Page 1 of 15
2.9i motor kérdések
Posted: Thu Feb 03, 2005 11:34 pm
by gizmo
Van egy komplett 2.9es motor (generátor, szerv. sziv., kábelköteg, computer, váltóval), 280 fokos tengely, a hengerfejből 1,5 mm van levéve,
14-15-ös kompressziójú, a fej és a szívósor polírozott. Szerintetek mennyit érne egy ilyen?
Előnye lenne ugye a 3as leömlő, megy 95össel, nyomték/Le nem rossz... győzzetek meg hogy jó ötlet, vagy hogy miért nem!

2,9 i motor
Posted: Fri Feb 04, 2005 9:31 am
by driver
Szerintem mindenképpen jo ötlet mert ez egy nagyonjo motor megbizható,és már javarészt tuningolt.Nem irtad hogy a papirjai rendben vannak e de ha igen akkor megér ugy 100 körül . Ha nemvolna a cossi most biztos rámozdulnék.
Re: 2,9 i motor
Posted: Fri Feb 04, 2005 11:15 am
by gizmo
driver wrote:Szerintem mindenképpen jo ötlet mert ez egy nagyonjo motor megbizható,és már javarészt tuningolt.Nem irtad hogy a papirjai rendben vannak e de ha igen akkor megér ugy 100 körül . Ha nemvolna a cossi most biztos rámozdulnék.
Szia!
Nekem is mozgatja a fantáziám
150ért adná az ember, váltóval, kuplunngal együtt... papirokról nem volt szó, de az engem annyira nem izgat. 8) főtengely-szimmeringnél engedi az olajat, ezek szerint ez Ford betegség?
Itt van Bp-en a motor, valaki hozzáértőbb ember esetleg eljönne velem megnézni hétfő-kedd magasságában? 18:00-ig vannak nyitva (Ford bontó)

Posted: Fri Feb 04, 2005 2:23 pm
by gigford
ha annyi le van véve a hfejből akkor nincs sok értelme 95 benzinnel menni,szerintem csörögne is,oda már 98as kell
de tényleg jól hangzik,hogy így komlett az egész, alkudjál,hátha engednek
tényleg,nem tudja vki az XR4 sierrának a veztengelye hány fokos?
Posted: Fri Feb 04, 2005 10:13 pm
by CAPRiMANiA
Néhány ellenérv:
- a fotón egy mt75-ös váltó van a motor mögött, ennek értéke kábé 0 forint, bár jó váltó. Váltási kultúrája szerintem rosszabb a T9-nél. Ja két értékes része van: a váltókar (3ezer HUF) ezen le van vágva ha jól látom, és a spirálkihajtás (?? nem tom mé', sierrások mondták)
- a 95-öst tényleg elfelejtheted
- vagy be kell tenned az MT75-öt (=bakot csinálni és kardánt csináltatni), vagy a T9-re a speedsensort (ezen dolgozom)
- öntvénytől függően le is csökkenhet a tömítőfelület ilyen nagy kaszálásnál, de mondjuk itt lehet hogy jó, legalább meg kéne nézni a hengerfejet. Ha meg dől az olaj a szimeringnél, akkor valszeg egy tömítés garnitúra is kelleni fog.
Megvan a varázsa ennek a motornak, ha csináltatsz rá egy szép hatleömlőt, akár 160-170 LE-t is fog tudni
Ja, még valamit, Krisz-GT3100-nak voltak gondjai a nagy kompresszió miatt az indítással.
Posted: Sat Feb 05, 2005 1:51 pm
by gizmo
Szia! Köszi az észrevételeket! Közben egyéb infók hatására inkább elfelejtem a fenti motort. :?
A 160-170Le-vel kiegyeznék egyébként... 8)
Posted: Sun Feb 06, 2005 6:27 pm
by German Capri
Mi a baj a mocival,nekem van ilyenem ha kell a váltón kell valamit szögelni,van hozzá kuplung is,ócsóért.
Posted: Sun Feb 06, 2005 6:51 pm
by gizmo
German Capri wrote:Mi a baj a mocival,nekem van ilyenem ha kell a váltón kell valamit szögelni,van hozzá kuplung is,ócsóért.
Szia! Köszi, nem a típussal van a baj, hanem konkrétan ezzel a példánnyal :?
Posted: Thu Dec 15, 2005 9:34 am
by Dartonit
Sziasztok!
A napokban találtam egy 2.9-es scorpio mocit váltó, és kábelkorbács nélkül. Így elektronika nélkül nem tudtuk beindítani, de a tulaj 35000-ért oda adja, persze papírok nélkül.
Szerintetek megéri megvenni? :?
Posted: Thu Dec 15, 2005 11:12 am
by CAPRI-3
nem...
teljesen át kéne építsd hogy használni tudd, akkor meg már 1xerűbb 2.8i-t venni.
papírokkal meg úgysem érsz semmit.
Posted: Thu Dec 15, 2005 11:25 am
by Dartonit
Tegyük fel, hogy minden elektronika megvan hozzá, úgy már ok?
Vagy nem csak az elektromos rendszer hiánya miatt szükséges az átalakítás?
Csak azért mert állítólag rácsúszik a váltómra, akkor pedig (ha megvan hozzá minden) csak a motortartó bakokat kell átalakítani, vagy nem? :(
Posted: Thu Dec 15, 2005 6:40 pm
by Bogyo28
Ha sima v6-rol az ujabbra (2.4 vagy 2.9) alakítasz át, akkor ott kipuffot is át kell faragni. Ha a gyujtáselosztó oldaláról leszeded az elektronkát, akkor azt össze lehet hozni a capri/granada elektromos gyujtásával, de megszakítós gyujtás felejtős. Aztán még rá kell mokolni egy karbis szivosort, ami 4 luk reszelgetéséböl áll, nem egy nagy dolog. A motortartó bak ha jól emlékszem jo a 2.9-re a 2.8-é. A te esetedben nem is ezek az átalakítások okoznak gondot, hanem hogy amit megveszel mocit, mivel nem tudod beinditani, könnyen meglehet hogy tök szar. Ezért elég lutri megvenni. Ha tudnál benne kompressziót mérni, az már sokat dobna a dolgon.
Posted: Tue Dec 20, 2005 9:57 pm
by TauRicsi
Hello
Régen Taunus2.8i néven voltam itt,de az már aktualitását vesztette igy változtattam
A 2.9i témához szeretnék hozzászolni.
Maga a moci blokkja u.a. mint a régi V6-osoké igy minden passzol rá a váltó és a motortartó bak is.
Csak onnan tudom mert nekem is ez van Taumban 8)
Kiprobálás nélkül necces megvenni,de ha megvan hozzá minden akkor érdemes váltani,veszettül megy viszont nem eszik sokat.
Ja és a kipufogó meg jó rá a Scorpio-é ,legalábbis a Taunus-ra fölment
Posted: Wed Dec 21, 2005 12:19 am
by Nitrobuster
Hello Ricsi!
Legalább tudom, hogy nálad mit jelent, hogy nem fogyaszt sokat.
Tényleg lesz még Gödön ford-os buli

Posted: Fri Dec 23, 2005 10:31 pm
by Dartonit
Sziasztok!
Szimpla (nem Cossie) Scorpio-ból (2.9i) a mocin és váltón kívül mit lehet kimenteni Capriba? (féktárcsák, féknyergek stb.)
