Page 1 of 3
Kuplung
Posted: Sun Mar 18, 2007 8:51 pm
by Tibi
Hello,
jó ötletnek tartanám ha a lelkes amatőröknél jóval tapasztaltabb és világlátottabb kollegák mesélnének a kuplungokról egy kicsit. Konkrétan mire gondolok? Csereszabatosság, megbízhatóság, melyik motorra melyiket, mivel párosíthatók, erősebb - gyengébb, jobb - rosszabb, szebb - csúnyább, nehezebb - könnyebb, olcsóbb - drágább.... vagy mind ugyanolyan és nincs szükség erre? :D na majd meglátjuk... Természetesen Ford témakörében
Re: Kuplung
Posted: Sun Mar 18, 2007 10:06 pm
by Bogyo28
Tibi wrote:Hello,
jó ötletnek tartanám ha a lelkes amatőröknél jóval tapasztaltabb és világlátottabb kollegák mesélnének a kuplungokról egy kicsit. Konkrétan mire gondolok? Csereszabatosság, megbízhatóság, melyik motorra melyiket, mivel párosíthatók, erősebb - gyengébb, jobb - rosszabb, szebb - csúnyább, nehezebb - könnyebb, olcsóbb - drágább.... vagy mind ugyanolyan és nincs szükség erre? :D na majd meglátjuk... Természetesen Ford témakörében
neked a kozéhoz valami jó erQs cucc kellene, ez low cost-os kivitelben 2.8 vagy 2.9 lendkerék + 3 lityis szerkezet meg egy erQsített tárcsa a
http://www.szinterkuplung.hu oldalról. A lendkereket és a szerkezetet érdemes felköszörültetni, ez 4 pénz. Ha sok zsetonod van akkor érdemes sierra kozé 4x4-es ( ha jól emlékszem) kuplungtárcsát és szerkezetet venni valami jobb fajtát, ez persze nem kevés...
Posted: Sun Mar 18, 2007 10:31 pm
by Tibi
Sok píz az már nem nagyon van, a 2.8-ról akarom átmenteni a cuccot. Akkor a lendkerék az jó azt modnod, de a többi motyóból annyival jobb a 3 lityós? Maga a moci nem volt sokkal erősebb vagy esetleg az már túlméretezett cuccot kapott? A sierra cossie cuccok milyen áron futnak kb? Dízelekből esetleg kinyerni valami szerkezetet, vagy ugyanazok vannak azokban is? Tárcsám egybként ilyen van, elvileg jónak kell lennie, még nem volt élesítve.

Posted: Sun Mar 18, 2007 10:47 pm
by Bogyo28
Tibi wrote:Sok píz az már nem nagyon van, a 2.8-ról akarom átmenteni a cuccot. Akkor a lendkerék az jó azt modnod, de a többi motyóból annyival jobb a 3 lityós? Maga a moci nem volt sokkal erősebb vagy esetleg az már túlméretezett cuccot kapott? A sierra cossie cuccok milyen áron futnak kb? Dízelekből esetleg kinyerni valami szerkezetet, vagy ugyanazok vannak azokban is? Tárcsám egybként ilyen van, elvileg jónak kell lennie, még nem volt élesítve.

Mérd meg a kuplungtárcsa átméröjét, mert a Fekete Lacinál jártunk ugy hogy a 2.0-as szerkezet volt feltéve a vasra, és nem ment fel neki a nagyobb kuplungtárcsa. Szóval ha szerencséd van nem egyedi a 2.8-ad, és 2.8-as lendkerék + szerkezet van rajta. akkor ezeket csak fel kell szabályoztatni, meg bele az uj tárcsa és mindenki boldog. ha nem igy lenne, használható szerkezetet tudok adni, meg olyan tárcsát amiböl tudnak erösítettet csinálni. lendkereket sajna nem tudok adni, azt én is keresek...
Posted: Sun Mar 18, 2007 10:51 pm
by Tibi
Vonalzóval mérve 242 mm. Gondolom tudnom kéne , hogy most mi van a 2.8-on.
Majd megmérem azt is ha kijutok a mocihoz. Azt meg csak remélni merem, hogy ennyire nem egyedi ...

Posted: Sun Mar 18, 2007 11:02 pm
by Tibi
bogyo28 wrote:lendkereket sajna nem tudok adni, azt én is keresek...
Ha jól emlékszem Gigford csináltatott, bár tapasztalat még nem valószínű, hogy van a távollét miatt.
Posted: Thu Apr 26, 2007 8:42 pm
by Tibi
Ma leszedtem a 2.8-ról a kuplungot és a lendkereket.
Lendkerék:
Mit jelent rajta az okosság? Tudja valaki?
Kuplung: TYP MF 242
Bogyó ! Ez azt jelenti , hogy akkor most öröm van? Mert az új tárcsám akkor jó bele és csak fel kell szabályoztatnom a cuccost. Természertesen más is megmondhatja az okossággot ;)
Posted: Thu Apr 26, 2007 9:00 pm
by Tibi
Szóval csak arra lettem volna kíváncsi, hogy gyárilag mikre raktak ilyen szerkezetet, de már közben felvilágosítottak :)
Posted: Thu Apr 26, 2007 10:02 pm
by szszaby
Az Essex mocimé nagyon hasonló.
Posted: Thu Apr 26, 2007 10:32 pm
by Bogyo28
jól néz ki, bár nekem ezek a számok nem sokat mondanak

itt nálunk 4-5 ezresért felköszörülik a lendkereket és a szerkezetet is...
Posted: Sat Apr 28, 2007 12:00 pm
by Blant
Ez nem 2.8 lendkerék!!!
AZon kimegy egész a fogazásig az anyag!!!
EZ 2.0&2.3 lendkerék szerintem!!!
Posted: Sat Apr 28, 2007 5:36 pm
by Tibi
Blant wrote:Ez nem 2.8 lendkerék!!!
AZon kimegy egész a fogazásig az anyag!!!
EZ 2.0&2.3 lendkerék szerintem!!!
Miben kölönböznek ? Súlyban?
Posted: Sun Apr 29, 2007 12:59 am
by Blant
Blant wrote:Ez nem 2.8 lendkerék!!!
AZon kimegy egész a fogazásig az anyag!!!
EZ 2.0&2.3 lendkerék szerintem!!!
Posted: Sun Apr 29, 2007 11:41 am
by Jatis
A 2.8-as Granadákban volt ilyen.
Posted: Sun Apr 29, 2007 4:47 pm
by Tibi
Blant wrote:Blant wrote:Ez nem 2.8 lendkerék!!!
AZon kimegy egész a fogazásig az anyag!!!
EZ 2.0&2.3 lendkerék szerintem!!!
Bence nem vagyok idióta kérlek, gondoltam esetleg tudod az okát is. Kösz.