elektromossag
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Re: elektromossag
én úgy tudtam hogy csak kocoktatva lett, de nem voltam ott 8) és lehet hogy nem ugyanarra az esetre gondolunk...
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: elektromossag
gizmo wrote:én úgy tudtam hogy csak kocoktatva lett, de nem voltam ott 8) és lehet hogy nem ugyanarra az esetre gondolunk...
pedig de... a kollégának kontaktos volt már a fényváltóreléje, és ahelyett hogy szétszedve megtisztította volna az érintkező pogácsákat, inkább a helyén hagyva kocogtatással birta az összeégett pogácsákat érintkezésre. ami egy idő után már csak nagyon sok kocogtatásra akart érintkezni, ami oda vezetett hogy behorpadt a relé fém teteje, hozzáérve belül a relé pozitiv érintkezőjéhez, finom kis rövidzár keletkezett, ami mivel ezen cucc elött nincs biztosíték kábelszétégésig képes az áramot hővé alakítani a rendszerben...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: elektromossag
gizmo lehet rám gondolt :) de az enyim tényleg csak kocogtatva lett,nem is hajlott el a háza,azért arra jókorát odakellene verni,nem???többet nem nyúlok relékhez 

Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
Re: elektromossag
jaja, rád gondoltam kolléga, csak finoman, nevek nélkül... de ha már így bevállalod:)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: elektromossag
bevállalom mert nem én voltam,hanem a drága haveromgizmo wrote:jaja, rád gondoltam kolléga, csak finoman, nevek nélkül... de ha már így bevállalod:)

Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: elektromossag
A napokban csinált egy olyat az autóm, hogy elindultam vele a garázsból haza. Ott leállítottam. Majd kisvártatva továbbmentem dolgomra, semmi gond nem volt. Aztán ott voltam ahol voltam, de onnan már nem tudtam tovább menni, mert nem működött az AC ahogy ráadtam a gyújtást. Van az autóban egy immobiliser ami azt blokkolja, gondoltam az szart be. Felhívtam a régi tulajt, h mivan ilyenkor.? Ő azt mondta h szedjem ki a biztosítékját és kicsit "csiszolgassam meg" vagy valami mert az el szokott oxidálódni. Jó. Hát csináltam vele mindent, nem történ semmi. Hát hívtam az autószerelő haveromat, nézzük meg. Basztattuk az immobilisert, de nem történt semmi. Csomó mindent kimértünk, bemértünk, hol megy az áram meg hol nem. A biztosítéknál elvileg ment az áram. Az autó nem ment. Na mindegy, gondoltuk majd megnézzük nappal, mert ez este 10 körül volt az utcán, szerencsére otthonról 10 percre.
Aztán amikor 2 nap múlva visszamentünk, akkor egyből működött az AC. Hozzá se értünk semmihez. Ezzel szemben a kék bizti, ami az AC-hoz van az igencsak melegszik, és ha kicsit basztatjuk járó motornál, akkor lehet hallnani hogy kihagy a motor illetve a benya. Valószínűleg, szinte biztos, h az a biztosíték már elég rég óta ilyen melegedően működik. Ennek gondolom nem így kéne működnie.
Így nem nagyon merek elindulni vele. Javaslat? Ötlet? Mi lehetett ez?
Az autóban egy vezeték káosz uralkodik, amit nyilvánvalóan minél hamarabb ki kéne küszöbölni... :?
Köszönöm a megoldási javaslatokat amiket elém tártok!
Aztán amikor 2 nap múlva visszamentünk, akkor egyből működött az AC. Hozzá se értünk semmihez. Ezzel szemben a kék bizti, ami az AC-hoz van az igencsak melegszik, és ha kicsit basztatjuk járó motornál, akkor lehet hallnani hogy kihagy a motor illetve a benya. Valószínűleg, szinte biztos, h az a biztosíték már elég rég óta ilyen melegedően működik. Ennek gondolom nem így kéne működnie.

Így nem nagyon merek elindulni vele. Javaslat? Ötlet? Mi lehetett ez?
Az autóban egy vezeték káosz uralkodik, amit nyilvánvalóan minél hamarabb ki kéne küszöbölni... :?
Köszönöm a megoldási javaslatokat amiket elém tártok!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: elektromossag
ismerve hogy az előző tulaj mit és milyen módon mokolt bele elektromosan az autodba, én az egyetlen járható utnak hosszutávra csak a teljes kábelköteg kiszerelés, átnézés, javításm, eredeti állapotra hozás, visszarakás dolgot javasolnám neked...gyorsmegoldásnak pedig mérd meg egy multiméterrel hogy mennyi áramot vesz fel az AC, lehet kezd elhalni, azért melegszik a biztinél, valamint a biztifoglalatot is le lehetne cserélni valami combosra. ha jól tudom az autód épített, nem gyárilag injektoros, ezért az AC-hoz menő kábeleket és a testelést sem ártana leellenőriznilevelboss wrote:A napokban csinált egy olyat az autóm, hogy elindultam vele a garázsból haza. Ott leállítottam. Majd kisvártatva továbbmentem dolgomra, semmi gond nem volt. Aztán ott voltam ahol voltam, de onnan már nem tudtam tovább menni, mert nem működött az AC ahogy ráadtam a gyújtást. Van az autóban egy immobiliser ami azt blokkolja, gondoltam az szart be. Felhívtam a régi tulajt, h mivan ilyenkor.? Ő azt mondta h szedjem ki a biztosítékját és kicsit "csiszolgassam meg" vagy valami mert az el szokott oxidálódni. Jó. Hát csináltam vele mindent, nem történ semmi. Hát hívtam az autószerelő haveromat, nézzük meg. Basztattuk az immobilisert, de nem történt semmi. Csomó mindent kimértünk, bemértünk, hol megy az áram meg hol nem. A biztosítéknál elvileg ment az áram. Az autó nem ment. Na mindegy, gondoltuk majd megnézzük nappal, mert ez este 10 körül volt az utcán, szerencsére otthonról 10 percre.
Aztán amikor 2 nap múlva visszamentünk, akkor egyből működött az AC. Hozzá se értünk semmihez. Ezzel szemben a kék bizti, ami az AC-hoz van az igencsak melegszik, és ha kicsit basztatjuk járó motornál, akkor lehet hallnani hogy kihagy a motor illetve a benya. Valószínűleg, szinte biztos, h az a biztosíték már elég rég óta ilyen melegedően működik. Ennek gondolom nem így kéne működnie.![]()
Így nem nagyon merek elindulni vele. Javaslat? Ötlet? Mi lehetett ez?
Az autóban egy vezeték káosz uralkodik, amit nyilvánvalóan minél hamarabb ki kéne küszöbölni... :?
Köszönöm a megoldási javaslatokat amiket elém tártok!
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: elektromossag
Hát igen, van benne elég sok utólag mókolt elektromos genya, de szerintem azok nem olyan gázosak benne. Mondjuk van benne egy csomó relé, meg van benne egy második biztitábla is ami legalább akkora mint a gyári a bal oldalon, ha nem nagyobb! Sőt még az extrák extrájaként megkaptam hozzá a utólagos dolgoknak a kapcsolási rajzát is! :DBogyo28 wrote:
ismerve hogy az előző tulaj mit és milyen módon mokolt bele elektromosan az autodba, én az egyetlen járható utnak hosszutávra csak a teljes kábelköteg kiszerelés, átnézés, javításm, eredeti állapotra hozás, visszarakás dolgot javasolnám neked...gyorsmegoldásnak pedig mérd meg egy multiméterrel hogy mennyi áramot vesz fel az AC, lehet kezd elhalni, azért melegszik a biztinél, valamint a biztifoglalatot is le lehetne cserélni valami combosra. ha jól tudom az autód épített, nem gyárilag injektoros, ezért az AC-hoz menő kábeleket és a testelést sem ártana leellenőrizni
Az autóm utólagosan injektorosított. Majd kimérjük az AC-t h mennyit vesz fel.
Köszi a választ!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: elektromossag
Létezik, hogy elektromos dolgok "megromlanak" ?
Bontottam egy teljesen üzemképes, jövő-menő autót. 1/2 év múlva eladtam az önindítót belőle, másnap hívnak, hogy nem működik. Most ( bontástól 3/4 év) eladtam a generátort, erre az is szar !!
Bontottam egy teljesen üzemképes, jövő-menő autót. 1/2 év múlva eladtam az önindítót belőle, másnap hívnak, hogy nem működik. Most ( bontástól 3/4 év) eladtam a generátort, erre az is szar !!
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: elektromossag
szerintem igen, tudod abban is van elöregedő, elmálló, stb. alkatrész még ha nincs is mehanikailag használva...Süni wrote:Létezik, hogy elektromos dolgok "megromlanak" ?
Bontottam egy teljesen üzemképes, jövő-menő autót. 1/2 év múlva eladtam az önindítót belőle, másnap hívnak, hogy nem működik. Most ( bontástól 3/4 év) eladtam a generátort, erre az is szar !!
én is találkoztam olyan PC alkatrésszel ami tutira jó volt aztán csak állt a fiókban és amikor újra próbáltam nem működött,
meg aztán ott van az emberi tényező is, lehet, hogy közben leejtették ráléptek,
ja és közben eszembe jutott az is, hogy létezik olyan hiba is, hogy valami műszáltól, vagy bármitől túlfeszültséget (túlfeszt) kap! bár ez inkább mikroelektronikai alkatrészekkel fordul elő

És különben is tudod: bármi képes magától elromlani, de magától nem jön helyre 8)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
Re: elektromossag
Ti magázódtokPudva wrote:És különben is tudod: bármi képes magától elromlani, de magától nem jön helyre 8)Süni wrote:Létezik, hogy elektromos dolgok "megromlanak" ?
Bontottam egy teljesen üzemképes, jövő-menő autót. 1/2 év múlva eladtam az önindítót belőle, másnap hívnak, hogy nem működik. Most ( bontástól 3/4 év) eladtam a generátort, erre az is szar !!




http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: elektromossag
Süni wrote:Létezik, hogy elektromos dolgok "megromlanak" ?
Bontottam egy teljesen üzemképes, jövő-menő autót. 1/2 év múlva eladtam az önindítót belőle, másnap hívnak, hogy nem működik. Most ( bontástól 3/4 év) eladtam a generátort, erre az is szar !!
ha kint volt az esőn akkor lehet hogy azt nem díjazta...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bartfay
- szerszámadogató
- Posts: 23
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Re: elektromossag
Sziasztok!
Történt egy kis gond, a generátor valahogy elkapta az ablakmosó motor kábelét és feltekerte, kitépte és elnyírta az egész kábel korbácsot.
Van valakinek, MKIII 2,3V6-hoz egyben kábelkorbács eladó? :D :D :D :D
Kapcsolási rajzot Bogyó tud adni, de ha lehet nem szeretném egyesével bemazzagozni :)
Történt egy kis gond, a generátor valahogy elkapta az ablakmosó motor kábelét és feltekerte, kitépte és elnyírta az egész kábel korbácsot.
Van valakinek, MKIII 2,3V6-hoz egyben kábelkorbács eladó? :D :D :D :D
Kapcsolási rajzot Bogyó tud adni, de ha lehet nem szeretném egyesével bemazzagozni :)
Bartfay