
Ezekszerint a későbbiek már EFI-sek voltak.
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
ami most nálam van k-jet fej az is állítható hengerenként, de hogy miből van kivéve azt már sajna nem tudom...Blant wrote:De volt K-jetes XR4i, amire viszont az igaz, amit írtam. láttam is ilyen XR4i-t talin és olyan fejet, amin állítani lehetett hengerenként a benyát
Ezekszerint a későbbiek már EFI-sek voltak.
Az autodata szerint a 160 lovas granada motorkódja : PRB vagy PRB/CMad Max wrote:Először a Granada kapta meg a 160 le-ös motort 1977-ben, majd 1981-ben örökölte meg a Capri.
Granada 2.8i motorkódok:
- PRD 147 le
- PRC 150 le
a 160 le motor kódot sajnos nem tudom, ha nem ezek közül van akkor elvileg 160 le-ös
Írd meg, hogy milyen!
Blant wrote:vajon mért erősebb a Capri és a Granada?
Én már hallottam olyan véleményeket, miszerint ez csak parasztvakítás. Mert elvileg minden ugyanaz, még a tengely is. Attól félek, hogy semelyik motor nem tudja már a névleges teljesítményt, mert öregek, még ha jók is, valamelyest biztos kopottak. Állítólag egy motor évente egy lóerőt veszít évente, átlag évi 20eKm futásteljesítménynél.
Az autodata szerint 81 vége 82 eleje körül van a váltás. capriban elötte nincs 2.8i moci, csak 2.3 meg 3.0 . utánna pedig csak 1 féle moci van 2.8 capriban, PRN motorkóddal. kompressziója ennek is nagyobb, a könyv szerint 11,5 - 12,5, míg a gyengébb mociban 10-12-ig. Mikor tavaly Sünitől tengelyt vettünk, volt kiscsapágyas karbis meg i-s, nagycsapágyasból meg csak a i-s. Viszont capriban más a tengely, mert nagycsapágyas de erősebb mint a granada. A kiscsapágyas granada volt olyan erős, mint a nagycsapágyas capri moci. Kérdés hogy a kapható tengely a granada vagy capri, de szerintem granada. Sajnos a xr4i is 150 lovas PRT motorkóddal, és az ujjabb MFI xr4i is csak 150 ló PRG motorkoddal. Tehát ha nagycsapágyas blockod van (Blantnak az EFI az biztos az) akkor abba csak capri tengelyel lenne 160 ló, az összes többi 150. ha valakinek régi granada blockja van (mint most ami Pudváéban van, ex enyim) a kiscsapágyas a granada tengelyel is 160 ló. de azért az a jo kis EFI block vagy 10 évvel fiatalabb, ami azért nem utolsó szempont.Blant wrote:na várj, a csapágyméretvéáltás az '81ben volt nem?
Elvileg minden i-s moci nagycsapágyas!
Más a kompresszió? Akkor az elvileg csak a hengerfej megesság miatt lehet nem?
ezekszerint a Capriban is csak 81-82-ig van 160 LE?
Bocs a sok kérdésért, de nagyon izgat a téma, mer akkor lehet, hogy a PRB-hez való tengelyt rendelnék a 2,8EFI-mhez!!! Bár ha a kompresszió más, akkor nem is biztos, hogy ez jó ötlet. Vélemény?
Az autóm 2-vel engem megelőző tulaja (Egervári Zsolt) mondta, hogy ő tetette bele ezt a granada mocit 3 éve és fel is volt akkor újítva. Erről sajnos részleteket nem tudok, de valószínű lehet benne valami, mert tényleg ki lehet hozni az autóból vegyesben is 10 literes fogyasztást óvatos vezetéssel.Blant wrote:vajon mért erősebb a Capri és a Granada?
Én már hallottam olyan véleményeket, miszerint ez csak parasztvakítás. Mert elvileg minden ugyanaz, még a tengely is. Attól félek, hogy semelyik motor nem tudja már a névleges teljesítményt, mert öregek, még ha jók is, valamelyest biztos kopottak. Állítólag egy motor évente egy lóerőt veszít évente, átlag évi 20eKm futásteljesítménynél.