váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Nitrobuster »

Bogyo28 wrote:
ittyu wrote:olyan type9 van pl Nitronak is, ami a lima-ban volt?
ugy tudom hogy a kombi granadákban volt olyan az utolsó szériák felé. én eddig élőben 1-t láttam a Sunyánál, de lehet hogy a merkurban is az volt, azt nem tudom. különös ismertető jele hogy a nyelestengely alatt kivülről is jól láthatóan van egy nagy görgős csapágy... volt egy ilyen topik is valahol...

Nekem is ilyen van, de ha esetleg elsőre valaki nem veszi észre a különbséget (kizárt) az úgy sem tudja rárakni a sima harangot.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: váltók

Post by CapriTurbo »

Nekem is HD Type-9 van fönn BOB mögött, egy '86-os Scorpio 2.8 efi-ből, eddig bírja (kb. 800 km mentem vele). :smt023
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: váltók

Post by ittyu »

CapriTurbo wrote:Nekem is HD Type-9 van fönn BOB mögött, egy '86-os Scorpio 2.8 efi-ből, eddig bírja (kb. 800 km mentem vele). :smt023
lehetséges, hogy minden scoprio 2.8efi alatt az erősített type9 van?
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: váltók

Post by CapriTurbo »

ittyu wrote:
CapriTurbo wrote:Nekem is HD Type-9 van fönn BOB mögött, egy '86-os Scorpio 2.8 efi-ből, eddig bírja (kb. 800 km mentem vele). :smt023
lehetséges, hogy minden scoprio 2.8efi alatt az erősített type9 van?
Hát nagyrészt automaták, vagy 4x4, a manuál rdw nagyon ritka, én csak az enyémet láttam, azon EGR sem volt.
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: váltók

Post by ittyu »

v6 harang t5-höz.szerintem annak idején erről is szólt a vita.a licit állásából ítéve elég ritka lehet.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... =p3907.m29" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

ittyu wrote:v6 harang t5-höz.szerintem annak idején erről is szólt a vita.a licit állásából ítéve elég ritka lehet.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... =p3907.m29" onclick="window.open(this.href);return false;
igen ez nagyon ritka, főleg hogy ez essex-é. de a sima v6 sem olcsobb, meg a borgwarner T5 sem egy sürű darab...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: váltók

Post by gigford »

Lenne egy kardan, ugy hirdetik, hogy jo 2.8hoz es 3.0hoz.
Rakerdeztem, hogy 5os vagy 4es valtohoz jo e a ricni miatt es azt valaszoltak, hogy jo 2,8as 5oshoz es 3.0 4es valtohoz is.

Nem ugy van, hogy a type 5be valo a suru ricnis a type 9be meg a ritka? :h:
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Az én Type9-em sűrű ricnis.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Lenne egy kardan, ugy hirdetik, hogy jo 2.8hoz es 3.0hoz.
Rakerdeztem, hogy 5os vagy 4es valtohoz jo e a ricni miatt es azt valaszoltak, hogy jo 2,8as 5oshoz es 3.0 4es valtohoz is.

Nem ugy van, hogy a type 5be valo a suru ricnis a type 9be meg a ritka? :h:
mint a type 5 mind a type 9 sürü ricnis. csattogosból láttam már ilyet is és olyat is...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: váltók

Post by gigford »

Oké, köszi!
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by levelboss »

gigford wrote:Ettől a cégtől veszek kardánt, akinek kell esetleg valami, nézzen szét és szóljon.
Van sokminden.
Határidő holnap reggel 9 óra.

http://stores.ebay.co.uk/Retroford-Int- ... idZ2QQtZkm" onclick="window.open(this.href);return false;
Milyen kardánt veszel? Vmi tuning, erősebb cucc? Kell egyáltalán a gyárinál erősebb a dúrva mocikhoz? (mondjuk 400 Nm fölött)
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: váltók

Post by gigford »

levelboss wrote:
gigford wrote:Ettől a cégtől veszek kardánt, akinek kell esetleg valami, nézzen szét és szóljon.
Van sokminden.
Határidő holnap reggel 9 óra.

http://stores.ebay.co.uk/Retroford-Int- ... idZ2QQtZkm" onclick="window.open(this.href);return false;
Milyen kardánt veszel? Vmi tuning, erősebb cucc? Kell egyáltalán a gyárinál erősebb a dúrva mocikhoz? (mondjuk 400 Nm fölött)
Sima mezeit veszek. Nem hiszem, hogy kéne erősebb. Nem is a nyomaték a lényeg itt, hanem a tapadás. Ha lenne valami tényleg bika capri, kezelt pályán baszom széles gumival, erős kuplunggal, akkor biztos el lehetne reccsenteni a csuklónál, dehát ilyenre nemigen kerül sor.
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by levelboss »

A napokban egyik este kocsikáztunk a haverommal és egy jó idő után arra lettem figyelmes, h nagyon nehezen veszi az autó a fokozatokat. A végén már 1-esbe nem is tudtam álló helyzetben berakni, csak úgy, ha lassuláskor még gurultam. Ekkor már csak 2-esben tudtam elindulni is. Sajnos a váltóm egyébként is eléggé nehezen veszi az egyest sokszor (meg a 2-est is, ha vissza kell rakni, mindig duplakuplungal kell visszaváltanom, mert szét van kopva), de ilyen még nem volt. Elég jót autóztunk, kissé meg is hajtottuk, de nehezen tudom elképzelni, h annak lenne köze a dologhoz, h nyomtuk neki néha. Ez a kellemetlenség pont jó volt arra, h el is vegye a kedvem az estére... Csak arra tudtam gondolni, h nem nyit ki eléggé a kuplung, és h ezt majd megoldom egy kis bowden utánállítással. Ez persze még így is aggályos lenne, de nem volt jobb ötletem.
Erre ma beültem a kocsiba és lámlám a váltó pont olyan jó, mint amilyen régebben volt. Tettem vele egy kisebb kört és semmi jelét nem mutatta annak, amit a legutóbbi este művelt.

Ha valaki sejti, h mi lehet ennek a hátterében, ne tartsa magába. És ha nem volt jó a felmerüllt probléma megoldására való megoldási javaslatom, miszerint húzok a kuplungbowdenen, akkor ezt is mondjátok meg légyszi!

Köszi
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Szerintem a kuplungnál lehet valami. lehetséges, hogy meleg hatására vetemedik valami és emiatt nem emel ki tökéletesen. Nézd meg, hogy melegen és hidegen egyforma e a kuplung holtjátéka.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by levelboss »

szszaby wrote:Szerintem a kuplungnál lehet valami. lehetséges, hogy meleg hatására vetemedik valami és emiatt nem emel ki tökéletesen. Nézd meg, hogy melegen és hidegen egyforma e a kuplung holtjátéka.
És ezt hogyan nézzem meg?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
Post Reply