Page 1 of 1

Leömlő

Posted: Thu Dec 09, 2004 10:26 am
by Zool
Olvasgattam a Burton Power katalógusát, és volt egy kis cikk a V6 motor tuningolási lehetőségeiről. Megemlítik benne, hogy a 2 csöves leömlő elég rossz megoldás a hengerenkénti 1 megoldás helyett, de nem nagyon lehet átalakítani. Viszont később van ott egy ilyen:
"The American version of this engine was fitted with 3 port heads but such items can be difficult to source in the UK."
Azaz amerikában is csináltak ilyen motort, és ott 3 csöves leömlőhöz való hengerfejjel szerelték, de azt nehéz beszerezni. Erről tudtok/hallotatok esetleg valamit? Gondolom dobna valamennyit a teljesítményen ha könnyebben köhögné ki a motor az égésgázokat :roll:

Posted: Thu Dec 09, 2004 4:58 pm
by German Capri
Nekem a 2.9-es scorpiomon a 3leömlős van gyárilag.Szerintem bontóban tuti van ilyen.Biztos jobb valamivel.

Posted: Thu Dec 09, 2004 5:53 pm
by Zool
German Capri wrote:Nekem a 2.9-es scorpiomon a 3leömlős van gyárilag.Szerintem bontóban tuti van ilyen.Biztos jobb valamivel.
Írták a Burton Power oldalán ezt a 2.9 dolgot, de ott mondták, hogy nem könnyű a 2.8->2.9 konverzió, mert más a vezérmű(?) tengely időzítése, ellenkező irányba is forog, a gyújtáselosztót, olajpumpát, és valamit a váltónál is ki kell cserélni. Mivel az egyik láncos és a másik fogaskerekes vezérlésű, így a tengely elejét is módosítani kell.
Ha valami nagy baromságot írtam, az a téves fordítás miatt lehet, mert nem vagyok még profi a műszaki angol terén :?

Posted: Thu Dec 09, 2004 7:21 pm
by gizmo
Szia!

Nem tudom megéri-e a befektetést a várható LE/nyomaték nyereség... :? egy hangolt 4es leömlő is dob rajta már egy kicsit.

Vagy egy 3000es Essex motort kell szerezni.

Posted: Thu Dec 09, 2004 7:59 pm
by Nitrobuster
A befektetést biztos nem éri meg. A 2,9i=150le és az amcsi 2,8-as 105le. És mi az a 4-es leömlő v6 hoz?

Posted: Thu Dec 09, 2004 8:15 pm
by gizmo
Nitrobuster wrote:A befektetést biztos nem éri meg. A 2,9i=150le és az amcsi 2,8-as 105le. És mi az a 4-es leömlő v6 hoz?
úgy értem nem az a hülye csonk, hanem a 4db lyukhoz 4db cső :twisted:

Posted: Thu Dec 09, 2004 8:27 pm
by Nitrobuster
Fun!
Szerintem rakj a gépedre egy K-jettet, ugye az 160le, és ha az kevés
rakj rá egy kis turbot 0,4-es nyomással, akkor már megvan a 200le, ha az is kevés tekerd fel 0,6-ra az 230le.Ezt még a gyári motor is bírja.

Posted: Thu Dec 09, 2004 9:12 pm
by gizmo
Nitrobuster wrote:Fun!
Szerintem rakj a gépedre egy K-jettet, ugye az 160le, és ha az kevés
rakj rá egy kis turbot 0,4-es nyomással, akkor már megvan a 200le, ha az is kevés tekerd fel 0,6-ra az 230le.Ezt még a gyári motor is bírja.
gizmo! 8)

elektronikával nem szeretnék szívni, K-jethez kellene tank, ac, miegymás. Inkább 3x karbi, vagy 1 nagyobb karbi + turbó. Ez mind jól hangzik, de én magamnak nem tudom megcsinálni...

Posted: Fri Dec 10, 2004 1:21 am
by Nitrobuster
A K-jetben annyi az elektronika mint egy racsnis kulcsban.

Posted: Thu Dec 15, 2005 1:45 pm
by gigford
Capri-3, mint illetekes kipufogos, ez a megoldas mikent noveli a teljesitmenyt?
Image[/img]

Posted: Thu Dec 15, 2005 5:20 pm
by gizmo
v8cars-on van erre egy saját topic, X-pipe v. H-pipe, elég komolyan kivesézik a srácok.

Posted: Thu Dec 15, 2005 7:12 pm
by gigford
gizmo wrote:v8cars-on van erre egy saját topic, X-pipe v. H-pipe, elég komolyan kivesézik a srácok.
oke,koszi,lecsekkolom. Lattam en mar ezt a megoldast nehany kepen, de nem tudtam, hogy telj.novelo hatasa lehet

Posted: Thu Dec 15, 2005 7:32 pm
by Nitrobuster
Az X-flow kifejezetten V8-hoz lett kifejlesztve.(de lehet, hogy v6-nál is tapasztalható teljesítmény növekedés)