Page 7 of 15

Posted: Wed Oct 03, 2007 5:34 am
by Árpi
CAPRI-3 wrote:
Hattyu wrote:
Köszi a segítséget,elírtam mert type9-ről van szó :oops:
az meg nem volt scorpioban
A 2.8ik azzal voltak nem? :roll:

Posted: Wed Oct 03, 2007 1:36 pm
by CAPRI-3
Árpi wrote:
CAPRI-3 wrote:
Hattyu wrote:
Köszi a segítséget,elírtam mert type9-ről van szó :oops:
az meg nem volt scorpioban
A 2.8ik azzal voltak nem? :roll:
automatával 85-87 között, 88-tól meg már MT75 volt néhány 2.9i-ben... fehér hollók jubileumi találkozóján az öregek mesélnek ilyesmiket :)

Posted: Wed Oct 03, 2007 2:59 pm
by Árpi
CAPRI-3 wrote:
Árpi wrote:
CAPRI-3 wrote: az meg nem volt scorpioban
A 2.8ik azzal voltak nem? :roll:
automatával 85-87 között, 88-tól meg már MT75 volt néhány 2.9i-ben... fehér hollók jubileumi találkozóján az öregek mesélnek ilyesmiket :)
Lehet de sierrában volt xr4 ben meg 4X4 ben azért gondoltam ,hogy scorpioban is meg ugye a granadákban is eszt rakták a 2.8 cak hoz. :D :wink:

Posted: Wed Oct 03, 2007 8:13 pm
by CapriTurbo
Árpi wrote:
CAPRI-3 wrote:
Hattyu wrote:
Köszi a segítséget,elírtam mert type9-ről van szó :oops:
az meg nem volt scorpioban
A 2.8ik azzal voltak nem? :roll:
Nekem volt egy '86 októberi 2.8 EFI Scorpióm type-9-es váltóval. Azt a váltót használom, a motorja meg Blantnál van, de tényleg ritka.

Posted: Thu Oct 04, 2007 12:28 am
by Kenny
Amit Jatis szerzett 2.8EFI Scorpio az is Type9-es volt. Tudja tököm mikori kivitel.

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Mon Mar 28, 2011 11:45 pm
by levelboss
Sziasztok!

Fontos kiderítendő infóra lenne szükségem!

Ma kitisztítottuk a suliban a 2.9 injektorokat, de 3-at illene lecserélni a tanár szerint. Egyik nem szór jól, inkább pisil... legalábbis kicsit jobban, mint a többi... de hát ő tudja. De mértünk tekercs ellenállást, és a legtöbbnek 14,5 ohm körül volt, viszont kettőnek 15,5 ohm volt az értéke. Na most azokkal mi van? Mennyinek kéne lenni elvileg? Mekkora a tűrése vajon? Azt mondta a tanár, h még az is előfordulhat, h a nagyobb ellenállású ki se nyit... :roll:

Szóval? Mi lehet az igazság?

Lehet, h kéne még egy garnitúra 2.9 injektor...

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Tue Mar 29, 2011 7:53 am
by Bogyo28
levelboss wrote:Sziasztok!

Fontos kiderítendő infóra lenne szükségem!

Ma kitisztítottuk a suliban a 2.9 injektorokat, de 3-at illene lecserélni a tanár szerint. Egyik nem szór jól, inkább pisil... legalábbis kicsit jobban, mint a többi... de hát ő tudja. De mértünk tekercs ellenállást, és a legtöbbnek 14,5 ohm körül volt, viszont kettőnek 15,5 ohm volt az értéke. Na most azokkal mi van? Mennyinek kéne lenni elvileg? Mekkora a tűrése vajon? Azt mondta a tanár, h még az is előfordulhat, h a nagyobb ellenállású ki se nyit... :roll:

Szóval? Mi lehet az igazság?

Lehet, h kéne még egy garnitúra 2.9 injektor...
aki nem ért hozzá tanítja az itt is látszik....az ellenállás 13-18 ohm között tök jó, ez nagy impedanciás injektor. a 15,5 is simán kinyit, faszságot beszél a tanár. ha pisil, ultrahangos tisztitás, és át kell járatni ethanollal vagy petroleummal, aztán megnézni hogy milyet szór. ha nem boldogulsz velük, vidd el tisztittatni, van rá pár cég.a lényeg egyébként nem a tekercs ellenállása, hanem hogy mennyi anyag megy át rajta x (általában 3 bar) nyomáson, ezt szokták megmérni tisztitás után, hány ml jön át rajta x másodperc alatt, ez legyen kb egyforma....

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Tue Mar 29, 2011 8:36 am
by szszaby
Nekem van 2,9 injektorom ha esetleg kell.

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Tue Mar 29, 2011 8:56 am
by Machine
Ha már ki van szedve az injektor, pláne ha sokat állt, ajánlott minden esetben az
ultrahangos tisztítás (de nem csak beledobom a löttybe és bekapcsolom a készüléket!)
A tisztítás előtt az injektorokból ki kell szedni a szűrőt majd cserélni.
Amikor ezekkel megvagy, akkor érdemes mérni Bogyó által leírt módon...

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Tue Mar 29, 2011 9:41 am
by Bogyo28
ilyet lehet kapni, én anno az enyémekbe vettem a szűrő miatt:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fuel-inj ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Tue Mar 29, 2011 10:12 am
by levelboss
:-D :-D Köszi srácok!

Nem írtam le részletesen, de ultrahangos tisztítást végeztünk... igaz, szétszedés nélkül. Aztán egy fordított irányú mosást csináltunk egyenként mindegyiken, aztán meg megnéztük a szórási képet, ezzel együtt a szállítási teljesítményt is. Az egyik nem szórt annyira szépen, ahogy írtam is, mármint nem volt olyan nagy a porlasztott "köd" vagy permet a fő sugár mellett, mint a többinél. Viszont a szállítási teljesítmény nagyon hasonló volt mindegyiknél, tehát abból a szempontból jók.

Mondjuk, én nem láttam akkora durva nagy különbséget a szórási képben, ugyh én szívem szerint nem foglalkoznék vele tovább, ha csak az egyik szórakozik egy kicsit. :roll:

A tanár meg egyébként nem annyira hülye, mint amilyennek látszik... csak hát nem érthet mindenhez típusspecifikusan... sztem.

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Tue Mar 29, 2011 10:31 am
by Machine
levelboss wrote::-D :-D Köszi srácok!

Nem írtam le részletesen, de ultrahangos tisztítást végeztünk... igaz, szétszedés nélkül. Aztán egy fordított irányú mosást csináltunk egyenként mindegyiken, aztán meg megnéztük a szórási képet, ezzel együtt a szállítási teljesítményt is. Az egyik nem szórt annyira szépen, ahogy írtam is, mármint nem volt olyan nagy a porlasztott "köd" vagy permet a fő sugár mellett, mint a többinél. Viszont a szállítási teljesítmény nagyon hasonló volt mindegyiknél, tehát abból a szempontból jók.

Mondjuk, én nem láttam akkora durva nagy különbséget a szórási képben, ugyh én szívem szerint nem foglalkoznék vele tovább, ha csak az egyik szórakozik egy kicsit. :roll:

A tanár meg egyébként nem annyira hülye, mint amilyennek látszik... csak hát nem érthet mindenhez típusspecifikusan... sztem.
Önmagában az ultrahangos tisztítás jó, de akkor hatásos, ha nyit az injektor- vezérelni kell. Ehhez készítettem (egy kollégámmal) vezérlést- szabályozni lehet a két nyitási időt és nyitvatartást.
…azt meg nem olvasom sehol, hogy a tanár hülye lenne… :nem:

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sat Apr 02, 2011 6:12 pm
by Blant
Sziasztok!

2.8 EFI-nél mennyire fontos, hogy a 2 szívócső, ami a 2 légtömegmérőre megy egyforma hosszú legyen? Gyárilag sem egyforma...

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sat Apr 02, 2011 8:06 pm
by Bogyo28
Blant wrote:Sziasztok!

2.8 EFI-nél mennyire fontos, hogy a 2 szívócső, ami a 2 légtömegmérőre megy egyforma hosszú legyen? Gyárilag sem egyforma...
szerintem semennyire...

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sun May 15, 2011 2:34 pm
by levelboss
Szarakszik a verda, hallelúja! :-D

Reggel be akartam indítani és ő nem akarta... csak a sokadik indítózásra, gázpedál nyomogatással indult be nagy nehezen, aztán ahogy elengedtem a gázt, lefulladt. Ezt eljátszottam mégegyszer, lefulladt, nem volt alapjárat. Sztem valószínű a kinti hőmérséklettel lesz összefüggésben a dolog, mert eddig mindig melegebb volt, amikor járattam... de így két dologra gondolhatok. Az egyik, h vmelyik hőmérsékletérzékelőm nem kóser, vagy esetleg az alapjárati szelep, de az működött eddig is... vagy lehet, h az alacsony hideg üzemi kompressziót nem bírja az efi? A K-jettel télen pöcc-röff indult sokszor... :roll: