Szinterkuplung
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Szinterkuplung
gigford: Hétköznap is használod a vasat? -mert állítólag nem lehet vele finoman indulni.
Meg azt is hallottam, hogy megeszi a szerkezetet, meg a lendkereket. Ezekből mi igaz?
Meg azt is hallottam, hogy megeszi a szerkezetet, meg a lendkereket. Ezekből mi igaz?
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest





A kevlár most 19, a 3 ágú 38, a 4 ágú 56 Ezer.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: Szinterkuplung
Capripower wrote:gigford: Hétköznap is használod a vasat? -mert állítólag nem lehet vele finoman indulni.
Meg azt is hallottam, hogy megeszi a szerkezetet, meg a lendkereket. Ezekből mi igaz?
Használom persze, de elég keveset megyek vele egy évben kb 5000km-t.
Kétféleképpen lehet kérni a tárcsát, egyik amikor meghagyják azt a 4db rugós bizbaszt, meg lehet anélkül.
Nekem megmaradt a rugós, azt ajánlották utcára és gyönyörűen lehet vele araszolgatni a dugóban, a rugó nélküli az durva biztosan.
Most tavasszal láttam először capri lendkereket, Drivertől tudom, hogy egy kettőnyócas lendkereket egy kisebb teherautó is megirigyelhetne 8) úgyhogy szerintem a megevéssel nincs gond, nem láttunk rajta semmi feltünőbb kopást amit a szinterfém okozott volna.
A szerkezethez nem értek, hogy az mennyire ellenálló, de gondolom azt se kartonlapból csinálták annakidején...
Jól felmentek az árak!

- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Szinterkuplung
Thx!
Ja. Én is azt gondoltam, hogy már annyiba sem fog kerülni, mint amennyiért te csináltattad. :(gigford wrote:Jól felmentek az árak!Most látom, hogy majdnem duplája a négyágú
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
na kérem, utánna jártam a dolognak, és csináltattam is egy 2.8-as elkopott kuplungból egy kevlár erősítésü uj tárcsát. 15000 ft-ba fájt. Még nem megy a vas, ezért nem tudom hogy milyen, de majd leirom ha eljutok odáig. Viszont az ember halál rendes volt, ami nem utolsó dolog manapság....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Talan ehhez a topikhoz illik legjobban a kerdes:
a 2wd sierra cossie kuplungszerkezete(clutch cover) felmegy e a V6os motorra?
Az atmero az biztos hogy jo 9.5"(242mm) csak a csavarlyukak szamaban meg elhelyezkedeset nem tudom jo e.
Itt van par kep:
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CF0693.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CF0692.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CF0691.jpg
a 2wd sierra cossie kuplungszerkezete(clutch cover) felmegy e a V6os motorra?
Az atmero az biztos hogy jo 9.5"(242mm) csak a csavarlyukak szamaban meg elhelyezkedeset nem tudom jo e.
Itt van par kep:
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CF0693.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CF0692.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CF0691.jpg
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Autofuggo a dolog, maskepp reagal mas motornal, fugg milyen a szerkezet allapota, ennyit tudtam meg.
A whistleres pali szerint foleg egy precizebb mai uj autonal lehet kenyelmetlenebb a hasznalata, de pl caprinal vagy egyeb nyers technikanal nem erzodik annyira.
Nyomatekosabb motoroknal (v6) biztosan nem fulladozik normal gaznal olyan mertekben, mint egy sor 4nel sztem.
Mindenesetre dugoba ne keruljek vele a Hungarian, mert azt megemlegetnem :)
A whistleres pali szerint foleg egy precizebb mai uj autonal lehet kenyelmetlenebb a hasznalata, de pl caprinal vagy egyeb nyers technikanal nem erzodik annyira.
Nyomatekosabb motoroknal (v6) biztosan nem fulladozik normal gaznal olyan mertekben, mint egy sor 4nel sztem.
Mindenesetre dugoba ne keruljek vele a Hungarian, mert azt megemlegetnem :)
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
vannak már tapasztalatok?
itt kaposváron gyártani kezdett egy cég szinterkuplungokat, ill. könnyített lendkerekeket (nem kikönnyítik, újat gyártanak). 18ért csinálják a kuplungtárcsát egy meglévő használt tárcsaagy, és saválló lemez + gyári kopóbetétek felhasználásával. itt is azt mondták, hogy kevésbé finoman lehet csúsztatni induláskor, de, ha rárúgsz a kuplungra gázon (kanyarodáskönnyítésvégett, vagy egyéb indokolt esetben :) ), akkor a visszaengedés után nem csúszik, hanem azonnal zár
,
.
ha vkit érd., szóljon!
itt kaposváron gyártani kezdett egy cég szinterkuplungokat, ill. könnyített lendkerekeket (nem kikönnyítik, újat gyártanak). 18ért csinálják a kuplungtárcsát egy meglévő használt tárcsaagy, és saválló lemez + gyári kopóbetétek felhasználásával. itt is azt mondták, hogy kevésbé finoman lehet csúsztatni induláskor, de, ha rárúgsz a kuplungra gázon (kanyarodáskönnyítésvégett, vagy egyéb indokolt esetben :) ), akkor a visszaengedés után nem csúszik, hanem azonnal zár


ha vkit érd., szóljon!
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Kenny wrote:Akkor csak halkan megjegyezném hogy a szinterkuplung lényege hogy sokáig lehet csúsztatni!
30másodpercig tudod úgy csúsztatni hogy nem üvegesedik fel, nem ég meg.
az indulási komfortcsökkenésre céloztam, mivel nincsenek benne a csillapító rugócskák. 8)
a lényegen nem változtat 18 pénz garival.