gyújtáskapcsoló betét 50 pontját az önindító 50-1 pontjával vagy a relé kapcsoló szálait lehúzod és összeforrasztod.
Posted: Tue Apr 25, 2006 10:29 pm
by Bogyo28
A relét kiszeded, és egy rövid drotra ráteszel két csuszosarut, azzal rövidre zárod a relé csatijában azt a két lábat, ami nem a relé behuzomágnesére megy. a képen a relé also és felsö lába...
Posted: Tue Apr 25, 2006 10:33 pm
by szszaby
bogyo28 wrote:A relét kiszeded, és egy rövid drotra ráteszel két csuszosarut, azzal rövidre zárod a relé csatijában azt a két lábat, ami nem a relé behuzomágnesére megy. a képen a relé also és felsö lába...
Úgy látszik van aki jobban is tud fogalmazni mint én.

Posted: Tue Apr 25, 2006 10:39 pm
by Gabooca
bogyo28 wrote:A relét kiszeded, és egy rövid drotra ráteszel két csuszosarut, azzal rövidre zárod a relé csatijában azt a két lábat, ami nem a relé behuzomágnesére megy. a képen a relé also és felsö lába...
Na erre holnap rá is ugrok, köszike

.
Posted: Tue May 09, 2006 8:09 am
by Blant
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni!
Hétvégén voltam a vassal egy túraversenyen. Az egyik emelkedőben a nagyon hülye automata váltó visszaváltott úgy 90nél 1esbe... A Motor kipörgött egy pillanatig 7000ig. Azóta olyan kicsit, mint amikor nem megy az egyik henger. Olyan "kompresszoros" hangja van. A gyújtást már ellenőriztem és tegnap szelephézagot is állítottam rajta (az összes kisebb volt a kelleténél). Semmi változás. A motorból talán egy pici csörgés/vezérlés hang jelentkezik, a probléma maradt. Én idáig terjedtem. Idáig is csak többek, (főleg Balage) segítségével, amit ezúton is nagyon köszönök.
Ha valakinek bármilyen ötlete van, kérem jelezze.
Ha valaki hajlandó lenne megnézni az autót és meghallgatni! Az még nagyobb segítség lenne!
Előre is köszönöm!
Bence
Posted: Tue May 09, 2006 8:45 am
by driver
Mit csináltál a spéci motorom/motorod- dal???
Gurulj át vele valamikor és meghallgatjuk.De ha szétkülted akkor

Posted: Tue May 09, 2006 10:19 am
by gigford
Itt van egy otlet: pushrod(bocsi,nem tudom a magyar nevet

a szeleptokektol megy a himbahoz ) szeret elgorbulni 6500 felett... de kivanom, hogy ne az legyen a baj
Posted: Tue May 09, 2006 3:01 pm
by Dartonit
gigford wrote:Itt van egy otlet: pushrod(bocsi,nem tudom a magyar nevet

a szeleptokektol megy a himbahoz ) szeret elgorbulni 6500 felett... de kivanom, hogy ne az legyen a baj
Szelepemelő rúd a magyar neve, és a 2 literesemmel én is így jártam egy végsebesség mérésnél, és bár hiába állítottam utánna a hézagot, utánna úgy csörgött mint a fene, ami teljesen normális. A nyomórudasok nem szeretik a magas fordulatot, ezért csinálják a magasabb fordulatú mocikat felül fekvő vezérműtengellyel.
Kívánom, hogy ne ez legyen, de valószínű. Én is kénytelen voltam kicserélni egy 2.9-re.

Posted: Tue May 09, 2006 3:51 pm
by szszaby
Szerintem nem az a baja mert ha elhajlott volna akkor nőnie kellett volna a szelephézagnak és az meg így is kissebb volt a kelleténél.
Posted: Tue May 09, 2006 9:26 pm
by Bogyo28
Dartonit wrote:gigford wrote:Itt van egy otlet: pushrod(bocsi,nem tudom a magyar nevet

a szeleptokektol megy a himbahoz ) szeret elgorbulni 6500 felett... de kivanom, hogy ne az legyen a baj
Szelepemelő rúd a magyar neve, és a 2 literesemmel én is így jártam egy végsebesség mérésnél, és bár hiába állítottam utánna a hézagot, utánna úgy csörgött mint a fene, ami teljesen normális. A nyomórudasok nem szeretik a magas fordulatot, ezért csinálják a magasabb fordulatú mocikat felül fekvő vezérműtengellyel.
Kívánom, hogy ne ez legyen, de valószínű. Én is kénytelen voltam kicserélni egy 2.9-re.

De ha az a baja sem nagy gond, szelepemelőt viszonylag egyszerü kicserélni. Inkább minthogy csapágyas legyen, ami szerintem nem lehet, csak mint példát hoztam fel....
Posted: Wed May 10, 2006 10:59 am
by Blant
Nem hinném, hogy elgörbültek a rudak, (amikből amúgy van egy komplett garnitúrám, ami persze nem tudom mennyire egyenes) A görbülés szemmel látható? Mert én a hézagállításkor megnéztam (megforgattam) a terheletlen rudkat és nem láttam, hogy a rúd kóválygott volna a forgatásra. Ráadásul mindenhol egyenlően kicsi volt a hézag (ami tényleg nőtt volna a görbüléstől) Tehát valszeg alapból így volt beállítva.
Ezt a rúd görbülést hallottam többektől is már. Hogy lehet ezt ellenőrizni, hogy elgörbölt-e? meg ha elgörbül és beállítom a korrekt hézagot akkor utánna mennie kéne rendesen, bár gondolom jóval zajosabb lenne, ahogy itt írta is valaki. Nekem viszont ilyen kompresszoros hangja van továbbra is, fulladósan, nehezen pörög fel, amit szerintem vagy az okozhat, ha vmelyik szelep nem zár rendesen, vagy:
Felmerült a gyújtás probléma is. Van az egyik csattnál egy pici repedés az elosztófedélen. Mindenesetre felteszem a másik gyújtást és veszek egy új fedelet, hátha az lesz a gond. Ha rosszkor gyújt attó is csöröghet.
Ha nem tudom megoldani akkor megyek Balázshoz, hogy

Különben hidd el nekem se hiányzott ez. Asszem az autómata repül belőle... Nem szeretném, ha mégegyszer vissszaváltana 1esbe 3 ból 90nél...

Posted: Wed May 10, 2006 5:28 pm
by gigford
Jar az osszes henger? Valamelyik kipuffbol nem hallani, hogy ki-ki hagy?
Jartam mar ugy ha nagyon kihuzattam,hogy beszart az injektor. Van amikor csak kisebb fordulaton pisil es 3500 korul beindul ugymond,de ez a jobbik eset valamikor teljesen nem hajlando porlasztani.
Nezd meg a gyertyakat nem tul fekete meg benyaszagu e vmelyik.
Posted: Wed May 10, 2006 10:58 pm
by Blant
de pont ez a lényeg:-) amikor huzatok akkor van ilyen "nem megy az egyik henger" hangja, meg néha alapjáraton is! ha csak fordulaton tartom, akkor van, hogy olyan, mintha menne mind. Én is gondoltam az injektorra. de egyik gyertya sem igazán volt taknyos. Picit mind fekete volt, de se nem kormos, se nem taknyos, csak fekkete. Mit lehet ilyenkor csináni, ha esetleg ez a gond?
Mindenesetre holnap kapok a Pádrétól kompressziómérőt, ha kompresszió is van akkor valszeg a motornak nincs baja.. Nagyon szeretném, ha ez lenne!!! Drukkoljatok!

Posted: Thu May 11, 2006 9:29 am
by Bogyo28
Blant wrote:de pont ez a lényeg:-) amikor huzatok akkor van ilyen "nem megy az egyik henger" hangja, meg néha alapjáraton is! ha csak fordulaton tartom, akkor van, hogy olyan, mintha menne mind. Én is gondoltam az injektorra. de egyik gyertya sem igazán volt taknyos. Picit mind fekete volt, de se nem kormos, se nem taknyos, csak fekkete. Mit lehet ilyenkor csináni, ha esetleg ez a gond?
Mindenesetre holnap kapok a Pádrétól kompressziómérőt, ha kompresszió is van akkor valszeg a motornak nincs baja.. Nagyon szeretném, ha ez lenne!!! Drukkoljatok!

Inhektor fúvókákat lehet tisztittatni, 1000 pénz per db, be is mérik hogy jó e. Én is kipucoltattam a kozé fuvokáit összeszerelés elött.
Posted: Thu May 11, 2006 11:33 am
by Blant
hol lehet ilyet tolni?
el tud romolni egy ilyen?
ha rossz lehet javíttatni?
ki lehet szedni a fúvókákat a koporsó leszerelése nélkül?
Bogyó szólj, hogy mikor menjek!
Köszi
