Kormany: amikor ugy ahogy rendbejott a kocsi, mar hosszabb utakra is kimereszkedtem, igy itthoni munkahelyemre is (20km) is azzal jartam. Es ekkor eszrevettem egy olyat, amit a kocsi a rovid, varosi utakon nem produkalt. Ha felgyorsitottam 80-100 fole, a kocsi kormanyzasa olyan szinten instabilla valt, hogy amikor eloszor tapasztaltam meg, remego labbal fekeztem le a kocsival, mert azt hittem, a kerekanyakat elfelejtettem feltenni, es elszabadul mindjart valamelyik kerek. A kocsit egesz egyszeruen nem lehetett egyenesben tartani, a legkisebb utegyenetlenseg is egy meterrel is arreb dobta a kocsit. Mintha a kormany nem egy merev rud, hanem gumirud lett volna, es hiaba fordtom el, csak kesve reagal...Tehat hiaba akartam egyenesen menni egy kb. 2 meteres savban kovalyogtam az orszaguton. Ez 100 korul, ha jonnek szembe - az orvosok szerint - nem tul egeszseges...
szoval megallok, kiszallok a kocsibol: mindegyik kerekcsavar fent, sot, feszesen meghuzva. Leszakadt valami a kormanyosszekoto vagy mittudomen mi? Kocsi ala nezek, megrangatok nehany dolgot, amit elerek: de mindenfasza, passzentos...
Erzeki csalodas?! Visszaszallok, indulok, de 80 folott megint jelentkezik. Na, ekkor mar nem voltam olyan ideges, tudtam, hogy szet nem eshet - de mi a mano lehet ez?
Hazamegyek, aknara allok, mindent megrangatok, megcibalok, feszes minden..Megemelem a kocsit: ugyis rendben levonek tunik.
Igy jartam egy honapig, mar kezdtem megszokni (ha masik kocsiba ultem, az volt a furcsa, ha azonnal reagal a kormanymozdulatokra), amikor valahogy rajottem a gondra. Ha allohelyzetben mozgattam a kormanyt, akkor latszott, hogy a kormanymu alvazhoz rogzitett resze - az alvazhoz kepest elmozdul. Mint kiderult, a kormanymu 2 helyen, gumiszilenteken keresztul van rogzitve az alvazhoz - ezek a gumik keszultek ki (gondolom, az a fel ev, amig karosszeriasnal volt a kocsi, nem tett jot neki: allohelyzetben tekergettek a kormanyt, ami a 195os gumikkal elegge megterhelhette a mar amugy sem tul franko szilenteket.
Futottam nehany kort itthon feleslegesen szilentek utan, aztan vegul egyik nemetutam alkalmaval megvettem kint (Wade-capri alkatresz/tuning weboldalon) - par euro volt.
Es asszem ennek beszerelése alkalmával futottam ossze balage mesterrel. Aki csak benezett a baratnojevel - talan egy hatso lampat hozott nekem - aztan ha mar benezett, ranezett, hogy hogyan szerelem a kocsit, aztan mivel nem tetszethetett neki, egyszer arra riadok, hogy mar o szereli a kocsit, nem en...
Mivel baromi szarul hozzaferheto helyen volt, plusz megfelelo kulcsom sem volt (flexelni kellett egyet), igy tobb orat cseszodott a kocsi alatt...
Most is le a kalappal elotte...
