2,8i tuning
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Ott a pont Proteus!
Ez az egész lóerőmizéria, hogy most 160 vagy 150 vagy akármi egy nagy duma csak...injektoros veztengely mindegyik ugyanaz!!! a csapágyméret változás valoszínű egy nagyon piti dolog miatt történt:
azért növelték meg az első csapágyméretet, hogy könnyebben lehessen bedugni a tengelyt összerakáskor.
Ha csökkenteni akartak volna a teljesitményen, majd pont a veztengelyen változtatnak? Sokba kerül, tesztelni kell stb, nem érte volna meg. Kipufogoban van a különbség vagy sűritésben maximum.
Ez az egész lóerőmizéria, hogy most 160 vagy 150 vagy akármi egy nagy duma csak...injektoros veztengely mindegyik ugyanaz!!! a csapágyméret változás valoszínű egy nagyon piti dolog miatt történt:
azért növelték meg az első csapágyméretet, hogy könnyebben lehessen bedugni a tengelyt összerakáskor.
Ha csökkenteni akartak volna a teljesitményen, majd pont a veztengelyen változtatnak? Sokba kerül, tesztelni kell stb, nem érte volna meg. Kipufogoban van a különbség vagy sűritésben maximum.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
No, a lepel lehulla... eddig senkinek nem jutott eszébe, hogy a kipuffal is variálhattak!
Nagy vagy proteus
Nagy vagy proteus

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
ezt még capri-granada viszonyban értem is, mivel a caprin dupla rendszer van, gondolom granadán meg sima. de miben különbözik a gyengébb és erősebb granada kipuffja????
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Így van, a fordgranada.hu modelltörténetében le is van írva...
Döntést hoztak a gazdaságosság irányában, ámde a Granada ’82 kihegyezett motorja is ide tartozott: Mivel a felelősségbiztosítási kategória akkoriban még a motorteljesítményhez igazodott és ebben az időben a magasabb és drágább kategóriájú „151-nél több lóerős” autók futottak, a Fordot figyelembe véve a 2,8-l-V6 befecskendezős, 160 lóerős motorját évekig kritizálták. Ennek ellensúlyozására és a fenntartási költségek csökkentésére elhatározták, hogy a Granada ’82 teljesítmény-adatait 150 lóerőre csökkentik (5.700 1/min-nél). Emellett a motor maga teljesen változatlan maradt, ámde a Granada-t 2,8i motorral mostantól normál V6-os kipufogórendszerrel szerelték fel, ami a 2,8-l-es porlasztós járművek alá tartozott. A speciális (átmérőjében valamivel nagyobb) 2,8i – kipufogórendszer hiányzott.
A szűkösebb kipufogórendszeren keresztül sajnos a maximális forgatónyomaték értéke is süllyedt, a korábbi 221 Nm 4.300 1/min-ről most 216 Nm 4.000 1/min értékre.

Döntést hoztak a gazdaságosság irányában, ámde a Granada ’82 kihegyezett motorja is ide tartozott: Mivel a felelősségbiztosítási kategória akkoriban még a motorteljesítményhez igazodott és ebben az időben a magasabb és drágább kategóriájú „151-nél több lóerős” autók futottak, a Fordot figyelembe véve a 2,8-l-V6 befecskendezős, 160 lóerős motorját évekig kritizálták. Ennek ellensúlyozására és a fenntartási költségek csökkentésére elhatározták, hogy a Granada ’82 teljesítmény-adatait 150 lóerőre csökkentik (5.700 1/min-nél). Emellett a motor maga teljesen változatlan maradt, ámde a Granada-t 2,8i motorral mostantól normál V6-os kipufogórendszerrel szerelték fel, ami a 2,8-l-es porlasztós járművek alá tartozott. A speciális (átmérőjében valamivel nagyobb) 2,8i – kipufogórendszer hiányzott.
A szűkösebb kipufogórendszeren keresztül sajnos a maximális forgatónyomaték értéke is süllyedt, a korábbi 221 Nm 4.300 1/min-ről most 216 Nm 4.000 1/min értékre.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2,8i tuning
Vicces, milyen jó kis leírás van a Vikipédián a Cologne-okról.
Jól lehúzza a K-jetet!
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cologne_V6_engine
Jól lehúzza a K-jetet!
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cologne_V6_engine
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2,8i tuning
Lenne egy kérdésem!
Szépen megpucoltam a 2,8 efinek az olajteknőjét is. Azt eddig is láttam, hogy kívül rozsdás, de most azt tapasztaltam, hogy helyenként sajnos belül is:
Elég jól látszanak a rozsdafoltocskák. Ez gázos nemde? Mit lehet ezzel csinálni. Jól látom, hogy bevonat va belül a fémen? Gondolom amiatt, ha csak kicsiszolom, az nem az igazi. Arra is gondoltam, hogy kihomokfuvatom kívül-belül. Mitől tud egy ilyen belülről rohadni? Hacsak nem átrohad... ?
Véleményeket, ötleteket szívesen fogadok.
Köszi!
Szépen megpucoltam a 2,8 efinek az olajteknőjét is. Azt eddig is láttam, hogy kívül rozsdás, de most azt tapasztaltam, hogy helyenként sajnos belül is:
Elég jól látszanak a rozsdafoltocskák. Ez gázos nemde? Mit lehet ezzel csinálni. Jól látom, hogy bevonat va belül a fémen? Gondolom amiatt, ha csak kicsiszolom, az nem az igazi. Arra is gondoltam, hogy kihomokfuvatom kívül-belül. Mitől tud egy ilyen belülről rohadni? Hacsak nem átrohad... ?
Véleményeket, ötleteket szívesen fogadok.
Köszi!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: 2,8i tuning
Nem vészes, én nem nyúlnék hozzá, ez amúgy az olaj víztartalma miatt van.
Ford Capri MkI Essex
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: 2,8i tuning
Alakul a szívósor:
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2,8i tuning
nekem anno le lett homokolva és szinterezve az egész olajteknő, azóta is bírja rajta a szinter. ha nem akarod rozsdásan hagyni, akkor az jó lehet ide is...Blant wrote:Lenne egy kérdésem!
Szépen megpucoltam a 2,8 efinek az olajteknőjét is. Azt eddig is láttam, hogy kívül rozsdás, de most azt tapasztaltam, hogy helyenként sajnos belül is:
Elég jól látszanak a rozsdafoltocskák. Ez gázos nemde? Mit lehet ezzel csinálni. Jól látom, hogy bevonat va belül a fémen? Gondolom amiatt, ha csak kicsiszolom, az nem az igazi. Arra is gondoltam, hogy kihomokfuvatom kívül-belül. Mitől tud egy ilyen belülről rohadni? Hacsak nem átrohad... ?
Véleményeket, ötleteket szívesen fogadok.
Köszi!
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2,8i tuning
Belül is szinterezve lett, vagy csak kívül? Belül is homokfuvattad? A külsejét én is mindenképp lehomokoltatom!
Gigford! Gyönyörű a sz. sor!
Gigford! Gyönyörű a sz. sor!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2,8i tuning
kivül belül homok és szinter...Blant wrote:Belül is szinterezve lett, vagy csak kívül? Belül is homokfuvattad? A külsejét én is mindenképp lehomokoltatom!
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2,8i tuning
Belül nem para, hogy az olajfürdő megkezdi a szintert? Láttad azóta leszedve, hogy milyen a bele? (ne haragudj, nem kötözködök, csak azt szeretném ha ez a moci télleg nagyon jól sikerülne
)

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2,8i tuning
teljesen nem szedtük még szét azóta a mocit, de amennyire meg tudom állapítani, amikor az olajat leengedtük, és belenéztünk lámpával, akkor jó volt..Blant wrote:Belül nem para, hogy az olajfürdő megkezdi a szintert? Láttad azóta leszedve, hogy milyen a bele? (ne haragudj, nem kötözködök, csak azt szeretném ha ez a moci télleg nagyon jól sikerülne)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- driver
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 291
- Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigethalom
Re: 2,8i tuning
Nem értem! mi szép van egy hegesztett kokány szivósoron??gigford wrote:Alakul a szívósor:
Ne foglalkozz ezzel adok hibátlan eredetit.
