2,8i tuning

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Ott a pont Proteus!

Ez az egész lóerőmizéria, hogy most 160 vagy 150 vagy akármi egy nagy duma csak...injektoros veztengely mindegyik ugyanaz!!! a csapágyméret változás valoszínű egy nagyon piti dolog miatt történt:
azért növelték meg az első csapágyméretet, hogy könnyebben lehessen bedugni a tengelyt összerakáskor.
Ha csökkenteni akartak volna a teljesitményen, majd pont a veztengelyen változtatnak? Sokba kerül, tesztelni kell stb, nem érte volna meg. Kipufogoban van a különbség vagy sűritésben maximum.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

No, a lepel lehulla... eddig senkinek nem jutott eszébe, hogy a kipuffal is variálhattak!
Nagy vagy proteus :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

ezt még capri-granada viszonyban értem is, mivel a caprin dupla rendszer van, gondolom granadán meg sima. de miben különbözik a gyengébb és erősebb granada kipuffja????
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Bogyo28 wrote:ezt még capri-granada viszonyban értem is, mivel a caprin dupla rendszer van, gondolom granadán meg sima. de miben különbözik a gyengébb és erősebb granada kipuffja????
Az átmérőjében? :roll:
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Post by Dozer »

Így van, a fordgranada.hu modelltörténetében le is van írva...:-)

Döntést hoztak a gazdaságosság irányában, ámde a Granada ’82 kihegyezett motorja is ide tartozott: Mivel a felelősségbiztosítási kategória akkoriban még a motorteljesítményhez igazodott és ebben az időben a magasabb és drágább kategóriájú „151-nél több lóerős” autók futottak, a Fordot figyelembe véve a 2,8-l-V6 befecskendezős, 160 lóerős motorját évekig kritizálták. Ennek ellensúlyozására és a fenntartási költségek csökkentésére elhatározták, hogy a Granada ’82 teljesítmény-adatait 150 lóerőre csökkentik (5.700 1/min-nél). Emellett a motor maga teljesen változatlan maradt, ámde a Granada-t 2,8i motorral mostantól normál V6-os kipufogórendszerrel szerelték fel, ami a 2,8-l-es porlasztós járművek alá tartozott. A speciális (átmérőjében valamivel nagyobb) 2,8i – kipufogórendszer hiányzott.

A szűkösebb kipufogórendszeren keresztül sajnos a maximális forgatónyomaték értéke is süllyedt, a korábbi 221 Nm 4.300 1/min-ről most 216 Nm 4.000 1/min értékre.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2,8i tuning

Post by Blant »

Vicces, milyen jó kis leírás van a Vikipédián a Cologne-okról.
Jól lehúzza a K-jetet!


http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cologne_V6_engine
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2,8i tuning

Post by Blant »

Lenne egy kérdésem!

Szépen megpucoltam a 2,8 efinek az olajteknőjét is. Azt eddig is láttam, hogy kívül rozsdás, de most azt tapasztaltam, hogy helyenként sajnos belül is:
DSCF5593_resize_resize.JPG
DSCF5593_resize_resize.JPG (104.5 KiB) Viewed 5698 times
Elég jól látszanak a rozsdafoltocskák. Ez gázos nemde? Mit lehet ezzel csinálni. Jól látom, hogy bevonat va belül a fémen? Gondolom amiatt, ha csak kicsiszolom, az nem az igazi. Arra is gondoltam, hogy kihomokfuvatom kívül-belül. Mitől tud egy ilyen belülről rohadni? Hacsak nem átrohad... ?
Véleményeket, ötleteket szívesen fogadok.

Köszi!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: 2,8i tuning

Post by szszaby »

Nem vészes, én nem nyúlnék hozzá, ez amúgy az olaj víztartalma miatt van.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: 2,8i tuning

Post by gigford »

Alakul a szívósor:
P1010951.JPG
P1010951.JPG (150.71 KiB) Viewed 5639 times
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Lenne egy kérdésem!

Szépen megpucoltam a 2,8 efinek az olajteknőjét is. Azt eddig is láttam, hogy kívül rozsdás, de most azt tapasztaltam, hogy helyenként sajnos belül is:
DSCF5593_resize_resize.JPG
Elég jól látszanak a rozsdafoltocskák. Ez gázos nemde? Mit lehet ezzel csinálni. Jól látom, hogy bevonat va belül a fémen? Gondolom amiatt, ha csak kicsiszolom, az nem az igazi. Arra is gondoltam, hogy kihomokfuvatom kívül-belül. Mitől tud egy ilyen belülről rohadni? Hacsak nem átrohad... ?
Véleményeket, ötleteket szívesen fogadok.

Köszi!
nekem anno le lett homokolva és szinterezve az egész olajteknő, azóta is bírja rajta a szinter. ha nem akarod rozsdásan hagyni, akkor az jó lehet ide is...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2,8i tuning

Post by Blant »

Belül is szinterezve lett, vagy csak kívül? Belül is homokfuvattad? A külsejét én is mindenképp lehomokoltatom!

Gigford! Gyönyörű a sz. sor!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Belül is szinterezve lett, vagy csak kívül? Belül is homokfuvattad? A külsejét én is mindenképp lehomokoltatom!
kivül belül homok és szinter...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2,8i tuning

Post by Blant »

Belül nem para, hogy az olajfürdő megkezdi a szintert? Láttad azóta leszedve, hogy milyen a bele? (ne haragudj, nem kötözködök, csak azt szeretném ha ez a moci télleg nagyon jól sikerülne :-))
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Belül nem para, hogy az olajfürdő megkezdi a szintert? Láttad azóta leszedve, hogy milyen a bele? (ne haragudj, nem kötözködök, csak azt szeretném ha ez a moci télleg nagyon jól sikerülne :-))
teljesen nem szedtük még szét azóta a mocit, de amennyire meg tudom állapítani, amikor az olajat leengedtük, és belenéztünk lámpával, akkor jó volt..
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Re: 2,8i tuning

Post by driver »

gigford wrote:Alakul a szívósor:
P1010951.JPG
Nem értem! mi szép van egy hegesztett kokány szivósoron??
Ne foglalkozz ezzel adok hibátlan eredetit. :nem:
Post Reply