Page 1 of 2

Szinterkuplung

Posted: Mon Aug 15, 2005 7:38 pm
by Peti
gigford: Hétköznap is használod a vasat? -mert állítólag nem lehet vele finoman indulni.
Meg azt is hallottam, hogy megeszi a szerkezetet, meg a lendkereket. Ezekből mi igaz?

Posted: Mon Aug 15, 2005 8:38 pm
by Peti
Image[kevlár szálerősítésű tárcsa] Kevlár-szálerősítésű súrlódó anyag, mely 50%-val növeli a széria kuplung hőálló képességét. Javasolt: utcára, gyorsulásra.

Image[3 ágú szintertárcsa] Három ágú szinterfémes kuplungtárcsa. Széria motorokhoz, közepes igénybevételre - utcára és gyorsulási versenyre - ajánlott.

Image[4 ágú szintertárcsa] Négy ágú szinterfémes kuplungtárcsa. Tuningolt motorokhoz, erős igénybevételre - utcára, gyorsulási versenyre, Rally, Rallycross, pályaverseny, tereprally - ajánlott.

Image[6 ágú szintertárcsa] Hat ágú szinterfémes kuplungtárcsa. Magas hőállóság (650°C). Négy kerék hajtású turbós, chip tuningos, nitrós vagy chiptuningos dízel autók kiváló kuplungja! Erős igénybevételre - utcára, gyorsulási versenyre, Rally, Rallycross, pályaverseny, tereprally - ajánlott.

Image[6 ágú szintertárcsa] Hat ágú szinterfémes kuplungtárcsa. Magas hőállóság (650°C). Négy kerék hajtású turbós, chip tuningos, nitrós vagy chiptuningos dízel autók kiváló kuplungja! Erős igénybevételre - leginkább utcára - ajánlott.

A kevlár most 19, a 3 ágú 38, a 4 ágú 56 Ezer.

Re: Szinterkuplung

Posted: Tue Aug 16, 2005 4:16 pm
by gigford
Capripower wrote:gigford: Hétköznap is használod a vasat? -mert állítólag nem lehet vele finoman indulni.
Meg azt is hallottam, hogy megeszi a szerkezetet, meg a lendkereket. Ezekből mi igaz?

Használom persze, de elég keveset megyek vele egy évben kb 5000km-t.
Kétféleképpen lehet kérni a tárcsát, egyik amikor meghagyják azt a 4db rugós bizbaszt, meg lehet anélkül.
Nekem megmaradt a rugós, azt ajánlották utcára és gyönyörűen lehet vele araszolgatni a dugóban, a rugó nélküli az durva biztosan.
Most tavasszal láttam először capri lendkereket, Drivertől tudom, hogy egy kettőnyócas lendkereket egy kisebb teherautó is megirigyelhetne 8) úgyhogy szerintem a megevéssel nincs gond, nem láttunk rajta semmi feltünőbb kopást amit a szinterfém okozott volna.
A szerkezethez nem értek, hogy az mennyire ellenálló, de gondolom azt se kartonlapból csinálták annakidején...

Jól felmentek az árak! :shock: Most látom, hogy majdnem duplája a négyágú

Re: Szinterkuplung

Posted: Tue Aug 16, 2005 4:33 pm
by Peti
Thx!
gigford wrote:Jól felmentek az árak! :shock: Most látom, hogy majdnem duplája a négyágú
Ja. Én is azt gondoltam, hogy már annyiba sem fog kerülni, mint amennyiért te csináltattad. :(

Posted: Thu Nov 03, 2005 10:21 pm
by Bogyo28
na kérem, utánna jártam a dolognak, és csináltattam is egy 2.8-as elkopott kuplungból egy kevlár erősítésü uj tárcsát. 15000 ft-ba fájt. Még nem megy a vas, ezért nem tudom hogy milyen, de majd leirom ha eljutok odáig. Viszont az ember halál rendes volt, ami nem utolsó dolog manapság....

Posted: Tue Nov 29, 2005 12:07 pm
by gigford
Talan ehhez a topikhoz illik legjobban a kerdes:
a 2wd sierra cossie kuplungszerkezete(clutch cover) felmegy e a V6os motorra?

Az atmero az biztos hogy jo 9.5"(242mm) csak a csavarlyukak szamaban meg elhelyezkedeset nem tudom jo e.
Itt van par kep:

http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CF0693.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CF0692.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CF0691.jpg

Posted: Tue Nov 29, 2005 8:58 pm
by driver
Szerintem jo mert már bontottam olyan caprit amelyiken sierra 2,3 d kuplung szerkezet volt!!

Posted: Wed Mar 21, 2007 10:52 am
by gigford
Meggyutt az uj tarcsam, a regin megbetegedett a rugohaz egy kicsit(elvileg javithato), ugyhogy hosszas filozas utan rugo nelkulit vettem, aszongyak nem veszes utcara, majd kiderul :burn:

Image


Image

Posted: Wed Mar 21, 2007 5:55 pm
by driver
Naon fasza! Mennyibe van ha szabad érdeklődni? Jo lenne nekem is egy ilyen.

Posted: Wed Mar 21, 2007 7:42 pm
by gigford
100Font volt kereken, kb 38ezer Ft. A whistlernel a 4 agu ugyanilyen rugo nelkulit 35ert csinaljak, 2 hete kerdeztem, tehat nem olcsobb idekinn.
4-5 agu kozott sok kulonbseg nincs.

Posted: Wed Mar 21, 2007 8:00 pm
by Nitrobuster
És ezzel lehet normálisan indulni, vagy csak nagy gázzal?

Posted: Wed Mar 21, 2007 8:18 pm
by gigford
Autofuggo a dolog, maskepp reagal mas motornal, fugg milyen a szerkezet allapota, ennyit tudtam meg.
A whistleres pali szerint foleg egy precizebb mai uj autonal lehet kenyelmetlenebb a hasznalata, de pl caprinal vagy egyeb nyers technikanal nem erzodik annyira.
Nyomatekosabb motoroknal (v6) biztosan nem fulladozik normal gaznal olyan mertekben, mint egy sor 4nel sztem.

Mindenesetre dugoba ne keruljek vele a Hungarian, mert azt megemlegetnem :)

Posted: Thu Aug 02, 2007 11:28 am
by tomtom
vannak már tapasztalatok?

itt kaposváron gyártani kezdett egy cég szinterkuplungokat, ill. könnyített lendkerekeket (nem kikönnyítik, újat gyártanak). 18ért csinálják a kuplungtárcsát egy meglévő használt tárcsaagy, és saválló lemez + gyári kopóbetétek felhasználásával. itt is azt mondták, hogy kevésbé finoman lehet csúsztatni induláskor, de, ha rárúgsz a kuplungra gázon (kanyarodáskönnyítésvégett, vagy egyéb indokolt esetben :) ), akkor a visszaengedés után nem csúszik, hanem azonnal zár :twisted:, :lol: .
ha vkit érd., szóljon!

Posted: Fri Aug 03, 2007 12:10 am
by Kenny
Akkor csak halkan megjegyezném hogy a szinterkuplung lényege hogy sokáig lehet csúsztatni!
30másodpercig tudod úgy csúsztatni hogy nem üvegesedik fel, nem ég meg. :roll:

Posted: Fri Aug 03, 2007 12:10 pm
by tomtom
Kenny wrote:Akkor csak halkan megjegyezném hogy a szinterkuplung lényege hogy sokáig lehet csúsztatni!
30másodpercig tudod úgy csúsztatni hogy nem üvegesedik fel, nem ég meg. :roll:


az indulási komfortcsökkenésre céloztam, mivel nincsenek benne a csillapító rugócskák. 8)
a lényegen nem változtat 18 pénz garival.