Page 1 of 4
Posted: Tue Sep 26, 2006 11:44 am
by Mad Max
Bogyo: Én nem azt várom, hogy minden öreg autóhoz, minden Ford szervízben a legprofibban értsenek, csak azt, hogy meg szerezzem az említet könyvecskét, amúgy a Bosch K-Jet-ét tudom, hogy hol lelhető fel.
Gizmo: Ez még nem támadás volt, csak egy fáradt napon írtam, amit segített kiváltani, hogy a legtöbb szervízben az alakatrész rendelés is problémás.
De nekem akkor is az a véleményem, hogy leírásokkal, szerelési, beállítási könyvekkel lehetne a legtöbbet segíteni nekünk!
Posted: Tue Sep 26, 2006 11:57 am
by gizmo
okok, nekem is szokott szar napom lenni.
Mondjuk maga a karbi beállítása nem igényel sok leírást, 6 csavar, és kész... de kellene hozzá egy normális gázelemző, a beállításhoz szerintem. Azért én is örülnék egy rendes dokumentációnak ezügyben.
Posted: Tue Sep 26, 2006 12:08 pm
by Mad Max
Hát erről beszéltem!
A legtöbb Capris ismeri az autóját és szinte mindent megtud csinálni rajta és a beállítási útmutató tökéletesítené!
Aki meg sajnos nem ért a szereléshez egy-egy speciális szerelésről szóló oktatásból nem fog sokat érteni!
Mint fentebb említették, ne várjam el, hogy a szakszervizekben a régi autókhóz egyből profik legyenek = ha össze gyűlünk ők sem fognak sokkal többet tudni mint mi!!!
És mi elött mindenki azt hinné, hogy én nagy tudású szerelő lennék és azért magyarázok ennyit, nem én sem értek hozzá (sajnos), de tudom hogy kinek kell szólni és próbálom tanúlni az alapoktól.
Posted: Tue Sep 26, 2006 8:50 pm
by Bogyo28
Mad Max wrote:Bogyo: Én nem azt várom, hogy minden öreg autóhoz, minden Ford szervízben a legprofibban értsenek, csak azt, hogy meg szerezzem az említet könyvecskét, amúgy a Bosch K-Jet-ét tudom, hogy hol lelhető fel.
De nekem akkor is az a véleményem, hogy leírásokkal, szerelési, beállítási könyvekkel lehetne a legtöbbet segíteni nekünk!
A probléma az, hogy a mostani szervizek nem voltak akkor amikor a mi autoink futottak ujként, és karbis könyvük szerintem nincs. Valószinünek tartom, hogy nagyon rendelni sem tudnak honnan. Interneten viszont rengeteg könyv fellelhető a témában, néhány ezresnél egyik sem kerül többe. K-Jetről én is tudok adni neked leírást, van magyar nyelven is, elég sok minden benne van....
Az embereknek szándékuk segíteni nekünk, de csak addig amíg nem kell érte sok mindent megmozgatniuk. Amijük van, azt megmutatják, szerintem lemásolni is lehet, de ha be kell szerezni valamit az egyszerübb ha magad oldod meg, olcsobb is. Kaptunk egy lehetőséget, amivel lehet élni, vagy nem. Nekik nem az a cél hogy mindent megtegyenek értünk, hanem ajánlottak egy lehetőséget, ami nem szól mindenről, de több mint a semmi.
Posted: Tue Sep 26, 2006 9:03 pm
by proteus
Bogyó azt a K-Jet leírást kirakhatnád az oldalra!
Posted: Tue Sep 26, 2006 9:12 pm
by Bogyo28
gizmo wrote:Mondjuk maga a karbi beállítása nem igényel sok leírást, 6 csavar, és kész... de kellene hozzá egy normális gázelemző, a beállításhoz szerintem. Azért én is örülnék egy rendes dokumentációnak ezügyben.
a leírás már volt belinkelve az oldalra, angolul elérhető...
gázelemző kicsit mokásabb ügy, nem hiszem hogy megérné egy komoly cucc otthonra, de ha nem akarsz a beállításhoz mindíg elrohanni egy zöldkártyáshoz, akor is van megoldás:
kell egy lambda szonda, legjobb ha 3 vagy 4 vezetékes. a leömlőbe kell egy menetes rész, ami normál esetben le van dugózva. Beállításkor ide be kell tekerni a lambda szondát, és vagy multiméterrel mérni a feszültségét, vagy lehet hozzá szerezni ledes kijelzőt is, és addig tudod tekergetni a cuccot amig a legjobb lesz a benzin/levegő arány. Beállítás után kiveszed a szondát és vissza helyére a dugót. Ez egy viszonylag egyszerü, olcso és otthon is könnyen kivitelezhető "gázelemző" müszer... Ha valakit érdekel tudok linket is ahol van még több infó...
Posted: Tue Sep 26, 2006 9:14 pm
by Bogyo28
proteus wrote:Bogyó azt a K-Jet leírást kirakhatnád az oldalra!
Ok, előturom, mivel egyszer már be lett digizve....
Posted: Tue Sep 26, 2006 9:19 pm
by proteus
bogyo28 wrote:kell egy lambda szonda, legjobb ha 3 vagy 4 vezetékes. a leömlőbe kell egy menetes rész, ami normál esetben le van dugózva. Beállításkor ide be kell tekerni a lambda szondát, és vagy multiméterrel mérni a feszültségét, vagy lehet hozzá szerezni ledes kijelzőt is, és addig tudod tekergetni a cuccot amig a legjobb lesz a benzin/levegő arány. Beállítás után kiveszed a szondát és vissza helyére a dugót. Ez egy viszonylag egyszerü, olcso és otthon is könnyen kivitelezhető "gázelemző" müszer... Ha valakit érdekel tudok linket is ahol van még több infó...

Nem rossz... Megköszönném a bővebb infót, főleg, hogy a kipufogómon úgyis kell majd alakítani.
Posted: Tue Sep 26, 2006 10:00 pm
by Bogyo28
proteus wrote:bogyo28 wrote:kell egy lambda szonda, legjobb ha 3 vagy 4 vezetékes. a leömlőbe kell egy menetes rész, ami normál esetben le van dugózva. Beállításkor ide be kell tekerni a lambda szondát, és vagy multiméterrel mérni a feszültségét, vagy lehet hozzá szerezni ledes kijelzőt is, és addig tudod tekergetni a cuccot amig a legjobb lesz a benzin/levegő arány. Beállítás után kiveszed a szondát és vissza helyére a dugót. Ez egy viszonylag egyszerü, olcso és otthon is könnyen kivitelezhető "gázelemző" müszer... Ha valakit érdekel tudok linket is ahol van még több infó...

Nem rossz... Megköszönném a bővebb infót, főleg, hogy a kipufogómon úgyis kell majd alakítani.
itt van néhány kép a beépítésről, és egy egyszerü teszter is van az oldalon. ha a tesztert megépíted, rácsatlakoztatod a beépített szondára, addig kell tekergetni a dolgokat amig a középső zöld led világít, akkor tökéletes a benzin/levegő arány. (persze kell táp az elektronikának és fűtés a lambda szondának is közben):
http://trebi.uw.hu/
Posted: Tue Sep 26, 2006 10:04 pm
by proteus
thx
Posted: Wed Sep 27, 2006 10:47 pm
by Bogyo28
itt a leirás a K-jet-ről, a végégn még a lambda szabályzásról is van pár oldal, remélem indulásnak elég lesz:
http://www.fordcapri.hu/anyagok/k_jet.pdf
Posted: Thu Sep 28, 2006 1:39 pm
by Mad Max
Én ismerek olyan Ford szervizt, ahol a főnök még csinált új Caprit,csak akkor még Afit volt.
És akkor hogy oldanák meg azt a tornász feledatot, ha a lóvé nem számítana és bevinném a Caprit és azt mondanám állítsák be?? Hát úgy, hogy szólnak a Tokosoknak: küldjenek valami könyvet!
Az álltalam említett Bosch füzet gyári Ford, csakszervízben fellelhető, de ez is biztos fazsa.
Amúgy egyelőre csak én álltam elő ötlettel!
Posted: Sat Sep 30, 2006 8:45 pm
by Bogyo28
Mad Max wrote:Én ismerek olyan Ford szervizt, ahol a főnök még csinált új Caprit,csak akkor még Afit volt.
És akkor hogy oldanák meg azt a tornász feledatot, ha a lóvé nem számítana és bevinném a Caprit és azt mondanám állítsák be?? Hát úgy, hogy szólnak a Tokosoknak: küldjenek valami könyvet!
Az álltalam említett Bosch füzet gyári Ford, csakszervízben fellelhető, de ez is biztos fazsa.
Amúgy egyelőre csak én álltam elő ötlettel!
Szerintem sajnos ha pénz nem számít, akkor a mostani ford szervizekben összehekkelnének neked valamit, és jól lehuznának, vagy el se vállalják. Vannak más szakik/cégek, akik tudnak jó dolgokat művelni ha van rá pénzed. A régi cuccok nem rendelhetők a kinti ford-tól sem, különben már rég vettünk volna belőle, Kardosmuki is a solymári fordnál dolgozik, tehát ilyen szempontból tudja mit lehet szerezni. Az ebay-en sokkal könnyebb találni bármihasonló füzetet, legtöbször csak szkennelt formában cd-re irva. Bár az még jobb is. Amit a régi szervizekből/műhelyekből kisöpörnek, felteszik az e-bay-re, igy a kuka helyett pénzük lesz belőle. Én tudtam venni gyári tréning videót a motor szereléséhez, amiben lépésenként le van filmezve a moci szétszedése és összerakása, plusz mellékelve az anno a márkakereskedőkhöz/szervizekhez kiküldött anyag. Csak keresni kell, szinte minden van.
Azért persze én is kiváncsi lennék mit tudnak mondani a témában a fordos emberek. És ha visszanézel kicsit, én is kérdeztem, meg páram még jelentkeztek akik nem forumoznak...
Posted: Sat Sep 30, 2006 8:47 pm
by Bogyo28
És hogy ne csak pofázzak, ha érdekel valakit beszerzem az alábbi könyvet és közkincsé teszem:
http://cgi.ebay.co.uk/SOLEX-PIERBURG-CA ... dZViewItem
vagy ami ehez hasonló, és benne van a 35/35 is...
Posted: Sat Sep 30, 2006 8:57 pm
by Bogyo28
Valamint ha tud valaki németül itt van pár link. Mivel én nem tudok németül, ezért csak a képeken látom hogy mintha a beállításról lenne szó:
http://www.ruddies.business.t-online.de/35EEiT.htm
http://www.ruddies.business.t-online.de/ti1381EEiT.htm