cosworth

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

bogyo28 wrote: Neked csak a motor kábelköteg kell, az pár csatival csatlakozik csak, a többit hagyhatod a bódéban. a föfék kábelköteg ugyanez, tehát kár szétszedned a műszerfal környékét stb....
Elvileg ma lez könyvem, azért próbálom minél inkább egyben kiszedniu mert nemn nagyon vagyok még tisztában vele, hogy ki van kivel. Amugy meg megy dobozba minden, ami nem megy el az meg a MÉH-be. :D
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:
bogyo28 wrote: Neked csak a motor kábelköteg kell, az pár csatival csatlakozik csak, a többit hagyhatod a bódéban. a föfék kábelköteg ugyanez, tehát kár szétszedned a műszerfal környékét stb....
Elvileg ma lez könyvem, azért próbálom minél inkább egyben kiszedniu mert nemn nagyon vagyok még tisztában vele, hogy ki van kivel. Amugy meg megy dobozba minden, ami nem megy el az meg a MÉH-be. :D
A tiedben az aksi mellett is van biztitábla vagy még a régebbi modell? Mert ha van az aksi mellett biztitábla, azt le kell csavarozni, az aljából kihuzgálni a csatikat és bedugni a bódéba. Belül leszedni a reléket, széthuzni még pár csatit és már kinn is van a motorkábelköteg. Ha nincs ott biztitábla akkor az egyszerübbik köteged van, ott csak a csatikat kell széthuzgálni a relék környékén...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

bogyo28 wrote: A tiedben az aksi mellett is van biztitábla vagy még a régebbi modell? Mert ha van az aksi mellett biztitábla, azt le kell csavarozni, az aljából kihuzgálni a csatikat és bedugni a bódéba. Belül leszedni a reléket, széthuzni még pár csatit és már kinn is van a motorkábelköteg. Ha nincs ott biztitábla akkor az egyszerübbik köteged van, ott csak a csatikat kell széthuzgálni a relék környékén...
Az akksi mellett is van és a vezető oldalon is van a motortérben. Az akksi mellettieket bedugdustuk a bódéba, de még egyben van az egész kábelköteg. Jövőhéten folytatom, addigra felkészülök belőle, hogy legalább kérdezni tudjak :)
Köszi egyébként.
1980 Capri MK3
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Cossie-s kollégák, mik a tapasztalatok? Most már fél éve élvezitek az erőt, meséljetek! :roll:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by German Capri »

Ja jöhetnének az élménybeszámolók!!!!!!!!!!!!!
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

German Capri wrote:Ja jöhetnének az élménybeszámolók!!!!!!!!!!!!!
170-es temponál (capri orája szerint) lepadlózva még csunyán huz! jól lehet vele forogni is, főleg ha van speer. de sajnos még az összes cossie kevesett futott, hiába van fél éve meg, én az elmult hónapokban nem is nagyon mentem vele. vannak még gyermekbetegségek, de szép lassan alakul minden, születnek a megoldások, egyre jobbak lesznek. Nekem most lesz szétszedve fényezéshez, meg egyébként is ráfér a mocira egy szelepdekni töités és szimering csere, Fekete Lacinak most lett kész a rozsdamentes külön leömlős kipuffja, tehát a komolyabb tesztek csak most jönnek majd. Szerintem májusra tudunk több autót is villantani a talira, ott lehet élménybeszámolót várni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by German Capri »

Köszönjük a tájékoztatót :lol:
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by levelboss »

Hello. Meg szeretném kérdezni, hogy mi a helyzet a cosworth caprik legalitásával, vagyos a papírral? Mert volt itt régebben szó erről, h "sose kapja meg" meg hasonlók. Ez mennyire fedi a valóságot? És miben?

Kicsit elkezdett járni az agyam ezzel kapcsolatban, hogy mi lenne ha...

Sajnos az én autószerelői tudásom erősen tart a nullához, így ha bátor lennék és akármikor belevágnék, akkor a szerelést egyértelműen másra kéne bíznom. Szerintetek ebben az esetben mennyit kéne rászánnom a szerelőre? Vagy ki vállalná be?

Ezen kívül lehet-e hozzájutni valahol motor és váltó nélküli capri kasztnira? Vagy mennyi az esély arra h találnék ilyet? Nyilván reális áron.
És a papírozása mennyi egy ilyen tevékenységnek?

Bocsi a sok kérdésért.
Köszi

Marci
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

ne járjon az agyad, felesleges... ki kéne fizetned az eredeti motor és a cosworth közötti regisztrációs adót ami többszázezer vagy millió is lehet.
mivel ilyen motor sosem volt capriban, mérnök által készített tervdokumentációt kéne benyújts az átépítéshez... amit valszeg még így sem engednének, mert a KFF környezetvédelmi (hang) előírásait a cosworth motorok nem teljesítik, azaz semmilyen szinten nem helyezhetőek forgalomba az eredeti kasznijukban sem.

a többi már gyerekjáték, pár nap alatt beépítjük neked, bogyó bekábelezi és mehetsz isten hírével :)
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by levelboss »

Az durva. Még jó hogy fut belőle így is pár darab... :D

Egyébként "csak" ez mozgatta meg a fantáziámat, és elkezdtem benne keresni a lehetőségeket, mert az van!:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto ... nwidth=800
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

Ez a hirdetés sántit! :D

88' ban még nem volt BOB cossie :idea:
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

másrészt ez a kézi váltósra átépítés sem hangzik jól... épp ez a jó a Scorpio-s Cossie-val, hogy az autómatával azért nehezebb széthajtani...
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Mekkora a BOA nyomatéka? Elég eltérő adatokat találtam ezért nem is linkelek semmit. Gondolom főtengelyen mérve adták meg a gyári értéket.
köszi
1980 Capri MK3
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Post by Árpi »

Tibi wrote:Mekkora a BOA nyomatéka? Elég eltérő adatokat találtam ezért nem is linkelek semmit. Gondolom főtengelyen mérve adták meg a gyári értéket.
köszi
Ha jol emlékszem 280nm gyárilag :D :roll:
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Árpi wrote:
Tibi wrote:Mekkora a BOA nyomatéka? Elég eltérő adatokat találtam ezért nem is linkelek semmit. Gondolom főtengelyen mérve adták meg a gyári értéket.
köszi
Ha jol emlékszem 280nm gyárilag :D :roll:
aham, akkor akörül lesz mert több helyen is találtam 275 - 276 Nm -et. Óóóódeeerosssz :smt022 :smt022 ;)
1980 Capri MK3
Post Reply