elektromossag

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Re: elektromossag

Post by gizmo »

én úgy tudtam hogy csak kocoktatva lett, de nem voltam ott 8) és lehet hogy nem ugyanarra az esetre gondolunk...
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: elektromossag

Post by Tibi »

Finoman bántunk vele.
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

gizmo wrote:én úgy tudtam hogy csak kocoktatva lett, de nem voltam ott 8) és lehet hogy nem ugyanarra az esetre gondolunk...

pedig de... a kollégának kontaktos volt már a fényváltóreléje, és ahelyett hogy szétszedve megtisztította volna az érintkező pogácsákat, inkább a helyén hagyva kocogtatással birta az összeégett pogácsákat érintkezésre. ami egy idő után már csak nagyon sok kocogtatásra akart érintkezni, ami oda vezetett hogy behorpadt a relé fém teteje, hozzáérve belül a relé pozitiv érintkezőjéhez, finom kis rövidzár keletkezett, ami mivel ezen cucc elött nincs biztosíték kábelszétégésig képes az áramot hővé alakítani a rendszerben...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: elektromossag

Post by German Capri »

gizmo lehet rám gondolt :) de az enyim tényleg csak kocogtatva lett,nem is hajlott el a háza,azért arra jókorát odakellene verni,nem???többet nem nyúlok relékhez :twisted:
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Re: elektromossag

Post by gizmo »

jaja, rád gondoltam kolléga, csak finoman, nevek nélkül... de ha már így bevállalod:)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: elektromossag

Post by German Capri »

gizmo wrote:jaja, rád gondoltam kolléga, csak finoman, nevek nélkül... de ha már így bevállalod:)
bevállalom mert nem én voltam,hanem a drága haverom :lol: de mindegy mostmár én is lehettem volna,hülye vagyok hozzá bevallom :P ,de tényleg nem lett szétcsapva a cucc,a biztik jól összeégtek a dobozba :(
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: elektromossag

Post by levelboss »

A napokban csinált egy olyat az autóm, hogy elindultam vele a garázsból haza. Ott leállítottam. Majd kisvártatva továbbmentem dolgomra, semmi gond nem volt. Aztán ott voltam ahol voltam, de onnan már nem tudtam tovább menni, mert nem működött az AC ahogy ráadtam a gyújtást. Van az autóban egy immobiliser ami azt blokkolja, gondoltam az szart be. Felhívtam a régi tulajt, h mivan ilyenkor.? Ő azt mondta h szedjem ki a biztosítékját és kicsit "csiszolgassam meg" vagy valami mert az el szokott oxidálódni. Jó. Hát csináltam vele mindent, nem történ semmi. Hát hívtam az autószerelő haveromat, nézzük meg. Basztattuk az immobilisert, de nem történt semmi. Csomó mindent kimértünk, bemértünk, hol megy az áram meg hol nem. A biztosítéknál elvileg ment az áram. Az autó nem ment. Na mindegy, gondoltuk majd megnézzük nappal, mert ez este 10 körül volt az utcán, szerencsére otthonról 10 percre.
Aztán amikor 2 nap múlva visszamentünk, akkor egyből működött az AC. Hozzá se értünk semmihez. Ezzel szemben a kék bizti, ami az AC-hoz van az igencsak melegszik, és ha kicsit basztatjuk járó motornál, akkor lehet hallnani hogy kihagy a motor illetve a benya. Valószínűleg, szinte biztos, h az a biztosíték már elég rég óta ilyen melegedően működik. Ennek gondolom nem így kéne működnie. :roll:
Így nem nagyon merek elindulni vele. Javaslat? Ötlet? Mi lehetett ez?
Az autóban egy vezeték káosz uralkodik, amit nyilvánvalóan minél hamarabb ki kéne küszöbölni... :?
Köszönöm a megoldási javaslatokat amiket elém tártok!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:A napokban csinált egy olyat az autóm, hogy elindultam vele a garázsból haza. Ott leállítottam. Majd kisvártatva továbbmentem dolgomra, semmi gond nem volt. Aztán ott voltam ahol voltam, de onnan már nem tudtam tovább menni, mert nem működött az AC ahogy ráadtam a gyújtást. Van az autóban egy immobiliser ami azt blokkolja, gondoltam az szart be. Felhívtam a régi tulajt, h mivan ilyenkor.? Ő azt mondta h szedjem ki a biztosítékját és kicsit "csiszolgassam meg" vagy valami mert az el szokott oxidálódni. Jó. Hát csináltam vele mindent, nem történ semmi. Hát hívtam az autószerelő haveromat, nézzük meg. Basztattuk az immobilisert, de nem történt semmi. Csomó mindent kimértünk, bemértünk, hol megy az áram meg hol nem. A biztosítéknál elvileg ment az áram. Az autó nem ment. Na mindegy, gondoltuk majd megnézzük nappal, mert ez este 10 körül volt az utcán, szerencsére otthonról 10 percre.
Aztán amikor 2 nap múlva visszamentünk, akkor egyből működött az AC. Hozzá se értünk semmihez. Ezzel szemben a kék bizti, ami az AC-hoz van az igencsak melegszik, és ha kicsit basztatjuk járó motornál, akkor lehet hallnani hogy kihagy a motor illetve a benya. Valószínűleg, szinte biztos, h az a biztosíték már elég rég óta ilyen melegedően működik. Ennek gondolom nem így kéne működnie. :roll:
Így nem nagyon merek elindulni vele. Javaslat? Ötlet? Mi lehetett ez?
Az autóban egy vezeték káosz uralkodik, amit nyilvánvalóan minél hamarabb ki kéne küszöbölni... :?
Köszönöm a megoldási javaslatokat amiket elém tártok!
ismerve hogy az előző tulaj mit és milyen módon mokolt bele elektromosan az autodba, én az egyetlen járható utnak hosszutávra csak a teljes kábelköteg kiszerelés, átnézés, javításm, eredeti állapotra hozás, visszarakás dolgot javasolnám neked...gyorsmegoldásnak pedig mérd meg egy multiméterrel hogy mennyi áramot vesz fel az AC, lehet kezd elhalni, azért melegszik a biztinél, valamint a biztifoglalatot is le lehetne cserélni valami combosra. ha jól tudom az autód épített, nem gyárilag injektoros, ezért az AC-hoz menő kábeleket és a testelést sem ártana leellenőrizni
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: elektromossag

Post by levelboss »

Bogyo28 wrote:
ismerve hogy az előző tulaj mit és milyen módon mokolt bele elektromosan az autodba, én az egyetlen járható utnak hosszutávra csak a teljes kábelköteg kiszerelés, átnézés, javításm, eredeti állapotra hozás, visszarakás dolgot javasolnám neked...gyorsmegoldásnak pedig mérd meg egy multiméterrel hogy mennyi áramot vesz fel az AC, lehet kezd elhalni, azért melegszik a biztinél, valamint a biztifoglalatot is le lehetne cserélni valami combosra. ha jól tudom az autód épített, nem gyárilag injektoros, ezért az AC-hoz menő kábeleket és a testelést sem ártana leellenőrizni
Hát igen, van benne elég sok utólag mókolt elektromos genya, de szerintem azok nem olyan gázosak benne. Mondjuk van benne egy csomó relé, meg van benne egy második biztitábla is ami legalább akkora mint a gyári a bal oldalon, ha nem nagyobb! Sőt még az extrák extrájaként megkaptam hozzá a utólagos dolgoknak a kapcsolási rajzát is! :D
Az autóm utólagosan injektorosított. Majd kimérjük az AC-t h mennyit vesz fel.
Köszi a választ!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: elektromossag

Post by Süni »

Létezik, hogy elektromos dolgok "megromlanak" ?

Bontottam egy teljesen üzemképes, jövő-menő autót. 1/2 év múlva eladtam az önindítót belőle, másnap hívnak, hogy nem működik. Most ( bontástól 3/4 év) eladtam a generátort, erre az is szar !!
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: elektromossag

Post by Pudva »

Süni wrote:Létezik, hogy elektromos dolgok "megromlanak" ?

Bontottam egy teljesen üzemképes, jövő-menő autót. 1/2 év múlva eladtam az önindítót belőle, másnap hívnak, hogy nem működik. Most ( bontástól 3/4 év) eladtam a generátort, erre az is szar !!
szerintem igen, tudod abban is van elöregedő, elmálló, stb. alkatrész még ha nincs is mehanikailag használva...
én is találkoztam olyan PC alkatrésszel ami tutira jó volt aztán csak állt a fiókban és amikor újra próbáltam nem működött,
meg aztán ott van az emberi tényező is, lehet, hogy közben leejtették ráléptek,
ja és közben eszembe jutott az is, hogy létezik olyan hiba is, hogy valami műszáltól, vagy bármitől túlfeszültséget (túlfeszt) kap! bár ez inkább mikroelektronikai alkatrészekkel fordul elő :roll:
És különben is tudod: bármi képes magától elromlani, de magától nem jön helyre 8)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: elektromossag

Post by TÉCSÉ »

Pudva wrote:
Süni wrote:Létezik, hogy elektromos dolgok "megromlanak" ?

Bontottam egy teljesen üzemképes, jövő-menő autót. 1/2 év múlva eladtam az önindítót belőle, másnap hívnak, hogy nem működik. Most ( bontástól 3/4 év) eladtam a generátort, erre az is szar !!
És különben is tudod: bármi képes magától elromlani, de magától nem jön helyre 8)
Ti magázódtok :?: :idea: :shock:
:lol:
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:Létezik, hogy elektromos dolgok "megromlanak" ?

Bontottam egy teljesen üzemképes, jövő-menő autót. 1/2 év múlva eladtam az önindítót belőle, másnap hívnak, hogy nem működik. Most ( bontástól 3/4 év) eladtam a generátort, erre az is szar !!

ha kint volt az esőn akkor lehet hogy azt nem díjazta...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bartfay
szerszámadogató
Posts: 23
Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bartfay »

Sziasztok!

Történt egy kis gond, a generátor valahogy elkapta az ablakmosó motor kábelét és feltekerte, kitépte és elnyírta az egész kábel korbácsot.

Van valakinek, MKIII 2,3V6-hoz egyben kábelkorbács eladó? :D :D :D :D
Kapcsolási rajzot Bogyó tud adni, de ha lehet nem szeretném egyesével bemazzagozni :)
Bartfay
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: elektromossag

Post by szszaby »

Nem sokáig tart az megfoltozni, nincs ott olyan sok kábel.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply