Page 1 of 21

2,8i tuning

Posted: Tue Dec 21, 2004 5:41 am
by Blant
Sziasztok.

Egy teljesen általános kérdést szeretnék feltenni. Milyen módon lehet tuningolni egy 2,8as injektoros motort? Azon túlmenőleg, hogy hosszú távon engem is sok minden érdekel ezzel kapcsolatban jó lenne összegyűjteni az erre vonatkozó dolgokat az utókornak, nem beszélve arról, hogy érdekes olvasmánynak is. Ha valaki tud ilyesmit és van kedve ossza meg bátran.

Tisztelettel

Bence

Posted: Tue Dec 21, 2004 9:59 pm
by CAPRiMANiA
Sza Bence!
1. tujbó fee'tőttés
2. és/vagy közösített szívócsonk felhegesztése-bővítése

Posted: Wed Dec 29, 2004 10:53 am
by gigford
szia racer!

Én tavasszal tervezek némi átalakítást a 2.8ason, ezek nagyrésze független az injektortól de tuning.
Egy általános hfej felújítással egybekötött szívó és kipuff csatorna polír és komp. növelés céljából levetetni a hfejből amennyit lehet.
A szívósort is bővíteni - az a kérdés itt hogy melyik szakit lehetne rávenni a csatornák felépítő hegesztéssel történő bővítésére(gondolom eléggé szarakodós és precíz munkát ingényel), ha nem megoldható akkor amennyit a falvastagság enged, szintén polírozva.
Azon az angol lapon - ahonnan belinkeltem a régi topikba azt a cikket - nem írnak róla hogy konkrétan mennyivel kell bővíteni, az se jó ha túlzottan ki van bővítve szerintem.
Nézegettem a lada.hu-ról a Havassy és Gaál műhelyek árait, itt vállalnak többek között bármilyen autóhoz veztengely tuningot és lendkerék könnyítést és kiegyensúlyozást.
Az utóbbit olyan 6ezerből megcsinálják ezt tervezem is.
Az sveztengelyt és a szelepméret növelését is lehetne de ezekbe nem merek belevágni, mert ezekkel már elég szomjas lenne a drága...

Én még két dolgot csináltam:
- a kartergáz csövet ami bemegy a dobozba azt szépen lekötöttem, ne nyomja az olajos gázt vissza a levegő rovására
- a légszűrőház előtt kivágtam azt a lemezdarabot ami olyan közel van, hogy jobban kapja a levegőt

Nekem ennyi jutott eszembe, ha vki nem ért vmivel egyet akkor írja meg.

Posted: Wed Dec 29, 2004 10:28 pm
by CAPRiMANiA
Szerintem duplájára kéne a közösített szívócsövet felbőviteni, mert ugyanakkora, mint amelyik egy hengert táplál.

Posted: Wed Jan 12, 2005 3:57 pm
by Blant
Köszi az ötleteket. Ezeket mostmár a 2,3inél fogom hasznosítani, mert végül úgy döntöttem, hogy azt építek :-))
Mégegyszer köszönöm.

Posted: Wed Jan 12, 2005 4:34 pm
by gizmo
streetracer21 wrote:Köszi az ötleteket. Ezeket mostmár a 2,3inél fogom hasznosítani, mert végül úgy döntöttem, hogy azt építek :-))
Mégegyszer köszönöm.
átnevezzem a topicot "2.3i tuning" -ra? :mrgreen:
hogy-hogy 2.3i-t építesz? Nem egyszerű akkor már egy 2.8as blokkból kiindulni?

Posted: Wed Jan 12, 2005 5:56 pm
by taunus73sw
EREDETI JÓ motort minek cserélne? :D
Neki legalább pöpec a mocija, amivel vette.

Posted: Wed Jan 12, 2005 6:06 pm
by gizmo
taunus73sw wrote:EREDETI JÓ motort minek cserélne? :D
Neki legalább pöpec a mocija, amivel vette.
ez igaz... nem tudtam hogy ennyire jó a jelenlegi motorja... :shock:

Posted: Fri Jan 14, 2005 2:04 pm
by Blant
Bizony igen jó ez a kis motor, bár most nehezen indul, gondolom a karbi beállítás miatt, de olyan csendesen és szépen jár, ha elindult szép egyenletes alapjárattal, hogy még. A motorszám egyezés miatt is jobb, ha marad, az átalakítás pedig CAPRIMANIA szerint igen egyszerű dolog és így megúszom a motorcserét.

Nomeg lehet, hogy foglalkozom driver tuningolt 2,3as hengerfejeivel. Ez utóbbíról kinek mi a véleménye?

Üdv!

Bence

Posted: Wed Jun 15, 2005 7:52 pm
by Tibi
Helo
nem teljesen idevág de mivel 2.8-ról van szó ezért ide írom. Szóval hirdetnek egy 1980-as gyári 2.8-at. A tulaj szerint ez az 1 van az országban (igaz?) és kiváncsi lennék, h mit tud eza motor és mik a tuning lehetőségek.
Köszi

Posted: Wed Jun 15, 2005 7:56 pm
by Tibi
öööömármint, h a fent említetteken kívül....

Posted: Thu Jun 16, 2005 6:43 pm
by CAPRiMANiA
Ha jól emlékszem '81-től van 2.8i, illetve az USA-ban 77-78-ig volt 2.8 karbis, igy egy egy 1980-as gyári 2.8 olyan ritkaság, ami feltétlenül megéri az árát! 8)

Posted: Thu Jun 16, 2005 7:10 pm
by trafo2000
Nekem is volt gyári 2,8as caprim,plussz annó találtam egyet Pécsen amit aztán még a régi capri clubból vettek meg és került Pestre.Úgyhogy csodálkoznék ha csak egy lenne.Sokszor látok mindenféle autós hirdetésben ilyet hogy csak ennyi van meg csak itt meg ott stb.Ez kb olyan mint hogy ,,szalon autó volt,öreg bácsié volt, á nem volt törve csak karcolva azért lett festve''.Ezek jó kis eladó dumák.

Posted: Thu Jun 16, 2005 7:23 pm
by Nitrobuster
De lehet, hogy Fake verzió.

Posted: Thu Jun 16, 2005 7:28 pm
by gizmo
Nitrobuster wrote:De lehet, hogy Fake verzió.
lehet, ahogy a duen.hu-n is volt egy "gyári 2.8i, hibátlan állapotban, olcsón". Katalógus fénykép volt felrakva mellé, telefon nem működött, és az e-mail sem! Nem tudom miért jó ez valakinek.

Most raktam be az eladók közé egy 2.8ast, a hasznaltauto-ról...