nem lehet hogy tul sokat vágtatok ki a rudból?Mad Max wrote:Nekem is Granada devadder és 23-as fő fékhenger van fent, és így fog bent nagyon. Elötte elfogadható volt!
Bandi (afbalint) 2.0l V6-osa (MKIII, 1979)
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 60
- Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Magyarorszag/Nemetorszag
egy kis szünet után ismét itt vagyok..
picit elmaradtam a mesélgetéssel, mert zajlik otthon egy kis házfelújítás, és sajna nem értem rá a Capriról irogatni. Ellenben az utóbbi hónapban intenízven használtam a kocsit, van némi tapasztalatom vele, ezért visszafogottan csak annyit mondanék róla: ÜBERFASZA DOLOG CAPRIT VEZETNI!!!!
Iszonyat jó kocsi! Oke, a 2 l V6-os nem egy erőgép, de mint egy jó traktor, ha elkezd húzni, akkor megy rendesen. 195/50-es téligumik vannak rajta, úgy fekszi az utat, mintha sínen menne! 1500-os fordulatnál már 4-esbe rakom (kb 50) és onnantól már lehet hajtani..
Tapasztalatok: 1300 km után a fogyasztásom 12.6 liter. Ez sokkal jobb, mint vártam, lévén, hogy 50 %ban munkába járáshoz használtam, ami gyakorlatilag városi közlekedésnek felelt meg, kb. 600 km-et meg autópályán mentem. Az autópályán ha egyedül vagyok, addig nyomom, amíg bírja (kb. 175), ha baratosnéval, akkor olyan 140-150-160-ig (amíg nem síkit). Mondjuk nem a sebesség érzet miatt síkit - nem igazán lehet észre venni - csak ha ranéz az órára, beparázik. Nők....
Pár hete pont budán voltam, amikor az a brutál havazás elkapott, hát, az nagyon gáz volt...Téli gumi ide, téli gumi oda, csúszkált a segge a latyakos úton. Leggázabb az volt, amikor egy piros lámpánál történő megállás után el akartam indulni, és a kocsi meg nem moccant - ja, enyhe emelkedőn álltam meg - csak állt egy helyben, és pörögtek a kerekek. Már azt hittem, szépen hátracsúszok a mögöttem álló Audinak, amikor végre elkezdett előre megindulni az emelkedőn 0,5 km/h-ás sebességgel. További gáz volt, hogy semmit nem láttam a kocsiból: ugye baromira havazott, a hátsó szélvédőfűtés kb. 20 perc után éreztette hatását (normális ez?! - a Twingóban 2-3 perc, és okes, párának annyi) az oldalablakokon alig láttam ki, a külső tükörben meg végképp nem láttam semmit (kicsi sport tükör és párás is volt).
Okultam a dologból, így miután hazamentem, egyből beraktam 80 kiló Baumit Uniputz vakolatot a csomagtartóba...A jobb kilátás érdekében meg lehet, hogy beszerzek egy "télitükör szettet", azaz télen a kis sport tükröket lecserélem a klasszikus Capri tükörre - ha még fűthető tükör is lenne...). A hátsó szélvédőfűtéssel nem tudom mit lehet kezdeni, bár ha szerencsém van, annak a hatákonyságán is tudok vhogy javítani.
De barkinek van valami tapasztalata, jó ötlete a capri "téliesítéséhez" azt örömmel fogadom! Nem lenne hátrány, ha télen is biztonságosan használható lenne a gép. Tudom, első körben a 195-ös gumiktól kellene megválni, és 175 - 185-eseket rárakni. Na, talán jövőre...
Iszonyat jó kocsi! Oke, a 2 l V6-os nem egy erőgép, de mint egy jó traktor, ha elkezd húzni, akkor megy rendesen. 195/50-es téligumik vannak rajta, úgy fekszi az utat, mintha sínen menne! 1500-os fordulatnál már 4-esbe rakom (kb 50) és onnantól már lehet hajtani..
Tapasztalatok: 1300 km után a fogyasztásom 12.6 liter. Ez sokkal jobb, mint vártam, lévén, hogy 50 %ban munkába járáshoz használtam, ami gyakorlatilag városi közlekedésnek felelt meg, kb. 600 km-et meg autópályán mentem. Az autópályán ha egyedül vagyok, addig nyomom, amíg bírja (kb. 175), ha baratosnéval, akkor olyan 140-150-160-ig (amíg nem síkit). Mondjuk nem a sebesség érzet miatt síkit - nem igazán lehet észre venni - csak ha ranéz az órára, beparázik. Nők....

Pár hete pont budán voltam, amikor az a brutál havazás elkapott, hát, az nagyon gáz volt...Téli gumi ide, téli gumi oda, csúszkált a segge a latyakos úton. Leggázabb az volt, amikor egy piros lámpánál történő megállás után el akartam indulni, és a kocsi meg nem moccant - ja, enyhe emelkedőn álltam meg - csak állt egy helyben, és pörögtek a kerekek. Már azt hittem, szépen hátracsúszok a mögöttem álló Audinak, amikor végre elkezdett előre megindulni az emelkedőn 0,5 km/h-ás sebességgel. További gáz volt, hogy semmit nem láttam a kocsiból: ugye baromira havazott, a hátsó szélvédőfűtés kb. 20 perc után éreztette hatását (normális ez?! - a Twingóban 2-3 perc, és okes, párának annyi) az oldalablakokon alig láttam ki, a külső tükörben meg végképp nem láttam semmit (kicsi sport tükör és párás is volt).
Okultam a dologból, így miután hazamentem, egyből beraktam 80 kiló Baumit Uniputz vakolatot a csomagtartóba...A jobb kilátás érdekében meg lehet, hogy beszerzek egy "télitükör szettet", azaz télen a kis sport tükröket lecserélem a klasszikus Capri tükörre - ha még fűthető tükör is lenne...). A hátsó szélvédőfűtéssel nem tudom mit lehet kezdeni, bár ha szerencsém van, annak a hatákonyságán is tudok vhogy javítani.
De barkinek van valami tapasztalata, jó ötlete a capri "téliesítéséhez" azt örömmel fogadom! Nem lenne hátrány, ha télen is biztonságosan használható lenne a gép. Tudom, első körben a 195-ös gumiktól kellene megválni, és 175 - 185-eseket rárakni. Na, talán jövőre...
bandi
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Ilyen kencefice van, de ha hosszabb szakaszon sérült nem igazán alkalmazható.TomiCaPri wrote:Ha jól tudom, akkor az ablakfűtéshez lehet kapni egy kenceficét, amivel fel lehet újítani, vagy a szakadt részeket kipótolni, az lehet segítene rajta. De lehet nem igazat hazudok megint:D
Ford Capri MkI Essex
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
1 téli gumi felbogyo28 wrote:Téliesítési megoldás: letenni garázsba és nem járni vele. az a legjobb... 8)
2 havazást megvárni (de jó az ónoseső is)
3 lapolás ezerrel
Ilyenkor minden capri 300le :D
Az ablakfűtésre visszatérve nekem 4 év alatt még nem működött.
Úgy, hogy örülj annak a 20 percnek.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Bogyóval értek egyet... amíg ilyen mennyiségben szórnak sót az utakra, én sem vinném ki télen. Csak gondold végig, a felújított >25 éves vasból készült autódnak mit okoz akár csak egy tél is a sós latyakban? Nem beszélve a többi baromról, aki nem tud közlekedni, és elég ha "csak" a Caprid hátulját töri... :?afbalint wrote:Csupa hasznos tanacs...)))
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC