Page 1 of 24
Marci Caprija
Posted: Sat Mar 07, 2009 1:37 pm
by levelboss
No hát végre megérett a dolog arra, h nyissak egy topikot ebben a témában, hisz végre történik valami az autóval. 8)
Az első komolyabb project a hátsó híd csere. Most hétvégén kerül alá a 2.3 turbós T-bird hídja, amiben gyárilag sperr van. Nem zár össze olyan dúrván, mint itt egyeseknek az épített diffije, de jó lesz. Főleg, h mint írtam irdatlanul búg a diffim... olyan hulladék állapotban van, h ha az egyik kerék oldalánál megtekerjük, akkor a kiskerekek olyan kerregést vágnak le, h felmerült a kérdés, h vajon van-e benne olaj? De minden bizonnyal kell lennie... szóval nagyon gatyán van. Arról nem is beszélve, h a behajtásnál is van kb 3 cm holtjáték. :? Nyilván ettől búg.
Kap a kocsi egy akkora hidat, egy akkora kardánnal, h kb 40 kilóval lesz nehezebb a verda (meg pár centivel szélesebb

). Tegnap kezdtük a buherálást. Szétszedtük, bepróbáltuk a hidat, konzolokat csináltunk, majd visszaraktuk a régit logisztikai okok miatt.
képek:
A kerék kb úgy áll a sárvédőhöz képest, mint egy 7.5-es RS felnivel állna gyárilag. Viszont ezért kéne nyomtávszélesítő előre, h ezt kompenzálja.
Sajnos a kardánról nem csináltam képet... az is elég vaskos cucc.
Folytatás jövő héten cuppáncsavarok hiányában. De ha van valakinek 70-71 mm belső szélességű cuppánja gyorsban, azzal lendítene a helyzeten. :)
Re: Marci Caprija
Posted: Sat Mar 07, 2009 6:53 pm
by daniv6
Re: Marci Caprija
Posted: Sat Mar 14, 2009 12:20 am
by levelboss
Hát eddig nem tudtam értekezni érdemben a projectről, mert nem csináltam képeket, vagy nem voltam jelen, mikor folytak a dolgok, de most itt vannak az elmúlt napok fejleményei sorban. Már majdnem kész van, csak a fék nincs bekötve, mert kell egy T-elosztó a fékcsövekhez, ami régi Skodában volt is, de már nem lehet hozzájutni és emiatt csúszott el ma a történet, mert szereztünk Wartburg elosztót, csak azzal még mókolni kell, hogy jó legyen, de holnap már az is kész lesz! Szóval haladás van, nem kis mókerolás után. A cuppáncsavarok teherautóboltban beszerezhetőek asszem Robur, de lehet, h Zsuk cuccok.

De kemények mint az állat, ugyh jók lesznek. Már alig várom, h kipróbáljam...
A drótkorongozás után lealapozózott híd:
Végre készre szereljük!
Kardánok:
Vmi nehezék szutykot műtünk le a kardánról... nem fér be vele. Szerencsére csak vmi gumival volt egyberagasztva.
Alulról:
Hátulról:
Sajos a másik oldalon jobban kilóg, de ez a kasztni hibája. :( A nyúlványokhoz képest pontos a cucc. Sajna elöl is el van mászva a sárvédő a kerekekhez képest, és ez jól is fog látszani mikor ott is alatta lesz a szélesítő. De legalább ütős lesz! 8)
Re: Marci Caprija
Posted: Sat Mar 14, 2009 1:01 am
by Kenny
Hallod! Az a hajléktalan csöves meg mit keres ott a kardán körül?

Re: Marci Caprija
Posted: Sat Mar 14, 2009 8:32 am
by Tibi
Jól nyomod, szerencsére nem lóg ki az igen jürgen lenne :)
A konzolokat mivel hegesztettétek fel ?
Re: Marci Caprija
Posted: Sat Mar 14, 2009 10:04 am
by levelboss
Tibi wrote:Jól nyomod, szerencsére nem lóg ki az igen jürgen lenne :)
A konzolokat mivel hegesztettétek fel ?
Sajna a jobb oldalon jürgen a cucc...
A konzolokat meg egy Frezó becenevű lakatos srác hegesztette CO-val, ha erre voltál kíváncsi. Akkora trafóval, mint a Kenny otthoni hűtője.

Re: Marci Caprija
Posted: Sat Mar 14, 2009 2:50 pm
by Tibi
Úgy értem ha nem verték oldalba a kasztnit akkor nem lóg ki.
Majd számolj be, hogy hány méteres csíkot húztál vele !

Re: Marci Caprija
Posted: Sat Mar 14, 2009 8:22 pm
by Bogyo28
fék T elosztó: minden sierra és scorpio hátsó körében van gyárilag, tehát bontottan és ujban is beszerezhető, 0 mokolással beépíthető....
igy néz ki:
http://www.vehicle-wiring-products.eu/V ... o/B543.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Marci Caprija
Posted: Sun Mar 15, 2009 2:09 am
by levelboss
No, a várakozásoknak megfelelően mára kész lett az autó cakkumpakk. Szépen működik meg minden, frankón érezni, h nincs ott az a csúnya holtjáték a kikopott napkerék-behajtó fogaskerék találkozásánál. Csodálkozom, h Jatis nem tudta, h sierrában, meg scorpioban is van olyan T-elosztó, de mindegy. Megcsináltuk a wartbourgéval.
Re: Marci Caprija
Posted: Sun Mar 15, 2009 9:36 am
by szszaby
Nekem is waresz elosztó van benne de az nem ilyen, hanem a sima lapos fajta.
Re: Marci Caprija
Posted: Sun Mar 15, 2009 3:53 pm
by Töcs
Nem gyenge Marci!!!! 8)
Re: Marci Caprija
Posted: Sun Mar 15, 2009 5:13 pm
by daniv6
Pogik benne vannak elől? A hátsó kerék elég érdekesen áll.(vagy nem?)
Re: Marci Caprija
Posted: Sun Mar 15, 2009 6:54 pm
by levelboss
A pogik benne vannak elöl. Sajna ott is csálé a kasztni, mert a bal gumi oldalfalának felső része beleér kanyarban a sárvédőívbe, ugyh valszeg ki fogok a belső pereméből csiszolni, hogy ne érjen bele.
Egyébként a hátulja is csálé, de ez meg azért van, mert a laprugóhoz mértük a hidat, az meg sajna nincs középen a sárvédőkhöz képest. Ez nyilván eddig is így volt, csak nem volt feltűnő. De mindegy, mostmár így marad.
Re: Marci Caprija
Posted: Sun Mar 15, 2009 8:25 pm
by daniv6
A pogácsát esztergályossal korrigáld (mindkettőt), mindkét és szigorúan

a kerék felé néző oldalát.
Re: Marci Caprija
Posted: Sat Mar 21, 2009 2:04 pm
by levelboss
Ami az épülést illeti, vettem 2 új gumit előre, amik szerencsére nem domborodnak ki annyira oldalra, mint a falkenek, és kicsiszoltam a sárvédőívek belső peremét, így már nem ér hozzá a gumi, maradhatnak a pogik. Tök jó!
Viszont ami meg a leépülést illeti, sajnos a kocsi lerohadt valahol nagytétény környékén, vagy kicsit beljebb. Egyértelműen az AC pumpa nem működik. Az történt, h baromi nagy dugó volt befelé és ugye az autó még mindig melegszik, mert nem raktam be a termosztátot, és gondoltam, h leállítom a motort, amíg úgyse haladunk a pirosnál. És aztán már nem akart beindulni. Sajnos ott kellett hagynom az autót. Egyébként esélyes, h az ac szart be, mert egyértelmű volt, h több áramot vesz föl, mint kellene neki. Namármost az a kérdésem, h szerintetek elvontassuk így a kocsit, h nem megy a motor, így a fékrásegítő sem? Hozzáteszem, h a kézifékem sincs még bekötve.