cosworth

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Árpi wrote:Köszi srácok , akkor már csak egy kmotor kell és megvan minden :lol: :lol: :wink:
van eladó kozé moci ha kell....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Halihó !

valaki mondja már meg nekem az okosat, 100 % -os pontossággal, hogy mi kell nekem az átalakításhoz. Előlről hátrafelé. Én a hűtőt, talán a motort, az összes vezetéket tartanám meg. De pl kell-e nekem a tankból valami.....
köszi
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Halihó !

valaki mondja már meg nekem az okosat, 100 % -os pontossággal, hogy mi kell nekem az átalakításhoz. Előlről hátrafelé. Én a hűtőt, talán a motort, az összes vezetéket tartanám meg. De pl kell-e nekem a tankból valami.....
köszi
elölről hátrafelé:

hűtő (bár elég nagy és szét kell hozzá vágni a kasznit, Fekete Lacinak maradt a V6 hűtő)
vizcsövek
ventillátor
Motor + kábelkötege + ECU + EDIS modul
főfékhenger
inditómotor

a tankból akkor kelhet valami, ha át akarod rakni belőle az AC-t, de nem javaslom

a többi dologgal mi lesz, mert érdekelne pár cucc a kocsibol ha eladó...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

bogyo28 wrote:
a többi dologgal mi lesz, mert érdekelne pár cucc a kocsibol ha eladó...
Van némi érdeklődés alkatrészek iránt. Igaziból nekem csak az átépítéshez szükséges dolgok kellenek + fék, kardán. Remélem nem hagytam ki semmit.
A többi eladó.
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

A szervó dolgot nem tudom, hogyan lehetne hasznosítani. Ha lenne szervós Capri kormányművem akkor úgy okés lenne a dolog? Az AC-t miért nem javaslod, nagy szívás bemókolni? Légkondiból mi fog kiperegni ha megbontom a rendszert?

Na közben eszembejutott még valami.

A 2 db kis hűtő az mihez való? Olajhűtő + légkondihoz valami?
Last edited by Tibi on Wed Feb 07, 2007 9:39 pm, edited 1 time in total.
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

A légkondiban gáz van meg olaj. A csövek végét dugózd le (szigszalag vagy ilyesmi) mert úgy nem koszolódik és pára sem megy bele, és jobban eladható.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

AZ ÉN CAPRIMON A SZERVÓ NEM CAPRISZERVÓ. ÁTALAKÍTOTT SZERVÓTLAN BÖLCSŐ+VALAMILYEN SZERVÓS KORMÁNYMŰ... Lehet pont Scorpióé! Gyere el, nézd meg, és ha scorpiójé másold le, hogy hogy van megoldva.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Blant wrote:AZ ÉN CAPRIMON A SZERVÓ NEM CAPRISZERVÓ. ÁTALAKÍTOTT SZERVÓTLAN BÖLCSŐ+VALAMILYEN SZERVÓS KORMÁNYMŰ... Lehet pont Scorpióé! Gyere el, nézd meg, és ha scorpiójé másold le, hogy hogy van megoldva.
Ha a scorpinak tengely előtt van a kormányműve be lehet rakni, de ha hátul akkor fordítva fog kormányozni. :lol:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:AZ ÉN CAPRIMON A SZERVÓ NEM CAPRISZERVÓ. ÁTALAKÍTOTT SZERVÓTLAN BÖLCSŐ+VALAMILYEN SZERVÓS KORMÁNYMŰ... Lehet pont Scorpióé! Gyere el, nézd meg, és ha scorpiójé másold le, hogy hogy van megoldva.
az sierra lesz, az nem annyira széles. én is tervezem más bölcső beépítését Kovi verdájába, mert capri szervós cuccot ugysem nagyon lehet szerezni. a normál capri bölcsőt meg azért nem akarom átfaragni, mert a 2 csavar amivel fel van fogatva a bölcső a nem szervósnál sokkal közelebb van egymáshoz. de persze minden megoldható...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:A szervó dolgot nem tudom, hogyan lehetne hasznosítani. Ha lenne szervós Capri kormányművem akkor úgy okés lenne a dolog? Az AC-t miért nem javaslod, nagy szívás bemókolni? Légkondiból mi fog kiperegni ha megbontom a rendszert?

Na közben eszembejutott még valami.

A 2 db kis hűtő az mihez való? Olajhűtő + légkondihoz valami?
Szervópumpát muszály leszel fennhagyni, mert anélkül nem tudod felrakni a hosszbordás szíjat. Krisznél és Fekete Lacinál ugy van megoldva, hogy felraktunk egy olajtartájt amiből megy egy cső a szervópumpába, a szervópumpa meg visszatolja az olajat a tartájba. Magyarul csak kering az olaj. Persze ha átfaragod a kormányművet szervósra, akkor meg pláne jó.

A scorpio belső AC-s. Ha ezt akarod berakni a capri tankba, akkor az aljából ki kell szedni a "bálnacsapdát" meg a tank tetejéből is a kerek kiszedhető részt is. Le kell rövidíteni a belső AC csövét, és úgy összerakni, viszont ekkor a kimenő és visszafolyo ág is a tank tetején lesz, amihez vagy lejjebb kell engedned a tankot, vagy ki kell vágni a capri alját hogy elférjen. Ha külső AC-t használsz, akkor az a tankon kivül lesz mint a gyári 2.8i-n, a ki és a visszafolyo vezeték is a tank oldalán maradhat, csak a "bálnacsapdát" kell belehegeszteni a tankba. Igaz ekkor kell vegyél 16-ért egy uj AC-t.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

A ma esti program kábelbontás és cimkézés volt :) Nagyon sok anyuka csuklott ma :D:D

Image
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Olyan sokat anyukáztál? :lol:
Nem tetszett a német összeszerelés?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

szszaby wrote:Olyan sokat anyukáztál? :lol:
Nem tetszett a német összeszerelés?
Jók ezek a patentok, csak szétszedni valamivel nehezebb mint összerakni, aztán próbéljuk úgy szétszedni, hogy még használhatóak maradjanak a dolgok, szóvala balta még nem került elő :twisted:
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Tibi wrote:
szszaby wrote:Olyan sokat anyukáztál? :lol:
Nem tetszett a német összeszerelés?
Jók ezek a patentok, csak szétszedni valamivel nehezebb mint összerakni, aztán próbéljuk úgy szétszedni, hogy még használhatóak maradjanak a dolgok, szóvala balta még nem került elő :twisted:
Hát igen, volna mit tanulniuk, vagy nem kellett volna annyit felejteni! :lol:
Mármint a németeknek, mert sajna a német precizitás már nem a régi.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:A ma esti program kábelbontás és cimkézés volt :) Nagyon sok anyuka csuklott ma :D:D

Image
Neked csak a motor kábelköteg kell, az pár csatival csatlakozik csak, a többit hagyhatod a bódéban. a föfék kábelköteg ugyanez, tehát kár szétszedned a műszerfal környékét stb....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply