váltók
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: váltók
Na jo kis segédlet...
Én évek ota ezt használom olj be (kompressor) olaj ki (porszivó)
Én évek ota ezt használom olj be (kompressor) olaj ki (porszivó)
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
Ez is szimpi. Bár bonyolultabb, de nem kell furkálni a váltóházat
Mint egy zsííír nagy vizipipa

SImán le lehet dugni a csövet az aljára? kijön rendesen az olaj? Bocs, hogy ilyeneket kérdezek, de nem láttam még lesezedett fedéllel és nem látttam még, hogy mennyi hely van a váltóban egy csőnek, amit az aljára le akarok dugni




SImán le lehet dugni a csövet az aljára? kijön rendesen az olaj? Bocs, hogy ilyeneket kérdezek, de nem láttam még lesezedett fedéllel és nem látttam még, hogy mennyi hely van a váltóban egy csőnek, amit az aljára le akarok dugni

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: váltók
Simán lemegy hagyatkozz a megérzéseidre 

- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: váltók
Ezt a spént nem értettem, de már világos.Blant wrote:Drága nagyra nőtt barátom. Mit nem értessz? Tudom, hogy ELVILEG a fúró és a meccő is kifele húzza a spént, de azért mégis... Szkeptikus vagyok picit. elég érzékeny berendezés a váltó. És mi van, ha pont fogaskeréken, vagy csapágyon fúrom szegényt?
A fúrás fejjel lefele történik, befele nem megy forgács, leginkább azért mert olaj még benne volt amikor kifúrtam, a menetfúrót meg bezsíroztam úgy fúrtam a menetet. Tehát tiszta dolog.
Ford Capri MkI Essex
- Mad Max
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 429
- Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dombóvár
Re: váltók
Van egy szivatyú amivel kilehet szívatni. Keres olyan műhelyt ahol van ilyen.
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.
A Capri egy különleges autó!!!!!
Kifejezi az egyéniséged.
A Capri egy különleges autó!!!!!
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: váltók
Haverommal azt találtuk ki - pár sör után - hogy kéne szerezni azt a régi húzós-nyomós vizipuskát. Azzal a leengedés és a feltöltés is végrehajtható ha tolsz rá egy csövet. Sőt skálázhatod is :)
1980 Capri MK3
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: váltók
őő, a hsz- fele lemaradt :)szszaby wrote:Az se rossz, csak az a műanyag lehet nem szeretné az olajat.
Vagy nagyobb orvosi fecskendő, állatosban találtam 150 milist.
1980 Capri MK3
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
Kössz az ötleteket, de közbe úgy döntöttem, hogy atalit még kibírja 80/90-es olajjal, aztán a motorcserénél úgyis szétszedem 

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: váltók
Pár dolog nem világos, lenne pár kérdésem, ha már ilyen vita alakult az eleadó motor- váltó topikban.
Azzal nem lehetne kiszűrni, hogy melyik váltó nem lehet, hogy az adott motornak hány fogas a főtengelye, amibe a váltó csúszik?
Amennyire látom, a type 2 és 3 váltóknak 7/8" x 20 spline a nyelestengelye, tehát azok 2.3as mocitól felfelé nem passzolnak, függetlenül attól, hogy milyen a harangjuk.
A type 5, type F, MT75, type 9 váltóknak vastagabb a nyelestengelye(1 coll), és a fogszám se 20 hanem 23.
Azt kéne tudni, hogy a 2.0 sor és V6 mociknak milyen a főtengelye? 20 vagy 23as? Ha ezt tudjuk, akkor kizárható lenne, milyen váltó nem lehet a Blant által árult motorhoz.
Azzal nem lehetne kiszűrni, hogy melyik váltó nem lehet, hogy az adott motornak hány fogas a főtengelye, amibe a váltó csúszik?
Amennyire látom, a type 2 és 3 váltóknak 7/8" x 20 spline a nyelestengelye, tehát azok 2.3as mocitól felfelé nem passzolnak, függetlenül attól, hogy milyen a harangjuk.
A type 5, type F, MT75, type 9 váltóknak vastagabb a nyelestengelye(1 coll), és a fogszám se 20 hanem 23.
Azt kéne tudni, hogy a 2.0 sor és V6 mociknak milyen a főtengelye? 20 vagy 23as? Ha ezt tudjuk, akkor kizárható lenne, milyen váltó nem lehet a Blant által árult motorhoz.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: váltók
ezzel az elmélettel ellnetmond, hogy ugye a Pudva autojában egy 2.8 V6 figyel, és azon van a 4 fokozatu belsö kapcsolásu váltó, a régi csattogóst cseréltük le erre. a váltó nyelestengelyének fogszáma a kuplungtárcsa miatt érdekes, a motorba csak a nyelestengely vége csuszik bele, ahol ugye a csapágy van, amit lehet cserélni mert több féle is volt.gigford wrote:Pár dolog nem világos, lenne pár kérdésem, ha már ilyen vita alakult az eleadó motor- váltó topikban.
Azzal nem lehetne kiszűrni, hogy melyik váltó nem lehet, hogy az adott motornak hány fogas a főtengelye, amibe a váltó csúszik?
Amennyire látom, a type 2 és 3 váltóknak 7/8" x 20 spline a nyelestengelye, tehát azok 2.3as mocitól felfelé nem passzolnak, függetlenül attól, hogy milyen a harangjuk.
A type 5, type F, MT75, type 9 váltóknak vastagabb a nyelestengelye(1 coll), és a fogszám se 20 hanem 23.
Azt kéne tudni, hogy a 2.0 sor és V6 mociknak milyen a főtengelye? 20 vagy 23as? Ha ezt tudjuk, akkor kizárható lenne, milyen váltó nem lehet a Blant által árult motorhoz.
és mégegy érdekesség: a csattogós váltó az ugye volt transiton is, meg a type9 és MT75 is, csak a váltókar a váltó tetején van, nem hátul, amiket (az MT75 kivételével) le lehet szedni és átrakni, lehet belőle sima és transitos váltó is. ez tuti, ugyanis kipróbáltam. ami viszont érdekesebb, hogy az összes leírás szerint a csattogós váltó az a kardán felé ritka ricnius. na most nekem meg olyan van, ami sürü ricnis, ami egyébként a leírások szerint nem létezett.
azt a nagy kavarodásban meg nem mondom, hogy a Pudvánál és a nálam levő MK1-ben type hányas a V6-os váltó, de tuti gyári, V6-os, jó a 2.8-hoz és sürü ricnis, belső kapcsolásu. ahány infós oldal annyi variáció erre...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: váltók
Na akkor ez is homalykent marad meg nalam 

Re: váltók
Ez mindenkinél homály marad nyugodj meg, szerintem még a ford mérnökei sem tudnák megmondani hánymillió variációt kavartak össze az évek folyamán...

Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: váltók
szerintem annak idején a "mi van még kurva sok a raktárban" szempont is közrejátszott, egyszerübb volt pár alkatrészt gyártani a meglevő sok cucchoz mint mindenből másikat. persze ez is csak egy teória...Dozer wrote:Ez mindenkinél homály marad nyugodj meg, szerintem még a ford mérnökei sem tudnák megmondani hánymillió variációt kavartak össze az évek folyamán...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4