váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Kiszámoltam egy program segítségével, http://davewin.com/tech/gear_ratios.shtml 3,44-es végáttétellel, Type 5 váltóval 188km/h lenne a Vmax 205/60-as gumival 6000-nél. 6800-as max fordulatnál már 213km/h.
Lehet, hogy egy Type 9-el 6800-nál 288-at menne a gép 5.-ben :lol:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Bocsi capripowertöl és Nitro-tól, az elözö két hozzászólás az övék volt, de csak igy tudtam áthozni ide....
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Capripower wrote:
gigford wrote:Csattogós német négyes és 2.3as híd szorított difivel.
Hogy mennyit jelent a kétkerékhajtás:
11.4nél jobbat sehogy nem tudtam menni míg nem volt megszorítva a difi
Számításaim szerint egy angol 4-es váltóval még 0,5s-t tudnál az idődön javítani, az már 10s körül lenne 1/8-ad mérföldön. :twisted:
Sőtt a rövidebb végáttétel miatt (2.3-as híd) ennél is jobbnak kell lennie!
(Nekem a gyári 2.8i angol 4-es váltóval ment 10,9-et)
Nem gondoltál még váltócserére?

Gondoltam már váltócserére,de valahogy mindig elmaradt a dolog...
Rövidebb végáttéttel jobbat menne, de ahhoz már elkelne egy slick gumi is, mert a szinterkuplung miatt így is figyelnem kell indulásnál, hogy a 235ösöket ne pörgesse el.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Azt hittem 185 R13 slickkel mész. Akkor lehet, hogy azért nem sikerült megdönteni a 10.6-ot mert most nagyobb átmérőjű kerékkel mentél.
A szinterkuplung már a szorított diffid előtt is meg volt? -tudtommal az is tizedeket számít gyorsulásnál.
És ha lehet tudni, hol és mennyiért csináltattad?
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Capripower wrote:Azt hittem 185 R13 slickkel mész. Akkor lehet, hogy azért nem sikerült megdönteni a 10.6-ot mert most nagyobb átmérőjű kerékkel mentél.
A szinterkuplung már a szorított diffid előtt is meg volt? -tudtommal az is tizedeket számít gyorsulásnál.
És ha lehet tudni, hol és mennyiért csináltattad?

Nem slickel mentem ,mert eladtam őket, többért mint vettem :lol:
Meg Keszthely miatt sem lett volna már hely nekik a kocsiban.
Valószínű hogy a slick hiánya miatt nem ment a 10.6, de a sok csomagot sem tudtam hova rakni verseny előtt így volt némi + súly is, meg csak 2 futamot mentem.

A szinterkuplung valóban számíthat tizedeket( a tizedek csak igazán erős autóknál jelentkeznek, gyengébb autóknál max 1-2 tized) de csak úgy ha van megfelelő tapadás, ez egy jó slicket vagy spert jelent, ha nincs egyik sem akkor könnyen ronthat az ember a startnál, mert nem csúszik meg a kuplung és könnyeben kipörög a kerék.

A Whistler racingnél , 4 ágú volt kb 2 éve 30ezer, ez kiszolgál 200lóig.
http://www.whistlerracing.hu/
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Thx!
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Hogy meg teljesebb legyen a kep,engem erdekelne az MT75os valto tortenete is,mert azon csak most lepodok meg, mikor mania beirta,hogy a MT75 erteke 0Ft, amit mostmar azert furcsallok,mert az angol capris kollegak tobbsege azt hasznalja a type9 helyett ami allitolag megdoglik 200lo koruli teljesitmenynel.
Tehat akkor erosebbnek kell lennie mint a type9nek...
Meg az is erdekelne, hogy mit kell atalakitani az MT75on hogy ramenjen a V6ra.?
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

akinek nem kell, annak tényleg 0 Ft, de amúgy 30-40 vagy több az ára.
elég jó a fokozatkiosztása, 1-2 között duplaszinkron van, gyorsabban és pontosabban vált, átlag 10 évvel fiatalabb és kevésbé kopott mint a T9-ek, stb stb
át kell alakítani a kardánt és a kardánalagutat, mert az MT magasabb.
amíg jó a T9, addíg csak nyűg az átépítése.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

thx az infot, azt probalom merlegelni,hogy majd ha hazamegyek akkor a csattogosrol ty9re valtsak vagy inkabb fektessek be egy MT75be+atalakitas.
Gondolom T5ost nem lehet otthon beszerezni...

Telleg driver,neked hogy sikerult felrakni a cossira az MT75ot,kellett vele szivni,vagy mennyire megbizhato ez a kardan atalakitas dolog?

Tud valaki olyan caprirol amin ilyen mokolt MT75os verzio van es nem volt problemaja az atalakitas utan?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Én tudok :wink:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Veletlenul ki ne fejtsd bovebben! :)
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:Veletlenul ki ne fejtsd bovebben! :)
Ha már váltózol, akkor a Type9 hez is egy picit kell mókolni, ráadásul
kardánt is kell cserélned.
Ha jól tudom t5-ös váltó nincs V harangal.
Az mt75 hardys, ezért az elejét a váltótól a csapágyig, scorpio kardánnal
kell helyetesíteni.
Röviden ennyit
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Na igy mar vilagosabb :) koszi
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

nem rossz az oldal, de szerintem pontatlan. Amit mi angol váltonak hivunk, az itt 2000E, amit a könyv pedig TYPE 5-nek hiv, és sokkal több modellbe szerelték. igy hirtelen ennyi, bár lehet hogy több hiba is van benne...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply