váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: váltók

Post by Mad Max »

levelboss wrote:Újabb információhajhász hozzászólásom következik:

Az autómon az 5-ös váltó nem nagyon szereti szinkronizálni magát. Vagy nagyon le kell lassítani, hogy simán bevegye pl a 2-est, vagy klasszikus módon kell mindig duplakuplungolni ha vissza akarjuk tenni. Persze nem 60-nál :lol: hanem akár 30-nál. Ellenkező esetben nagy recsegéssel jutalmazza az erőszakos hozzá nem értő úrvezetőt (állítólag, mert én sose eröltettem így).
Namármost. A kérdés szinte magától értetődően a következő: Mennyi egy ilyen váltó felújítása?
Gondolom, h lehet kapni bontottan jobbat, de kitudja meddig jobb az... :roll:
Vagy ez már nagyon tré ahogy az enyém van???

Köszi!
Ketőbe 60-at simán, akár 110-ig :burn:
Vegyél egy másikat, hagyd meg a mostanit. Ha az új beszarik van mihez nyúlni.
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Újabb információhajhász hozzászólásom következik:

Az autómon az 5-ös váltó nem nagyon szereti szinkronizálni magát. Vagy nagyon le kell lassítani, hogy simán bevegye pl a 2-est, vagy klasszikus módon kell mindig duplakuplungolni ha vissza akarjuk tenni. Persze nem 60-nál :lol: hanem akár 30-nál. Ellenkező esetben nagy recsegéssel jutalmazza az erőszakos hozzá nem értő úrvezetőt (állítólag, mert én sose eröltettem így).
Namármost. A kérdés szinte magától értetődően a következő: Mennyi egy ilyen váltó felújítása?
Gondolom, h lehet kapni bontottan jobbat, de kitudja meddig jobb az... :roll:
Vagy ez már nagyon tré ahogy az enyém van???

Köszi!
V6-hoz való type 9 váltót 25-30 között mérik, és ritka, tehát csak ugy másikat venni nem lesz egyszerü. soros type 9 az elég sürü, 10-15 pénzért már simán kapsz. ha jól tudom csak a nyelestengelyhossz más, tehát ha szerzel egy jó sorosat, és a kettőből csinálsz egyet az is jó lehet. vagy ebay-en lehet venni felujító szettet, és azzal felujítani:

http://stores.ebay.co.uk/fasttrack-bear ... idZ2QQtZkm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.co.uk/FORD-TYPE-9-REBUI ... m153.l1262" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by levelboss »

Mad Max wrote:
Ketőbe 60-at simán, akár 110-ig :burn:
Vegyél egy másikat, hagyd meg a mostanit. Ha az új beszarik van mihez nyúlni.
Persze, tudom én hogy simán jó az neki! :D Vagyis inkább nekem! :D :D
De úgy értettem, hogy 60-nál már egy egészséges szerkezet esetében is a kímélése miatt is nyomnék neki egy gázfröccsöt, mielőtt visszateszem...

És köszi a tippeket mindkettőtöknek!
Nagyon remélem, hogy minél hamarabb aktuális lesz ez a dolog is! 8) :robot: :construction:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: váltók

Post by CapriTurbo »

Bogyo28 wrote:
levelboss wrote:Újabb információhajhász hozzászólásom következik:

Az autómon az 5-ös váltó nem nagyon szereti szinkronizálni magát. Vagy nagyon le kell lassítani, hogy simán bevegye pl a 2-est, vagy klasszikus módon kell mindig duplakuplungolni ha vissza akarjuk tenni. Persze nem 60-nál :lol: hanem akár 30-nál. Ellenkező esetben nagy recsegéssel jutalmazza az erőszakos hozzá nem értő úrvezetőt (állítólag, mert én sose eröltettem így).
Namármost. A kérdés szinte magától értetődően a következő: Mennyi egy ilyen váltó felújítása?
Gondolom, h lehet kapni bontottan jobbat, de kitudja meddig jobb az... :roll:
Vagy ez már nagyon tré ahogy az enyém van???

Köszi!
V6-hoz való type 9 váltót 25-30 között mérik, és ritka, tehát csak ugy másikat venni nem lesz egyszerü. soros type 9 az elég sürü, 10-15 pénzért már simán kapsz. ha jól tudom csak a nyelestengelyhossz más, tehát ha szerzel egy jó sorosat, és a kettőből csinálsz egyet az is jó lehet. vagy ebay-en lehet venni felujító szettet, és azzal felujítani:

http://stores.ebay.co.uk/fasttrack-bear ... idZ2QQtZkm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.co.uk/FORD-TYPE-9-REBUI ... m153.l1262" onclick="window.open(this.href);return false;
Az 1.8TD Sierra váltó is jó, csak a harangot kell cserélni, a nyelestengely stimmel.
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: váltók

Post by Mad Max »

Bogyo28 wrote: Az 1.8TD Sierra váltó is jó, csak a harangot kell cserélni, a nyelestengely stimmel.
Nem csak az 1.8 TáDé, ha nem a 2.3D is, váltóharang cserével természetessen.
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: váltók

Post by capriv6 »

"ha jól tudom csak a nyelestengelyhossz más, tehát ha szerzel egy jó sorosat, és a kettőből csinálsz egyet az is jó lehet."

Ha gondolod és veszel egy soros váltót akkor én a nyeles tengely cserét ocson megcsinálom neked!
Nálunk egy soros váltó kb10000 pénz :mrgreen:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

CapriTurbo wrote:Az 1.8TD Sierra váltó is jó, csak a harangot kell cserélni, a nyelestengely stimmel.
csak az a gond hogy errefelé ezt a bontósok is tudják, és ezért a diesel váltót is annyiért adják mint a V6-ost...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by levelboss »

És mire kell figyelni ha valaki váltót akar vásárolni? Hogy lehet megvizsgálni h mennyire szar szegény?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: váltók

Post by capriv6 »

Nálunk ha váltót vásárolsz akkor arra csere gari van...
Felrakod ha szar akkor visszaviszed és kapsz még egy lehetöséget.. :bounce:
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by levelboss »

capriv6 wrote:Nálunk ha váltót vásárolsz akkor arra csere gari van...
Felrakod ha szar akkor visszaviszed és kapsz még egy lehetöséget.. :bounce:
Ne haragudj, de nem tiszta a történet... mit jelent az, hogy "nálunk"? Hol dolgozol?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: váltók

Post by capriv6 »

Nálunk= környezö bontok
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by levelboss »

capriv6 wrote:Nálunk= környezö bontok

Ehh! Zsír! :D
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: váltók

Post by CapriTurbo »

Megjegyezném, a soros váltójába nem jó a 2.8-as nyelestegelye (fogszám probléma), de 2.3-asé lehet :!: :!: :!:
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

Hali!

Az a V6 váltó, ahol a harang egyben van a házzal az milyen? 4 gangos!, de nem a csattogós! Belső kapcsolású!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: váltók

Post by proteus »

Talán...

http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-3" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
Post Reply