Page 1 of 1
2.8 v6 kis- és nagycsapágy
Posted: Wed Dec 19, 2012 11:28 am
by Bogyo28
Gondolom többen hallotak már a dologról, és sokan bele is futottunk már a problémába, hogy a V6 motorokon bizonyos évjárat után megváltoztatták a veztengely csapágy méretét. nekem már csak ködös emlékeim vannak , hogy talán 82-ben volt ez. meg valami 41mm. szóval akinek van pontos infója, hogy mi változott és mikor, az írja már meg. meg esetleg hogy a moci öntvényszámaiból honnan lehet kideríteni, hogy mikor a moci. jó lenne ha szétszedés nélkül tudnám, hogy milyen tengely kell a vasba....
Re: 2.8 v6 kis- és nagycsapágy
Posted: Wed Dec 19, 2012 1:15 pm
by Süni
Blant kiképezte magát a kérdésből.
Re: 2.8 v6 kis- és nagycsapágy
Posted: Wed Dec 19, 2012 3:47 pm
by White Shark
Évjáratot nem tudok ,de a méretek 42 és 44 mm ,én is csak szétszedés után tudom mi van benn .Nagycsapágyast vennék én is állapottól függetlenül is ,teljesen lekopott is érdekel ,csak ne legyen görbe .A 2.9 motorral nem kompatibilis ,más a forgásirány és a bütyökkiosztás .
Re: 2.8 v6 kis- és nagycsapágy
Posted: Wed Dec 19, 2012 4:04 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Évjáratot nem tudok ,de a méretek 42 és 44 mm ,én is csak szétszedés után tudom mi van benn .Nagycsapágyast vennék én is állapottól függetlenül is ,teljesen lekopott is érdekel ,csak ne legyen görbe .A 2.9 motorral nem kompatibilis ,más a forgásirány és a bütyökkiosztás .
melyik a régebbi, a nagyobb???
Re: 2.8 v6 kis- és nagycsapágy
Posted: Wed Dec 19, 2012 4:13 pm
by Bogyo28
külföldi forumon ezt találtam:
Csapágy méret 1982 elött =1.652"/41.90mm.
1982 után =1.730"/43.90mm.
http://passionford.com/forum/general-ca ... shaft.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nekem ha hihetek a régi német forgalminak, 82-s granada mocim van

Re: 2.8 v6 kis- és nagycsapágy
Posted: Wed Dec 19, 2012 4:16 pm
by Bogyo28
na itt találtam öntési számokat, du csekkolom a műhelyben, hátha másnak is jól jön az infó:
http://myplace.frontier.com/~capriclubc ... logne.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2.8 v6 kis- és nagycsapágy
Posted: Thu Dec 20, 2012 9:36 am
by Blant
A pontos méretek 41,9 és 43,9, amit írtál is.
Az újabb a nagyobb, csak a legelső csapágy nagyobb, a többi u.akkora. 1982 9. hóban volt a váltás, tehát ami blokkon az öntvénykód 83-as, az már nagycsapágyas lesz!
Re: 2.8 v6 kis- és nagycsapágy
Posted: Thu Dec 20, 2012 10:21 am
by Bogyo28
Blant wrote:A pontos méretek 41,9 és 43,9, amit írtál is.
Az újabb a nagyobb, csak a legelső csapágy nagyobb, a többi u.akkora. 1982 9. hóban volt a váltás, tehát ami blokkon az öntvénykód 83-as, az már nagycsapágyas lesz!
tegnap a műhelyben annyira belemerültem az alu hegesztés tanulásába, hogy elfelejtettem megnézni a block-on az öntvényszámot. Blant úr azt meg tudná mondani, hogy az általam belinkelt 2 öntvényszám valamelyike van a block oldalán vagy évszám van a block oldalán? és mi van ha 82 van a block oldalán?
Re: 2.8 v6 kis- és nagycsapágy
Posted: Thu Dec 20, 2012 10:22 am
by Bogyo28
White Shark wrote:.Nagycsapágyast vennék én is állapottól függetlenül is ,teljesen lekopott is érdekel ,csak ne legyen görbe .
Ha igaz amit a Blant írt, és az az újabb a nagycsapágyas, biztos az kell neked?
Re: 2.8 v6 kis- és nagycsapágy
Posted: Thu Dec 20, 2012 4:03 pm
by Blant
Nem érteni kérdés? Milyen öntvényszámot linkeltél be? Arra a doksira gondolsz, ahova a 2. link mutat? AZ érdekes, mert ő azt írja, hogy 82 év végén volt a váltás (mondjuk a szeptember az majdnem ugyanaz. Ha megvan a granada alvázszáma, abból kiderül, hogy a gyári motorja van-e a kezedben (vége egyezik). Ha így van, szerintem az alvázszámból kiderül a pontos gyártás! Én ezen a vonalon indulnék, mert ha jól nézem az összes 2.8 öntvénykódja ugyanaz (E), ami logikus, mert ugyanazt az öntvényformát használták, csak a megmunkálás volt más. Ha pont '82 lesz a nagy betű alatt felett ott hátul ahol a gyelosztó van, akkor szerintem csak alvázszámból derül ki, vagy ha urambocsá szétszedi az úr! Elég a fedelet és a vezkereket levenni, meg a kis leszorítót.
Re: 2.8 v6 kis- és nagycsapágy
Posted: Thu Dec 20, 2012 4:36 pm
by Bogyo28
Blant wrote:Nem érteni kérdés? Milyen öntvényszámot linkeltél be? Arra a doksira gondolsz, ahova a 2. link mutat? AZ érdekes, mert ő azt írja, hogy 82 év végén volt a váltás (mondjuk a szeptember az majdnem ugyanaz. Ha megvan a granada alvázszáma, abból kiderül, hogy a gyári motorja van-e a kezedben (vége egyezik). Ha így van, szerintem az alvázszámból kiderül a pontos gyártás! Én ezen a vonalon indulnék, mert ha jól nézem az összes 2.8 öntvénykódja ugyanaz (E), ami logikus, mert ugyanazt az öntvényformát használták, csak a megmunkálás volt más. Ha pont '82 lesz a nagy betű alatt felett ott hátul ahol a gyelosztó van, akkor szerintem csak alvázszámból derül ki, vagy ha urambocsá szétszedi az úr! Elég a fedelet és a vezkereket levenni, meg a kis leszorítót.
erre gondoltam ami a linken van:
2.8 V6 E 73TM6015AA 1974-1982 Gears Often called the "automotive" block. While best known for its application in the Ford's European Capri from 1974-83, it was also used in the 1974-78 Mustang II, and several Ford USA "Fox" chassis cars (including the Mercury Capri) from 1979-80. Presumably, there were many other Euorpean Fords which used this engine.
2.8 V6 E 83TM6015AA 1983-1986 Gears Often called the "truck" block, since it was used in the US in Ford trucks such as the Ranger and Bronco II. Apparently, it was also used in many Capris including the 2.8i. It is somewhat stronger than the earlier 2.8 block. It also uses somewhat larger cam bearings.
tehát a 73TM6015AA és a 83TM6015AA, az E betü az a furat mérete, attól még 2.9 is lehet.
azért érdekes ez, mert Pudva mociját nem szedném szét kb 2 hónapra, és szállítgatnánk a kocsiját a műhely és Pudva garázsa között többször, hanem tudományosan nekifutnánk, megnézni a block-on az öntésszámot, megcsináltatni a megfelelő tengely + emelőtőkék, és aztán a mocit ki sem emelve a helyéről, megejtenénk a veztengely cseréjét.
Re: 2.8 v6 kis- és nagycsapágy
Posted: Thu Dec 20, 2012 5:13 pm
by White Shark
Bogyo28 wrote:White Shark wrote:.Nagycsapágyast vennék én is állapottól függetlenül is ,teljesen lekopott is érdekel ,csak ne legyen görbe .
Ha igaz amit a Blant írt, és az az újabb a nagycsapágyas, biztos az kell neked?
Igen az újabb kell ,több okból is ,1 annó kiscsapágyasból spejzoltam be ,és eddigi Capris pályafutásom alatt 2 ilyen motorral találkoztam (azóta sem )általában mindenkinek aki cm3 növelt már Sierra vagy Granada 2.8 ill 82 utáni blokkja van.-2 a 82 utáni tengelyből lehet csinálni 82 előttit fordítva nem ,82 utáni tengelyek injektorosak ,alapból magasabb a fokolásuk ,kisebb gépmunka ,nagyobb alapkör.Még van talán 3 nagycsapágyas tengelyem 300 fokra köszörülve ami utcára sok ,ezért még kéne legalább egy 288 -as ugyanazért mint Bogyónak ,azonnali berakósra .