váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: váltók

Post by capriv6 »

Na jo kis segédlet...
Én évek ota ezt használom olj be (kompressor) olaj ki (porszivó)
Attachments
névtelen.JPG
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

Ez is szimpi. Bár bonyolultabb, de nem kell furkálni a váltóházat :-) Mint egy zsííír nagy vizipipa

:fu: :fu: :fu:


SImán le lehet dugni a csövet az aljára? kijön rendesen az olaj? Bocs, hogy ilyeneket kérdezek, de nem láttam még lesezedett fedéllel és nem látttam még, hogy mennyi hely van a váltóban egy csőnek, amit az aljára le akarok dugni :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: váltók

Post by capriv6 »

Simán lemegy hagyatkozz a megérzéseidre :laza:
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Blant wrote:Drága nagyra nőtt barátom. Mit nem értessz? Tudom, hogy ELVILEG a fúró és a meccő is kifele húzza a spént, de azért mégis... Szkeptikus vagyok picit. elég érzékeny berendezés a váltó. És mi van, ha pont fogaskeréken, vagy csapágyon fúrom szegényt?
Ezt a spént nem értettem, de már világos.
A fúrás fejjel lefele történik, befele nem megy forgács, leginkább azért mert olaj még benne volt amikor kifúrtam, a menetfúrót meg bezsíroztam úgy fúrtam a menetet. Tehát tiszta dolog.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: váltók

Post by Mad Max »

Van egy szivatyú amivel kilehet szívatni. Keres olyan műhelyt ahol van ilyen.
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: váltók

Post by Tibi »

Haverommal azt találtuk ki - pár sör után - hogy kéne szerezni azt a régi húzós-nyomós vizipuskát. Azzal a leengedés és a feltöltés is végrehajtható ha tolsz rá egy csövet. Sőt skálázhatod is :)
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Az se rossz, csak az a műanyag lehet nem szeretné az olajat.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: váltók

Post by Tibi »

szszaby wrote:Az se rossz, csak az a műanyag lehet nem szeretné az olajat.
őő, a hsz- fele lemaradt :)

Vagy nagyobb orvosi fecskendő, állatosban találtam 150 milist.
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Én akkor már kifúrom, én nem csűrölgetem. :lol:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

Kössz az ötleteket, de közbe úgy döntöttem, hogy atalit még kibírja 80/90-es olajjal, aztán a motorcserénél úgyis szétszedem :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: váltók

Post by gigford »

Pár dolog nem világos, lenne pár kérdésem, ha már ilyen vita alakult az eleadó motor- váltó topikban.

Azzal nem lehetne kiszűrni, hogy melyik váltó nem lehet, hogy az adott motornak hány fogas a főtengelye, amibe a váltó csúszik?

Amennyire látom, a type 2 és 3 váltóknak 7/8" x 20 spline a nyelestengelye, tehát azok 2.3as mocitól felfelé nem passzolnak, függetlenül attól, hogy milyen a harangjuk.

A type 5, type F, MT75, type 9 váltóknak vastagabb a nyelestengelye(1 coll), és a fogszám se 20 hanem 23.

Azt kéne tudni, hogy a 2.0 sor és V6 mociknak milyen a főtengelye? 20 vagy 23as? Ha ezt tudjuk, akkor kizárható lenne, milyen váltó nem lehet a Blant által árult motorhoz.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Pár dolog nem világos, lenne pár kérdésem, ha már ilyen vita alakult az eleadó motor- váltó topikban.

Azzal nem lehetne kiszűrni, hogy melyik váltó nem lehet, hogy az adott motornak hány fogas a főtengelye, amibe a váltó csúszik?

Amennyire látom, a type 2 és 3 váltóknak 7/8" x 20 spline a nyelestengelye, tehát azok 2.3as mocitól felfelé nem passzolnak, függetlenül attól, hogy milyen a harangjuk.

A type 5, type F, MT75, type 9 váltóknak vastagabb a nyelestengelye(1 coll), és a fogszám se 20 hanem 23.

Azt kéne tudni, hogy a 2.0 sor és V6 mociknak milyen a főtengelye? 20 vagy 23as? Ha ezt tudjuk, akkor kizárható lenne, milyen váltó nem lehet a Blant által árult motorhoz.
ezzel az elmélettel ellnetmond, hogy ugye a Pudva autojában egy 2.8 V6 figyel, és azon van a 4 fokozatu belsö kapcsolásu váltó, a régi csattogóst cseréltük le erre. a váltó nyelestengelyének fogszáma a kuplungtárcsa miatt érdekes, a motorba csak a nyelestengely vége csuszik bele, ahol ugye a csapágy van, amit lehet cserélni mert több féle is volt.

és mégegy érdekesség: a csattogós váltó az ugye volt transiton is, meg a type9 és MT75 is, csak a váltókar a váltó tetején van, nem hátul, amiket (az MT75 kivételével) le lehet szedni és átrakni, lehet belőle sima és transitos váltó is. ez tuti, ugyanis kipróbáltam. ami viszont érdekesebb, hogy az összes leírás szerint a csattogós váltó az a kardán felé ritka ricnius. na most nekem meg olyan van, ami sürü ricnis, ami egyébként a leírások szerint nem létezett.

azt a nagy kavarodásban meg nem mondom, hogy a Pudvánál és a nálam levő MK1-ben type hányas a V6-os váltó, de tuti gyári, V6-os, jó a 2.8-hoz és sürü ricnis, belső kapcsolásu. ahány infós oldal annyi variáció erre...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: váltók

Post by gigford »

Na akkor ez is homalykent marad meg nalam :mrgreen:
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: váltók

Post by Dozer »

Ez mindenkinél homály marad nyugodj meg, szerintem még a ford mérnökei sem tudnák megmondani hánymillió variációt kavartak össze az évek folyamán...:-)
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Dozer wrote:Ez mindenkinél homály marad nyugodj meg, szerintem még a ford mérnökei sem tudnák megmondani hánymillió variációt kavartak össze az évek folyamán...:-)
szerintem annak idején a "mi van még kurva sok a raktárban" szempont is közrejátszott, egyszerübb volt pár alkatrészt gyártani a meglevő sok cucchoz mint mindenből másikat. persze ez is csak egy teória...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply