Egy tc3-as taunus-om van 2.0 v6 motorral. A napokban egy pár dolgot kicseréltek rajta és közben kiderült, hogy a vízpumpa is a végét járja.
Két fajta vízpumpa közül választhatok. Az egyik az amilyen volt is rajta amelyiknek a tengely vége menetes ( viszkó ventilátoros). A másik a tc2-esből való amelyiknek nincs menetes vége (fix ventilátoros).
Azt az ajánlatot kaptam, hogy a második verziót válasszam mert az keskenyebb és a mechanikus ventilátort kitudnám váltani egy elektromosra. Az állítólag jobb mert a motor nagyobb fordulaton erősebb, csendesebb és hidegben hamarabb eléri az üzemi hőfokot. Csak az a baj, hogy egy kb 45 mm széles elektromos ventilátor 20e forintba kerül plusz a tartozékok.
Az lenne a kérdésem, hogy megéri-e a változtatás vagy felesleges mert úgysem veszek észre semmit.
Nekem volt, illetve van mind a három fajta az autómon.
- Víszkós nem működött, mert kellett volna új víszkós lapát, mert a mi szabályozza a ki be kapcsolgatását nem volt jó
- fix ventilátor nagyon hangos volt magas fordulaton, nehéz melegedés hűvösebb időben
- elektromos ez van most fönn , csendes , nem hűt feleslegesen a hő gomba kapcsolgatja akkor amikor neki kell
én elektromos ventire szavazok, ha tudsz szerezni bontottat, akkot még árban sem olyan vészes. persze hőgomba kell ami kapcsolja, de a fix és a viszkó is szar, ha meg új viszkót akarsz venni abból megvan az elektromos is...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4